Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C5 Aircross |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Η Citroen είναι μία εταιρεία που παραδοσιακά εστιάζει στην άνεση. Όμως νομίζω ότι στην περίπτωση του C5 Aircross το τερμάτισε! Τα καθίσματα Advanced Comfort με τον αφρό υψηλής πυκνότητας είναι πιθανότατα τα πιο αναπαυτικά που έχω συναντήσει σε αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα αμορτισέρ Hydraulic Progressive Cushions, το SUV της Citroen προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στο ταξίδι και στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τρομερά μαλακή και άνετη, σε τέτοιο βαθμό που σε κάνει να νομίζεις ότι το αυτοκίνητο πλέει στον αέρα και δεν πατάει στο δρόμο! Ακόμα και στην έκδοση Shine, που είναι εξοπλισμένη με ζάντες των 19in, η ανάρτηση δουλεύει κάτι παραπάνω από αποτελεσματικά. Οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι τόσο έντονες όσο θα περίμενε κανείς από ένα ψηλό και μαλακό C-SUV, αν και σε απότομο φρενάρισμα, η μούρη «βουτάει» ελαφρά προς τα μπρος. Στον αντίποδα, όμως, το C5 Aircross δεν έχει προσανατολισμό επιθετικής οδήγησης, αλλά είναι σχεδιασμένο για να κινείται σε χαλαρούς και άνετους ρυθμούς.
Είναι τεράστιο!
Οι αχανείς χώροι του εσωτερικού οφείλονται στα 4.500mm του συνολικού μήκους, αλλά και στα 2.730mm του μεταξονίου. Οι επιβάτες έχουν άπλετους χώρους είτε κάθονται μπροστά είτε πίσω και αντίστοιχα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν όλες τις αποσκευές τους, αφού ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 580lt, φτάνει στα 720lt, αν μετακινήσουμε τα πίσω -συρόμενα- καθίσματα προς τα εμπρός κατά 150mm και τερματίζει στα 1.630lt, αν τα διπλώσουμε. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε αρκετά καλό επίπεδο, δεν διακρίνεται όμως στην κατηγορία του λόγω της χρήσης σκληρών πλαστικών στο ταμπλό. Η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι η μοντέρνα και φινετσάτη σχεδίαση, η οποία «υποπίπτει» σε μερικά μικρά εργονομικά σφάλματα. Για παράδειγμα, η κεντρική οθόνη αφής των 8in έχει μία μικρή κονσόλα κάτω από αυτήν, η οποία διαθέτει συντομεύσεις για διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου με πλήκτρα αφής, κάτι που απαιτεί μια μικρή εξοικείωση από τον οδηγό στο να την χειριστεί. Αντίστοιχα, οι δύο ποτηροθήκες που βρίσκονται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, αν έχουν μέσα ποτήρια, δυσκολεύουν τις αλλαγές σχέσεων, γιατί το χέρι του οδηγού ακουμπάει στα ποτήρια. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν άφθονες θήκες σε διάφορα σημεία για τα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών, ενώ μάλιστα αυτοί που θα κάτσουν πίσω έχουν τη δυνατότητα της ανεξάρτητης ρύθμισης του κάθε καθίσματος, με πέντε διαφορετικές θέσεις για την κλίση της πλάτης.
Entry level
Η βασική έκδοση του C5 Aircross -όσον αφορά τα μηχανικά σύνολα- εξοπλίζεται με τον γνωστό μας τρικύλινδρο 1.2PureTech, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 130Ps και 23,4kgm ροπής στις 1.750rpm και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο PureTech Turbo αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις με τη λειτουργία και την απόδοσή του, αλλά και με τη χαμηλή κατανάλωσή του. Η τιμή αγοράς για την έκδοση Live είναι αρκετά δελεαστική, αφού ξεκινάει από τα €21.420 με ένα καλό πακέτο εξοπλισμού. Για την πιο πλούσια έκδοση Shine όμως που δοκιμάσαμε θα χρειαστεί κάποιος να δώσει €31.650, θα έχει όμως σαφώς καλύτερο πακέτο εξοπλισμού, με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in, αλουμινένιες ζάντες 19in, προβολείς Full LED, σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent, προβολείς ομίχλης με cornering light, Lane Keeping Assist, Driver Attention Alert, Adaptive Cruise Control, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας στα φώτα και αρκετά ακόμα.
Τα 130 φτάνουν!
Θα περίμενε κανείς ότι ένα τόσο ογκώδες αμάξωμα θα χρειάζεται κάτι παραπάνω από 130Ps για να κινηθεί αξιοπρεπώς, όμως το C5 Aircross θα τον διαψεύσει. Παρά τα 1.430kg του, μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 10,5sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 191km/h. Οι ζωηρές επιδόσεις είναι αποτέλεσμα της υψηλής ροπής του κινητήρα από τις 2.000rpm και πάνω, αλλά και της πολύ καλής κλιμάκωσης του χειροκίνητου κιβωτίου. Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός αυτός πετυχαίνει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης, με τη μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να σταθεροποιείται εύκολα στα 8,3lt/100km, με το κλιματιστικό πάντα σε λειτουργία.
Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη με το C5 Aircross είναι μία ευχάριστη και άνετη διαδικασία, αφού μπορεί να περάσει πάνω από κάθε είδους οδόστρωμα και κάθε είδους ανωμαλία χωρίς οι επιβάτες να αντιληφθούν το παραμικρό. Στον ανοιχτό δρόμο, η οδήγηση είναι μία ακόμα πιο ξεκούραστη εμπειρία. Η καμπίνα έχει εξαιρετική ηχομόνωση και ο κινητήρας είναι πολύ ήσυχος, με αποτέλεσμα να μην ακούγεται σχεδόν τίποτα στο εσωτερικό του. Η συμπεριφορά του στο όριο είναι πάντα προβλέψιμη και ακόμα κι αν ζοριστεί, θα μπορέσει να οδηγηθεί από τον μέσο οδηγό χωρίς προβλήματα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και στερείται αίσθησης, είναι όμως αρκετά ακριβές, ακολουθώντας απροβλημάτιστα την τροχιά που θέτει ο οδηγός.
Ταξιδιάρα ψυχή
Εν κατακλείδι, το Citroen C5 Aircross, ακόμα και με τον μικρό κινητήρα των 1.199cc με τα 130Ps, είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν ξεχωριστό design μέσα και έξω, άνεση με άλφα κεφαλαίο, άπλετους χώρους και αγαπάνε τα ταξίδια. Μπορεί να απουσιάζει η τετρακίνητη έκδοση, όμως οι ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές καλύπτονται από τις δυνατότητες του Grip Control.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2lt PureTech 130Ps Live: €22.420
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2lt PureTech 130Ps Shine: €31.650
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοντέρνο και πρωτότυπο design | Ιδιότροπη εργονομία |
Απόδοση κινητήρα | Απουσία τετρακίνητης έκδοσης |
Άνεση ανάρτησης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 90,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx19in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Πλάτος (mm) | 1.840 | |
Ύψος (mm) | 1.654 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.730 | |
Βάρος (kg) | 1.430 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 580/720/1.630 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 191 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 119 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |