Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Fiat |
Μοντέλο | 500 |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Electric |
Κορυφαίο!
Πάντα με ενοχλούσαν αυτές οι βαρύγδουπες εκφράσεις, αλλά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι απόλυτα ειλικρινές. Δεν είναι το μοναδικό καλό μικρό αυτοκίνητο, δεν είναι το μοναδικό όμορφο μικρό αυτοκίνητο, δεν είναι το μοναδικό ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο, αλλά είναι το μοναδικό που τα συνδυάζει όλα αυτά μαζί σε τόσο μεγάλο βαθμό. Υπάρχει και το άκρως φουτουριστικό μικρό Honda e, που είναι επίσης όλα αυτά μαζί, αλλά τουλάχιστον σε στιλ και brio το Fiat δεν πιάνεται. Μοιάζει με την προηγούμενη γενιά, αλλά αυτή την φορά δεν είναι ένα ακόμα facelift, αλλά έρχεται με ένα εντελώς νέο πλαίσιο (η Ιταλική εταιρεία αναφέρει 95% νέα εξαρτήματα), ειδικά σχεδιασμένο για να φιλοξενεί τις μπαταρίες και να έχει καλύτερη εκμετάλλευση χώρου. Είναι διαθέσιμο σε τρεις παραλλαγές αμαξώματος: τρίπορτο, cabrio και 3+1, όπου από την πλευρά του συνοδηγού ανοίγει άλλη μια μικρή πίσω πόρτα ανάποδα από την εμπρός, όπως στο Mazda RX-8, η οποία διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, κάτι που σίγουρα θα εκτιμήσουν όσοι έχουν μικρά παιδιά και παιδικό κάθισμα.
Inner Self
Ο σχεδιασμός του, εντός και εκτός είναι κορυφαίος, με όμορφες, απαλές και minimal γραμμές, που του δίνουν τον αέρα ενός μοντέρνου και τεχνολογικά προηγμένου αυτοκινήτου, που καταφέρνει όμως να συνδυάζει όλα αυτά με το κλασσικό σχήμα του 500 που όλοι έχουμε αγαπήσει. Με αυτό το μοντέλο η Fiat πραγματικά δείχνει στον ανταγωνισμό «πως γίνεται».
Στο μπροστινό μέρος εντύπωση προκαλεί η απουσία του σήματος της Fiat, αφού στην κλειστή πλέον μάσκα δεσπόζει σκέτο το λογότυπο “500”. Σήμα κατατεθέν της ηλεκτρικής έκδοσης είναι και τα φωτιστικά σώματα που σε αντίθεση με το στρογγυλό μοτίβο, υιοθετούν ξεχωριστούς δακτυλίους LED οι οποίοι «χωρίζονται» από το καπό δημιουργώντας μία εντυπωσιακή μπροστινή όψη. Η κάθε του λεπτομέρεια είναι προσεγμένη, τα υλικά είναι προσεγμένα με άριστη συναρμογή, όπου παρά την έλλειψη ηχητικού «αντιπερισπασμού» από θερμικό κινητήρα, μέσα στην καμπίνα του δεν τρίζει απολύτως τίποτα. Από όσα -αμιγώς- ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα, ήταν το πιο αθόρυβο, πλήρως απαλλαγμένο από τριγμούς πλαστικών. Και στη λίστα περιλαμβάνω τα ακριβότερα Nissan Leaf, MINI Cooper SE και VW ID.3. Στην πραγματικότητα, μόνο το ηλεκτρικό Cooper υπερέχει του Fiat 500 σε ποιότητα.
Η σχεδίαση στο εσωτερικό δεν θυμίζει σε τίποτα το 500αράκι που γνωρίζουμε τόσα χρόνια και είναι πολύ πιο μοντέρνα και πιο κοντά στην ψηφιακή εποχή του 2021. Έντονες καμπύλες, επιφάνειες που θυμίζουν αλουμίνιο και ανεπτυγμένο περιβαλλοντικό «ποιόν» με τα καθίσματα να διαθέτουν ύφασμα Seaquel (προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό που συλλέγεται από τη θάλασσα). Ανεπτυγμένο είναι και το επίπεδο εξατομίκευσης, καθώς υπάρχουν επιλογές οικολογικού ξύλου και vegan επενδύσεων στο ταμπλό με διαφορετικές αποχρώσεις. Ακόμα και το κλειδί του σε σχήμα βότσαλου είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά, όμως η συναρμογή είναι εξαιρετική με αποτέλεσμα αυτό που αναφέραμε παραπάνω, την πλήρη απουσία τριγμών.
Φυσικά διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7in με όλες τις ενδείξεις που χρειάζεται ο οδηγός, όπως αυτονομία και κατανάλωση ενέργεια, ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει κεντρική οθόνη αφής 10,25in στην έκδοση Icon που είχαμε για δοκιμή, 7in στην έκδοση Passion και απλή βάση για smartphone στην βασική έκδοση Action. Η οθόνη του διαθέτει το τελευταίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας UConnect 5 με όλες τις επιλογές συνδεσιμότητας, όπως Bluetooth, WiFi, Apple Carplay και Android Auto, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές. Για τον κλιματισμό έχει κανονικά κουμπιά, έχει θέση ασύρματης φόρτισης κινητού και στο τούνελ έχει τον επιλογέα για το «κιβώτιο», δηλαδή εμπρός, πίσω και νεκρά καθώς και άλλον ένα με τα προγράμματα οδήγησης που είναι τα Normal, Range (οδήγηση με ένα πεντάλ) και Sherpa για μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας. Να σας πω την αλήθεια, δεν είδα μεγάλη διαφορά με κάποιο από αυτά, αφού σε όλα μπορείς να το οδηγείς μόνο με το γκάζι.
Οι διαστάσεις του 500e έχουν παραμείνει πολύ κοντά σε αυτό που γνωρίζουμε με τα 3.632mm μήκους και τα 1.683mm πλάτους να παρέχουν μία -σχετικά- άνετη καμπίνα αυστηρά για 4 άτομα. Στα πίσω καθίσματα βέβαια θα βολευτούν επιβάτες με ύψος μέχρι 1,80m. Ο χώρος αποσκευών είναι ακριβώς ο ίδιος με το συμβατικό 500 στα 185lt, όμως μπορεί να αναδιπλωθεί για να φτάσει τα 550lt.
High Tech
Η έκδοση Icon της δοκιμής έχει την «μεγάλη» μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 42kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 37,3kWh) που εξασφαλίζει ονομαστική αυτονομία 320km σε μεικτό κύκλο (WLTP), που μπορεί να φτάσει όμως ακόμα και στα 460km όταν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη. Στην πράξη κάνει εύκολα 260-270km χωρίς να ασχοληθείς καθόλου με την κατανάλωση, αφού μια πλήρη φόρτιση με ταχυφορτιστή 85kW το γεμίζει από το 0 στο 80% σε 35 λεπτά. Ακόμα και με απλή οικιακή πρίζα 2,3kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με wallbox των 11kW ο χρόνος μειώνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 118Ps και 22kgm ροπής, αρκετά για την ζωηρή και ξέγνοιαστη κίνηση εντός πόλης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, όπου η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h για χάρτη της αυτονομίας. Επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 9,0sec και συνεχίζει ακάθεκτο μέχρι τα 150km/h της τελικής.
Μέσα στην πόλη, όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά, είναι απολαυστικό, με άμεση απόκριση και τρομερή ευελιξία, ενώ το ελαφρύ και ξεκούραστο τιμόνι του κόβει πολύ και του χαρίζει κύκλο στροφής μόλις 9,7m. Στον ανοιχτό δρόμο είναι επίσης άνετο και ευθύβολο, διατηρεί την πορεία του εύκολα και γενικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας. Είναι ίσως το ποιοτικότερο Fiat που έχω συναντήσει στην ζωή μου, μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, τόσο οδηγικά, όσο και σε υλικά και φινίρισμα. Το χαμηλό κέντρο βάρους, η ιδανική κατανομή βάρους 52/48 και οι τροχοί των 17in (στάνταρ στην πλούσια έκδοση Icon) με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά 205/45, του δίνουν μια ζωηρή και άμεση οδική συμπεριφορά και η ποιότητα του πλαισίου φαίνεται σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης. Αυτό είναι κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο την ποιοτική κατασκευή του, μιας και στις ανωμαλίες του δρόμου και τις λακκούβες, δεν χτυπάει η ανάρτηση καθόλου και δεν επηρεάζεται η σταθερότητά του.
Πραγματικά, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, το οποίο μάλιστα δεν βρίσκεται σε απαγορευτικά επίπεδα κόστους όπως τα περισσότερα ηλεκτρικά, μιας και η βασική έκδοση ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ (με μικρότερη μπαταρία 23,8kWh, ιπποδύναμη 95Ps και μέγιστη αυτονομία 180km), αλλά ακόμα και η πλούσια Icon της δοκιμής, τα €25.163 δεν είναι πολλά για ένα τέτοιο στολίδι. To Fiat 500e είναι ένα αυτοκίνητο που θα το πληρώσεις, θα το φέρεις σπίτι σου, θα κάτσεις να το χαζεύεις και θα χαμογελάς, θα το οδηγείς και θα σου φτιάχνει τη διάθεση και δεν θα το μετανιώσεις ποτέ.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Χώροι πίσω επιβατών |
Ποιότητα κατασκευής | Σχετικά ψηλή θέση οδήγησης |
Οδική συμπεριφορά | |
Αυτονομία | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 42kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.632 | |
Πλάτος (mm) | 1.683 | |
Ύψος (mm) | 1.527 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.322 | |
Βάρος (kg) | 1.300 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 185 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 118 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 22 | |
0-100km/h (sec) | 9,0 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | kWh/100km | |
Αυτονομία | 320km (WLTP) |