Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | V60 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Diesel |
Niche
Αυτό είναι σίγουρα ένα ειδικό αυτοκίνητο. Αν θέλετε τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και τους χώρους ενός SUV, έχετε όμως μπουχτίσει με την υπερβολική αυτή τάση της αυτοκίνησης, το V60 Cross Country ίσως είναι το ιδανικό μοντέλο για εσάς. Βασίζεται φυσικά στο V60, χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα, Scalable Product Architecture (SPA), προσθέτοντας επιπλέον 60mm απόστασης από το έδαφος, τετρακίνηση, hill-descent control και πλαστικά προστατευτικά στα φτερά. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι λίγο-πολύ γνωστό από τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας, με τη σχεδιαστική γλώσσα της Volvo να εξασφαλίζει ένα άκρως ευπαρουσίαστο και δυναμικό σύνολο για την station wagon κατηγορία. Σε σχέση με το απλό V60, το Cross Country είναι 23mm πιο μακρύ (4.784 mm) και 67mm πιο ψηλό (1.850mm), με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.875mm. Έχει τις κατάλληλες αναλογίες για να προσφέρει τρομερούς χώρους στο εσωτερικό του ακόμα και για 5 άτομα, ενώ τα 21cm απόστασης από το έδαφος είναι αρκετά για να μην ακούς τις ποδιές να «πληγώνονται» κάθε φορά που βγαίνεις εκτός δρόμου. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι χαρακτηριστική Volvo, με τη μεγάλη και ψηλά τοποθετημένη οθόνη αφής, με το σύστημα infotainment Sensus Connect να έχει μειώσει σημαντικά τους άπειρους διακόπτες που είχαν πριν μερικά χρόνια τα πολυτελή αυτοκίνητα. Πλέον, η μόδα θέλει μεγάλες οθόνες, όπως αυτή εδώ των 9in, όταν όμως μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τόσες δυνατότητες διασύνδεσης και τόσα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, απαιτεί χρόνο για να απομνημονεύσεις πού βρίσκεται ακριβώς κάθε λειτουργία μέσα στο μενού. Η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική, οι θήκες υπεραρκετές και το προσεγμένο φινίρισμα δικαιολογεί την τιμή των €61.594. Φυσικά και η ποιότητα δεν φτάνει να δικαιολογήσει από μόνη της την υψηλή τιμή του ειδικού αυτού αυτοκινήτου, οπότε πάμε να δούμε και τι κρύβεται κάτω από το αμάξωμα των 1,8 τόνων…
D4 AWD
Το V60 Cross Country είναι εξαιρετικά εξοπλισμένο, διαθέτοντας στάνταρ -και στις δύο εκδόσεις που διατίθεται- τα καθίσματα Comfort με συνδυασμό επένδυσης δέρματος-υφάσματος, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, προβολείς LED, όλη την ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας της Volvo, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in και τον πετρελαιοκινητήρα D4. Δίλιτρος, κατασκευασμένος εξ' ολοκλήρου από αλουμίνιο, με χωρητικότητα 1.969cc και σχέση συμπίεσης 15,8:1, τροφοδοτείται από δύο τουρμπίνες. Το υπερσύγχρονο σύστημα ψεκασμού ονομάζεται i-Art, με κάθε μπεκ να διαθέτει έναν μικρο-επεξεργαστή, με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο του ψεκασμού που γίνεται μέχρι και σε 9 φάσεις ανά κύκλο καύσης και την πίεση στο κύκλωμα να φτάνει τα 2.500bar. Ο κινητήρας αποδίδει 190Ps με 40,8kgm από τις 1.750rpm, όμως ακούγεται παραπάνω απ’ όσο θα θέλαμε. Και ενώ η ηχομόνωση του V60 είναι εξαιρετική και δεν επιτρέπει το κροτάλισμα του κινητήρα να περνάει στο εσωτερικό, όταν βρίσκεσαι απέξω ή όταν ανοίξεις το παράθυρο είναι λίγο ενοχλητικό για την κατηγορία στην οποία υπάγεται το Cross Country. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin, με την κίνηση να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη Haldex. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται από στάση σε 8,2sec και με την κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 8,1-8,3lt/100km. Τι; Πολλά είναι τα 8lt για diesel; Υπενθυμίζω, για ακόμα μία φορά, το βάρος του Cross Country: 1.825kg...
Δρομέας μεγάλων αποστάσεων
Το V60 Cross Country είναι το ιδανικό -ίσως το τέλειο- αυτοκίνητο για ταξίδι. Πολύ θα γούσταρα ένα roadtrip γύρω από την Ευρώπη με αυτό το μοντέλο. Κάτι η κορυφαία ποιότητα κύλισης, η εξαιρετική σταθερότητα, τα άνετα καθίσματα και ο ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος, όλα αυτά σε συνδυασμό με τις χαμηλές στροφές περιστροφής του μοτέρ λόγω των 8 σχέσεων και κάπως έτσι έχεις ένα σύνολο που διψάει για εκατοντάδες -τι λέω, χιλιάδες- χιλιόμετρα. Η ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει και συγχωρεί ακόμα και τα χείριστα αποτελέσματα οδοποιίας. Αυτό βέβαια -σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος- έχουν ως αποτέλεσμα και αυξημένες κλίσεις, χωρίς ωστόσο να επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική ανάρτησης με τα υπόλοιπα μεγάλα Volvo, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, οι οποίοι έχουν και ένα φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό για περισσότερη αντοχή στην εκτός δρόμου κίνηση. Το Off-Road πρόγραμμα πλαισιώνει τα βασικά Driving Modes (Comfort, Eco και Dynamic) και διαθέτει ειδική διαμόρφωση για το ESP, το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης, δημιουργώντας ένα σύνολο που κινείται με περίσσεια άνεση εκτός δρόμου, αρκεί να προσέχεις λίγο τον μπροστινό προφυλακτήρα που δεν είναι δύσκολο να ακουμπήσει σε τέτοιες καταστάσεις. Ο κινητήρας έχει επαρκή δύναμη, με τις τουρμπίνες να φουσκώνουν γρήγορα ακόμα και στις χαμηλές rpm, το κιβώτιο, παρότι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, τηρούμενων των αναλογιών και του προσανατολισμού του V60 Cross Country, ικανοποιεί με την ταχύτητα και κυρίως με την ομαλότητα των αλλαγών του, με μοναδικό μελανό σημείο την επιμονή του να κρατάει την πρώτη ταχύτητα μέχρι τις 3.000rpm, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα λεπτά λειτουργίας του κινητήρα. Το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο είναι ικανά για γρήγορη οδήγηση, όμως η αδιάφορη αίσθηση από το τιμόνι θα σου κόψουν γρήγορα τις όποιες ορέξεις, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν ελέγχει αποτελεσματικά το μπροστινό μέρος, ενώ παράλληλα παρέχει μεγάλη γωνία στους τροχούς, κάτι που σε βοηθάει να κουμαντάρεις τα 4,8 μέτρα του Cross Country μέσα στα στενά της Αθήνας. Το Volvo V60 Cross Country αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του απλού V60 και του XC60, μιλώντας σε όλους όσοι θέλουν ένα 100% all around όχημα που δεν θα τους περιορίσει πουθενά, χωρίς όμως να θέλουν ένα μεγάλο SUV. Η τιμή των €61.594 είναι μεν υψηλή, αλλά διαθέτει πληθώρα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας (μοναδική ουσιαστική έλλειψη τα θερμαινόμενα καθίσματα), τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Αν λοιπόν ψάχνετε ένα φινετσάτο και ικανό αυτοκίνητο που να κάνετε μαζί του πολλά-πολλά χιλιόμετρα, το V60 Cross Country είναι μία εξαιρετική εναλλακτική επιλογή στην «SUVοκρατούμενη» αγορά.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ V60 T4 190Ps FWD AT: €42.630
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ V60 CROSS COUNTRY D5 190Ps AWD AT: €66.178
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού |
Εξαιρετική ποιότητα κύλισης | Θόρυβος κινητήρα |
Προηγμένος εξοπλισμός ασφάλειας | Τιμή |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,8 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων Aisin AW TG-81SC | |
Διαφορικά | Ελεύθερα με ηλεκτρικό κλείδωμα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.784 | |
Ύψος (mm) | 1.850 | |
Πλάτος (mm) | 1.499 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.875 | |
Βάρος (kg) | 1.825 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 529-1.441 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, με συνθετικό εγκάρσιο φύλλο σούστας αντί ελατηρίων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30 με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 320x20με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 190 /4.250 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8 /1.750-2.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά NEDC (gr/km) | 135 - 143 | |
C02 κατά WLTP (gr/km) | 155 - 173 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9-6,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,1 |