Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Όμορφο και οικονομικό
Η δεύτερη γενιά του Renault Captur βρίσκεται ήδη δύο χρόνια στην αγορά και έχει δώσει τα διαπιστευτήριά της σε όλες τις εκδόσεις, με αγαπημένη μας την 1,3lt με τον εκπληκτικό για το μέγεθός του χιλιοτρακοσάρη TCe. Με τις τιμές των καυσίμων όμως να έχουν ξεφύγει πέρα από κάθε λογική και το ελληνικό κράτος να μην μειώνει τον φόρο στα καύσιμα -για να τις αντισταθμίσει όσο γίνεται-, η επιλογή ενός αυτοκινήτου με σύστημα υγραερίου μοιάζει ιδανική όταν μιλάμε για ένα καύσιμο που έχει την μισή τιμή από την βενζίνη. H Renault διαθέτει τόσο το Clio όσο και το Captur με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου που προσφέρουν σημαντικά μειωμένα έξοδα και αυξημένη αυτονομία λόγω του διπλού ρεζερβουάρ καυσίμου.
Το νέο Captur βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την ίδια με αυτή του νέου Clio, με μειωμένο κατά 50kg βάρος και τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης της Renault. Η νέα πλατφόρμα είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη και αυτό φαίνεται και στις διαστάσεις του νέου Captur που είναι 110mm μακρύτερο με 20mm μεγαλύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο και πλέον ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που είναι πια πολύ κοντά σε διαστάσεις με το C-segment, όπως το Megane. Μάλιστα, με την χρήση του συρόμενου πίσω καθίσματος, έχουμε την επιλογή, είτε μεγάλου χώρου για τους πίσω επιβάτες είτε μεγάλου χώρου αποσκευών, του οποίου η χωρητικότητα διαμορφώνεται από 422 έως και 536lt! 536lt είναι πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ, μεγαλύτερο από τα περισσότερα μεγάλα οικογενειακά και μάλιστα, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν υπάρχουν μικρά παιδιά σε καρεκλάκια, όπου δεν χρειάζεται ο χώρος στο πίσω κάθισμα για τα πόδια, ενώ παράλληλα χρειάζεται όσο το δυνατόν περισσότερος χώρος αποσκευών για βαλίτσες, καρότσια, παρκοκρέβατα κτλ. Γενικά το συρόμενο πίσω κάθισμα είναι κατά την γνώμη μου, η καλύτερη «απλή» ιδέα στην αυτοκίνηση τα τελευταία 20 χρόνια.
Smart Cockpit
Το εσωτερικό του είναι το αρκετά μοντέρνο “Smart Cockpit” με κεντρική οθόνη αφής 7in (υπάρχει και πιο μεγάλη 9,3in στον προαιρετικό εξοπλισμό) με το σύστημα infotainment Easy Link της Renault να παρέχει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες και ρυθμίσεις του οχήματος χωρίς πολύπλοκα μενού. Το μόνο που θα προτιμούσαμε είναι φυσικό διακόπτη για τον έλεγχο της έντασης του ηχοσυστήματος. Ο πίνακας οργάνων είναι φυσικά ψηφιακός με οθόνη 7in και μοναδική διαφορά σε σχέση με τις απλές -αμιγώς- βενζινοκίνητες εκδόσεις να εντοπίζεται στο κουμπί επιλογής καυσίμου στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, που έχει και μια σειρά από λαμπάκια για την στάθμη του υγραερίου στην δεξαμενή και η ένδειξη LPG στον πίνακα οργάνων που μας πληροφορεί για το καύσιμο που χρησιμοποιεί ο κινητήρας, την αυτονομία και την κατανάλωση.
Πάλι Captur, απλά με χαμηλότερο κόστος
Η αλήθεια είναι πως την διαφορά των 700 ευρώ που έχει το Renault Captur διπλού καυσίμου σε όλες τις εκδόσεις σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζίνης, με τις τρέχουσες τιμές θα την αποσβέσει πολύ γρήγορα. Συγκεκριμένα σε περίπου 700 λίτρα, δηλαδή λιγότερο από 10.000km, κάτι που στην πράξη καθιστά ανούσιες τις εκδόσεις χωρίς υγραέριο, εκτός αν φοβάστε τόσο πολύ πως θα πάθετε λάστιχο και δεν θα έχετε ρεζέρβα, μιας και στην θέση της μπαίνει η δεξαμενή. Για την αξιοπιστία δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε, γιατί αφενός το σύστημα είναι εργοστασιακό και ο μικρός τρικύλινδρος TCe έχει σχεδιαστεί από την αρχή γνωρίζοντας πως θα λειτουργεί με δύο καύσιμα, αφετέρου ισχύει και η 5ετής εγγύηση της Γαλλικής εταιρείας.
Η απόδοσή του εξαρτάται από το καύσιμο που χρησιμοποιεί, κι έτσι με την βενζίνη αποδίδει 91Ps και 16,3kgm ροπής, ενώ με LPG η ισχύς του ανεβαίνει στα 100Ps και 17,3kgm. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα πρώτα 100km/h από στάση στο έρχονται σε 13sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 173km/h. Δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά με την άφθονη ροπή του μπορεί να κινείται άνετα εντός πόλης και με λογικούς ρυθμούς και στον αυτοκινητόδρομο. Για το κάτι παραπάνω, είπαμε, υπάρχει και ο 1.3lt που πλέον αποδίδει 140Ps με την βοήθεια ήπιου υβριδικού συστήματος, χωρίς όμως την δυνατότητα επιλογής εργοστασιακού LPG. Εδώ προτεραιότητα έχει η οικονομία και το χαμηλό κόστος χρήσης, ειδικά όταν μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερο με LPG. Η μέση κατανάλωση σε αυτή την περίπτωση κυμαίνεται γύρω στα 9lt/100km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου, άρα με λίγο μετρημένη οδήγηση θα πέσει σίγουρα μισό λίτρο πιο κάτω. Με την χρήση βενζίνης η κατανάλωση πέφτει στα 7,3lt/100km, αλλά με μεγαλύτερο φυσικά αντίτιμο λόγω διαφοράς τιμής μεταξύ των δύο καυσίμων.
Το εξάρι κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση δίνει στο σύνολο μεγαλύτερη ζωντάνια από αυτή που φαίνεται από τους αριθμούς και το μόνο που μπορεί να ενοχλήσει λίγο είναι ο θόρυβος (πιο πολύ η χροιά παρά η ένταση) του κινητήρα όταν πιέζεται. Στον δρόμο είναι κλασικό Captur, ευχάριστο και ζωντανό, πιθανότατα το πιο ευχάριστο οδηγικά μαζί με το εξαιρετικό Ford Puma, δικαιολογημένα φυσικά, αφού έτσι είναι και τα μοντέλα που βασίζονται, το Clio και το Fiesta αντίστοιχα.
Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά, δεν κουράζει ποτέ τους επιβάτες και δεν αντιδρά «αποστειρωμένα», όπως γίνεται σε αρκετά μοντέλα της κατηγορίας B-SUV αλλά και C-SUV, που στηρίζονται κυρίως στο αυστηρό ESP και πολύ λιγότερο στην ευχαρίστηση του οδηγού αποτελώντας οχήματα απλά και μόνο για ασφαλή μετακίνηση. Θα μου πείτε, πήρες B-SUV για να κάνεις τον Loeb στο Χαλάνδρι; Όχι βέβαια, το πήρα για όλα τα άλλα, αλλά να που βρέθηκε μια ωραία στροφούλα μπροστά μου άδεια, τι να κάνω, να πω περιμένετε να πάω να βγάλω από το γκαράζ το άλλο; Καλό είναι να έχει αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά ένα αυτοκίνητο και ας μην την χρειαστεί ποτέ, δεν μας τρώει το ψωμί, ούτε χώρο πιάνει. Το Renault Captur λοιπόν, είναι ένα από αυτά τα λίγα πλέον, που την έχει. Και αν έχει και LPG δεν φοβάσαι να πατάς και το γκάζι...
Μπορείτε να πάρετε μια προσφορά για το δικό σας Renault Captur.
Τιμή βασικής έκδοσης Captur 1.0TCe 90Ps Expression: €20.480
Τιμή έκδοσης δοκιμής Captur 1.0TCe LPG 100Ps Dynamic: € 23.330
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | Επιδόσεις |
Οικονομία καυσίμου | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Πρακτικότητα-Χώρος αποσκευών | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλή τροφοδοσία καυσίμου | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84,1mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 9in | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/60 R17 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.227 | |
Πλάτος (mm) | 1.797 | |
Ύψος (mm) | 1.576 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.639 | |
Βάρος (kg) | 1.346 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 422 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 91-100 (LPG) / 4.600-5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,3-17,3 (LPG) / 2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 13 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 173 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 132 – 117 (LPG) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 5,8-7,5 (LPG) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 – 9,0 (LPG) |