Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC60 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Hybrid |
Πολυτέλεια και ασφάλεια
Το νέο XC60, στη δεύτερη γενιά του, είναι σύμφωνα με τη Volvo το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί και το λέει η Volvo που είναι μία εταιρεία με εμμονή στο θέμα της ασφάλειας, οπότε δεν νομίζω να τολμάει κανείς να το αμφισβητήσει. Εξάλλου βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture), με μήκος 4,620mm, πλάτος 1,902mm, ύψος 1,658mm που έχει και το XC90, μέσα στο οποίο από την πρώτη κιόλας γενιά του, δεν έχει χάσει τη ζωή του ποτέ κανείς. Αυτό φυσικά με τόσες χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παγκοσμίως μόνο τυχαίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αλλά και το γεγονός ότι η Volvo έχει στη διάθεσή της μια τέτοια πληροφορία από μόνο του σημαίνει ότι έχει εικόνα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων της ένα προς ένα. Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι παραπάνω από επαρκείς, με το μεταξόνιο των 2.865mm και το πολυτελές σαλόνι να φιλοξενεί άνετα πέντε ενήλικες και το πορτμπαγκάζ των 505lt τις αποσκευές τους. Οι δερμάτινες επενδύσεις, τα ηλεκτρικά καθίσματα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12in είναι στάνταρ στις εκδόσεις R-Design και Inscription, όπως ήταν το πετρελαιοκίνητο D5 που είχαμε στη διάθεσή μας, ενώ το ηχοσύστημα με ισχύ 330W και τα δέκα συνολικά ηχεία είναι από τα καλύτερα που έχω ακούσει σε αυτοκίνητο. Και οι δύο εκδόσεις που δοκιμάσαμε χαρακτηρίζονται από κορυφαία σχεδίαση και ποιότητα με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής Sensus Connect των 9in, όπου έχουν ενσωματωθεί πάρα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μειώνοντας σημαντικά τα άπειρα και ενοχλητικά κουμπάκια. Το νέο XC60 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το XC90, τα τρία συστήματα ασφαλείας, που είναι το τιμόνι με ενεργή υποβοήθηση που μπορεί να στρίψει μόνο του προκειμένου να αποφευχθεί μία σύγκρουση σε ταχύτητες από 50 μέχρι 100km/h, το σύστημα City Safety με αυτόματο φρενάρισμα όταν υπάρχει εμπόδιο και το Oncoming Lane Mitigation που φροντίζει την αποφυγή συγκρούσεων με αντίθετα ερχόμενα οχήματα, επίσης ενεργώντας στο τιμόνι για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο σωστό ρεύμα κυκλοφορίας. Δεν είναι να απορείς λοιπόν που δεν έχει σκοτωθεί κανένας σε αυτά τα αυτοκίνητα, αφού και να θέλεις να το τρακάρεις, μάλλον δεν θα τα καταφέρεις.
Κινητήρια σύνολα και οικονομία
Η έκδοση D5 φοράει τον ισχυρότερο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα της γκάµας, ο οποίος διαθέτει δύο turbo σε σειρά και αποδίδει 235Ps με 48,2kgm ροπής. Συνδυάζεται με το καταπληκτικό οχτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Aisin και τετρακίνηση μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη Haldex. Η λειτουργία του κινητήρα μέσα στο φρούριο δεν ακούγεται καθόλου, αλλά όταν ανοίξεις το παράθυρο, είναι κάτι παραπάνω από αισθητή, χωρίς βέβαια να ενοχλεί. Οι επιδόσεις όμως που χαρίζει του το συγχωρούν, μιας και τα 7,7sec για τα πρώτα 100km/h, που μετρήσαμε, είναι εξαιρετικές για diesel SUV δύο τόνων, όπως και η κατανάλωση των 9,6lt/100km. Θα μου πεις, ρε Κώστα, σχεδόν 10lt για diesel είναι καλή τιμή; Αν το αυτοκίνητο ζυγίζει 2 τόνους και οδηγεί ο Κωστάκης με το σχετικά βαρύ πόδι, ναι είναι πολύ καλή. Αυτό όμως που πραγματικά μας άφησε με το στόμα ανοιχτό ήταν το υβριδικό Τ8. Ακόμα και 190kg βαρύτερο που είναι από το D5 λόγω μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα, με τα 407Ps συνδυαστικής ισχύος και τα 65,3kgm (από τα οποία τα 24,5kgm του ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμα από το ρελαντί), οι επιδόσεις του είναι καταιγιστικές. Αν εξαιρέσουμε τα μεγάλα SUV με τους υπερδιπλάσιας χωρητικότητας κινητήρες, δεν υπάρχει πιο γρήγορο από αυτό. Εδώ η τετρακίνηση είναι διαφορετική από το D5 με τους εμπρός τροχούς να είναι συνδεδεμένοι με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα που διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή, αλλά και υπερσυμπιεστή καυσαερίων να αποδίδει -από μόνος του- 320Ps και τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει τους πίσω στους οποίους στέλνει τα υπόλοιπα 87Ps. Η κατανάλωση του T8 είναι λίγο πολύπλοκη υπόθεση, γιατί μπορεί να κυμανθεί από το τίποτα ή μάλλον από σκέτο ρεύμα (μπορεί να διανύσει μέχρι 30km αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα) μέχρι τα 11lt/100km, όταν τελειώσει εντελώς η μπαταρία. Όταν λειτουργούν συνδυαστικά, η τιμή βρίσκεται κάπου στα 6,5-7lt που είναι άκρως εντυπωσιακό για το σύνολο. Πάντως αν έχετε τη δυνατότητα να το φορτίζετε καθημερινά και να κινήστε εντός πόλης, θα μπορούσε να καίει μόνο ρεύμα από το σπίτι μέχρι τη δουλειά και πίσω. Εξαιρετικό.
Ένα πολύ γρήγορο άρμα
Έχοντας λοιπόν το ίδιο πάτωμα με το XC90, το «60αρι» κληρονομεί και την ίδια ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, οι οποίοι μάλιστα έχουν και ένα φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό για περισσότερη αντοχή στο βάρος. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα όχημα που μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου, κάτι που για να πω την αλήθεια δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό όσο το είχα στην κατοχή μου -ιδιαίτερα στην πολυτελή έκδοση Inscription που ήταν το D5 της δοκιμής με τις χρωμιωμένες «φάσες» στα μαρσπιέ-, αλλά δεν παύει να είναι, με 216mm απόσταση από το έδαφος για τις εκδόσεις με συμβατική ανάρτηση και 209mm για μοντέλα με αερανάρτηση, όπου με την Off Road επιλογή μπορεί να αυξηθεί κατά 38mm ακόμα. Αυτά βέβαια αφορούν περισσότερο τις μικρότερες εκδόσεις, όπως το D5, γιατί με το Τ8 θα σας απασχολήσουν περισσότερο άλλα πράγματα. Δεν ξέρω αν γίνεται άμεσα αντιληπτό από τους αριθμούς, αλλά μπορώ να σας το κάνω εύκολα εικόνα, αν σας πω ότι το XC60 Τ8 είναι δύο δέκατα του δευτερολέπτου πιο γρήγορο στο τετρακοσάρι από το καινούριο Civic Type-R που σημαίνει ότι τερματίζει 9 μέτρα μπροστά του. Μπορείτε τώρα λοιπόν να φανταστείτε την έκφραση στο πρόσωπο του οδηγού του καλύτερου και ακριβότερου hot-hatch στην αγορά, όταν θα κλωτσάει το ταμπλό και θα βρίζει. Το 0-100km/h σε 5,26sec είναι επίσης ένα «αστείο» νούμερο για SUV 2,2 τόνων μαζί με τον οδηγό και γι’ αυτούς τους αριθμούς υπάρχουν δύο εξηγήσεις. Η πρώτη είναι η συνεχόμενη παροχή ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος συμβάλλει με 24,5kgm που είναι διαθέσιμα παντού και η δεύτερη είναι στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, το οποίο κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές, αλλά χωρίς να γίνεται ποτέ απότομο. Έχω την αίσθηση ότι τα καινούρια αυτόματα κιβώτια, όπως αυτό και το έτερο 8άρι της ZF, θα αφήσουν τα διπλού συμπλέκτη μόνο για τα supercars, γιατί στα κανονικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει λόγος για λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου να έχουμε δισκάκια που σκορτσάρουν και ακούγονται σε χαμηλές ταχύτητες και φθείρονται. Η γενικότερη οδική συμπεριφορά του XC60 θα μπορούσα να πω ότι ταιριάζει περισσότερο με τον D5 κινητήρα, παρά με τον εκρηκτικό Τ8. Είναι ένα πάρα πολύ ασφαλές και άνετο SUV, το οποίο όμως δεν έχει καμία προδιάθεση για γρήγορη και sport οδήγηση. Το τιμόνι του είναι πολύ ελαφρύ και άμεσο, αλλά χωρίς καλή αίσθηση και πληροφόρηση για τον οδηγό και η ανάρτηση, ειδικά η απλή που είχε το Τ8, αφήνει το βαρύ αμάξωμα να πάρει αρκετές κλίσεις στις στροφές, κάτι που δεν εμπνέει για να το πιέσεις. Στον αυτοκινητόδρομο όμως είναι απολαυστικό με την εξαιρετική ηχομόνωση να σου επιτρέπει να μιλάς χαμηλόφωνα ακόμα και με μεγάλες ταχύτητες, ενώ τα καθίσματά του είναι πολύ αναπαυτικά, συντελώντας σε ένα ξεκούραστο ταξίδι με τη μοναδική ασφάλεια που προσφέρει ένα σύγχρονο μοντέλο της Volvo.
Το XC60 διατηρεί την πρώτη θέση στις πωλήσεις των D-SUV (στην Ελλάδα) και δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις το γιατί. Είναι ένα εξαιρετικό ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με σχεδίαση που διαφέρει, υψηλή τεχνολογία και ποιότητα. Αν θέλετε ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση και οικονομία, κοιτάξτε τις εκδόσεις D4 ή D5, αν πάλι θέλετε να σπάτε πλάκα με τη φάτσα του ανυποψίαστου φίλου σας κάθε φορά που σανιδώνετε το γκάζι, δείτε το τρομερό T8.
Τιμή βασικής έκδοσης T5 Momentum 254Ps: €56.966
Τιμή έκδοσης δοκιμής D5 Inscription 235Ps: €63.580
Τιμή έκδοσης δοκιμής T8 Momentum 407Ps: €66.217
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εκπληκτικές επιδόσεις (T8) | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | Αίσθηση πεντάλ φρένου (Τ8) |
Εμφάνιση | Έντονες κλίσεις στις στροφές |
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμς | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, compressor και turbo | |
Βάρος (kg) | 2.120 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/60 R18 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 320 (407)/5.700 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8 (65,3)/2.200-5.400 | |
0-100km/h (sec) | 5,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 230 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 42-52 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,8-2,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5-11 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,57 | |
0-80 | 3,81 | |
0-100 | 5,26 | |
0-120 | 7,01 | |
0-140 | 9,33 | |
0-160 | 12,23 | |
0-180 | 17,76 | |
0-200 | 24,75 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,31 | 54,39 |
60 | 4,39 | 88,71 |
100 | 5,86 | 107,06 |
200 | 8,80 | 135,78 |
400 | 13,52 | 166,64 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 1,67 | |
80-110 | 2,48 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 2,78 | |
100-140 | 4,90 |