Nissan Leaf 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Nissan
Μοντέλο Leaf
Segment C-Segment
Power Train Electric
Nissan Leaf 150Ps

Τώρα μάλιστα
Το Nissan Leaf πρώτης γενιάς παρουσιάστηκε το 2010 και ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που μπορούσε κάποιος να αποκτήσει και να το χρησιμοποιεί σαν κανονικό αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα. Μόνο που η εκκεντρική και μάλλον κακόγουστη εμφάνισή του το περιόριζε σε ένα αγοραστικό κοινό που πιθανότατα ενδιαφερόταν απλά και μόνο να έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το κάνει κατά καιρούς αυτό η Nissan, ενώ προφανώς έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει πολύ όμορφα και φινετσάτα μοντέλα, όπως το καινούριο Juke, το Qashqai και παλιότερα τα 200SX και 300ΖΧ, μερικές φορές απορείς με κάτι μοντέλα σαν το Tiida, το Murano (ειδικά της δεύτερης γενιάς που βγήκε και σε cabrio) και το πρώτο Leaf. Αναρωτιέσαι, δηλαδή, πώς στο καλό πήρε αυτό το σχέδιο το τελικό “ΟΚ” για να περάσει στην παραγωγή. Τέλος πάντων, αυτό εδώ το μοντέλο ευτυχώς δεν είναι ένα από αυτά, αντιθέτως το βρίσκω εξαιρετικό σχεδιαστικά και άκρως μοντέρνο. Μάλιστα, το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το προηγούμενο, αλλά με αυτή τη διαφορά στο αποτέλεσμα που βλέπετε. Εκτός από τη σχεδιαστική λοιπόν βελτίωση υπάρχουν και ουσιαστικές αλλαγές. Έχει σφιχτότερες αναρτήσεις για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, ανασχεδιασμένα silent blocks και περισσότερη δύναμη, κάνοντάς το πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Αν και το βάρος του είναι αυξημένο λόγω των μπαταριών που ζυγίζουν 300kg, αυτές είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, κατεβάζοντας πολύ το κέντρο βάρους με ό,τι αυτό συνεπάγεται στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Κατεβάζουν το κέντρο βάρους μεν, ανεβάζουν τα καθίσματα δε, αφού η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλά απ' όσο θα περίμενες και τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα, χωρίς όμως καλή πλευρική στήριξη. Βέβαια, το Leaf δεν είναι ένα αυτοκίνητο που το παίρνεις για γρήγορη οδήγηση σε στροφές, άρα σωστή επιλογή είναι τα άνετα καθίσματα. Ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης, με όμορφο και ξεκάθαρο πίνακα οργάνων και την οθόνη των 8in του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στάνταρ από την βασική έκδοση, με αγαπημένο μας χαρακτηριστικό την επιλογή ενεργοποίησης του κλιματισμού από το smartphone όσο το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμα στη φόρτιση, ώστε να είναι ζεστό τον χειμώνα και δροσερό το καλοκαίρι.

Nissan Leaf 150Ps

Χαρακτηριστικά και οικονομία
Η Nissan ανακοινώνει μέση κατανάλωση 14,6kWh/100km, η οποία μεταφράζεται σε αυτονομία 270km αλλά εμείς με το που το πήραμε στα χέρια μας έδειχνε βάσει της προηγούμενης χρήσης ότι απομένουν 230km αυτονομίας, αριθμός που μειωνόταν αναλογικά με τις αποστάσεις που κάναμε, άρα πραγματικός. Να σημειωθεί πάντως ότι αυτό έγινε με αρκετά κρύο καιρό, αν ήταν καλοκαίρι θα είχε τουλάχιστον 10% διαφορά. Αυτή η κατανάλωση μεταφράζεται χοντρικά σε €2,5/100km, τιμή που δεν μπορείς να επιτύχεις με κανένα άλλο είδος καυσίμου. H φόρτισή του μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους: από κλασική οικιακή πρίζα (από 2,3 έως 3,3kW σε 10-12 ώρες), μέσω του Wallbox της Nissan σε 7,5 ώρες ή μέσω ταχυφορτιστή σε λήψη CHAdeMO στα 45kW για φόρτιση κατά 80% μέσα σε 40-50min, όσο ένα καφεδάκι και μια τυρόπιτα σε κάποιο ΣΕΑ αν πρέπει οπωσδήποτε να ταξιδέψεις με αυτό. Εδώ βέβαια υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα, που είναι αυτό της χαμηλής τελικής του ταχύτητας, η οποία φυσικά δεν είναι λόγω έλλειψης δύναμης, όπως βλέπετε και από το 0-100km/h που έκανε σε 7,97sec, αλλά γιατί από τα 140km/h και πάνω θα δεις τη μπαταρία να αδειάζει κάπου στα ΣΕΑ της Αταλάντης, που ευτυχώς έχουν ταχυφορτιστή. Η τιμή του Leaf ξεκινά από τις €33.990 για τη βασική έκδοση Acenta, που περιλαμβάνει το Safety Shield (με ειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών κ.α.), ενώ αυτό εδώ στην έκδοση N-Connecta που είχαμε στα χέρια μας, που προσθέτει το Intelligent Cruise Control, το Lane Keep Assist, την κάμερα περιμετρικής θέασης, τους προβολείς LED και τις ζάντες αλουμινίου 17in, κοστίζει €35.990. Εδώ τίθεται λοιπόν ένα ουσιαστικό ζήτημα. Ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, εξοπλισμού, ιπποδύναμης κτλ, αν ήταν βενζινοκίνητο ή diesel θα κόστιζε περίπου 10.000 ευρώ λιγότερο. Θα τα αποσβέσει ποτέ το Nissan Leaf αυτά τα χρήματα; Με συχνή χρήση εντός πόλης (έτσι κι αλλιώς για εκεί προορίζεται) και πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα τον χρόνο, με €2,5/100km/h αντί για €12,5/100km που χρειάζεται περίπου ένα θερμικό θα κάνει απόσβεση σε 100.000km, τα οποία γίνονται 80.000, αν μπορείς να το φορτίζεις δωρεάν. 

Nissan Leaf 150Ps

Σαν αυτοκίνητο;
Δεν είναι όμως μόνο οικονομικά τα οφέλη του. Σαν αυτοκίνητο το Nissan Leaf είναι εξαιρετικό, σημαντικά καλύτερο από ένα αντίστοιχο της μικρομεσαίας κατηγορίας στην καθημερινή χρήση και με άψογη οδική συμπεριφορά. Με ισχύ 150Ps και με 32,6kgm ροπής παντού και πάντα, οι επιδόσεις του είναι πολύ καλύτερες από το προηγούμενο, αλλά και από οποιοδήποτε συμβατικό μοντέλο με αυτήν την απόδοση και το ίδιο βάρος. Δεν είναι αυτό όμως το θέμα, οι αριθμοί από μόνοι τους δεν μπορούν πάντα να περιγράψουν αυτό που σου δίνει ένα αυτοκίνητο σαν αίσθηση. Η αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και ο γραμμικός τρόπος που αποδίδεται η ισχύς, με μπόλικη σταθερή ροπή σε όλο το φάσμα λειτουργίας, το κάνουν άπιαστο εντός πόλης. Πιστεύω ότι για να το συναγωνιστεί ένα βενζινοκίνητο σε ευελιξία και επιταχύνσεις εντός πόλης χρειάζεται την διπλάσια ισχύ και τον τρόπο να την περάσει στο δρόμο. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί με το Leaf είναι πάντα σαν να βρίσκεται η βελόνα του στροφόμετρου στο σωστό σημείο και με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο. Πόσες φορές συμβαίνει αυτό σε ένα «κανονικό» αυτοκίνητο όταν το χρειάζεσαι; Σχεδόν ποτέ! Θέλεις να αλλάξεις γρήγορα λωρίδα πριν πλησιάσει το Scania και σε πάρει μαζί του και έχεις μέσα 4η ταχύτητα και 2.000rpm; Έχασες. Θέλεις να φύγεις γρήγορα από στενό που έχει παρκάρει φορτηγό και δεν βλέπεις καλά αν έρχεται κανείς, βγάζεις δειλά τη μούρη, βλέπεις κάποιον να έρχεται, πατάς να φύγεις γρήγορα και ή θα σβήσει ή θα πατινάρει ή θα σπινιάρει και τελικά θα μείνεις εκεί. Το Leaf θα φύγει τουφέκι ό,τι και να γίνει όπου και να είναι. Άλλο ένα φοβερό χαρακτηριστικό του είναι η λειτουργία e-pedal όπου το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει αναλογικά με το πού βρίσκεται το πεντάλ του γκαζιού, δηλαδή η ταχύτητα που κινείται είναι αναλογική με το πάτημα του γκαζιού. Πατάς, επιταχύνει, αφήνεις και φρενάρει με τον κινητήρα, παίρνεις το πόδι σου από το πετάλι και σταματάει εντελώς. Ειλικρινά, μετά από 5 λεπτά που το χρησιμοποιείς, δεν ξαναπατάς φρένο ποτέ και είναι σαν να οδηγούσες έτσι μια ζωή. Εντός πόλης είναι παντού και πάντα καλύτερο από ένα συμβατικό, κάτι που σιγά-σιγά θα το αναγνωρίσουν όλοι, γιατί είμαι σίγουρος ότι όποιος λέει «εγώ δεν θα πάρω ποτέ ηλεκτρικό» είναι γιατί απλώς δεν έχει οδηγήσει κάποιο ακόμα.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ACENTA: €33.990
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ N-CONNECTA: €35.990
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Οικονομία-Επιδόσεις Τιμή
Design Αυτονομία
Αθόρυβη λειτουργία Τελική ταχύτητα
Πρακτικότητα
Κόστος χρήσης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων Λιθίου (li-on) 350V, χωρητικότητας 40 kWh και βάρους 300 kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο1 σχέσης
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 283x28 mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 292x16 mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx17in
Ελαστικά205/50
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.490
Πλάτος (mm)1.790
Ύψος (mm)1.540
Μεταξόνιο (mm)2.700
Βάρος (kg)1.535
Χώρος Αποσκευών (lt)435
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)150
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)32,6
0-100km/h (sec)8,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)144
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km)14,6kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km)17,9kWh/100km
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-603,70
0-805,55
0-1007,97
0-12011,20
0-14015,62
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,7746,53
605,1876,55
1006,8891,65
20010,34115,17
40015,92141,08
ΡΕΠΡΙΖ
ΚΜ/ΗSEC
50-802,57
80-1103,92
100-1407,65
ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ
KM/HSECM
100-02,9541,36