Καλύτερο από ποτέ
Το Jeep Renegade στην νέα του εκδχή -μιας και το αρχικό του σχήμα ήταν το αυτοκίνητο που αργότερα έγινε Wrangler- βρίσκεται στην αγορά από το 2014 και είναι το πιο «καλοπουλημένο» μοντέλο της Jeep στην Ευρώπη. Μετά από μία πενταετία ήρθε η ώρα για την ανανέωσή του, που για να την καταλάβεις θα πρέπει να βλέπεις και τα δύο ταυτόχρονα. Δεν χρειαζόταν όμως αισθητική αναβάθμιση σε ένα κλασσικό σχήμα σαν του Renegade, εκτός από μερικές λεπτομέρειες στον εξοπλισμό και έτσι η ανανέωση ήρθε κυρίως από τον χώρο της καμπίνας και κυρίως του κινητήρα. Όπως, λοιπόν, και στα συγγενικά του μοντέλα της Fiat στον όμιλο της FCA έτσι και το μικρό Jeep θα εξοπλίζεται πλέον με τη νέα γενιά βενζινοκινητήρων με τον κωδικό FireFly Turbo, με κωδική ονομασία GSE (Global Small Engine). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα είναι ο τετρακύλινδρος Τ4 των 1.332cc, στην ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις του, αυτήν των 180Ps, με 27kgm ροπής (η μικρότερη είναι με 150Ps) που συνδυάζεται αποκλειστικά με το εννιατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με torque converter της ZF και σύστημα τετρακίνησης. Η τετρακίνησή του, με τρία διαφορικά, δεν είναι μόνιμη, αλλά χρησιμοποιεί το σύστημα Active Drive που δίνει κίνηση και στους πίσω τροχούς αυτόματα, όταν χρειάζεται, μέσω συνεκτικού συμπλέκτη. Διαθέτει όμως και έναν περιστροφικό διακόπτη για τον επιλογέα του Selec-Terrain, το οποίο προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, τα Auto, Snow, Sand και Mud, που ρυθμίζουν πολλές παραμέτρους ανάλογα με το έδαφος και τα επίπεδα πρόσφυσης. Επίσης υπάρχει και η επιλογή Lock που κλειδώνει τον συνεκτικό συμπλέκτη και το κάνει σταθερό 50/50, όταν χρειαστεί να ξεκολλήσει από κάποιο εμπόδιο. Αυτές οι επιλογές και η τετρακίνηση είναι μακράν ό,τι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία των B-SUV, όπου σχεδόν όλα τα μοντέλα είναι απλά προσθιοκίνητα, έτσι αν πραγματικά χρειάζεστε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας που να έχει όντως ουσιαστικές εκτός δρόμου ικανότητες, το Renegade είναι πιθανότατα η καλύτερη επιλογή.
9 σχέσεις
Γενικά, το Renegade είναι πολύ καλό και στην άσφαλτο και εκεί που αυτή τελειώνει. Ο κινητήρας του είναι δυνατός με αρκετή ροπή και το κιβώτιο με τις 9 σχέσεις τον βοηθά περαιτέρω να την αναδείξει. Έτυχε μάλιστα να πάω με αυτό ένα ταξίδι και στην εθνική, όπου, ενώ σαν αυτοκίνητο στέκεται αξιοπρεπέστατα, οι μόνες μου παρατηρήσεις έχουν να κάνουν με τον αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο από το κάθετο παρμπρίζ και τους μεγάλους καθρέπτες μετά τα 120km/h και από την υπερβολικά μακριά ένατη ταχύτητα, με την οποία δυσκολεύεται να κρατήσει σταθερή ταχύτητα. Μάλιστα κάποια στιγμή το έβαλα στη χειροκίνητη λειτουργία και το άφησα με την όγδοη, με την οποία ταξίδευε πολύ καλύτερα. Προφανώς και η ένατη είναι εκεί για να χαμηλώσει την κατανάλωση, απλά κάποιες στιγμές γίνεται ενοχλητική, ειδικά στις ανηφόρες που βλέπεις την ταχύτητά σου να μειώνεται και πρέπει να πατήσεις το γκάζι βαθιά για να την διατηρήσεις. Πιο οικονομικό μου φαινόταν να κατεβάσω σε όγδοη σχέση. Γενικά, το αυτόματο κιβώτιό του είναι καλό, με ομαλές και σβέλτες αλλαγές ταχυτήτων και με μοναδικό μειονέκτημα τις κρύες εκκινήσεις σε θερμοκρασίες κάτω των 10ο C, όπου δυσκολεύεται να πραγματοποιήσει τις αλλαγές, κρατώντας την πρώτη και τη δευτέρα αρκετά ψηλά, μέχρι να ζεσταθούν λίγο τα λάδια του και να λειτουργήσουν κανονικά οι βαλβίδες του σασμάν. Μετά από 4-5 λεπτά πάντως στρώνει και λειτουργεί υποδειγματικά.
Σαν αυτοκίνητο;
Η ανάρτηση είναι όσο πρέπει σφιχτή για τις στροφές, χωρίς να ενοχλεί ποτέ και χωρίς να χτυπάει ακόμα και στις βάναυσες ανωμαλίες, ενώ το κράτημα και η πρόσφυσή του είναι υπέρ αρκετά για το είδος της κατασκευής. Είναι μάλιστα τόσο καλό, που σε κάνει να θεωρείς ότι εκτός δρόμου δεν θα είναι, αλλά μόλις το δοκιμάσεις σε χωμάτινη διαδρομή ή σε χιόνια, θα εκπλαγείς από την άνεση με την οποία περνάει από παντού. Ειδικά στο πατημένο χιόνι, δεν το έβαλα καν στην επιλογή “snow”, γιατί τα πήγαινε μια χαρά και στο πρόγραμμα Auto, όπου καταλάβαινες τη λειτουργία της τετρακίνησης που φρενάριζε τον τροχό που έχανε πρόσφυση και μετέδιδε τη ροπή στους υπόλοιπους αυτόματα, χωρίς να ανακόπτεται η πορεία και η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το κλείδωμα του συνεκτικού συμπλέκτη δεν χρειάστηκε ποτέ, γιατί ποτέ δεν κόλλησε κάπου και ο μοναδικός περιορισμός σε δυνατότητες προέρχεται από τα λάστιχα που είναι εντελώς ασφάλτινα. Με μία τετράδα χειμερινά ή ακόμα καλύτερα με χιονολάστιχα δεν θα χρειαστείς ποτέ περισσότερο “Jeep” στα χιόνια από αυτό. Τώρα για περισσότερες εκτός δρόμου ακροβασίες, θα σε περιορίσει λίγο η απόσταση από το έδαφος (166 mm) που είναι ίδια με τα FWD μοντέλα, αλλά, εντάξει, μην είμαστε και αχάριστοι, είναι ένα B-SUV που είναι εξαιρετικό στην άσφαλτο, άνετο και κάνει ωραίο ταξίδι, δεν θα μπορούσε να είναι και υπερβολικά σκληροτράχηλο Rubicon ταυτόχρονα. Η κατανάλωσή του, εντός πόλης και με τα μπόλικα χιλιόμετρα που έκανα στην εθνική (με όγδοη ως επί το πλείστον), έφτασε τα 10,2lt/100km, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος, το σχήμα και τη γνωστή σε πολλούς πλέον κακή μου απόδοση σε αυτόν τον τομέα. Οι τιμές για το τετρακίνητο Jeep Renegade 1.3 T4 με τα 180Ps ξεκινούν από τα €26.700 στη βασική έκδοση Longitude, που έχει όλα τα συστήματα ασφαλείας, όπως προστασία ανατροπής, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, ενώ αυτή εδώ της δοκιμής, που είναι η πιο πλούσια Limited, έχει επιπλέον το Forward Collision Warning Plus με αυτόματο φρενάρισμα, adaptive cruise control, διζωνικό κλιματισμό, premium πίνακα οργάνων με TFT οθόνη 7in, αισθητήρες παρκαρίσματος και εμπρός, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 8,4in και ζάντες αλουμινίου 17in. Η τιμή του μπορεί να ακούγεται υπερβολική για ένα SUV της μικρής κατηγορίας, όμως σκεφτείτε ότι μιλάμε για την πλούσια έκδοσή του τόσο από άποψη κινητήρα-μετάδοσης όσο και από άποψη εξοπλισμού. Είναι ένα ολοκληρωμένο και «πραγματικό» Jeep που θα σε πάει παντού και κάτω από όλες τις συνθήκες, άξιο του ονόματος Renegade, τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €26.700
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €27.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Επιδόσεις | Υπερβολικά μακριά 9η σχέση |
Άνεση | Κατανάλωση |
Δυνατότητες εκτός δρόμου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 70mm x 86,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους 4 τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.236 | |
Πλάτος (mm) | 1.805 | |
Ύψος (mm) | 1.684 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.570 | |
Βάρος (kg) | 1.430 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 351 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 180/5.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27/1.850 | |
0-100km/h (sec) | 8,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 201 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 163/170 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,1-7,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 10,2 |