Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC40 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Η Volvo έχει ήδη δηλώσει πως μέχρι το 2030 όλα της τα μοντέλα θα είναι ηλεκτρικά, μια κίνηση που φυσικά θα γίνει σταδιακά, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να γίνει κλιματικά ουδέτερη. Στα πλαίσια λοιπόν της μείωσης του αποτυπώματος CO2, η Volvo, εμπλουτίζει όλη τη γκάμα της, με τη σειρά Recharge που προσθέτει plug-in υβριδικές εκδόσεις σε όλα της τα μοντέλα. Έτσι λοιπόν, το XC40, αποκτά το προσωνύμιο Recharge και μαζί με αυτό αποκτά και μερικές διαφορές σε σχέση με το XC40 T3, που είχαμε δοκιμάσει. Εκτός φυσικά από το κινητήριο σύνολο, η ανάρτηση έχει αρκετά πιο σφιχτή ρύθμιση, αφού πλέον έχει και περισσότερο βάρος να διαχειριστεί. Το Recharge ζυγίζει 1.750kg, έναντι των 1.574kg που ζύγιζε η συμβατική έκδοση Τ3 με τα 163 άλογα και αυτό οφείλεται στο έξτρα βάρος που προσθέτει το υβριδικό σύστημα. Εξωτερικά η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο πορτάκι που βρίσκεται στο αριστερό μπροστινό φτερό, όπου κρύβει την υποδοχή για την φόρτιση του αυτοκινήτου. Τις υπόλοιπες -μικρές- διαφορές, θα τις δούμε πιο κάτω.
Minimal όπως το ξέρουμε
Το XC40 T5 Recharge έχει ακριβώς το ίδιο εσωτερικό με τις υπόλοιπες εκδόσεις, που παραμένει minimal, με αρκετά καλή εργονομία, μια κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9in στο κέντρο του ταμπλό και με όσο το δυνατόν λιγότερους φυσικούς διακόπτες. Το σύστημα infotainment Sensus παραμένει και εδώ εύχρηστο και άμεσο με πολλές ρυθμίσεις και επιλογές για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης κ.λπ. Οι χώροι είναι επαρκείς και άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τον πέμπτο που θα κάτσει αναγκαστικά στο κέντρο του πίσω καθίσματος να δυσκολεύεται κάπως από το μεγάλο σε μέγεθος κεντρικό τούνελ. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν πολλές και εύχρηστες θήκες στο εσωτερικό, άνετα καθίσματα -από τα οποία θα θέλαμε λίγο περισσότερη πλευρική στήριξη-, αλλά το κυριότερο, εξαιρετική ηχομόνωση. Με κλειστά παράθυρα πραγματικά ελάχιστοι θόρυβοι θα περάσουν στο εσωτερικό του Volvo, μετατρέποντάς το σε έναν κλωβό απόλυτης ηρεμίας και άνεσης. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό είναι μαλακά στο άνω μισό μέρος, με κάποια μικρή έκπτωση να γίνεται στο κάτω μέρος και παρότι πείθουν με την ποιότητα της κατασκευής, υπολείπονται έναντι των Audi Q3 και BMW X1-X2.
Plug it!
Η ουσιαστική διαφορά είναι το γεγονός πως το XC40 Recharge έχει εξοπλιστεί με μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 8,5kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 82Ps και 16,3kgm ροπής. Η φόρτιση διαρκεί πέντε ώρες με απλή οικιακή παροχή, ή τρεις ώρες αν υπάρχει wall-box, με την αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα να μπορεί να φτάσει τα 40km. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο -στην έκδοση Recharge- είναι των επτά σχέσεων και είναι διπλού συμπλέκτη και όχι των οκτώ με μετατροπέα ροπής όπως είναι στις συμβατικές εκδόσεις. Ο θερμικός τρικύλινδρος κινητήρας των 1,5lt παραμένει ο ίδιος με του Τ3, με την διαφορά πως πλέον αποδίδει 180Ps και 27kgm ροπής μεταξύ 1.500rpm και 3.000rpm. Ένας περιορισμός που οφείλεται στην τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος, είναι η μείωση του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 48lt, αλλά και η μείωση του χώρου αποσκευών στα 405lt, έναντι των 460lt που έχουν οι συμβατικές εκδόσεις.
Στο εσωτερικό η μοναδική διαφορά εντοπίζεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in που έχει και τις ανάλογες ενδείξεις αναφορικά με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, καθώς και έναν διακόπτη εναλλαγής των modes λειτουργίας του συστήματος. Από τη στιγμή που η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, μπορείτε να διανύσετε μέχρι και 40km κινούμενοι αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το XC40 Recharge διαθέτει την λειτουργία Hybrid mode, στο οποίο ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας για να κινήσει το όχημα, με τον ηλεκτρικό να βοηθάει στην διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Στο Charge mode, ο θερμικός κινητήρας εκτός από την κίνηση, αναλαμβάνει να φορτίσει τις μπαταρίες, ενώ στο EV mode, λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας αποκλειστικά μέχρι τα 140km/h και για όσο έχει απόθεμα η μπαταρία. Από τη στιγμή που θα αδειάσει η μπαταρία, η λειτουργία του αυτοκινήτου πηγαίνει αυτόματα στο Hybrid mode.
Στην πράξη
Ο βασικός σκοπός ύπαρξης ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου, είναι η οδήγησή του σε καθημερινή βάση με την μπαταρία φορτισμένη. Έτσι, όντως η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να είναι από μηδενική, μέχρι και σε τιμές που φτάνουν στα 2,4lt/100km όπως ισχύει στην προκείμενη για το XC40 Recharge. Όταν όμως το οδηγούμε με άδεια την μπαταρία, η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει εύκολα στα 7,5lt/100km και ακόμα και σε πιο ψηλές τιμές, όπως τα 8,3lt/100km που είδαμε τις μέρες της δοκιμής μας, και αυτό γιατί ο κινητήρας καλείται να μεταφέρει και το επιπλέον βάρος του υβριδικού συστήματος, που στην περίπτωση του XC40 είναι στα 174kg. Στον δρόμο πάντως η δύναμη του συνόλου είναι πραγματικά εντυπωσιακή με την συνδυαζόμενη ισχύ να φτάνει τα 262Ps και να επιτρέπει στο βαρύ αμάξωμα να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε 7,66sec, με τα 400 μέτρα να γίνονται σε 15,58sec με 146,36km/h ταχύτητα εξόδου και την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180km/h. Η οδηγική του συμπεριφορά έχει αρκετά κοινά με το απλό Τ3, διατηρώντας την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αν και εδώ, η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης έχει χάσει κάποιους πόντους άνεσης για την καλύτερη διαχείριση του extra βάρους, με το τιμόνι να έχει μεν ακρίβεια, αλλά να στερείται σε αίσθηση και τα φρένα του να έχουν περίεργο σε αίσθηση πετάλι.
Ποιοτική αναβάθμιση
Μαζί με το XC40 Recharge, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την πιο ισχυρή του έκδοση με το πρόγραμμα αναβάθμισης της Polestar Engineering. Χάρη στον αναπρογραμματισμό που δέχθηκε η εργοστασιακή μονάδα ECU, ο κινητήρας πλέον αποδίδει 14 επιπλέον ίππους, ανεβάζοντας την ισχύ στα 194Ps. Το πρόγραμμα αυτό δεν έχει φυσικά σαν στόχο να ξεζουμίσει μέχρι και το τελευταίο άλογο από τον κινητήρα, αλλά αποσκοπεί στην ποιοτική και ομοιογενή λειτουργία του συνόλου, με βασικό πλεονέκτημα την μηδενική αύξηση στις εκπομπές ρύπων, αλλά και την διατήρηση της ίδιας τιμής στην κατανάλωση.
Ο οδηγός στην έκδοση XC40 Polestar Engineered έχει τη δυνατότητα της επιλογής χρήσης του προγράμματος, μέσω των modes οδήγησης του αυτοκινήτου. Η επιπλέον δύναμη δεν επηρεάζει καθόλου την αίσθηση ασφαλείας του αυτοκινήτου, που εξακολουθεί και συμπεριφέρεται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με την έκδοση χωρίς το αναβαθμισμένο software, έχοντας όμως καλύτερες επιδόσεις, με το 0-100km/h να γίνεται πλέον σε 7,22sec και την ευθεία των 400 μέτρων να την διανύει σε 15,15sec με 156,95km/h. Βάσει των αριθμών που είδαμε στο V-BOX πάντως (10km/h διαφορά στην έξοδο από τα 402m), τα επιπλέον άλογα που παίρνει ο κινητήρας με το πρόγραμμα αναβάθμισης της Polestar Engineering είναι σίγουρα παραπάνω από 14Ps.
Στο δια ταύτα
Το Volvo XC40 Recharge είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση αρκεί να υπάρχει η δυνατότητα συχνής ή και καθημερινής φόρτισης. Η συγκεκριμένη έκδοση έχοντας τιμή προ φόρων κάτω από τις €40.000, (€37.400 η έκδοση Inscription Expression) και με ρύπους κάτω από τα 50gr/km CO2, επωφελείται από συγκεκριμένες φορολογικές ελαφρύνσεις για χρήση ως εταιρικό αυτοκίνητο. Ακόμα και για κανονική χρήση όμως, με τιμή λιανικής τα €49.178, αποτελεί μία ανταγωνιστική εναλλακτική για τη βενζινοκίνητη έκδοση B5 των 250 ίππων που ξεκινάει από τα €48.510, αλλά έχει επιπλέον πάγια έξοδα λόγω του δίλιτρου κινητήρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος επιθυμεί ένα σύγχρονο, άνετο και καλά εξοπλισμένο οικογενειακό SUV με πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλά πάγια έξοδα, το Volvo XC40 Recharge διατηρεί μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των C-SUV.
Τιμή βασικής έκδοσης XC40 T5 262Ps (Inscription Expression): €49.178
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC40 T5 262Ps Inscription: €53.899
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συνόλου | Αίσθηση πεντάλ φρένων |
Επιδόσεις | Ελαφρύ τιμόνι |
Ποιότητα κύλισης | |
Σχεδίαση εσωτερικού | |
Ηχομόνωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.477cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.425 | |
Ύψος (mm) | 1.652 | |
Πλάτος (mm) | 1.863 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.702 | |
Βάρος (kg) | 1.750 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 405-1.291 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 19in | |
Ελαστικά | 235/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 180/5.800 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27 /1.500-3.000 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 82 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 16,3 | |
0-100km/h (sec) | 7,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 45-57 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 2,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,3 | |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,93 | |
0-80 | 5,47 | |
0-100 | 7,66 | |
0-120 | 10,05 | |
0-140 | 13,49 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,92 | 45,54 |
60 | 5,34 | 78,44 |
100 | 7,01 | 93,66 |
200 | 10,31 | 122,27 |
400 | 15,58 | 146,36 |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ POLESTAR | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,67 | |
0-80 | 5,17 | |
0-100 | 7,22 | |
0-120 | 9,48 | |
0-140 | 12,23 | |
0-160 | 15,73 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ POLESTAR | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,84 | 47,12 |
60 | 5,20 | 80,36 |
100 | 6,83 | 95,86 |
200 | 10,06 | 124,92 |
400 | 15,15 | 156,95 |