Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το Renault Captur είναι ένα από τα πιο σύγχρονα, κομψά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας B-SUV. Η γκάμα κινητήρων ξεκινάει από τον κινητήρα βενζίνης 1.0TCe 91Ps, τον διπλού καυσίμου 1.0Tce 100Ps LPG, τον mild hybrid 1.3TCe 140Ps και την κορυφαία Plug-in Hybrid έκδοση E-Tech με τους 160 ίππους που έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι μάλιστα και η μοναδική PHEV πρόταση στην κατηγορία των μικρών crossovers.
Τι αλλάζει;
Σε σχέση με μια συμβατική έκδοση του Captur οι εξωτερικές αλλαγές που αφορούν την εμφάνιση είναι μόλις δύο. Η μία είναι η προσθήκη της θύρας φόρτισης που βρίσκεται στο πίσω δεξί μέρος του αμαξώματος και η άλλη είναι το σήμα E-Tech Plug-in Hybrid. Η ουσία κρύβεται κάτω από το αμάξωμα και πιο συγκεκριμένα, στα μηχανικά του μέρη. Η ονομασία E-Tech πάντως είναι γνώριμη, αφού την έχουμε συναντήσει και στα Clio και Arkana, μόνο που στο Captur η έκδοση αυτή είναι plug-in hybrid.
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6lt, που αποδίδει 92Ps στις 5.600rpm και 14,7kgm ροπής στις 3.200rpm, καθώς και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας που είναι υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος αποδίδει 66Ps και 20,9kgm ροπής, ενώ ο δεύτερος που έχει αναλάβει τον ρόλο της μίζας-γεννήτριας, αποδίδει 34Ps. Κάτω από τα πίσω καθίσματα έχει τοποθετηθεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 9,8kWh (7,8 kWh καθαρή), η οποία ζυγίζει 102,5kg και παράλληλα έχει μειώσει τον χώρο αποσκευών από τα 422lt στα 265lt. Παράλληλα, το συνολικό βάρος του Captur έχε ανέβει πλέον στα 1.625kg, έναντι των 1.306kg που ζυγίζει η συμβατική έκδοση. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί περίπου πέντε ώρες από απλή οικιακή πρίζα ή τρεις ώρες από wallbox ισχύος 3,7kWh. Εναλλακτικά, η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει με τη λειτουργία E-Save που διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας για μεταγενέστερη χρήση, ενώ παράλληλα την φορτίζει και χρησιμοποιώντας τον θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια.
Με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το Captur μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 50km. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου Multi-Mode των 4+2 σχέσεων, με τις δύο από αυτές να χρησιμοποιούνται όταν το Captur κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, και τις υπόλοιπες τέσσερις όταν η κίνηση γίνεται με τον βενζινοκινητήρα. Συνολικά όμως, οι σχέσεις μετάδοσης είναι στην πραγματικότητα 15 και η επιλογή τους γίνεται αυτόματα, από το σύστημα διαχείρισης, ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Μία επιπλέον διαφορά της Plug-in Hybrid έκδοσης είναι και το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με δίσκους 296mm στον μπροστά άξονα (έναντι των 280mm) και τους δίσκους 280mm στον πίσω άξονα, με τις απλές εκδόσεις να διαθέτουν ταμπούρα.
Οι αλλαγές στην πράξη!
Η μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται φυσικά στην κατανάλωση. Με γεμάτη μπαταρία, θα μπορέσετε να διανύσετε τα πρώτα 50km του ταξιδιού σας με μηδενική κατανάλωση βενζίνης, ενώ με την υβριδική λειτουργία, τα 3,5-3,8lt/100km είναι μια αρκετά ρεαλιστική τιμή. Από την στιγμή που θα αδειάσει η μπαταρία, η κατανάλωση θα κυμανθεί μεταξύ των 5,6lt/100km και των 6lt/100km, ενώ σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες κοντά στα 140km/h είδαμε την κατανάλωση να σταθεροποιείται στα 5,4lt/100km. Για ένα όχημα που ζυγίζει κάτι παραπάνω από 1.600kg, οι τιμές αυτές είναι άκρως ικανοποιητικές. Αντίστοιχα ικανοποιητικές είναι πλέον και οι επιδόσεις. Ξεχάστε τα σχεδόν 14sec που χρειάζεται το Captur με το LPG για το 0-100km/h, αφού πλέον η συνδυαστική ισχύς των 160Ps του επιτρέπουν να ολοκληρώσει την διαδικασία σε 10,1sec, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180km/h, ενώ όταν κινούμαστε αμιγώς ηλεκτρικά, η τελική περιορίζεται στα 135km/h.
Από εκεί και πέρα, το Captur διατηρεί όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στις υπόλοιπες εκδόσεις του. Σχεδόν όλα δηλαδή, με μόνη εξαίρεση τον αισθητά μικρότερο χώρο αποσκευών. Ταυτόχρονα, η συστοιχία των μπαταριών έφερε και μείωση στο ρεζερβουάρ βενζίνης, που πλέον έχει χωρητικότητα 39lt (από 48lt). Η καλή ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες, οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και τα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα παραμένουν και συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2in είναι πρακτικά ίδιος με τα υπόλοιπα Captur που έχουμε δοκιμάσει όμως το λογισμικό της οθόνης αφής που φιλοξενεί το σύστημα Easy Link έχει εμπλουτιστεί με τις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος κίνησης.
Τα κύρια οδηγικά χαρακτηριστικά που έχουμε εκτιμήσει στο Captur συνεχίζουν να υφίστανται και στην PHEV έκδοση. Μιλάμε φυσικά για άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, με το σύνολο να επωφελείται επιπλέον από την ύπαρξη του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Διατηρεί λοιπόν ένα ιδιαίτερα άνετο προφίλ τόσο εντός πόλεως όσο και εκτός αυτής. Το μεγαλύτερο βάρος του οχήματος δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα όταν αποφασίσει κανείς να πιέσει το υβριδικό Captur στις στροφές, αφού το κέντρο βάρους είναι χαμηλά, λόγω της θέσης που έχει η μπαταρία. Κατά την διάρκεια της οδήγησης, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται απολύτως τίποτα από τον τρόπο που λειτουργεί το υβριδικό σύστημα. Οι κινητήρες και το κιβώτιο δουλεύουν τόσο ραφιναρισμένα και αθόρυβα, που για να καταλάβει κανείς με ποιον τρόπο λειτουργεί το υβριδικό σύστημα, θα πρέπει να ρίχνει κλεφτές ματιές στο ταμπλό. Οι εναλλαγές σχέσεων είναι ιδιαίτερα ομαλές και δύσκολα θα μπορέσει κανείς να τις αντιληφθεί, είναι όμως ξεκάθαρο ότι το αυτόματο κιβώτιο έχει ρυθμιστεί για άνεση και χαλαρές πιέσεις του δεξιού πεντάλ, παρά για τέρμα γκάζι και γρήγορη οδήγηση.
Κάνοντας ταμείο…
Η Renault πετυχαίνει το στόχο της και φέρνει στην B-SUV κατηγορία το μοναδικό Plug-In υβριδικό σύνολο που διακρίνεται για την υψηλή τεχνολογία και απόδοση του. Αυτό όμως αντικατοπτρίζεται και στην τιμή που είναι αρκετά ψηλά, αφού ξεκινάει από τα €38.710 για την έκδοση Equilibre Plus και φτάνει στα €39.960 για την κορυφαία Dynamic. Το ποσό αυτό φλερτάρει βέβαια -και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάει- με τις τιμές των mild-hybrid μοντέλων της μεγαλύτερης κατηγορίας των C-SUV. Στον αντίποδα βέβαια, προσφέρει ένα εξαιρετικά προηγμένο και αποδοτικό υβριδικό σύστημα που προσφέρει καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, απαλλαγή από τον εταιρικό φόρο και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο.
Τιμή βασικής έκδοσης Captur e-Tech 160Ps Equilibre Plus: €38.710
Τιμή έκδοσης δοκιμής Captur e-Tech 160Ps Dynamic: €39.960
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Τιμή |
Εξοπλισμός | Σημαντικά μειωμένος χώρος αποσκευών |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι στο εσωτερικό | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78mm x 83,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,8 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 4+2 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.227 | |
Ύψος (mm) | 1.576 | |
Πλάτος (mm) | 1.797 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.639 | |
Βάρος (kg) | 1.625 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 265/379/1.118 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 296x26mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 290x13mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού (Ps/rpm) | 92/5.600 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού (kgm/rpm) | 14,7 /3.200 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 66 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 20,9 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 32-37 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,8 |