Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το Renault Captur είναι ένα από τα πλέον κομψά και όμορφα B-SUV που κυκλοφορούν στην αγορά. Η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 2019 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Groupe Renault-Nissan, που θα την συναντήσουμε τόσο στο Clio όσο και στο Nissan Juke, αλλά και στα Dacia Sandero Streetway και Stepway. Πλέον, η βασική του έκδοση εξοπλίζεται με τον γνωστό 1.0TCe που αντί για 100Ps αποδίδει 91Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, αντί για των πέντε που είχε παλαιότερα.
Χαμηλή κατανάλωση!
Με 91Ps και το βάρος να φλερτάρει στα 1.306kg, μπορείτε να καταλάβετε πως οι επιδόσεις έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Ο κινητήρας έχει μεν ελαστικότητα και συνδυάζεται πολύ καλά με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο των έξι σχέσεων, όμως δεν μπορεί να πει κανείς ότι το σύνολο είναι γρήγορο, από την στιγμή που χρειάζονται 14sec για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100km/h. Η αίσθηση αυτή όμως, του ότι οδηγείς ένα αργό αυτοκίνητο, δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή και αυτό οφείλεται στην αποδοτική συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου. Η κλιμάκωση του δεύτερου είναι τέτοια, που συνεργάζεται ιδανικά με την ελαστικότητα του πρώτου και έχουν ως αποτέλεσμα την άνετη μετακίνηση του αυτοκινήτου, αρκεί φυσικά ο οδηγός να μην έχει υψηλές απαιτήσεις. Για παράδειγμα θα ταξιδέψει με 130-140km/h στην εθνική άνετα, αλλά από εκεί και πάνω τα πράγματα «ζορίζονται», ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως η τελική του ταχύτητα αγγίζει μόλις τα 168km/h. Όμως την έλλειψη σε επιδόσεις αντισταθμίζει η αρκετά χαμηλή κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6,8-6,9lt/100km, αλλά και η ιδιαίτερα καλή ποιότητα κύλισης του Captur. Οι άνετοι και μεγάλοι εσωτερικοί του χώροι, η καλή ηχομόνωση και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, επιτρέπουν στο Captur να μεταφέρει με αρκετή δόση πολυτέλειας τους επιβάτες του, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μήκος 4,2m.
Οδηγώντας
Η πρώτη αίσθηση που δέχεται κανείς μόλις μπει στο Captur, είναι απόλυτα θετική, αφού το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά και στην πλειοψηφία τους μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, με προσεγμένη συναρμολόγηση και αρκετά ψηλή θέση οδήγησης που παρέχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, έχει ικανοποιητική αίσθηση και είναι αρκετά άμεσο και ακριβές στις αντιδράσεις του, κατευθύνοντας σωστά το αυτοκίνητο. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητά του και για τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, σε σημείο τέτοιο, που για να τον ακούσει κανείς θα πρέπει ή να ανοίξει το παράθυρο ή να πατήσει βαθειά το γκάζι. Το κιβώτιο έχει έναν επιλογέα που κάθεται ψηλά, με καλό κούμπωμα, αλλά κάπως μακριές διαδρομές.
Η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση, που δίνει μεν προτεραιότητα στην άνεση, χωρίς όμως να επιτρέπει στο Captur να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές όταν πιεστεί. Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη είναι ένα πραγματικά εύκολο -και άνετο- task για το Captur, όπως επίσης και ταξίδια με σχετικά ήπιους ρυθμούς. Τα δε 210mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, του επιτρέπουν και ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Παρά το ύψος του πάντως, το Captur θυμίζει έντονα το Clio στην οδηγική συμπεριφορά. Είναι και αυτό προβλέψιμο και σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια όταν το οδηγείς, ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Γέρνει βέβαια λίγο περισσότερο από το Clio αν πιεστεί, αυτό είναι όμως κάτι αναμενόμενο, αλλά παραμένει πάντοτε φιλικό και προβλέψιμο.
Πρακτικό!
Η φιλόξενη καμπίνα του Captur είναι και αρκετά πρακτική, έχοντας διάφορες θήκες σε αρκετά σημεία της, με τα πίσω καθίσματα μάλιστα να είναι συρόμενα και να μεταβάλουν αντίστοιχα τον χώρο των αποσκευών από τα 422lt στα 536lt φτάνοντας ακόμα και τα 1.275lt αν αναδιπλωθούν. Η ύπαρξη μιας οθόνης αφής στον βασικό εξοπλισμό 7in -η οποία ανάλογα με την έκδοση φτάνει και στις 9,3in-, δεν καταργεί τους φυσικούς διακόπτες και διαθέτει ευκρινή γραφικά και ευανάγνωστες ενδείξεις. Όμορφα και ευανάγνωστα γραφικά θα συναντήσουμε και στον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, που χρησιμοποιεί μια οθόνη των 4,2in, για την βασική και 7in για τις άλλες εκδόσεις. Μια ωραία λεπτομέρεια είναι πως όταν ανάβουμε το φλας ανάβει το αντίστοιχο φλας και στην προβολή του αυτοκινήτου στον πίνακα!
Όμορφο και πικρισμένο
Αν κάποιος αναζητά κάτι παραπάνω σε χώρους από ένα Clio, το Captur ακόμα και στην βασική του έκδοση είναι μια καλή πρόταση. Έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ταξιδεύει ήσυχα και οικονομικά και παράλληλα έχει και αρκετά άνετους χώρους. Η τιμή της βασικής έκδοσης με το επίπεδο εξοπλισμού Expression κοστίζει €20.860 και προσφέρει ένα καλό πακέτο που περιλαμβάνει hill start assist, cruise control, κλιματισμό, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, διακόπτη ECO, ρύθμιση ύψους καθίσματος οδηγού και συνοδηγού, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται σύστημα πλοήγησης, διχρωμία στο αμάξωμα και ράγες οροφής.
Μπορείτε να πάρετε μια προσφορά για το Captur σε όποια έκδοση θέλετε.
Τιμή βασικής έκδοσης Captur 1.0TCe 90 Expression: €20.860
Τιμή έκδοσης δοκιμής Captur 1.0TCe 90 Dynamic: €23.010
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξοπλισμός | Επιδόσεις |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι στο εσωτερικό | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Άνεση ανάρτησης | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό | |
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.227 | |
Ύψος (mm) | 1.576 | |
Πλάτος (mm) | 1.797 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.639 | |
Βάρος (kg) | 1.306 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 422/536/1.275 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 228mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 91/4.600 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 16,3 /2.000-3.750 | |
0-100km/h (sec) | 14,0 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 168 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 130-141 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |