Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | 216d |
Segment | C-Segment |
Power Train | Diesel |
Ανάμεσα από τα πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW, αλλά και την πληθώρα των SUV της Βαυαρικής φίρμας, υπάρχει ένα μοντέλο που αντιστέκεται στα trends και προσφέρεται με ένα αρκετά κομψό τετράθυρο αμάξωμα και κινητήρα diesel 1,5lt. Μιλάμε για την βασική έκδοση της σειράς 2 Gran Coupe.
Against all trends
Σε μία εποχή που το ακρωνύμιο των Sport Utility Vehicle μονοπωλεί το ενδιαφέρον και τις συζητήσεις σχεδόν κάθε πιθανού αγοραστή αυτοκινήτου και με τα sedan να έχουν «περιθωριοποιηθεί» στις ταξινομήσεις, ένα αυτοκίνητο σαν την σειρά 2 Gran Coupe σίγουρα δεν μπορεί να πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις του C-Segment, ειδικά όταν μιλάμε για την έκδοση 216d που εξοπλίζεται με κινητήρα diesel που τα τελευταία 2 χρόνια τα πετρελαιοκίνητα σύνολα παραγκωνίζονται για χάρη της βενζίνης που πλέον κάνει παρέα με μπαταρίες.
Ακόμα και στην βασική της έκδοση όμως, η «2άρα» Gran Coupe σίγουρα μπορεί να σε πείσει για τις αρετές της «διαφορετικότητας» της. Καταρχήν ας ξεκινήσουμε με το πιο προφανές: όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες του Γιάννη Στάθη, δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει συνηθίσει το μάτι σου. Μπορεί το σώμα να βασίζεται στην δοκιμασμένη πλατφόρμα UKL2, κοινή με τη σειρά 1, τις X1 και Χ2 και φυσικά το MINI F56, το σχήμα της δεν θυμίζει ούτε hatchback, αλλά ούτε sedan. Η συγγένεια με τη σειρά 1 είναι εμφανής στο μπροστινό μέρος, όμως οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, η έντονα επικλινής οροφή και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος δημιουργούν μια πιο αθλητική σιλουέτα. Σίγουρα ξεχωριστή, όχι όμως και απόλυτα αρμονική, η «2άρα» Gran Coupe κολακεύεται από το πακέτο Luxury Line της δοκιμής μας που διαθέτει διαφορετικούς προφυλακτήρες, χρωμιωμένα νεφρά, ζάντες 18in και σκούρα κρύσταλλα. Βέβαια όπως όλα τα «τσουχτερά» κουτάκια στο διαμορφωτή της BMW, το συγκεκριμένο αυξάνει την τιμή της 216d κατά 6.000 ευρώ. Περιλαμβάνει όμως επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού που θα δούμε όταν περάσουμε στο...
...εσωτερικό
Ανοίγοντας την sexy, χωρίς πλαίσιο πόρτα, θα περάσεις στο κλασικό πλέον σαλόνι που συναντάμε στα περισσότερα μοντέλα της BMW (μέχρι και την σειρά 5) με ότι αυτό συνεπάγεται. Μιλάμε φυσικά για ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα και συναρμογή που δεν αφήνουν χώρο για αμφισβήτηση, η σχεδίαση όμως τηρούμενων των αναλογιών της κατηγορίας και του σχετικά νεανικού κοινού στο οποίο στοχεύει η «2άρα» Gran Coupe θα μπορούσε να είναι λιγότερη αυστηρή με μερικές χρωματικές πινελιές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει ο διαμορφωτής της BMW με τις διάφορες επιπλέον επιλογές. Προσοχή όμως μην το παρακάνετε αφού η τιμή μπορεί εύκολα να ξεπεράσει την μεγαλύτερη και φυσικά ανώτερη σειρά 3.
H 2άρα της δοκιμής μας, εκτός από το πακέτο Luxury και την απόχρωση Storm Bay Metallic (επιπλέον €1.322) διέθετε τις δερμάτινες επενδύσεις Dakota σε Oyster/Grey απόχρωση, με τα προαιρετικά σπορ καθίσματα (επιπλέον €476) να προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και ταυτόχρονα άνεση υψηλού επιπέδου και σε συνδυασμό με τον ambient εσωτερικό φωτισμό προσφέρουν την premium αίσθηση που αναμένει κάποιος από ένα μοντέλο της BMW. Το τεχνολογικό οπλοστάσιο είναι υπερπλήρες, με τον γνωστό ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,25in και την κεντρική οθόνη αφής ίδιου μεγέθους, που διαθέτει ένα από τα καλύτερα λογισμικά infotainment ανεξαρτήτως κατηγορίας. Εκτός από το φιλικό μενού, τις αμέτρητες επιλογές που προσφέρει και τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας με smartphones, ελέγχεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, μέσω αφής, αλλά και φωνητικών εντολών.
Η πλατφόρμα UKL2 με την εγκάρσια διάταξη του κινητήρα εκμεταλλεύεται πολύ καλύτερα τις διαστάσεις σε σχέση με τα προηγούμενα -πισωκίνητα- μοντέλα της BMW, δημιουργώντας μία σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα. Οι μόνοι που θα εκφράσουν κάποια παράπονα είναι οι ψηλοί της παρέας (άνω του 1,80m) καθώς η έντονη κλίση της οροφής μειώνει αισθητά τα διαθέσιμα εκατοστά απόστασης από το κεφάλι. Τα 430lt του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά, όμως το μικρό άνοιγμα της θύρας αποτρέπει την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.
Pure Joy
Έχοντας ως δεδομένο το βάρος που φτάνει τα 1.430kg δεν μπορείς να περιμένεις καλές επιδόσεις από τον τρικύλινδρο diesel των 1.496cc. Ωστόσο, ο B37, κάνει αξιόλογες προσπάθειες να κινήσει σβέλτα το βαρύ αμάξωμα ικανοποιώντας πλήρως έναν οδηγό που δεν έχει υψηλές απαιτήσεις επιτάχυνσης. Αυτές μπορούν να καλυφθούν από τις ισχυρότερες εκδόσεις όπως για παράδειγμα την 220d με τους 190 ίππους. Στην περίπτωση της 216d η απόδοση φτάνει τα 116Ps, με εντυπωσιακή όμως ροπή 27,5kgm που είναι σταθερή από τις 1.750rpm μέχρι και τις 4.000rpm και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρουν απλά αξιοπρεπείς επιδόσεις με το 0-100km/h να καλύπτεται σε 10,3sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200km/h. Ο πλήρως αλουμινένιος τρικύλινδρος κινητήρας B37 διαθέτει σφυρήλατο στρόφαλο και μπιέλες, συστήματος ψεκασμού common rail με πίεση 2.000bar και τουρμπίνα της Bosch-Mahle, με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας για μείωση του turbo lag.
Στο δρόμο η 216d σε εντυπωσιάζει. Φυσικά δεν είναι 3άρα ή 4άρα που αμφότερες διαθέτουν «αρχοντικό» πάτημα και άνεση κορυφαίου επιπέδου, όμως η βαθιά γνώση των μηχανικών της BMW αποδεικνύεται έμπρακτα εδώ, αφού παρά τις μηχανολογικές ομοιότητες με την hatchback σειρά 1, η 2άρα Gran Coupe είναι πιο ευχάριστη στο δρόμο. Η ύπαρξη του τρίτου όγκου και η διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση έχει δώσει βελτιωμένη σταθερότητα σε σχέση με την σειρά 1 ακόμα και σε χιλιόμετρα που πλησιάζουν την τελική της. Η έκδοση Luxuru σε αντίθεση με τις εκδόσεις M-Sport που έχουμε δοκιμάσει στις 116d και 220d δεν διαθέτει την ίδια κορυφαία διαχείριση των κλίσεων του αμαξώματος, χωρίς να απέχει σημαντικά, όμως η άνεση είναι ακόμα καλύτερη, κάτι που θα εκτιμηθεί από όσους δεν ψάχνουν την -όσο το δυνατόν- καλύτερη οδηγική εμπειρία που προσφέρει η M-Sport ανάρτηση. Παρά το 40άρι προφίλ των 18άρηδων τροχών, η 216d είναι εντυπωσιακά άνετη πλησιάζοντας πολλά μοντέλα του D-Segment χωρίς να φτάνει όπως είπαμε τις σειρές 3 και 4.
Το σασί είναι εξαιρετικά στιβαρό και περνάει σχεδόν πάντα με ελάχιστους κραδασμούς πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι με προοδευτικό λόγο είναι άμεσο και σαφές ακόμα και αν δεν διαθέτει κορυφαία αίσθηση που μας έχουν συνηθίσει τα ανώτερα μοντέλα στην «ιεραρχία» της BMW. Μόλις εγκλιματιστείς με τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το σίγουρο πάτημα και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα μπορείς να εξαντλήσεις εύκολα τις δυνατότητες του τρικύλινδρου κινητήρα. Όλες οι εκδόσεις της σειράς 2 Gran Coupe εξοπλίζονται με το ARB που αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου ολίσθησης των τροχών, που είναι εγκατεστημένο στην ECU του κινητήρα, αντί στην αντίστοιχη του DSC. Με τον τρόπο αυτό, η μετάβαση του σήματος γίνεται τρεις φορές γρηγορότερα και, σε συνεργασία με το DSC, γίνεται συνεχώς έλεγχος στο πόσο ολισθαίνουν οι τροχοί, μειώνοντας την υποστροφή. Η τελευταία μπορεί να προκύψει μόνο από την υπερβολή στην είσοδο της στροφής και πολύ πιο σπάνια από το πλεόνασμα ισχύος, αφού το EDLC (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού) φρενάρει ελάχιστα τον εσωτερικό τροχό μειώνοντας επιπλέον τις -περιορισμένες- τάσεις υποστροφής.
Ο τρικύλινδρος diesel των 116 ίππων είναι γενικά ήσυχος και πολιτισμένος με μοναδική παραφωνία την εκκίνηση του, όπου πάλλεται για σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι που φυσικά δεν ταιριάζει με την premium αίσθηση που υπόσχεται ένα μοντέλο της BMW. Ειδικά στην καθημερινότητα με συχνή χρήση του Start/Stop μπορεί να γίνει εκνευριστικό, οπότε με δεδομένο την συγκρατημένη κατανάλωση μπορείτε άνετα να το απενεργοποιήσετε. Τώρα που λέμε για κατανάλωση, αυτή αλλάζει αρκετά ανάλογα με τον ρυθμό που θα επιλέξεις να κινηθείς. Με γρήγορο ρυθμό περνάει εύκολα τα 7,5lt/100km, όμως στην καθημερινότητα μπορείς πολύ άνετα να βλέπεις νούμερα γύρω στα 6,9-7,1lt/100km. Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα Eco Pro συντελεί στην εξοικονόμηση καυσίμου, κάνει όμως τον κινητήρα αρκετά ασθενικό και στο πρόγραμμα αυτό δεν μπορεί να υποστηρίξει το πολύ καλό στήσιμο της 216d.
Η έκδοση 216d Gran Coupe ξεκινάει από ένα αρκετά λογικό νούμερο, €34.380, όμως η βασική έκδοση δεν έχει καμία σχέση με το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες. Για να φτάσετε αντίστοιχο αποτέλεσμα εμφάνισης και εξοπλισμού, θα πρέπει να επιλέξετε ένα από τα πακέτα Sport Line, Luxury Line ή M-Sport, που αυξάνουν το κόστος κατά €4.717, €5.925 και €7.222 αντίστοιχα. H 216d Gran Coupe προσφέρει ένα ξεχωριστό σχεδιαστικό πακέτο, με υψηλή ποιότητα κατασκευής, εξαιρετικό στήσιμο και έναν κινητήρα με ιδιαίτερα χαμηλά έξοδα, που δεν μπορεί ωστόσο να εξαντλήσει τις υψηλές δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης.
Τιμή βασικής έκδοσης 216d Steptronic 116Ps: €34.380
Τιμή έκδοσης δοκιμής 216d Steptronic 116Ps Luxury Line: €40.305
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κατασκευής | Χώροι πίσω επιβατών |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | Άνοιγμα θύρας χώρου αποσκευών |
Κατανάλωση | Τιμή ανώτερων πακέτων εξοπλισμού |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.496cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων VTG | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,944 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.526 | |
Ύψος (mm) | 1.420 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.430 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 430 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 116/2.250-4.000rpm | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27,5/1.750-4.000rpm | |
0-100km/h (sec) | 10,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 120 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 4,6-5,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |