Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | Χ2 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Diesel |
Μοναδική
Είναι αλήθεια ότι τα καλά αυτοκίνητα έχουν ξεφύγει αρκετά σε τιμές τα τελευταία χρόνια ειδικά στην Ελλάδα, άλλη μια αλήθεια όμως είναι ότι μερικά από αυτά έχουν ξεφύγει και σε ποιότητα, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Ένα από αυτά τα «μερικά» αυτοκίνητα είναι σίγουρα και η BMW X2, ειδικά στις εκδόσεις με δίλιτρο κινητήρα είτε βενζίνης είτε πετρελαίου. Η συγγένειά της με την Χ1 είναι παραπάνω από προφανής, μιας και στηρίζονται στην ίδια πλατφόρμα, με το ίδιο εσωτερικό, μόνο που η Χ2 διαθέτει πολύ πιο όμορφο σχεδιασμό αλλά και κάποιες μικρές παραχωρήσεις σε πρακτικότητα και χώρους. Έχει μικρότερη απόσταση από το έδαφος, στα 182mm, αλλά και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Δεν είναι κακή η Χ1, απλά αυτή εδώ είναι πιο «σφιχτή» και άμεση στο δρόμο. Αν και στο χαρακτήρα της ταιριάζουν πιο πολύ οι βενζινοκινητήρες, στην περίπτωση των πετρελαιοκινητήρων της BMW μπορούμε να πούμε ότι είναι οι λιγότερο diesel από τους diesel. Γενικά, δεν λαχανιάζουν τόσο έντονα στις ψηλές στροφές και προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις. Αυτό μάλιστα φαίνεται και από την επιλογή της φίρμας να εξοπλίσει με έναν από αυτούς και το κορυφαίο της coupe, την 840d, που όσοι την οδήγησαν είπαν ότι είναι καλύτερη απ’ ό,τι περίμεναν. Η Χ2 προσφέρεται με τον τετρακύλινδρο 2,0lt diesel B47, με τρεις διαφορετικές αποδόσεις 150, 190 και 231Ps. Αυτή η μπλε που έχουμε εδώ είναι η μεσαία έκδοση 20d, με τα 190Ps και τα 41kgm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.500rpm, που -σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων- της χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις. Μάλιστα όταν είδα ότι η BMW δηλώνει 7,7sec για το 0-100km/h σε ένα diesel αυτοκίνητο με 190Ps και 1.675kg βάρος ήμουν περίεργος να δω αν αυτή η τιμή θα επαληθευτεί στις μετρήσεις. Δεν επαληθεύτηκε τελικά, γιατί το Χ2 20d έκανε και μισό δευτερόλεπτο πιο κάτω και σταμάτησε το V-Box στο 7,24sec!!! Τι να πω τώρα... το αφήνω ασχολίαστο. Αυτά τα καινούρια αυτόματα κιβώτια, μας έχουν κάνει όλους να φαινόμαστε κουλοί. Δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να κάνει κάποιος τέτοιο χρόνο με μηχανικό κιβώτιο.
Τα υπόλοιπα
Εκτός λοιπόν από τα πολύ καλά δυναμικά της χαρακτηριστικά και το πανέμορφο design της, η Χ2 είναι και αυτή ένα πολύ πρακτικό SUV, με ίδιο μεταξόνιο με την Χ1, 2.670mm, μικρότερο συνολικό μήκος (4.360 αντί για 4.440mm) που μεταφράζεται σε μικρότερο χώρο αποσκευών (470 αντί για 505lt) και καμπίνα που χωράει όμως με άνεση τέσσερις ενήλικες. Ο αεροδυναμικός συντελεστής του 0,28 για SUV είναι εξαιρετικός και βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες, μία κατανάλωση όμως που απέχει αρκετά από την εργοστασιακή τιμή που δηλώνει η εταιρεία των 4,8lt/100km, αφού εμείς είδαμε μέση τιμή δοκιμής τα 7,9-8lt/100km. Αυτή η τιμή όμως περιλαμβάνει και τις μετρήσεις και τη δοκιμή σε δρόμους με στροφές και γενικά μια χρήση που δεν την λες οικονομική οδήγηση σε καμία περίπτωση.
Η ανάρτηση -σε συνδυασμό με τους τροχούς των 19in και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών- τονίζει μεν την sport οδική συμπεριφορά, αλλά έχει και τον ανάλογο αντίκτυπο στην άνεση και το θόρυβο στο εσωτερικό. Θόρυβος, ο οποίος δεν είναι υπερβολικός σε σχέση με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, αλλά σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο με τροχούς 17in που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα. Επίσης άλλο ένα θέμα με αυτούς τους τροχούς είναι ότι το μοντέλο με τις μικρές ζάντες και τα υψηλού προφίλ ελαστικά δεν έτριζε ποτέ και πουθενά, ενώ σε αυτό εδώ άκουγες πού και πού κάποιο τριγμό στις λακκούβες. Είναι όμως πολύ πιο όμορφο με αυτές κι αν θέλετε τη γνώμη μου, θα επέλεγα τις 19in και ας το επιβαρύνουν. Είναι ένα αυτοκίνητο που το επιλέγεις για την εμφάνισή του σε σχέση με την πιο πρακτική Χ1, οπότε, όταν κάνεις κάτι, κάνε το ολοκληρωμένα. Όπως σε κάθε μοντέλο της Βαυαρικής φίρμας, η καμπίνα του είναι φτιαγμένη με εξαιρετικά υλικά και άψογη συναρμογή. Διαθέτει black panel πίνακα οργάνων και μεγάλη οθόνη αφής 8,8in στο ταμπλό για το εύχρηστο iDrive έκτης γενιάς και γενικά είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Είναι ένα μοντέρνο και νεανικό SUV, το οποίο δικαιώνει το σήμα που φέρει στο καπό και το πορτ μπαγκάζ του. Α ναι, και στις πίσω κολώνες! Πανέμορφο.
Τιμή βασικής έκδοσης BMW X2 XDrive 20d: €48.150
Τιμή έκδοσης δοκιμής BMW X2 XDrive 20d: €54.694
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξαιρετική απόδοση κινητήρα | Τιμή που εκτοξεύεται όταν προσθέσεις εξοπλισμό |
Οδική συμπεριφορά | Ορατότητα προς τα πίσω |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εμφάνιση | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.995cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης | |
Βάρος (kg) | 1675 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5J x 19in | |
Ελαστικά | 235/45 R19 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 190PS/4.000rpm, | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 41kgm/1.750-2.500 rpm | |
0-100km/h (sec) | 7,7 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 221 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 126 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,9 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,07 | |
0-80 | 4,90 | |
0-100 | 7,24 | |
0-120 | 10,18 | |
0-140 | 13,89 | |
0-160 | 18,71 | |
0-180 | 24,33 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,29 | 49,16 |
60 | 4,65 | 77,52 |
100 | 6,33 | 93,08 |
200 | 9,74 | 117,50 |
400 | 15,18 | 145,94 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,96 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 4,48 |