Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | 320 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Diesel |
3-series
Δεν χρειάζονται περιττές συστάσεις για την «3άρα» της BMW. Επί 44 χρόνια αποτελεί το αυτοκίνητο «σημαία» για τη Βαυαρική φίρμα, με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνάνε τις 15.000.000 μονάδες. Ακόμα και σήμερα στην αγορά των SUV, όπου τα sedan θεωρούνται «ντεμοντέ», η σειρά 3 παραμένει μία σταθερή αξία όταν κάποιος αναζητεί ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με κορυφαία τεχνολογία και εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ξεκολλήστε λίγο από τις «ψηλωμένες» εκδόσεις που μας έχουν αναγκάσει όχι μόνο να «καταπίνουμε», αλλά και να μας αρέσουν. Δεν είναι αυτά τα μόνα αυτοκίνητα. Υπάρχουν και αυτά εδώ, που μπορεί να μην είναι τόσο «της μοδός», αλλά είναι σχεδόν σε όλους τους τομείς καλύτερα... Στη νέα, έβδομη γενιά του μοντέλου, με κωδικό G20, όλα έχουν ανέβει αρκετά επίπεδα. Ποιότητα, χώροι, σχεδίαση, τεχνολογία, τα πάντα. Αυτό μόνο τυχαία δεν συνέβη, αφού η σειρά 3 -εδώ και δεκαετίες- αναγκάζει τους άλλους κατασκευαστές να την ακολουθήσουν, αλλά πρόσφατα απειλήθηκε περισσότερο από κάθε άλλη γενιά της από τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό των Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, Jaguar XE και Volvo S60. Περισσότερο απ' όλα, όμως, η BMW έπρεπε να απαντήσει στην Alfa Romeo Giulia, το αυτοκίνητο «αουτσάιντερ» που τόλμησε να της κλέψει το στέμμα ως η κορυφαία οδηγικά σπορ μπερλίνα. Το αν τα κατάφερε, θα το δούμε παρακάτω.
Άλλο επίπεδο
Περνώντας στο εσωτερικό μένεις για λίγο αποσβολωμένος. «Μπήκα σε 5άρα»; Το ερώτημα είναι δικαιολογημένο, αφού η BMW δείχνει ότι άφησε ελάχιστα τεχνολογικά προτερήματα στη σειρά 5. Η νέα σειρά 3 είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένη, με την ποιότητα και τη συναρμογή να απέχουν από τα υπόλοιπα premium sedan. Είναι απλά σε δική της κλάση. Το μόνο αυτοκίνητο που έρχεται κοντά από την κατηγορία είναι το Audi A4. Η εικόνα του ταμπλό είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το γνώριμο «οδηγοκεντρικό» μοτίβο της BMW, μόνο που εδώ προσφέρεται με πλεονάζουσα τεχνολογία από το «πάνω ράφι». Οι οθόνες φυσικά και παίζουν το ρόλο τους στην hi-tech εικόνα, με την κεντρική να είναι όμορφα ενσωματωμένη στο ταμπλό και να διαθέτει πληθωρική διαγώνιο 10,25in. Γεμάτη σε πληροφόρηση και δυνατότητες είναι άκρως φιλική προς το χρήστη, με τον έλεγχο να γίνεται με εξαιρετικά άμεσο «touch» ή μέσω του περιστροφικού διακόπτη δίπλα από τον επιλογέα. Το i-Drive 7.0 είναι ένα από το καλύτερα συστήματα infotainment, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Το επιχειρησιακό κέντρο του οδηγού είναι μία οθόνη 12,3in που έχει αντικαταστήσει τον κλασσικό αναλογικό πίνακα οργάνων. Εξαιρετικά ευκρινής, διαθέτει όλη την πληροφορία που χρειάζεσαι, στερείται όμως αρκετά σε παραμετροποίηση συγκριτικά με άλλες προτάσεις της αγοράς. Αυτό προσωπικά δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα, αλλά αυτό που είναι λίγο άβολο είναι η επιλογή των σχεδιαστών με την ανάποδη βαθμονόμηση στροφομέτρου και χιλιομετρητή. Το κάνανε τόσο πολύ οι Γάλλοι που άρεσε και στους Γερμανούς; Anyway… Το ρεπερτόριο της 3-series φυσικά και δεν σταματάει εδώ. Διαθέτει μία πληθώρα οδηγικών βοηθημάτων, που έχουν ως σκοπό να κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ασφαλή. Για παράδειγμα, το Driving Assistant Professional μέσω των Steering & Lane Control Assistant διατηρεί το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει και τις διπλανές λωρίδες για ενδεχόμενη πλαϊνή σύγκρουση. Το βίωσα και live όταν στη λεωφόρο Μεσογείων μου τράβηξε το τιμόνι λίγο δεξιά, επειδή ένας κλασσικός δικυκλιστής πέρναγε γρήγορα ανάμεσα από τις λωρίδες και το 3άρι αποφάσισε ότι δεν ήθελε να του σημαδέψει την όμορφη λευκή πέρλα. Φοβερά εύχρηστα είναι όμως και το Parking Assistant που αναλαμβάνει πλήρως αυτοματοποιημένα τη διαδικασία του παρκαρίσματος, χωρίς εσύ να κάνεις απολύτως τίποτα, αλλά και το Reversing Assistant, το οποίο αποθηκεύει τα τελευταία 50m και κάνει ένα άψογο rewind του παρκαρίσματός σου. Είπαμε, άλλο level! Φυσικά υπάρχει και προσωπικός butler, δεν λέγεται όμως Jarvis, αλλά BMW Intelligent Personal Assistant, ενεργοποιείται με τη φράση «Hey BMW» (σας θυμίζει κάτι;) και μπορεί από το να σε βοηθήσει να βρεις το πλησιέστερο burgerάδικο, μέχρι να ελέγξει και να σε ενημερώσει για την πίεση των ελαστικών και τη στάθμη του λαδιού. Φυσικά με τόσα τεχνολογικά gadgets θα αντιλαμβάνεστε ότι η τιμή έχει πάρει ελαφρώς την ανιούσα και θα έχετε δίκιο. Η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €42.800 για τον δίλιτρο κινητήρα diesel με τους 150 ίππους. Εμείς όμως έχουμε την ισχυρότερη εκδοχή του που ακούει στο όνομα…
Β47D20
Πρόκειται για τη μεσαία έκδοση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα (διατίθεται και με 231Ps), με 190Ps και 41kgm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.500rpm. Είναι αλουμινένιος, διαθέτει σφυρήλατο στρόφαλο και μπιέλες, σύστημα ψεκασμού common rail με πίεση που φτάνει τα 2.500bar και ηλεκτρική αντλία νερού on-demand. Το turbo είναι μία μονάδα της Bosch-Mahle με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, παρέχοντας ανεπαίσθητο turbo lag ακόμα και από τις πολύ χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας έχει δεχθεί μία σειρά από βελτιώσεις που αποσκοπούν στη μείωση των τριβών αλλά και του θορύβου, όπως ο νέος στροφαλοθάλαμος, τα thermally-joined χιτώνια, αλλά και ο ανασχεδιασμένος αντικραδασμικός άξονας. Η ισχύς του κινητήρα σε συνδυασμό με το -καταπληκτικό- αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις. Η BMW δηλώνει 6,9sec για το 0-100km/h, κάτι που δεν επαληθεύτηκε στις μετρήσεις μας, αφού το αυτοκίνητο έγραψε 6,71sec με μόλις 2 προσπάθειες! Η κατανάλωση δύσκολα θα περάσει τα 8lt/100km, ενώ μία φυσιολογική τιμή για σβέλτη οδήγηση είναι κάτι γύρω στα 7-7,5lt.
Mucho Grande
Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση αντικρίζοντάς την είναι το μέγεθός της. Η 3άρα μεγάλωσε σε τέτοιο βαθμό που έχει φτάσει σε διαστάσεις τη σειρά 5 Ε39! Το αμάξωμα είναι 76mm μακρύτερο και 16mm φαρδύτερο από την προηγούμενη γενιά, αγγίζοντας τα 4.709mm και τα 1.827mm αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.851mm (+41mm). Η αύξηση του μεταξονίου ευνοεί ιδιαίτερα τους πίσω επιβάτες, που πλέον απολαμβάνουν αρκετά εκατοστά απόστασης από τα μπροστινά καθίσματα. Παρά τη σημαντική αύξηση σε διαστάσεις, η 3άρα δεν έχει χάσει την καλαίσθητη σιλουέτα της, η οποία είναι ταυτόχρονα και η πιο αεροδυναμική στην ιστορία της. Ο κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0,23 επιτεύχθηκε με το πλήρως μονωμένο πάτωμα, τη χρήση των «Air Curtains» στον μπροστινό προφυλακτήρα και τις ενεργές γρίλιες στα νεφρά. Η χρήση της modular πλατφόρμας CLAR έφερε μία αύξηση 25% σε ακαμψία, μειώνοντας ταυτόχρονα το βάρος κατά 55kg. Το αλουμινένιο καπό και τα μπροστινά φτερά εξοικονομούν 15kg, ενώ επιπλέον 7,5kg οφείλονται στο αλουμινένιο υποπλαίσιο και τις αρθρώσεις της εμπρός ανάρτησης.
«Invictus»
Από τα πρώτα λεπτά οδήγησης, η αίσθηση του «ακλόνητου» σε συνεπαίρνει. Τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την αρχοντική ηρεμία της σειράς 3. Δεν υπολείπεται σε σχέση με μία 5άρα. Είναι απλά πιο μικρή. Τα νέα ηχομονωτικά κρύσταλλα μειώνουν τραγικά τα dB που προσπαθούν να εισχωρήσουν στην καμπίνα. Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολύ γλυκιά για diesel, οριακά γίνεται αισθητή στους επιβάτες και το μόνο που ακούς είναι η κύλιση από τους υπερβολικούς τροχούς των 19in με το 40άρι προφίλ. Είμαι σίγουρος ότι με 18άρες και 45άρι προφίλ η 3άρα θα είναι σχεδόν «μαγικό χαλί». Σίγουρα βοηθάει και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Adaptive M Suspension με την οποία ήταν εξοπλισμένη η 320d της δοκιμής μας. Must στα κουτάκια του προαιρετικού εξοπλισμού, καθώς επιτρέπει στη ρύθμιση Comfort του Driving Experience Control μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και σφιχτής αίσθησης, απορροφώντας την πλειοψηφία των ανωμαλιών, ενώ στο Sport παρέχει συμπεριφορά σπορ αυτοκινήτου με πολύ πιο επιθετικό damping rate. Πίσω από την ιδανική θέση οδήγησης, αντιλαμβάνεσαι αμέσως το απίστευτα στιβαρό πλαίσιο και ένα παραπάνω από ικανό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου. Το τιμόνι της είναι εξαιρετικό σε ακρίβεια και βάρος. Ό,τι έχουμε συνηθίσει εξάλλου από τη φίρμα. Όμως του λείπει αυτή η «χαρακτηριστική ομιλία» που είχε η παχιά στεφάνη με τα δάκτυλα του οδηγού και τα εγκεφαλικά inputs. Ναι, στρίβει με φοβερή αμεσότητα και αποτελεσματικότητα, όμως η αίσθηση μοιάζει να περνάει από ένα φίλτρο. Σαν να είναι ένας υπολογιστής ανάμεσα και να σου λέει «δεν χρειάζεται να σκοτίζεσαι με τόση πληροφορία, κάνε εσύ αυτό που γουστάρεις και το υπόλοιπο το’χω». Αυτό ήταν κάτι που είχε και η F30 και, παρότι βελτιωμένο στην G20, δεν φτάνει ακόμα το ιδανικό. Ίσως να φταίω και εγώ, που, χωρίς να κρύβω την αρέσκειά μου στα μοντέλα της BMW, περιμένω το απολύτως καλύτερο, ειδικά στον οδηγικό τομέα. Η νέα σειρά 3 φυσικά και είναι συμμετοχική, στην πραγματικότητα απέχει σε μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό και το μόνο αυτοκίνητο της κατηγορίας που την παίζει στα ίσα είναι η Giulia της Alfa Romeo. Η διαφορά της Alfa είναι ότι είναι λίγο πιο νευρική σε αντιδράσεις και προσπαθεί παραπάνω με το υπερβολικά ευαίσθητο τιμόνι της να σε κάνει να την ερωτευτείς οδηγικά, τη στιγμή που η συνολική αίσθηση της 3άρας είναι αυτή ενός ανώτερου αυτοκινήτου. Σε γεμίζει με αυτοπεποίθηση με το καλημέρα, χωρίς να απαιτεί να κόψεις πριν από μία στροφή, χάρη στα τρομερά αποθέματα πρόσφυσης. Εδώ βέβαια συμβάλλει και το σύστημα τετρακίνησης xDrive που έχει πισωκίνητη κατανομή ροπής και αρνείται πεισματικά να υποστρέψει. Στη ρύθμιση Sport, η 3άρα σε ξεγελάει με τη συμπεριφορά της στις στροφές. Θυμίζει περισσότερο ένα καλορυθμισμένο GTI παρά ένα πληθωρικό sedan με βάρος 1.600kg. Είναι απόλυτα σίγουρη στις ανοιχτές καμπές και φοβερά ευέλικτη και ρυθμίσιμη σε πιο σφιχτά κομμάτια. Το ESP απενεργοποιείται πλήρως και ενώ η ουρά θέλει να παίξει, η τετρακίνηση δεν επιτρέπει μεγάλες γωνίες. Οι πισωκίνητες εκδόσεις θα χαρίζουν μπόλικα χαμόγελα... Η νέα σειρά 3 είναι ένα πολύ βελτιωμένο αυτοκίνητο. Έχει εξαλείψει τις αδυναμίες του παρελθόντος, κυρίως τους χώρους και την κύλιση, ενώ έχει εμπλουτιστεί ιδιαίτερα γενναιόδωρα σε ποιότητα και τεχνολογία, αποτελώντας μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα premium μεσαία sedan. Το οδηγικό της ταλέντο είναι πιο πολυδιάστατο από ποτέ και θα αποτελέσει το ιδανικό αυτοκίνητο για τον οικογενειάρχη που είναι ακόμα ερωτευμένος με την οδήγηση. Giulia, δεν παίζεις πλέον μόνη σου…
Τιμή βασικής έκδοσης BMW 318d 150Ps: €42.800
Τιμή έκδοσης δοκιμής BMW 320d xDrive 190Ps: €53.350
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή που εκτοξεύεται όσο ανεβαίνει η γκάμα |
Απόδοση και λειτουργία κινητήρα | |
Οδική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κατασκευής-Ηχομόνωση | |
Επιδόσεις | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, κατά τον διαμήκη άξονα | |
Κυβισμός | 1.995cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.615 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 2,81 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5J x 19in | |
Ελαστικά | 225/40 R19 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 190/4.000rpm | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8/1.750-2.500 rpm | |
0-100km/h (sec) | 6,9 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 233 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 118 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,89 | |
0-80 | 4,63 | |
0-100 | 6,71 | |
0-120 | 9,58 | |
0-140 | 13,24 | |
0-160 | 17,85 | |
0-180 | 24,67 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,30 | 50,47 |
60 | 4,52 | 79,42 |
100 | 6,26 | 95,23 |
200 | 9,51 | 119,76 |
400 | 14,92 | 147,48 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,51 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SΕC | |
50-80 | 3,32 | |
80-110 | 3,94 | |
ΡΕΠΡΙΖ 5η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 4,69 | |
100-140 | 7,5 | |
Roll-on 2α | ||
KM/H | SEC | |
60-120 | 7,66 | |
60-160 | 18,03 |