Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | C-Class |
Segment | D-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Μοναδική
Μια φορά και έναν καιρό, τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz ήταν μία κατηγορία από μόνα τους. Υπήρχαν στους δρόμους τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και υπήρχε και η Mercedes. Η αρχόντισσα, η βασίλισσα της ασφάλτου. Με την πάροδο των χρόνων όμως και την πρόοδο στην τεχνολογία, η διαφορά αυτή μειώθηκε μέχρι που εκμηδενίστηκε σε πολλές περιπτώσεις. Πολλά μοντέλα άλλων κατασκευαστών την έφτασαν και αρκετές φορές την ξεπέρασαν σε πολλά θέματα. Μπορεί να ήταν πιο άνετα, πιο πολυτελή, πιο γρήγορα, πιο συμμετοχικά στην οδήγηση, αλλά υπήρχε κάτι που δεν μπόρεσαν ποτέ να γίνουν. Δεν ήταν Mercedes. Δεν βγαίνει από την συνείδηση του κόσμου αυτό το όνομα με τίποτα. Είναι συνώνυμο της ποιότητας, του κύρους και γενικά του καλού αυτοκινήτου σε τέτοιο βαθμό που όταν ρωτάς κάποιον τη γνώμη του για ένα αμάξι, η πιο συνηθισμένη απάντηση που παίρνεις είναι «καλό είναι, εντάξει, δεν είναι και Mercedes, αλλά καλό». Πολλοί εκνευρίζονται από αυτό και θα σου πουν «έλα μωρέ, πουλάει το όνομα»... και θα απαντήσω ότι καλά κάνει! Το όνομα αυτό, ξέρετε, δεν προέκυψε έτσι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας δουλειάς, έρευνας, ποιότητας και τεχνολογικής υπεροχής. Καλά κάνει λοιπόν και το πουλάει, γιατί και σε αυτήν δεν το χάρισε κανείς, το έχτισε μόνη της. Και εδώ που τα λέμε, με 31.435 ευρώ στη βασική έκδοση ή 36.120 ευρώ που κοστίζει αυτή εδώ της δοκιμής, δεν έχω και κάτι καλύτερο να προτείνω.
Ανανεωμένη
Τώρα που η μικρή αρχόντισσα λοιπόν έφτασε περίπου στο μέσο της καριέρας της, σύμφωνα με τα χρόνια που αλλάζει συνήθως η Mercedes-Benz τα μοντέλα της, έκανε ένα γενναίο φρεσκάρισμα, απαραίτητο πλέον στα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να ακολουθούν τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία και στις προδιαγραφές ρύπων. Η Mercedes μάλιστα ισχυρίζεται ότι έχουν αντικατασταθεί περίπου 6.000 εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Οι αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες, φέρνοντας τη «μικρή» C-Class πιο κοντά στο look της «μεγάλης» S-Class. Πιο εμφανείς είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπου ο πίνακας οργάνων με τα δύο αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο πλαισιώνεται από μία οθόνη 5,5in, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in. Το πολυλειτουργικό τιμόνι είναι επίσης νέο και ακολουθεί τα χνάρια της E-Class και της νέας A-Class, με τα βολικά touch-pad κουμπιά ελέγχου, ένα για την κάθε οθόνη. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη 10,25in που χρησιμοποιείται για τα συστήματα πολυμέσων, άνεσης και ασφάλειας, δεν είναι όμως αφής κάτι που δυσκολεύει τη χρήση κατά την οδήγηση, αφού πρέπει να τη χειρίζεσαι με τον περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Πάντως το σύστημα infotainment Comand Online δεν είναι και το πιο εύχρηστο της αγοράς. Η προηγμένη σχεδίαση και η πολυτέλεια είναι δεδομένη σε ένα μοντέλο της Mercedes-Benz, ωστόσο το φινίρισμα ορισμένων πλαστικών απέχει από το να χαρακτηριστεί κορυφαίο.
Αρχοντική
Η C-Class της δοκιμής μας είναι η C180 Auto, με τον γνωστό 1.6 turbo απόδοσης 156Ps, με μέγιστη τιμή ροπής τα 25,5kgm, που είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.200 έως τις 4.000rpm και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, 9G-Tronic, το αυτοκίνητο δείχνει πολύ δυνατότερο από αυτό που είναι. Κρατάει τον κινητήρα πάντα σε ωφέλιμο εύρος λειτουργίας και οι αλλαγές του είναι πολύ ομαλές στα προγράμματα eco και comfort, λίγο απότομες στο Sport+ και ιδανικές στο «σκέτο» Sport. Tο σύστημα Dynamic Select προσφέρει διαφορετικά προφίλ οδήγησης μέσω 5 προγραμμάτων, ρυθμίζοντας την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και την υποβοήθηση από το τιμόνι με τα προγράμματα που προανέφερα και το πρόγραμμα Individual να δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού των επιθυμητών ρυθμίσεων από το χρήστη. Στο δρόμο συνδυάζει την άνεση, την ποιότητα κύλισης και το κράτημα με έναν τρόπο που μόνο τα καλά αυτοκίνητα μπορούν να το κάνουν και αυτή είναι ένα από αυτά. Αυτό φαίνεται στο έμπειρο μάτι και με το που θα ανοίξεις το καπό. Δεν ξέρω τι λένε τα crash test και οι βαθμολογίες έτσι όπως τα έχουν διαμορφώσει, αυτό που ξέρω είναι αυτό που είδα, ένα αυτοκίνητο με δεσίματα και μπάρες, έτοιμο να γκρεμίσει πέτρινο τοίχο και να συνεχίσει το ταξίδι του. Στην πόλη δεν της αρέσει τόσο να κινείται ιδιαίτερα σβέλτα και το ESP της είναι αυστηρό σε όλα τα προγράμματα, ακόμα και στο Sport+, αλλά στον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο με αυτήν την ιπποδύναμη να την ακολουθήσει. Χαρακτηριστικό των Mercedes να μην πιάνονται στην εθνική και αυτό έχει να κάνει κυρίως με την αίσθηση ασφάλειας που δίνουν στον οδηγό τους να στρίβει με όσα έρχεται, μία αίσθηση που μόνο πλασματική δεν είναι. Το αυτοκίνητο έχει φοβερά επίπεδα πρόσφυσης, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια επαρχιακού δρόμου και με το ελαφρώς σκληρό, αλλά μαγικά ανατομικό του κάθισμα είναι σίγουρο ότι θα κάνει το ταξίδι σας απόλαυση. Η C-Class είναι πραγματικά μία μικρή αρχόντισσα.
Τιμή βασικής έκδοσης: €31.435
Τιμή έκδοσης δοκιμής: €36.120
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή που εκτοξεύεται όταν προσθέσεις εξοπλισμό |
Premium χαρακτήρας | Πολυπλοκότητα συστήματος infotainment |
Ποιότητα κύλισης | Καλή, αλλά όχι αψεγάδιαστη ποιότητα υλικών |
Απόδοση κινητήρα | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.595cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83mm x 73,7mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης | |
Βάρος (kg) | 1425 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 225/50 R17 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 156/5.300 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.200-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 8,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 225 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 134 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,7 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 4,10 | |
0-80 | 6,14 | |
0-100 | 8,59 | |
0-120 | 12,01 | |
0-140 | 16,12 | |
0-160 | 21,42 | |
0-180 | 28,19 | |
0-200 | 35,28 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,70 | 43,02 |
60 | 5,29 | 72,71 |
100 | 7,08 | 88,26 |
200 | 10,64 | 111,88 |
400 | 16,30 | 140,73 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 2,91 | |
80-110 | 3,71 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 4,83 | |
100-140 | 7,37 |