Toyota C-HR HSD 122Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Toyota
Μοντέλο C-HR
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
Toyota C-HR HSD 122Ps

Electrification
Φυσικά όσοι παρακολουθείτε τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση γνωρίζετε ότι απώτερος σκοπός είναι η μετάβαση στην πλήρως ηλεκτρική κίνηση. Ένας σταθμός πριν τη μετάβαση αυτή είναι φυσικά η υβριδική τεχνολογία, δηλαδή η χρήση θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των οχημάτων. Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές παρουσιάζουν σιγά-σιγά τα υβριδικά τους μοντέλα, οι μηχανικοί της Toyota γελάνε σε κάποια γωνία τρώγοντας κέικ ρυζιού, αφού αυτοί βρίσκονται αισίως στην τέταρτη γενιά του υβριδικού τους συστήματος. Σήμερα η Toyota διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών μοντέλων στην παγκόσμια αγορά. Και πού να δείτε τι θα γίνει από το 2020 κι έπειτα.

Coupe-High Rider
Φουτουριστικό, τολμηρό, ξεχωριστό. Ένα σχήμα που πραγματικά θα το μισήσεις ή θα το λατρέψεις, αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ταυτόχρονα αναγνωρίσιμες φιγούρες στο δρόμο. Δεν πρόκειται να το μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο. Και αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία για το σχεδιαστικό team, αφού τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές φοβούνται να πάρουν ρίσκα. Όχι όμως και η Toyota. Το C-HR σχεδιάστηκε με γνώμονα το συναίσθημα και όχι την απόλυτη χρηστικότητα. Τα 148mm απόστασης από το έδαφος είναι λιγότερα από την πλειοψηφία των SUV του ανταγωνισμού. Η κουπέ αισθητική σκιαγραφείται από την έντονη κλίση της οροφής, τα μικροσκοπικά πίσω παράθυρα και τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές. Το C-HR κρύβει περίτεχνα τις διαστάσεις του (4.360mm μήκος και 1.795mm), δείχνοντας πιο μικρό απ’ ό,τι είναι πραγματικά. Τα έντονα φουσκώματα των τροχών και τα νεύρα «μαχαιριές» στο αμάξωμα προσδίδουν δυναμική και παρότι το «coupe τελείωμα» της οροφής δείχνει να αφαιρεί αρκετούς πόντους από το εσωτερικό, η πλατφόρμα GA-C, πάνω στην οποία είναι βασισμένο το C-HR, επιτρέπει να κάθονται πιο χαμηλά οι επιβάτες, ώστε να μην έχουν πρόβλημα εσωτερικού ύψους. Πρόβλημα ύψους δεν θα έχουν, αλλά πιθανότατα θα νοιώσουν κάπως κλειστοφοβικά λόγω των πολύ μικρών παραθύρων.

Οικονομία πάνω απ’ όλα
Το υβριδικό σύνολο Hybrid Synergy Drive τέταρτης γενιάς αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με απόδοση 98Ps και 14,4kgm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 72Ps και 16,6kgm. Ο τετρακύλινδρος 2ZR-FXE έχει δεχθεί μία σειρά από μεθόδους μείωσης των τριβών-απωλειών, όπως την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, το διπλό κύκλωμα ψύξης με ηλεκτρική αντλία νερού, τα «resin-coated» μέταλλα μπιελών και ειδικά σχεδιασμένα έμβολα και καδένα κίνησης εκκεντροφόρων. Η θερμοδυναμική του απόδοση μάλιστα αγγίζει το 40% και αποτελεί μέχρι σήμερα την υψηλότερη τιμή για κινητήρα βενζίνης μαζικής παραγωγής. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας νικελίου μετάλλου, χωρητικότητας 1,31 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα για να μην επηρεάζει την καμπίνα. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων χεράκι-χεράκι φτάνει τα 122Ps, που είναι αρκετά για απλά ικανοποιητικές επιδόσεις, ειδικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο e-CVT που δεν έχει ως πρώτο μέλημα του τις επιδόσεις, αλλά την οικονομία.

Άκρως ενδιαφέρον
Παρά τον SUV προσανατολισμό, κάθεσαι σχετικά χαμηλά, ενώ το ύψος του αμαξώματος είναι ιδανικό για εύκολη είσοδο στην καμπίνα. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν καλά το σώμα και τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι στις σωστές αποστάσεις. Η σχεδίαση του ταμπλό με την ασύμμετρη, οδηγοκεντρική διάταξη, είναι πολύ μοντέρνα, με τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών να βρίσκεται αρκετά ψηλά σε σχέση με τα όργανα και την κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα και η εργονομία είναι προσεγμένη, σχεδόν όλη η καμπίνα είναι ντυμένη με μαλακά πλαστικά, με τη δερμάτινη επένδυση στο πάνω μέρος του ταμπλό να δίνει έναν έξτρα premium τόνο. Η οδική συμπεριφορά του C-HR είναι πραγματικά έκπληξη. Η ρύθμιση της ανάρτησης διατηρεί τον απόλυτο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης. Επιτρέπει πολύ μικρές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, ενώ ταυτόχρονα φιλτράρει την πλειοψηφία των ανωμαλιών. Το τιμόνι είναι σωστό σε βάρος και άμεσο, με το ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο να αντιδρά «ορεξάτα» και με ακρίβεια στην τοποθέτηση. «Ρε σεις είναι σίγουρα Toyota αυτό»; Άργησε να ξυπνήσει η φίρμα και το έκανε με ηλεκτροσόκ! Και όλα αυτά τα κάνει χωρίς να έχει υπερβολικά χαμηλά λάστιχα και να κοπανάει… Βασικά είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση που πραγματικά αδικείται από τις επιδόσεις που μπορεί να παρέχει το υβριδικό σύνολο. Με 150 αλογάκια θα ήταν ιδανικό! Βέβαια, η έκδοση HSD έχει ως προτεραιότητα τη χαμηλή κατανάλωση, κάτι που επιτυγχάνει σε εξαιρετικό βαθμό. Ακόμα και με βαρύ πόδι, δεν θα ξεπεράσει ποτέ τα 6lt/100km, ενώ με σύνεση, ακόμα και εντός πόλεως, κυμαίνεται γύρω στο 5lt/100km. Κάτι λέγατε για diesel;;; Στην καθημερινότητα είναι εξαιρετικά εύκολο και ευχάριστο και το μόνο που θα πρέπει να συνηθίσεις λίγο είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένου, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Η υψηλή ροπή παρέχει άνετη μετακίνηση και προσπεράσεις σε αστικό δίκτυο, αλλά αν το παρακάνεις με το γκάζι, θα ενοχληθείς από τον έντονο ήχο του κινητήρα. Στο πρόγραμμα Power, οι επιταχύνσεις είναι σαφώς καλύτερες από τα Eco και Normal, αρκεί να έχεις τη μπαταρία αρκετά φορτισμένη. 
Η έκδοση HSD κοστίζει €25.400, αλλά αν σκεφτείτε ότι με αυτά τα λεφτά παίρνεις ένα ξεχωριστό, ποιοτικό, ευχάριστο, πρακτικό και πολύ οικονομικό αυτοκίνητο τύπου SUV, είναι πολύ καλή. Και αυτό γιατί το C-HR είναι ένα μοντέλο που μπορεί άνετα να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας.

Τιμή βασικής έκδοσης C-HR 1.2 Turbo 116Ps: €19.570
Τιμή έκδοσης δοκιμής C-HR 1.8 Hybrid 122Ps: €25.400

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ιδιόμορφο design που ξεχωρίζειΟρατότητα πίσω επιβατών
Οδική συμπεριφοράΜέτριες επιδόσεις
Χαμηλή κατανάλωσηΛειτουργία κιβωτίου
Ευκολία στην καθημερινή χρήση
Χώροι και πρακτικότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, κύκλου Atkinson
Κυβισμός1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή80,5mm x 88,3mm
Σχέση Συμπίεσης13
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
Βάρος (kg)1.380
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΣυνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιπλά ψαλίδια, αμορτισέρ αερίου αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 298mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7J x 17in
Ελαστικά215/60 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Συνδυαστική Ισχύς (Ps/rpm)122/5.200
Ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm)14,4/3.600
0-100km/h (sec)11
Τελική Ταχύτητα (km/h)170
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)       86
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  3,8
Δοκιμής (lt/100km)    5,8