As cool as it gets
Το Mini είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο της κόρης μου, η οποία μου έχει δηλώσει πως όταν μεγαλώσει θέλει να της αγοράσω ή ένα Cooper S ή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Φαντάζεστε λοιπόν τι έγινε όταν είδε στο γκαράζ αυτό εδώ. Το καλύτερο είναι ότι δεν της είχα πει τι είναι και το κατάλαβε αμέσως από τη μάσκα που δεν έχει εισαγωγές αέρα, τις κίτρινες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, αλλά και από τις περίεργες ζάντες. Οι διακριτικές αυτές πινελιές όχι μόνο διατηρούν, αλλά πιθανότατα επαυξάνουν τη μοντέρνα φιλοσοφία για την οποία είναι γνωστό το MINI.
Στο εσωτερικό, η διαφορά βρίσκεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι που έχει σχήμα «στίβου», περιορισμένες δυνατότητες παραμετροποίησης, με το στροφόμετρο να έχει αντικατασταθεί από το όργανο που ενημερώνει για το ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας και την ανάκτησή της. Η premium λογική σε υλικά και σχεδίαση, με διάφορες σπορ νότες, είναι και εδώ παρούσα, με τη μεγάλη οθόνη 8,8in να διατηρείται και να αναλαμβάνει την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα με κινητές συσκευές. Διαφορετικός είναι μόνο ο επιλογέας ταχυτήτων, που έχει διαφορετικό φινίρισμα σε σχέση με την υπόλοιπη MINI παρέα.
Electric Power
Κάπου εδώ τελειώνουν όμως οι οπτικές διαφορές και πάμε στις πιο ουσιαστικές. Οι συστοιχίες των μπαταριών, με τις 12 κυψέλες ιόντων λιθίου, είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, με συνολική χωρητικότητα 32,6kWh (28,9kWh διαθέσιμα για την κίνηση), κάτι που ευθύνεται και για το ελαφρώς αυξημένο συνολικό ύψος (18mm) που, αν δεν το διάβαζα στις προδιαγραφές, δεν θα το είχα καταλάβει, μιας και η καμπίνα του είναι η ίδια με του κανονικού Mini. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, που δεν έχει επηρεαστεί από τη μετατροπή και παραμένει το ίδιο μικρός, στα 211lt. Οι χώροι είναι γενικότερα ίδιοι με τα θερμικά MINI, με την καμπίνα να ευνοεί περισσότερο τους εμπρός επιβάτες, αφού πίσω δεν νομίζω να κάθεται άνθρωπος μεγαλύτερος των 14 ετών.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 184Ps και 27,5kgm ροπής βρίσκεται στην ίδια θέση με τον κανονικό, όπως φυσικά και ο μειωτήρας στροφών, που παίζει τον ρόλο του αυτόματου κιβωτίου. Οι προδιαγραφές του λένε ότι κάνει το 0-100km/h σε 7,3sec (εμείς σημειώσαμε 7,51sec), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h για χάρη της αυτονομίας, η οποία -σε ρυθμούς κίνησης μέσα στην πόλη- είναι γύρω στα 150-170km. Ο μόνος τρόπος να φτάσεις τα 200km κίνησης είναι με προσεκτική οδήγηση και αποκλειστικά στο πρόγραμμα Green+, που εξοικονομεί ενέργεια περιορίζοντας την απόκριση στο γκάζι και κλείνοντας τον κλιματισμό. Σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα οδήγησης, θα ανακαλύψεις αμέσως, το πόσο διασκεδαστικό είναι αυτό το αυτοκίνητο με το γκάζι στο πάτωμα. Είναι ένα Cooper S που έχει 27,5kgm παντού. Από το «ρελαντί» (που δεν έχει) μέχρι τα 120km/h, πηγαίνει το ίδιο σφαίρα και επειδή δεν ακούγεται, αν ξεχαστείς και παρασυρθείς από τη γραμμική του επιτάχυνση, θα βρεθείς πολλές φορές με αυτήν την ταχύτητα σε σημεία που δεν πρέπει. Επίσης θα βρεθείς και με τη μπαταρία να έχει αδειάσει, αν δεν παρακολουθήσεις την κατανάλωση ενέργειας, αλλά ευτυχώς γεμίζει αρκετά γρήγορα. Στο σπίτι, με μονοφασικό Wallbox 7,4kW, θέλει μόλις 3,2 ώρες για να φτάσει στο 80% και 4,2 ώρες για να γεμίσει πλήρως, ενώ με ταχυφορτιστή DC (μέχρι 50kW), θέλει μόλις 35 λεπτά για το 80% και 1,4 ώρες για πλήρη φόρτιση.
Still a Mini
Τη γνώμη μου για το Mini Cooper S την γνωρίζετε ήδη, αλλά θα την ξαναπώ. Είναι το πιο όμορφο και το καλύτερο μικρό hot-hatch που υπάρχει (παρέα φυσικά με το εκπληκτικό Fiesta ST). Τη γνώμη μου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης την γνωρίζετε, είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Το αν αυτό συμβαίνει για λόγους οικονομίας, οικολογίας ή απλώς οι κατασκευαστές βλέπουν ότι αυτό θα «πουλάει» τα επόμενα χρόνια και τρέχουν να το προλάβουν, λίγο με απασχολεί. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το πώς είναι σαν αυτοκίνητα και σαν αυτοκίνητα είναι καλύτερα από τα συμβατικά. Μπορεί ακόμα να μην έχουν τελειοποιηθεί, αλλά μην ξεχνάτε ότι βρισκόμαστε στην αρχή. Σε λιγότερο από πέντε χρόνια, πιστεύω ότι δεν θα υπάρχει κανένας λόγος ύπαρξης νέων θερμικών μοντέλων. Ο καλύτερος τρόπος για να το διαπιστώσει κάποιος αυτό είναι αυτός εδώ. Όταν μπορείς να συγκρίνεις το ίδιο αυτοκίνητο και με τα δύο κινητήρια σύνολα. Μάλιστα εδώ έχει πλεονέκτημα το θερμικό, γιατί το πλαίσιο αυτό έχει κατασκευαστεί για τα δικά του μηχανικά μέρη, ενώ αυτά του ηλεκτρικού (μπαταρίες και κινητήρας) τοποθετήθηκαν εκ των υστέρων, όπου υπήρχε χώρος.
Ακόμα λοιπόν και με αυτό το πλεονέκτημα υπέρ του Cooper S των 192Ps, το Cooper SE, με 8Ps λιγότερα και περίπου 150kg περισσότερο βάρος, καταφέρνει και διατηρεί τον ίδιο σπιρτόζικο χαρακτήρα, την εξαιρετική οδική συμπεριφορά, το κοφτερό τιμόνι του S, αλλά και να έχει ακόμα περισσότερη δύναμη. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται με τη γλώσσα των αριθμών, αφού ούτε σε ιπποδύναμη ούτε σε επιδόσεις ξεπερνάει το «θερμικό» Cooper S, αλλά φαίνεται όταν θα το οδηγήσεις μέσα στην πόλη, όπου το πεντάλ του γκαζιού δεν είναι απλά προέκταση του ποδιού σου, αλλά της σκέψης σου. Θέλω να βρεθώ δύο αυτοκίνητα μπροστά και στην αριστερή λωρίδα, «τσουπ» και έγινε. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, το τραβήξαμε εν κινήσει στο κέντρο της Αθήνας, μπροστά από τη Βουλή, όπου έχει πάντα κίνηση. Αυτό θα ήταν κάτι πολύ δύσκολο με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο που θα έπρεπε να ακολουθεί κατά πόδας το photo car, αλλά το ηλεκτρικό Mini βρισκόταν πάντα δίπλα του, απλώς ανοιγοκλείνοντας το γκάζι, προσπερνώντας τα άλλα αυτοκίνητα ακαριαία. Είναι πραγματική απόλαυση μέσα στην κίνηση, γνωρίζοντας ότι θα κάνει ό,τι του ζητήσεις και στο πρόγραμμα που φρενάρει πολύ όταν αφήνεις το γκάζι, είναι τόσο ευκολοδήγητο και ξεκούραστο που θα κάνει την καθημερινή σας μετακίνηση παιχνιδάκι.
Η ανάρτησή του, παρότι σφιχτή, είναι λίγο πιο άνετη από του Cooper S και γενικά οι θόρυβοι μέσα στην καμπίνα του είναι περιορισμένοι. Εκτός από την έλλειψη του ήχου από τον κινητήρα, η καλή ηχομόνωση φροντίζει να μην σε ενοχλεί ούτε ο θόρυβος των γύρω αυτοκινήτων. Το Cooper SE ξεκινάει από τις €33.960, που γίνονται €28.815 με την κρατική επιδότηση για τη βασική έκδοση S (υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες εκδόσεις του S, M, L και XL, με διαφορές στον εξοπλισμό και στη χρωματική παλέτα) που είναι αρκετά κοντά με τη βασική τιμή του βενζινοκίνητου Cooper S (€25.900) και η γνώμη μου είναι πως αν είχατε σκοπό να πάρετε το S μόνο για χρήση εντός πόλης, το ηλεκτρικό SE είναι καλύτερο.
Αν το θέλετε για κανονική χρήση, που περιλαμβάνει ταξίδια, καλοκαιρινές διακοπές και εκδρομές, σίγουρα δεν κάνει, όπως δεν κάνουν και τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα ακόμη, γιατί δεν υπάρχουν οι σωστές υποδομές για να φορτίσεις σε ενδιάμεσες στάσεις του ταξιδιού σου. Γίνονται βήματα όμως με την εγκατάσταση ταχυφορτιστών στο εθνικό δίκτυο και σε διάφορες πόλεις της χώρας, αλλά ακόμα και με αυτά, ο προορισμός του συγκεκριμένου Mini είναι η πόλη και από άποψη αυτονομίας, αλλά και από την περιορισμένη τελική του ταχύτητα. Για μέσα στην πόλη όμως και για κάποιον που έχει πολλαπλές δυνατότητες φόρτισης (σπίτι, εργασία, parking), δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο αυτοκίνητο.
Τιμή βασικής έκδοσης: 33.960 (28.815 με κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοναδικό design | Τιμή |
Οικονομία | Περιορισμένη αυτονομία |
Αθόρυβη λειτουργία | |
Ποιότητα κατασκευής |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων Λιθίου (li-on) 350V, χωρητικότητας 32,6kWh (28,9kWh χωρητικότητα κίνησης) | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx17in | |
Ελαστικά | 205/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.845 | |
Πλάτος (mm) | 1.727 | |
Ύψος (mm) | 1.432 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.567 | |
Βάρος (kg) | 1.365 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 184 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 27,5 | |
0-100km/h (sec) | 7,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 150 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 14,8-16,8kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 15,5kWh/100km | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,81 | |
0-80 | 5,36 | |
0-100 | 7,51 | |
0-120 | 9,98 | |
0-140 | 13,48 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,76 | 43,83 |
60 | 5,25 | 79,86 |
100 | 6,97 | 96,23 |
200 | 10,31 | 123,84 |
400 | 15,56 | 150,05 |