Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Η Jeep έχει ένα βαρύ όνομα χτισμένο στα πεδία των μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου με τη συνέχεια να γίνεται στα κακοτράχαλα περάσματα των βουνών. Κάθε όχημα που φέρει το λογότυπο της Jeep έχει την «υποχρέωση» να μπορεί να μπορεί να αντεπεξέλθει σε δύσκολες συνθήκες κίνησης. Το Compass, αν και στην δικίνητη έκδοσή του είναι ένα από αυτά.
Ικανό όπως πρέπει!
Μπορεί η απουσία της τετρακίνησης σε αυτή την έκδοση να φαντάζει περιοριστική για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Compass, ειδικά αν έχεις οδηγήσει την εξαιρετική off-road έκδοση Trailhawk. Και ενώ δεν έχει τα 216mm απόστασης από το έδαφος όπως το τελευταίο, ακόμα και τα 198mm όμως, είναι παραπάνω από αρκετά για να περάσει από εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς να βρει ποτέ η ποδιά του. Στο κάτω, κάτω Jeep είναι! Για αυτό τον λόγο διαθέτει και 15,8ο για την γωνία προσέγγισης, 30,8ο για την διαφυγής και 21,8ο για την γωνία ράμπας, ενώ έχει την δυνατότητα διέλευσης υδάτινου κωλύματος βάθους 406,4mm. Η μη ύπαρξη της τετρακίνησης θα σας επηρεάσει περισσότερο ψυχολογικά και λιγότερο όταν θα το οδηγείτε εκτός δρόμου.
Πιο ελαφρύ, πιο γρήγορο!
Σε σχέση με το Trailhawk που είχαμε δοκιμάσει, το δικίνητο Compass είναι αρκετά ελαφρύτερο, αφού ζυγίζει 1.505kg, έναντι των 1.810kg του τετρακίνητου και diesel αδερφού του. Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε 9,2sec για το 0-100 για το δικίνητο, με το τετρακίνητο παρά το γεγονός ότι έχει 20Ps παραπάνω να χρειάζεται 9,5sec. Επίσης, η τελική ταχύτητα του δικίνητου είναι στα 199km/h, ενώ του Trailhawk στα 186km/h. Εκεί που κερδίζει όμως το diesel είναι στην κατανάλωση, αφού η μέση τιμή που σημειώσαμε ήταν στα 8,7lt/100km, ενώ με το δικίνητο 1.3GSE με τα 150Ps η τιμή ανέβηκε στα 10,2lt/100km. Η αυξημένη κατανάλωση οφείλεται εν μέρει και στο κάπως ιδιότροπο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων. Σε φυσιολογικές συνθήκες έχει ομαλή λειτουργία και αλλάζει τις σχέσεις τη στιγμή που χρειάζεται. Όταν όμως ο οδηγός πατήσει απότομα το πεντάλ, το λογισμικό δεν ερμηνεύει σωστά τις προθέσεις του οδηγού για επιτάχυνση και εμφανίζει μια διστακτικότητα τόσο στα κατεβάσματα όσο και στα ανεβάσματα. Η κατάσταση βελτιώνεται αρκετά όταν επιλεχθεί η λειτουργία sport, χάρη στην οποία το κιβώτιο κάνει πιο άμεσες τις αλλαγές, η απόκριση στο γκάζι βελτιώνεται, ενώ παράλληλα το τιμόνι αποκτά μια πιο σφιχτή αίσθηση. Ταυτόχρονα όμως ανεβαίνει και η κατανάλωση λόγω ότι το κιβώτιο κρατάει πάντα πιο ψηλά τις rpm του κινητήρα. Μόνο στο ταξίδι μπορεί να πέσει στα 8,5-9lt/100km.
Παντός τερέν!
Το Compass σου αφήνει μια πολύ θετική εντύπωση, ανεξαρτήτως τερέν που κινείσαι. Είτε είσαι στην άσφαλτο είτε σε χωματόδρομο, η συμπεριφορά του είναι πολύ καλή, αν και η ανάρτηση έχει κάπως σφιχτή ρύθμιση, η οποία όμως περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και ταυτόχρονα καταφέρνει να φιλτράρει σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες που θα συναντήσουμε. Τα αμορτισέρ που χρησιμοποιούνται χρησιμοποιούν την τεχνολογία επιλεκτικής απόσβεσης FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία βοηθούν και στο υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, αλλά και στην ποιότητα κύλισης. Ακόμα και με υψηλότερες ταχύτητες η ανάρτηση λειτουργεί το ίδιο καλά, και προσφέρει ένα αρκετά άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Στο χώμα πάλι, τα επίπεδα της άνεσης είναι εξίσου καλά, χωρίς να νιώθεις ότι κοπανιέσαι κάθε φορά που θα περνάς από λακκούβα ή πέτρα. Τα φρένα του έχουν καλή απόδοση και ξέρεις ότι πάντα θα σε σταματήσουν, ενώ το τιμόνι υστερεί κάπως σε αίσθηση και είναι ελαφρύ, αν και στην λειτουργία Sport γίνεται πιο σφιχτό. Βέβαια, από την άλλη σε ένα SUV με καλές εκτός δρόμου δυνατότητες δεν περιμένεις και το κορυφαίο σε αίσθηση τιμόνι, οπότε αυτό δεν μπορούμε να το προσάψουμε ως αρνητικό.
Φιλόξενο!
Το εσωτερικό του τώρα, είναι στα γνωστά ποιοτικά επίπεδα της Jeep, έχοντας μαλακά στην υφή υλικά και καλή ποιότητα συναρμολόγησης, αν και σχεδιαστικά δείχνει πλέον τα χρόνια του. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικους, οι οποίοι μάλιστα έχουν και 438lt στον χώρο αποσκευών για τις βαλίτσες τους. Η θέση οδήγησης έχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και σχετικά καλή εργονομία όσων αφορά τους διακόπτες. Λέω σχετικά, γιατί το πάνελ των διακοπτών για τον κλιματισμό είναι αρκετά κάτω τοποθετημένο και θέλει λίγο εξοικείωση. Στην έκδοση Longtitude που δοκιμάσαμε, προσφέρεται και ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μαύρες ράγες οροφής, αλουμινένιες ζάντες των 17in, χρωμιωμένα πλαίσια στα παράθυρα, εσωτερικό φωτισμό LED, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα Uconnect με οθόνη αφής 7in, αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός φώτα ομίχλης κ.α.
Ζωντανός και δυνατός!
Θετικές είναι οι εντυπώσεις από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, που τον έχουμε συναντήσει ξανά στο plug-in hybrid Renegade 4xe. Αυτή τη φορά βέβαια δεν συνδυάζεται με κάποιον ηλεκτροκινητήρα, έτσι διαθέτει «μόνο» 150Ps και 27,5kgm ροπής στις 1.560rpm, τιμές που επιτρέπουν στο Compass να κινηθεί αρκετά γρήγορα και ξεκούραστα. Ο κινητήρας αυτός είναι διαθέσιμος και με 130Ps, μόνο που σε αυτή την περίπτωση συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο και όχι με το αυτόματο που είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή.
Με το χέρι στην τσέπη
Η βασική έκδοση του Compass με το χειροκίνητο κιβώτιο και τα 130Ps κοστίζει €22.700 και η τιμή του είναι ιδιαίτερα δελεαστική για μοντέλο της κατηγορίας C-SUV. Η δε έκδοση της δοκιμής με τα 150Ps, το αυτόματο κιβώτιο και το πακέτο εξοπλισμού Longtitude κοστίζει €27.250 και καλείται να αντιμετωπίσει αυτοκίνητα όπως το νέο και πολύ ενδιαφέρον Hyundai Tucson, τα εξαιρετικά άνετα Citroen C5 Aircross και Renault Kadjar, το γερασμένο πλέον best-seller της κατηγορίας Nissan Qashqai και το οικονομικό και τίμιο Dacia Duster.
Τιμή βασικής έκδοσης Jeep Compass 1.3 GSE T4 130Ps Sport: €22.700
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jeep Compass 1.3 GSE T4 150Ps Longtitude: €27.250
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Κατανάλωση |
Ποιότητα κύλισης | Λειτουργία κιβωτίου |
Εξοπλισμός | |
Εκτός δρόμου δυνατότητες | |
Εσωτερικοί χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 70mm x 86,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.394 | |
Ύψος (mm) | 1.629 | |
Πλάτος (mm) | 1.819 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.505 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 438 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7.5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150 /5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27,5 /1.560 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 199 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 131 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 10,2 |