Το Renegade μαζί με το Compass 4xe, είναι τα πρώτα plug-in hybrid μοντέλα της Jeep που πλέον είναι διαθέσιμα στις αγορές της Ευρώπης. Το plug-in hybrid σύστημα της Jeep περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα που παίζει και τον ρόλο της γεννήτριας, καθώς και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που έχει ενσωματωμένο το πίσω διαφορικό, e-axle. Επιπλέον, κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται τοποθετημένη η συστοιχία των μπαταριών (ιόντων λιθίου) με χωρητικότητα 11,4kWh. Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός μας 1.3lt που έχουμε συναντήσει και στο Renegade Limited αλλά και στο Fiat 500X και στην προκείμενη περίπτωση αποδίδει 180Ps στις 5.750rpm και 27,5kgm ροπής στις 1.850rpm, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 60Ps και 25,5kgm ροπής. Συνδυαστικά δηλαδή, μιλάμε για 240Ps με πολύ υψηλά αποθέματα ροπής, αφού ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 25,5kgm από το «ρελαντί».
Μικρές αισθητικές διαφορές
Οι εξωτερικές διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Renegade εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στα σήματα 4xe που θα συναντήσουμε στο πίσω αριστερό μέρος, στο μπλε πλαίσιο γύρω από το λογότυπο Jeep, καθώς και στην επιπλέον θύρα φόρτισης που βρίσκεται πίσω και αριστερά, αντιδιαμετρικά της τάπας του καυσίμου. Από εκεί και πέρα, το Renegade 4xe διατηρεί τα ίδια χαρακτηριστικά εξωτερικής σχεδίασης, με μόνη διαφορά τις ζάντες των 19in που χρησιμοποιούν αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά σε διάσταση 235/45, κάτι που περιορίζει αρκετά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του.
Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνώριμη, με μαλακά στην υφή πλαστικά να απαρτίζουν το ταμπλό και τις επενδύσεις, με την έκδοση S που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή να έχει δερμάτινα καθίσματα και επενδύσεις. Η εργονομία στο ταμπλό είναι λίγο ιδιότροπή, αφού κάτω από την κεντρική οθόνη αφής των 8,4in βρίσκονται αρκετοί διακόπτες (για το ηχοσύστημα τον κλιματισμό κ.λπ.) οι οποίοι είναι αρκετά πιο χαμηλά από το τιμόνι, με τον οδηγό να παίρνει αναγκαστικά το βλέμμα του από το δρόμο για να τους χρησιμοποιήσει. Ο πίνακας οργάνων είναι εν μέρει ψηφιακός και χρησιμοποιεί μια οθόνη 7in, σε συνεργασία με δύο αναλογικά όργανα, ένα στροφόμετρο στα αριστερά και ένα όργανο στα δεξιά που δείχνει την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα. Οι χώροι είναι άνετοι και επαρκείς ακόμα και για ψηλούς επιβάτες όπως ο φωτογράφος μας (που περνάει το 1,90m), με διάφορες πρακτικές θήκες σε αρκετά σημεία του εσωτερικού. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 21lt σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Renegade, φτάνοντας τα 330lt, με την τοποθέτηση της συστοιχίας μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα να μην αλλάζει ιδιαίτερα τα διαθέσιμα εκατοστά για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών.
Και πως λειτουργεί;
Το 4xe έχει τρεις τρόπους λειτουργίας: το Hybrid, το Electric και το E-Save. Με το Electric η κίνηση γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα και μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα. Εφόσον η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, επαρκεί για μετακινήσεις μέχρι και 50km. Στο electric mode η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130km/h. Σε περίπτωση που είτε αποφορτιστεί η μπαταρία είτε ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, η μονάδα ελέγχου του υβριδικού συστήματος, Hybrid Control Processor ή αλλιώς HCP, περνάει το αυτοκίνητο στην λειτουργία Hybrid. Η λειτουργία Hybrid είναι και η default επιλογή όταν ενεργοποιούμε το Renegade. Αυτό το mode, είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να διαχειρίζεται τόσο τον θερμικό όσο και τον ηλεκτροκινητήρα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, προκειμένου να έχουμε την μέγιστη δυνατή απόδοση και οικονομία. Η προτεραιότητα δίνεται στον ηλεκτροκινητήρα και όταν πέσει το επίπεδο της μπαταρίας, επεμβαίνει ο θερμικός για να ανακτήσει ενέργεια. Τέλος, το E-Save είναι ένα mode στο οποίο δίνεται προτεραιότητα στο να ανακτηθεί όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια για την μπαταρία. Το E-Save έχει δύο λειτουργίες τις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε μέσω του αντίστοιχου μενού στην κεντρική οθόνη και είναι η Passive, στην οποία διατηρείται σταθερή η ποσότητα της ενέργειας στην μπαταρία και η Active, κατά την οποία ο θερμικός κινητήρας συνδυαζόμενος με τον μπροστά ηλεκτροκινητήρα φορτίζουν την μπαταρία μέχρι το 80%.
Τα φαινόμενα απατούν!
Εκ πρώτης όψεως το Renegade σου δίνει την εντύπωση πως στο χώμα δεν θα τα πάει και τόσο καλά και αυτό λόγω των ζαντών 19in με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που έχουν ξεκάθαρα ασφάλτινο προορισμό, ενώ εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι σε αυτή την έκδοση δεν υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης, παρά μόνον kit επισκευής ελαστικού. Παρόλα αυτά όμως, έχει 28ο για τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, 18ο για την γωνία ράμπας και 186mm απόσταση από το έδαφος. Στοιχεία που θα φανούν αρκετά χρήσιμα στις εκτός δρόμου διαδρομές. Κάτι ακόμα που βοηθάει τα μέγιστα, είναι το Selec-Terrain με τις πέντε λειτουργίες του. Η πρώτη είναι η Auto και αφήνουμε σε αυτή την θέση τον περιστροφικό διακόπτη στην πλειοψηφία των μετακινήσεών μας. Η δεύτερη είναι η Sport και εκεί το Renegade ξεδιπλώνει έναν άλλο χαρακτήρα και εκμεταλλεύεται την ισχύ από όλους τους κινητήρες του, ενώ παράλληλα το τιμόνι αποκτά πιο σφιχτή αίσθηση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει πιο γρήγορες αλλαγές. Η επόμενη επιλογή ονομάζεται Snow και χρησιμοποιείται όπως προδίδει και η ονομασία στο χιόνι, βελτιώνοντας την πρόσφυση. Τέλος, ακολουθεί η Sand/Mud, για οδήγηση σε αντίστοιχο περιβάλλον μειωμένης πρόσφυσης. Όλες οι παραπάνω λειτουργίες συνδυάζονται με δύο επιπλέον προγράμματα από την τετρακίνηση, το 4WD Lock και το 4WD Low. Στο πρώτο, εμπλέκεται μόνιμα το σύστημα της τετρακίνησης με συνεχή παροχή ροπής και στον μπροστά, αλλά και στον πίσω άξονα για ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 15km/h και εδώ ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μπροστά, φροντίζει να στέλνει ρεύμα στον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανεξάρτητα από την στάθμη της μπαταρίας. Για τις ακραίες συνθήκες υπάρχει το δεύτερο πρόγραμμα, στο οποίο αξιοποιούνται στον μέγιστο βαθμό τα αποθέματα ροπής και στους δύο άξονες.
Στην πράξη
Το Renegade σου αφήνει μια πολύ θετική εντύπωση όσο το οδηγείς. Στην άσφαλτο έχει πάρα πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, όντας πάντα προβλέψιμο και όταν μάλιστα επιλέξουμε την λειτουργία Sport είναι και αρκετά γρήγορο. Η Jeep ανακοινώνει 7,1sec για τα πρώτα 100km/h, μια αρκετά εντυπωσιακή τιμή, δεδομένων και των 1.745kg που ζυγίζει. Με την προϋπόθεση πως η μπαταρία του θα είναι κάθε πρωί φορτισμένη, η κατανάλωση καυσίμου είναι στην ουσία μηδενική, αφού ο θερμικός κινητήρας επεμβαίνει σε ελάχιστες περιπτώσεις. Άλλωστε αυτή είναι και η βασική προϋπόθεση του να έχει κανείς ένα plug-in hybrid μοντέλο, να μπορεί να το φορτίζει σε καθημερινή βάση είτε είναι στο σπίτι του είτε στην εργασία του. Σε κοινή οικιακή παροχή χρειάζεται λίγο πάνω από 4 ώρες για μία πλήρη φόρτιση, ενώ με την χρήση του easyWallbox της Jeep ο χρόνος πέφτει στις 1,2 ώρες. Όταν επιλέξουμε να φορτίσουμε την μπαταρία μέσω του θερμικού κινητήρα (με το πρόγραμμα E-Save), η κατανάλωση καυσίμου θα φτάσει ακόμα και στα 6,5lt/100km, πράγμα που είδαμε στην διάρκεια της δοκιμής, με την οδήγηση που κάναμε να μην μπορεί να χαρακτηριστεί «οικονομική». Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς πέφτει άνετα στα 5,5-5,6lt/100km και αυτό το τονίζω, με την μπαταρία άδεια.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι αρκετά καλές, παρά τα ελαστικά που ανάφερα και ο μόνος -ψυχολογικός- ανασταλτικός παράγοντας, είναι η έλλειψη ρεζέρβας. Το να βγει κανείς σε σκληρό χωματόδρομο με φυτευτές πέτρες και τον κίνδυνο να σκιστεί κάποιο λάστιχο, χωρίς την άμεση δυνατότητα αλλαγής, δεν είναι και τόσο συνετό. Σε μαλακό χώμα όμως, σε λάσπη, άμμο και χιόνι πάντως, παρά τα ελαστικά του, το Renegade είναι κάτι παραπάνω από ικανό. Μην ξεχνάτε πως είναι ένα μοντέλο της Jeep και ως Jeep οφείλει στον εαυτό του αξιοπρεπείς εκτός δρόμου δυνατότητες.
Η ανάρτησή του έχει εξαιρετική ρύθμιση καθώς είναι αρκετά σφιχτή για να μην επιτρέπει μεγάλες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να φιλτράρει πολλές από τις ανωμαλίες που θα συναντήσουν οι τροχοί στις εκτός δρόμου διαδρομές. Στην άσφαλτο έχει αρκετά καλή κύλιση με λίγο παραπάνω θόρυβο κύλισης από τους 19in τροχούς να περνάει στην καμπίνα, χωρίς ποτέ όμως να ενοχλεί. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από τα φρένα του, που ακόμα και με υψηλές ταχύτητες σταματάνε πάντα με ασφάλεια το Renegade. Το τιμόνι ενώ έχει άμεση απόκριση, χωρίς να διακρίνεται για την αίσθηση που παρέχει στον οδηγό του, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο από τετρακίνητο SUV με αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Τι δίνεις και τι παίρνεις;
Για να γίνει δικό σας ένα Renegade 4xe στην βασική του έκδοση Limited θα χρειαστεί να δώσετε €41.900, ενώ για την έκδοση S της δοκιμής, που έχει και ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων full-LED φώτα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες νεκρού σημείου, active brake assist, lane departure warning, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινες επενδύσεις, adaptive cruise control και πολλά ακόμα, αρκούν €44.600. Στις τιμές αυτές υπάρχει το Eco Bonus, το οποίο εκτός από την έκπτωση των €900 περιλαμβάνει και δωρεάν μεταλλικό χρώμα, δωρεάν συσκευή γρήγορης φόρτισης easyWallbox, τετραετή εργοστασιακή εγγύηση μέχρι και 160.000km, καθώς και τετραετή οδική βοήθεια.
Τιμή βασικής έκδοσης Jeep Renegade PHEV 4xe Limited: €41.900 (-€900 Eco Bonus)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jeep Renegade PHEV 4xe S: €44.600 (-900 Eco Bonus)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οδηγική συμπεριφορά | Απουσία εφεδρικού τροχού |
Ποιότητα κατασκευής | Εργονομία ταμπλό |
Εσωτερικοί χώροι | Μικρή αυτονομία θερμικού κινητήρα |
Ποιότητα κύλισης | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 70mm x 86,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Ηλεκτροκινητήρας | ΑC, σύγχρονου τύπου | |
Μπαταρία | 400V, χωρητικότητας 11,4kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.236 | |
Ύψος (mm) | 1.692 | |
Πλάτος (mm) | 1.805 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.570 | |
Βάρος (kg) | 1.745 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 330-1.277 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 180 /5.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27,5 /1.850 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW) | 60/45 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 25,5 | |
0-100km/h (sec) | 7,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 199 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 46 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 2,0 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,8 |