Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | 220 |
Segment | C-Segment |
Power Train | Diesel |
Confusing
Πριν 20 χρόνια, η BMW είχε λιγότερα από 10 μοντέλα να δελεάσει τους καταναλωτές που επιζητούσαν ένα premium αυτοκίνητο με πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά. Fast forward 20 χρόνια μετά και οι Βαυβαροί έχουν ένα lineup 30 διαφορετικών μοντέλων, αφού στο πλαίσιο του «πολέμου» με τις Audi και Mercedes-Benz, έτερες έχουν επιδοθεί σε έναν μπαράζ εμπλουτισμού της γκάμας τους σε οποιοδήποτε κενό εντοπίζουν ανάμεσα στα segments. Βλέποντας λοιπόν την ανανεωμένη Γερμανίδα CLA, τα μεγάλα κεφάλια της BMW έπρεπε να παρατάξουν ένα αντίστοιχο όπλο.
Το αποτέλεσμα είναι λίγο οξύμωρο όχι από άποψη τελικού προϊόντος, αλλά από άποψη ιδιομορφίας της επιλογής των μηχανικών μερών και οργάνωσης της γκάμας. Τι εννοώ; Η νέα σειρά 2 Gran Coupe βασίζεται στη νέα F40 σειρά 1, με εγκάρσια διάταξη κινητήρα και κίνηση στο μπροστά άξονα ή τετρακίνηση στην κορυφαία έκδοση M235i. Η σειρά 2 Coupe παραμένει στην αγορά όπως και η Cabrio και βασίζονται στην προηγούμενη σειρά 1, διατηρώντας την κλασσική αρχιτεκτονική με πίσω κίνηση. Στα μέσα της χρονιάς θα παρουσιαστεί η νέα σειρά 2 Coupe που θα χρησιμοποιεί μία διαφοροποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας της σειράς 2 Gran Coupe και θα είναι πισωκίνητη. Σταματάω εδώ, γιατί αν βάλουμε στην εξίσωση και τις σειρές 2 Active-Gran Tourer και την πιθανή στο μέλλον σειρά 2 sedan, θα το κάψουμε εντελώς και δεν έχει πλάκα, το 2021 μόλις ξεκίνησε…
4-Door Coupe
Η νέα σειρά 2 Gran Coupe αποτελεί το μικρότερο μέλος στην οικογένεια των τετράθυρων coupe της φίρμας, κάτω από τις σειρές 4 Gran Coupe, 6 Gran Turismo και την κορυφαία 8 Gran Coupe. Βασίζεται στην πλατφόρμα UKL (κοινή με την σειρά 1 F40 και το F56 Cooper), όμως οι σχεδιαστές έχουν δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα αρκετά διαφορετικό από τη σειρά 1. Τα διαφοροποημένα νεφρά στο μπροστινό μέρος, τα παράθυρα που έχασαν το πλαίσιο και η οροφή που είναι επικλινής, φέρουν ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα, πολύ εντυπωσιακό στο μπροστινό μέρος και από τη λεγόμενη γωνία των τριών τετάρτων, όχι τόσο όμως στην πλαϊνή και στην πίσω όψη. Η οροφή καταλήγει σε ένα ανασηκωμένο πίσω τμήμα, που χαλάει κάπως την αρμονία, με τα όμορφα πίσω φώτα να συνδέονται με μία μαύρη φάσα. Τον δυναμισμό του μοντέλου ενισχύει φυσικά το πακέτο M Sport, του οποίου το κουτάκι στο διαμορφωτή προσθέτει €5.600, αφού περιλαμβάνει πολλά επιπρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού, όπως σπορ ανάρτηση, ζάντες 18in, πλήρες αεροδυναμικό πακέτο, σπορ σαλόνι κ.λπ. Το μοντέρνο και δυναμικό παρουσιαστικό καταφέρνει και κρύβει επιμελώς τις διαστάσεις της Gran Coupe, η οποία φτάνει τα 4,526mm μήκος, με μεταξόνιο 2,67m.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι γνώριμα από τη σειρά 1. Μιλάμε πρακτικά για την ίδια κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής, που συνάδει απόλυτα με την απαιτητική κατηγορία και φυσικά με την τιμή της 2 Gran Coupe, που ξεκινάει από τα €30.540 (218i 136Ps) και στην περίπτωση μας, με τον δίλιτρο diesel με τα 190Ps, φτάνει τα €44.400. Το infotainment i-Drive 7ης γενιάς είναι από τα καλύτερα της αγοράς, με τη μεγάλη και ευκρινέστατη οθόνη αφής των 10,25in που σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την οθόνη 12,3in και το Head Up display προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.
Σε χωροταξικό επίπεδο, η 2 Gran Coupe θα μεταφέρει χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις 4 ενήλικες, αρκεί οι πίσω να μην ξεπερνούν το 1,85m, αφού λόγω της κεκλιμένης οροφής έχει μειωθεί αισθητά ο χώρος για τα κεφάλια συγκριτικά με τη σειρά 1. Ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί απόλυτα με τα 430lt, χωρίς να διαθέτει το μεγάλο άνοιγμα που αντιπαραθέτουν τα hatch-back αμαξώματα.
Call me Β47
Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας αποτελεί μέρος της modular οικογενείας κινητήρων της BMW (μαζί με B38, B48 κ.λπ.) και διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 150Ps στην έκδοση 218d και με 190Ps στην 220d, όπως στην έκδοση της δοκιμής. Είναι φυσικά αλουμινένιος, διαθέτει σφυρήλατο στρόφαλο και μπιέλες, σύστημα ψεκασμού common rail, με πίεση που φτάνει τα 2.000bar και ηλεκτρική αντλία νερού on-demand. Το turbo είναι μία μονάδα της Bosch-Mahle, με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, με αποτέλεσμα ανύπαρκτο turbo-lag ακόμα και από τις πολύ χαμηλές rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το γνωστό αυτόματο Steptronic κιβώτιο 8 σχέσεων, με κωδικό 8HP50, που καταφέρνει πάντα να εντυπωσιάσει. Δεν είναι μόνο ομαλό και γρήγορο, είναι ο τρόπος που προσαρμόζεται απόλυτα στο οδηγικό σου στυλ. Το δίλιτρο μοτέρ είναι άκρως πολιτισμένο και δεν αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό θόρυβος ή κραδασμοί λειτουργίας. Η ισχύς του είναι αρκετή για να προσδώσει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100km/h σε 7,5sec και τελική ταχύτητα 235km/h), ενώ η μέση κατανάλωση δύσκολα περνάει τα 7,5lt/100km, ακόμα και με βαρύ πόδι.
Compact and fun
Η σειρά 2 Gran Coupe κρύβει επιμελώς τον σπορ χαρακτήρα της στην καθημερινότητα. Στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort είναι αθόρυβη, πολιτισμένη και εντυπωσιακά άνετη, παρά την ύπαρξη των μεγάλων τροχών, με το 40άρι προφίλ. Σύμφωνα με τους μηχανικούς, η επιλογή της πλατφόρμας UKL έχει συντελέσει στη μείωση του βάρους (αλήθεια έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε τον ενάμιση τόνο ως επίτευγμα;), με το καπό και το πορτ-μπαγκάζ να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ έχουν γίνει και επεμβάσεις στο πλαίσιο για αύξηση της ακαμψίας, όπως η μπροστινή μπάρα θόλων και η πίσω που έχει σχήμα boomerang. Οι εκδόσεις M Sport, όπως της δοκιμής, έχουν παχύτερες αντιστρεπτικές και πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια, χαμηλώνοντας το αμάξωμα κατά 10mm.
Το κάθισμα φτάνει να κατέβει αρκετά (όπως μας έχει συνηθίσει η BMW τα τελευταία χρόνια) και σε αγκαλιάζει σφιχτά, ενώ η επένδυση alcantara και η διχρωμία μαύρο-μπλε είναι πανέμορφη. Μαζί με το alcantara σαλόνι, το πακέτο M Sport περιλαμβάνει και το σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με τη χορταστική στεφάνη που έχει φτάσει σε πάχος τα Βαυβαρικά λουκάνικα. Αρκούν μονάχα μερικά λεπτά οδήγησης για να αντιληφθείς ότι το σασί είναι εξαιρετικά στιβαρό και ότι ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο. Ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport. Το τιμόνι, παρότι έχει κάπως τεχνητή αίσθηση στην πληροφορία που σου δίνει, είναι άμεσο και σαφές. Αν κρίνουμε με αυστηρά κριτήρια, σίγουρα δεν μπορείς να έχεις την ίδια σύνδεση με το τιμόνι της όσο οι πισωκίνητες εκδόσεις, όμως η νέα σειρά 2 Gran Coupe είναι πρακτικά όσο καλή οδηγικά μπορεί να είναι μία προσθιοκίνητη BMW. Γρήγορα θα συνηθίσεις το πληθωρικό και σίγουρο πάτημά της και θα στηριχθείς στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και στο ήπια παρεμβατικό DSC για να κινηθείς γρήγορα εύκολα και άνετα.
Όλες οι εκδόσεις της σειράς 2 Gran Coupe είναι εξοπλισμένες με το ARB (που πρωτοείδαμε στο i3s) που αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο στην ECU του κινητήρα, αντί στην αντίστοιχη του DSC. Με τον τρόπο αυτό, η μετάβαση του σήματος γίνεται τρεις φορές γρηγορότερα και, σε συνεργασία με το DSC, γίνεται συνεχώς έλεγχος στο πόσο ολισθαίνουν οι τροχοί, μειώνοντας σημαντικά την υποστροφή. Ταυτόχρονα υπάρχει και το BMW Performance Control που είναι μία ψαγμένη λέξη των υπεύθυνων marketing για τη λειτουργία του torque vectoring που φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς προτού ακόμα εμφανιστούν οι τάσεις υποστροφής. Το DSC απενεργοποιείται πλήρως και παρότι δεν μπορεί να ανοίξει την ουρά της (τουλάχιστον από τη μεταφορά ισχύος), η ταυτόχρονη ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού EDLC (λειτουργεί στο DSC off), που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό παραπάνω, προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού διαφορικού. Δεν μπορώ να σας πω για το πόσο καλά δουλεύει γιατί σε FWD diesel BMW δεν βρήκα το νόημα να το απενεργοποιήσω, ειδικά όταν το πρώτο στάδιο απενεργοποίησης του DSC σε αφήνει να στρίψεις πολύ γρήγορα και εμπλέκεται ελάχιστα και πολύ διακριτικά στη διαδικασία.
Η σειρά 2 Gran Coupe έχει τα περισσότερα θετικά στοιχεία της σειράς 1 και ανταλλάσσει τους χώρους των πίσω επιβατών για χάρη του πιο ξεχωριστού styling. Το νέο compact 4θυρο μοντέλο είναι πιο όμορφο από τη σειρά 1, ιδιαίτερα μπροστά και, παρότι δεν έχει τις «πισωκίνητες αρετές» που έχουμε συνηθίσει από μία BMW, αποτελεί ένα ιδιαίτερα ικανό οδηγικά σύνολο που ξεχειλίζει από ποιότητα και τεχνολογία.
Τιμή βασικής έκδοσης 218i Gran Coupe 136Ps: €30.540
Τιμή έκδοσης δοκιμής 220d Gran Coupe 190Ps: €44.400
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Τιμή |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | Χώροι πίσω επιβατών |
Ποιότητα κατασκευής | |
Οδική συμπεριφορά | |
Επιδόσεις | |
Design |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.995cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90mm | |
Σχέση συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.526 | |
Ύψος (mm) | 1.420 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.505 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 2,66 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 R18 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 190/4.000rpm | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8/1.750-2.500 rpm | |
0-100km/h (sec) | 7,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 235 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 110-119 (NEDC) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,2 – 4,5 (NEDC) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,5 |