All-around player
Το Kuga είναι το Νο.1 σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη, με 1,1 εκατομμύρια μονάδες από το 2008, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. Αυτό εδώ, το εντελώς νέο μοντέλο, βασίζεται στην πλατφόρμα C2 της Ford, αυτή του νέου Focus, με μειωμένο βάρος ακόμα και κατά 80kg σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Η νέα πλατφόρμα παρέχει αυξημένες διαστάσεις και βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% κι έτσι το νέο Kuga είναι κατά 44mm φαρδύτερο και 89mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20mm, προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στη γκάμα του υπάρχουν οι εκδόσεις Titanium, ST-Line και Vignale. Το Kuga Vignale διαθέτει φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, χρωμιωμένη μάσκα και πολυτελές δερμάτινο σαλόνι με επενδύσεις Windsor. Το Kuga ST-Line είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα Ford Performance και διαθέτει σπορ προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές, μαύρη μάσκα, αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος και ράγες οροφής. Μία μεγάλη αεροτομή, οι ζάντες αλουμινίου των 18in ή προαιρετικά των 19in και η διπλή απόληξη της εξάτμισης ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης.
Στο εσωτερικό, ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη 12,3in και μία οθόνη αφής 8in του συστήματος infotainment SYNC 3 της Ford, που υποστηρίζει λειτουργίες με gestures για τον έλεγχο του ήχου, της πλοήγησης και του κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones, με απλές φωνητικές εντολές. Φυσικά υπάρχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, με τις συσκευές να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth κατά τη διάρκεια της ασύρματης φόρτισης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ηχοσύστημα της B&O, απόδοσης 675watt, με συνολικά 10 ηχεία και subwoofer και θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, με σιδηρόδρομο διαδρομής 150mm για να μετακινούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις σε χώρο επιβατών ή αποσκευών.
Απόδοση και οικονομία
Το νέο Kuga προσφέρεται σε όλες τις παραλλαγές με κινητήρες βενζίνης (EcoBoost) και πετρελαίου (EcoBlue), ήπιο υβριδικό σύστημα (EcoBlue Hybrid), πλήρες υβριδικό (Hybrid) και plug-in υβριδικό σύνολο. Το Ford Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,4kWh. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 225Ps, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50km, ενώ έχει κατανάλωση 1,4lt/100km, με εκπομπές CO2 32gr/km. Η μπαταρία φορτίζεται με οικιακή παροχή (230V) σε περίπου 4 ώρες, ενώ φυσικά φορτίζεται και εν κινήσει μέσω της πέδησης. Διαθέτει προφίλ οδήγησης EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga, αυτόματα, επιστρέφει στο προφίλ “EV Auto mode”, συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα για μέγιστη οικονομία καυσίμου.
Το Ford Kuga EcoBlue Hybrid συνδυάζει τον 2.0EcoBlue diesel των 150Ps με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με ιμάντα που αντικαθιστά το δυναμό, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48Volt. Το σύστημα BISG χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια για παροχή πρόσθετης ροπής, υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Το Kuga EcoBlue Hybrid έχει κατανάλωση στα 5 lt/100km και εκπομπές CO2 132gr/km. Το Ford Kuga Hybrid διαθέτει αυτοφορτιζόμενο, πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης, που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 2,5lt Atkinson με έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής. Το Ford Kuga Hybrid έχει κατανάλωση 5,6lt/100km και εκπομπές CO2 130gr/km. Φυσικά, εκτός των παραπάνω, το νέο Ford Kuga διατίθεται με τον 2.0EcoBlue diesel των 190Ps, με κατανάλωση 5,7lt/100km και εκπομπές CO2 150gr/km και τον 1.5EcoBlue diesel των 120Ps, που είχαμε στη διάθεσή μας, με κατανάλωση 4,8lt/100km και εκπομπές ρύπων 127gr/km. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος turbo diesel 1.5EcoBlue ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων της Ford, με βελτιωμένη απόδοση και μειωμένες εκπομπές CO2 χάρη στο διπλό σύστημα φιλτραρίσματος των οξειδίων αζώτου LNT (Lean NOx Trap).
Έχει μειωμένες τριβές λόγω της παράκεντρης έδρασης του στροφάλου, intercooler νερού-αέρα, ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές. Έχει σύστημα ψεκασμού που μπορεί να ψεκάσει ακόμα και 6 φορές ανά κύκλο καύσης, με αποτέλεσμα 10% χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερη απόδοση και πιο αθόρυβη λειτουργία. Σε γενικές γραμμές, ο κινητήρας δείχνει ιδιαίτερα δυνατός, βοηθούμενος και από το πολύ καλό χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχει μόνο ο τρικύλινδρος 1.5EcoBoost, με 150Ps, κατανάλωση από 5,7lt/100km και εκπομπές CO2 από 129gr/km. Όλοι οι κινητήρες EcoBoost διαθέτουν συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού βενζίνης, λειτουργία Auto Start-Stop και συνδυάζονται με δύο κιβώτια ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων και το νέο οκτατάχυτο αυτόματο της Ford με μετατροπέα ροπής.
Tech Freak
Το νέο Ford Kuga προσφέρει για πρώτη φορά διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που σου επιτρέπουν να προσαρμόζεις την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, την εμπλοκή του συστήματος ESP, καθώς και τους χρόνους αλλαγής των σχέσεων στα αυτόματα κιβώτια. Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery mode προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στο χιόνι και στον πάγο, ενώ το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά εδάφη. Το νέο Ford Kuga διαθέτει τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect με WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 διαφορετικών συσκευών και με Live Traffic για ενημέρωση κυκλοφορίας μέσω του συστήματος πλοήγησης. Επίσης, διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, όπως car tracker, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους, να ενημερώνονται για τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών, την απομακρυσμένη εκκίνηση για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, παρέχοντας και πολλές ακόμα πληροφορίες.
Επιπρόσθετα, διαθέτει τη λειτουργία eCall, η οποία καλεί αυτόματα υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος και επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέονται άμεσα με υπηρεσίες διάσωσης μέσω του διακόπτη SOS. Άλλες τεχνολογίες περιλαμβάνουν τα Stop & Go, Speed Sign Recognition, Lane-Centring, Active Park Assist 2, που επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα και σύστημα Active Noise Control, που παράγει αντίθετα ηχητικά κύματα μέσω του ηχοσυστήματος και περιορίζει τους θορύβους. Εντελώς νέο είναι και το σύστημα Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που συνδυάζεται με το Pre-Collision Assist της Ford, με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή που πλέον περιλαμβάνει και τη νέα λειτουργία Intersection για τις διασταυρώσεις. Το Adaptive Cruise Control, με λειτουργία Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring, κάνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ευκολότερο και πιο άνετο από ποτέ. Για τους επαρχιακούς δρόμους υπάρχει το Road Edge Detection, που ανιχνεύει τον δρόμο μπροστά, με ταχύτητες από 70 έως 110km/h και αναγνωρίζει τα άκρα του δρόμου 50 μέτρα μπροστά από το όχημα και σε πλάτος 7 μέτρων από κάθε πλευρά, διατηρώντας το όχημα εντός δρόμου ακόμα και χωρίς την ύπαρξη διαγράμμισης.
Οδηγικές αρετές
Η Ford είναι παραδοσιακά μία από τις εταιρείες που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο στήσιμο των αυτοκινήτων της και το νέο Kuga φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση. Φέρνει στην κατηγορία C-SUV έναν εκπληκτικό συνδυασμό άνεσης, κρατήματος και οδικής συμπεριφοράς. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή όπως και η ηχομόνωση της καμπίνας. Οι μηχανικοί της Ford έχουν υιοθετήσει την “Whisper Strategy”, χρησιμοποιώντας ηχομονωτικό παρμπρίζ Soundcreen, αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και ειδικά σχεδιασμένα κρύσταλλα και λάστιχα θυρών, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των θορύβων που εισέρχονται στην καμπίνα.
Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά όσες ανωμαλίες και να συναντήσεις στο δρόμο και ενώ περιμένεις από το -φαινομενικά- μαλακό setup να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές από το αμάξωμα, στην πράξη δεν γίνεται τίποτα τέτοιο και το Kuga συμπεριφέρεται εξαιρετικά. Παρέχει σε κάθε περίπτωση ισοπεδωτική σταθερότητα, ενώ το τιμόνι παρότι είναι αρκετά ελαφρύ παρέχει πιστή πληροφορία στις εντολές που δίνεις στους μπροστινούς τροχούς. Μάλιστα, στο πρόγραμμα Sport, βαραίνει όσο χρειάζεται για να σε βάλει σε διάθεση να πιέσεις παραπάνω, με την extra «παρακίνηση» από την καλύτερη απόκριση του κινητήρα στις πιέσεις του δεξιού πεντάλ. Τα 19cm απόστασης από το έδαφος είναι επαρκή για να μην αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα σε ήπια εκτός δρόμου μετακίνηση λόγω της κίνησης στον μπροστά άξονα, με την τετρακίνηση να προσφέρεται μόνο στην έκδοση με τον 2.0EcoBlue των 190Ps. Πλέον των γνωστών προγραμμάτων οδήγησης Normal, Eco και Sport, έχουν προστεθεί τα Slippery και Deep Snow/Sand που βοηθούν σε κίνηση σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως για παράδειγμα σε χώμα ή λάσπη προσαρμόζοντας ανάλογα την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία του ESP.
Το Ford Kuga, στην τελευταία του γενιά, εστίασε περισσότερο στην άνεση, στην πρακτικότητα και στην ευρυχωρία, χωρίς να έχει θυσιάσει τον οδηγικό του χαρακτήρα. Η γκάμα κινητήρων είναι πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, όπως είναι και οι διαθέσιμες εκδόσεις, που ακόμα και η βασική Trend με τιμή που ξεκινάει από τα €25.171 προσφέρει ένα άκρως ικανοποιητικό πακέτο εξοπλισμού. Ακόμα πιο δελεαστική είναι η έκδοση Titanium που σε συνδυασμό με τον 1.5EcoBoost 150Ps κοστίζει €26.716, ενώ με τον 1.5EcoBlue 120Ps φτάνει τα €29.087 με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο και €31.491 με αυτόματο 8 σχέσεων.
Το νέο Ford Kuga μπορείτε να το αποκτήσετε με το πρόγραμμα Ford Bonus με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, επιτόκιο 0,99% και διάρκεια αποπληρωμής δανείου από 12 έως 60 μήνες.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κύλισης | Απουσία εφεδρικού τροχού |
Χώροι | Κύκλος στροφής |
Υψηλή τεχνολογία | |
Οδική συμπεριφορά | |
Οικονομία καυσίμου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
1.5EcoBoost: | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τυπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θεση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμος (cc) | 1.497cc | |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 84 x 90 | |
Σχέση συμπίεσης | 10,7 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 308x27mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 302x11 με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | Continental PremiumContact 6 225/65 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.614 | |
Πλάτος (mm) | 1.883 | |
Ύψος (mm) | 1.675 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.710 | |
Βάρος (kg) | 1.489 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 581 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 24,5/1.600 | |
0-100km/h (sec) | 9,7 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός εγκάρσια | |
Κυβισμός | 2.488cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 89mm x 100mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Μίας σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 330x27mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 302x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | Continental PremiumContact 6 225/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.614 | |
Πλάτος (mm) | 1.883 | |
Ύψος (mm) | 1.675 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.710 | |
Βάρος (kg) | 1.769 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 581 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 225 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | - | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 32 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,5 |