Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | M135 |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Νέα εποχή
Αυτή είναι η κορυφαία έκδοση της εξαιρετικής νέας σειράς 1 F40, η οποία είναι μεν διακριτική, αλλά ταυτόχρονα και αρκετά δυναμική. Ξεχωρίζει από τις μικρότερες εκδόσεις στις λεπτομέρειες, όπως οι διαφορετικού χρώματος καθρέπτες, τα μαύρα πλαίσια στις πόρτες, η μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, οι ζάντες των 18 ιντσών και φυσικά οι πολυέμβολες δαγκάνες και οι διπλές εξατμίσεις. Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό της, με διακριτικά σπορ στοιχεία στο τιμόνι, στα καθίσματα και σε μερικά διακοσμητικά φιλέτα, τόσα όσα χρειάζονται για να την διαφοροποιούν από τις απλές εκδόσεις. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας, με αψεγάδιαστη συναρμογή, η θέση οδήγησης έρχεται πανεύκολα στην ιδανική θέση και το οδηγοκεντρικό BMW LiveCockpit σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη με τις ευδιάκριτες ενδείξεις του. Ο εξοπλισμός της είναι κυριολεκτικά υπερπλήρης, ειδικά σε μία τόσο καλή έκδοση όσο αυτή, με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και αυτά που φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Αυτό που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις στο κάθισμα του οδηγού είναι ότι καταλαβαίνεις αμέσως ότι μπήκες σε μία καινούρια BMW, το ίδιο ποιοτική και καλά εξοπλισμένη με τις μεγαλύτερες και ακριβότερες, όπως π.χ. οι σειρές 3 και 5. Εδώ η BMW μπορώ να πω ότι είναι η μόνη από τις Premium εταιρείες που δεν κάνουν εκπτώσεις στα «μικρά» τους μοντέλα. Μία BMW 1 series είναι και αυτή μία BMW όπως όλες οι άλλες. Premium σε όλα της.
Διακριτική δύναμη
Ξέρω ότι οι φανατικοί οπαδοί της φίρμας και συνάμα της πίσω κίνησης δεν την δέχτηκαν με ανοιχτές αγκάλες, αλλά, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, τουλάχιστον σε αυτή εδώ τη δυνατή και τετρακίνητη εκδοχή της δεν είχαν δίκιο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο «παιχνιδιάρα» και ενθουσιώδης όσο η προηγούμενη, αλλά δεν έχει περάσει και στο άλλο στρατόπεδο. Η τοποθέτηση του κινητήρα στον εγκάρσιο άξονα δεν επιτρέπει τη χρήση εξακύλινδρου συνόλου και έτσι η μεγαλύτερη έκδοση αυτή τη φορά είναι η δίλιτρη TwinPower Turbo, με τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο της BMW. Αποδίδει 306PS από τις 5.000 έως τις 6.250rpm και η ροπή του είναι 46kgm, σταθερή από τις 1.750 έως τις 4.500rpm. Ο γνωστός B48 κινητήρας έχει δεχθεί αρκετές βελτιώσεις για να φτάσει την ιπποδύναμη αυτή, διαθέτοντας νέο στρόφαλο με ενισχυμένα έδρανα βάσης, ενισχυμένες μπιέλες και έμβολα. Η νέα τουρμπίνα σχεδίασης twin-scroll αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής και αντέχει σε θερμοκρασίες μέχρι 1.025ο C. Οι μηχανικοί της BMW ενίσχυσαν σημαντικά και το σύστημα ψύξης με ξεχωριστό ψυγείο για το λιπαντικό του κιβωτίου, δύο έξτρα ψυγεία πίσω από τα μπροστινά φτερά και μεγαλύτερη ηλεκτρική αντλία νερού.
All Wheel Marvel
Η κορυφαία M135i υιοθετεί το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW, το οποίο χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος είναι πολύ γρήγορος, προφανώς γιατί το ESP με το Performance Control Logic μπορεί να «προβλέπει» ότι θα χρειαστεί να στείλει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και έχει φροντίσει προκαταβολικά για την εμπλοκή του. Με αυτόν τον τρόπο και με λίγη «προπόνηση» σε ασφαλές μέρος μπορείς να την κάνεις να γυρίσει την ουρά της περισσότερο απ’ όσο θα περίμενες από ένα τέτοιο μοντέλο και να γίνει εξαιρετικά διασκεδαστική, όπως αρμόζει σε μία δυνατή BMW. Ειδικά όταν ο δρόμος έχει χαμηλή πρόσφυση, είτε επειδή είναι παλιός είτε επειδή είναι βρεγμένος, τότε βρίσκεται στο στοιχείο της, με τη μούρη να σημαδεύει πάντα εκεί που της υποδεικνύει το τιμόνι και την ουρά να ακολουθεί τις εντολές του γκαζιού. Το εμπρός μπλοκέ -τύπου torsen- διαφορικό φροντίζει ώστε οι εμπρός τροχοί να περνάνε τη δύναμη στο δρόμο και το sport ESP φρενάρει διακριτικά τους εσωτερικούς τροχούς για να το βοηθήσει να στρίψει. Ένα πιο sport λάστιχο από αυτά τα Bridgestone Τ005 που φοράει θα την έκανε πολύ καλύτερη. Βλέπεις ξεκάθαρα ότι το αυτοκίνητο έχει τρομερές δυνατότητες και το «πουλάνε» τα λάστιχα στα φρένα και στην είσοδο της στροφής, αδυνατώντας να κρατήσουν την ουρά σταθερή. Το ότι φταίνε τα λάστιχα είναι προφανές, γιατί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι εντελώς διαφορετική όταν είναι κρύα σε σχέση με όταν είναι ζεστά.
Η ηλεκτρονική ανάρτηση είναι εκπληκτική, παρέχοντας εξαιρετική άνεση ταυτόχρονα με απόλυτο έλεγχο των κλίσεων και σταθερότητα. Γενικά, η Μ135i είναι ένα ρυθμίσιμο και ευέλικτο αυτοκίνητο. Μπορεί να ταξιδεύει με κορυφαία άνεση και σταθερότητα στην εθνική, να καταπίνει τις ανωμαλίες και τα σαμαράκια στην πόλη και να μετατρέπεται σε μία εξαιρετικά γρήγορη και αποτελεσματική μηχανή όποτε και όπου της ζητηθεί, με ιδιαίτερη προτίμηση τον επαρχιακό, στριφτερό δρόμο, με χαμηλή πρόσφυση. Εκεί πραγματικά είναι παιχνίδι και μάλιστα εύκολο, χωρίς δράματα και ιδρωμένες παλάμες, κινείται σαν τον άνεμο και σου προκαλεί ένα χαμόγελο, τόσο για τις οδηγικές σου ικανότητες όσο και γιατί θα δικαιολογήσει το ποσό που ξόδεψες για να την αποκτήσεις. Ο συνδυασμός της άνεσης, της ποιότητας κύλισης και της οδικής συμπεριφοράς της δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία. Από πλευράς επιδόσεων, η Μ135i από στάση είναι εξαιρετικά γρήγορη, ούσα τετρακίνητη, με 5,61sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και με 13,78sec για το τετρακοσάρι, με ταχύτητα εξόδου 169,65km/h. Δεν θα μπω σε συγκρίσεις επιδόσεων με άλλα μοντέλα, γιατί σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το αν κάνει τα 0-100km/h σε 5,3 ή σε 5,6sec δεν έχει και τόση σημασία. Σίγουρα υπάρχουν πιο γρήγορα αυτοκίνητα από αυτή στα 60.000 ευρώ, αλλά κανένα τους δεν είναι τόσο ολοκληρωμένο συνολικά, ούτε τόσο ποιοτικό. Το κιβώτιο, το γνωστό μας, πια, τέλειο αυτόματο κιβώτιο, που συνοδεύει όλες τις τελευταίες BMW, είναι το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο που υπάρχει, με πολύ γρήγορες, αλλά ταυτόχρονα πολύ ομαλές αλλαγές. Για τους λάτρεις των αυτόματων κιβωτίων, αυτό το σασμάν είναι ένα must have. Αξίζει τα λεφτά του όσο κανένα άλλο.
Top of its class
Έτσι είναι. Το συμπέρασμα είναι τόσο εύκολο και προφανές, που η όποια αμφιβολία μπορεί να υπήρχε, δεν έχει κανένα νόημα. Είναι ακριβό, πολύ ακριβό, αλλά πώς θα μπορούσε να μην είναι; Αν ήταν αυτό το αυτοκίνητο φτηνό, τότε ακριβό ποιο θα ήταν; Η BMW βαδίζει σε έναν δρόμο στον οποίο σιγά σιγά μένει όλο και πιο μόνη. Στις μεγαλύτερες κατηγορίες, υπάρχει ουσιαστικός ανταγωνισμός από τους άλλους δύο Γερμανούς ανταγωνιστές της και την Alfa Romeo, αλλά εδώ όχι. Η νέα 1 series, πιθανόν υπό την πίεση και τον φόβο ότι θα είναι η πρώτη με την κίνηση εμπρός, έκανε τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της φίρμας να την κάνουν όσο καλύτερη γίνεται. Στις μικρότερες εκδόσεις της, υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις από άλλα αξιόλογα μοντέλα του C-segment, αλλά όταν τα ευρώ και τα άλογα ανεβαίνουν, οι άλλοι σταματούν. Η Μ135i είναι το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Είναι αυτό που θα το πάρει κάποιος που θέλει το καλύτερο αυτοκίνητο σε αυτό το μέγεθος. Δεν είναι το πιο γρήγορο, γιατί υπάρχουν και οι πιο extreme προτάσεις των Mercedes-Benz A45 AMG και Audi RS3, αλλά η BMW με την Μ135i δεν ήθελε να ανταγωνιστεί αυτά. Δεν ήθελε η Μ135 να κατηγοριοποιηθεί ως αυτοκίνητο «ειδικού σκοπού», ήθελε να κατασκευάσει το καλύτερο «κανονικό», καθημερινό αυτοκίνητο της κατηγορίας και το πέτυχε.
Τιμή βασικής έκδοσης: €59.750
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Άνεση | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Επιδόσεις | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, συνεχής μεταβλητός χρονισμός Double Vanos | |
Κυβισμός | 1.998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin scroll | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ VDC, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ VDC, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικά | Μπλοκέ τύπου torsen εμπρός, ελεύθερο πίσω | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.319 | |
Πλάτος (mm) | 1.799 | |
Ύψος (mm) | 1.434 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.600 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 380 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 306/4.500-6.250 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 46/1.750-5.000 | |
0-100km/h (sec) | 4,8 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 250 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 155 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 10,2 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 2,89 | |
0-80 | 4,13 | |
0-100 | 5,61 | |
0-120 | 7,38 | |
0-140 | 9,59 | |
0-160 | 12,36 | |
0-180 | 15,72 | |
0-200 | 20,05 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,51 | 53,42 |
60 | 4,64 | 87,38 |
100 | 6,13 | 106,41 |
200 | 9,08 | 135,75 |
400 | 13,78 | 169,65 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
80-110 | 2,33 |