Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Diesel |
Το Jeep Compass είναι ο «συνδετικός κρίκος» ανάμεσα στο Renegade και το Cherokee και στοχοποιεί την κατηγορία C-SUV, έχοντας στην συγκεκριμένη έκδοση ένα καλό όπλο, που ονομάζεται “Trail Rated”. Αυτό σημαίνει πως το Compass έχει περάσει μια σειρά από απαιτητικές δοκιμές που αφορούν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του και έχουν να κάνουν με την πρόσφυση, την ευελιξία, την διέλευση μέσα από νερό, την απόσταση από το έδαφος και την επαφή των τροχών με το έδαφος. Για να τα πετύχει αυτά το Compass Trailhawk όπως και ονομάζεται, έχει αυξήσει το ύψος του αμαξώματος κατά 27mm, με αποτέλεσμα να απέχει από το έδαφος 216mm, έχει μικρότερες ζάντες των 17in με λάστιχα M/S της Falken σε διάσταση 225/60, χρησιμοποιεί προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του σασί, μαρσπιέ Rock Rails από την MoPar και ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, που αυξάνουν τις γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας στις 30ο, 24,4ο και 33,6ο αντίστοιχα, όταν στις απλές εκδόσεις οι αντίστοιχες γωνίες είναι στις 15ο, 21,8ο και 30ο αντίστοιχα. Επιπλέον, το Selec-Terrain έχει και μια παραπάνω ρύθμιση, την Rock για οδήγηση σε βραχώδες έδαφος. Οι παραπάνω προσθήκες έχουν σαν αποτέλεσμα το βάρος του Compass Trailhawk να αυξηθεί κατά 80kg.
Εσωτερικά τώρα, διάφορες κόκκινες πινελιές, παρέα με τις δερμάτινες επενδύσεις το κάνουν να ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις, με την ποιότητα των υλικών να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και τα στοιχεία εξοπλισμού που περιλαμβάνουν οθόνη αφής 8,4in με σύστημα infotainment U Connect, διζωνικό κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης. Μία λεπτομέρεια που υποδηλώνει τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του Compass Trailhawk είναι το γεγονός ότι τα πατάκια είναι πλαστικά για να καθαρίζουν εύκολα από τις λάσπες και ο χώρος αποσκευών έχει προστατευτικό από το ίδιο υλικό στο πάτωμά του. Το αμάξωμα διαφοροποιείται από την υπόλοιπη γκάμα με ένα μαύρο ματ αυτοκόλλητο στο καπό και έναν κόκκινο γάντζο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος, μαζί με τα σήματα Trailhawk που είναι τοποθετημένα στα μπροστά φτερά. Επιπλέον τα λογότυπά του είναι σε μαύρο ματ χρώμα.
Ειδικότητά μας, το χώμα!
Η αλήθεια είναι πως όταν οδηγείς ένα μοντέλο της Jeep περιμένεις πως οι εκτός δρόμου δυνατότητές του θα είναι αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, πράγμα απόλυτα λογικό, αφού η Jeep ήταν η εταιρεία που «γέννησε» αυτή την κατηγορία. Την ιδιότητα να κατασκευάζουν ικανά εκτός δρόμου οχήματα, είναι κάτι που οι μηχανικοί της Jeep το έχουν γραμμένο στο DNA τους. Όλα τα παραπάνω χαρίζουν κάτι παραπάνω από καλές εκτός δρόμου δυνατότητες στο Compass. Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας το οδηγήσαμε μέσα σε νερό, σε σκληρό χωματόδρομο, σε άμμο και σε βραχώδες έδαφος και όντως το C-SUV της Jeep δεν μάσησε πουθενά. Η επιλογή των ελαστικών M/S είναι μια σωστή λύση που συνδυάζει εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες και βοηθάει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση να λειτουργήσει σωστά, σε συνδυασμό φυσικά με τα αντίστοιχα προγράμματα ελέγχου πρόσφυσης που έχει στην διάθεσή του ο οδηγός μέσω του Selec-Terrain. Τα προγράμματα του Selec-Terrain είναι τα: Auto, Snow, Sand, Mud και με επιπλέον την λειτουργία Rock, για την έκδοση Trailhawk και συνδυάζονται με το Jeep Active Drive Low, το οποίο υποπολλαπλασιάζει την τελική σχέση μετάδοσης στο 20:1 όταν τα πράγματα ζορίσουν αρκετά. Στην ουσία κλειδώνει την πρώτη σχέση στο κιβώτιο όταν ενεργοποιηθεί, ενώ σε κανονικές συνθήκες το Compass εκκινεί με την δεύτερη σχέση. Στις εκτός δρόμου δυνατότητες, θα επανέλθω σε λίγο, για την ώρα θα ασχοληθούμε με το πώς συμπεριφέρεται στην άσφαλτο. Εκεί λοιπόν το Compass σε εκπλήσσει ευχάριστα, αφού έχει μια πάρα πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ας έχει σφιχτή ρύθμιση η ανάρτηση. Η ρύθμιση αυτή δεν το αφήνει να πάρει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, χωρίς να θυσιαστεί η άνεση, με αποτέλεσμα η κύλισή του στην άσφαλτο να είναι αρκετά καλή.
Παιδική χαρά!
Εκεί που βγάζει τον καλύτερο χαρακτήρα του το Compass Trailhawk είναι όταν βγει από τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους και μπει σε αχαρτογράφητα μονοπάτια. Ανάλογα με το είδος του εδάφους, γυρνάς και τον διακόπτη του Selec-Terrain στην αντίστοιχη λειτουργία και απλά παρακολουθείς την λειτουργία της τετρακίνησης. Η ανάρτηση μπορεί να «χτυπάει» λίγο στα σκληρά σημεία, όπως πέτρες ή σκληρό χώμα, όμως φροντίζει ώστε να μην ακουμπάει το κάτω μέρος του σασί στο έδαφος. Η πρόσφυση του αυτοκινήτου είναι πάρα πολύ καλή, ακόμα και όταν δύο διαγώνιοι τροχοί βρίσκονται στον αέρα. Η μεταφορά της ροπής στους τροχούς είναι άμεση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι πραγματικά δύσκολο να φέρεις σε δύσκολη θέση το Compass. Τα σημεία που μπορεί να περάσει ούτε που θα περάσουν από το μυαλό των περισσότερων οδηγών ενός τυπικού SUV ή crossover. Σίγουρα θα έχουν εξαντλήσει πρώτα τα δικά τους όρια στις εκτός δρόμου διαδρομές και όχι του Compass Trailhawk. Αν δεν το λυπηθείς μπορείς να το χώσεις με άνεση σε ότι είδους έδαφος υπάρχει, έχοντας πάντα στο μυαλό σου πως έχει ελαστικά Μ/S και όχι τρακτερωτά ενδεδειγμένα για 100% εκτός δρόμου διαδρομές. Τα λάστιχα υστερούν ελαφρά στην άσφαλτο, γιατί ίσως χάσουν λίγο την πρόσφυση σε απότομες αλλαγές πορείας, αλλά από την άλλη το Compass δεν σχεδιάστηκε για γρήγορη οδήγηση. Σε αυτό συντελεί και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων το οποίο είναι εξαιρετικά ομαλό στις αλλαγές, αλλά κάπως αργό και γενικά σε προδιαθέτει για χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης. Ο γνώριμος 2.0MTJ κινητήρας έχει ικανοποιητική κατανάλωση που αγγίζει τα 8,6lt/100km, δεδομένου των 1.810kg του αμαξώματος και της μόνιμης τετρακίνησης. Ο κινητήρας έχει άφθονη ροπή διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές που φτάνει τα 38kgm μόλις από τις 1.750rpm, ενώ η ιπποδύναμή του αγγίζει τα 170Ps στις 4.000rpm.
Big toy, for big boys!
Το Jeep Compass Trailhawk είναι ένα ικανότατο εκτός δρόμου όχημα, με όμορφο design, μερικά κρυμμένα “Easter eggs” σε διάφορα σημεία του εσωτερικού του, πράγμα που σου δείχνει πως είναι φτιαγμένο για να παίζετε μαζί. Είτε στο χώμα και στα βράχια είτε στην άσφαλτο. Βασικά μου άρεσε ιδιαίτερα ο διπλός του χαρακτήρας, εκτός δρόμου πάει σχεδόν παντού, ενώ στην άσφαλτο είναι ένα ευχάριστο μεταφορικό μέσο που μπορείς να συμβιώσεις μαζί του κάθε μέρα.
Τιμή βασικής έκδοσης Compass 1.3T MT FWD 130Ps (Sport): €22.800
Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass 2.0MTJ AT9 AWD 170Ps (Trailhawk): €43.495
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εκτός δρόμου δυνατότητες | Αργή απόκριση κιβωτίου |
Λειτουργία τετρακίνησης | Επιδόσεις |
Ποιότητα κατασκευής | Κατανάλωση υπό πίεση |
Εξοπλισμός | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.956cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83x 90,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Common rail ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Αυτόματη τετρακίνηση Active drive | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 225/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.394 | |
Πλάτος (mm) | 1.874 | |
Ύψος (mm) | 1.629 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.810 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 438 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 170/4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 38/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 186 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 148 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,7 |