Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Alfa Romeo |
Μοντέλο | Giulia |
Segment | D-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Η Giulia βρίσκεται κοντά μας από το 2015 και στην πρόσφατη ανανέωσης της απέκτησε ορισμένα στοιχεία που την καθιστούν εξίσου δελεαστική με τότε. Τα 200Ps που αποδίδει σε αυτή την έκδοση ο δίλιτρος MultiAir είναι αρκετά για να δώσουν καλές επιδόσεις στην πισωκίνητη έκδοση Sprint και στην πραγματικότητα δεν θα σας λείψουν τα επιπλέον 80Ps που έχει η τετρακίνητη -και αρκετά ακριβότερη- Veloce. Η εκπληκτική πλατφόρμα Giorgio, που συναντάμε και στην Stelvio μαζί με αυτό το μοναδικό σε αμεσότητα και αίσθηση μπροστινό σύστημα έχουν συνθέσει ένα εξαιρετικό σύνολο φτιαγμένο για οδήγηση. Το ίδιο ισχύει και για το design της που παρά τα επτά χρόνια που βρίσκεται στην αγορά συνεχίζει να είναι πανέμορφη.
Τι άλλαξε;
Η αναβάθμιση ξεκίνησε από την αεροδυναμική της, με το ανασχεδιασμένο κάλυμμα του πατώματος, που παρέα με την αναβάθμιση στο σύστημα MultiAir του τετρακύλινδρου κινητήρα των 2.0lt, ο οποίος πληροί πλέον την προδιαγραφή Euro 6D-Final από το 6D-Temp, που πληρούσε, είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων. Σε αυτό συντελεί και το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής των οκτώ σχέσεων, που χρησιμοποιεί υλικά μειωμένης τριβής. Παράλληλα αναβαθμίστηκαν σημαντικά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που πλέον εντάσσουν την Giulia σε αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Μία ακόμα αναβάθμιση εντοπίζεται στο λογισμικό του infotainment, το οποίο πλέον χρησιμοποιεί οθόνη αφής 8,8in και συνδυάζεται με το γνωστό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Μία νέα οθόνη των 7in τοποθετήθηκε ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ γενικά έχει αναβαθμιστεί τόσο η ποιότητα κατασκευής όσο και η εργονομία του εσωτερικού. Περισσότερες θήκες, επαγωγική φόρτιση για smartphone, νέο λογισμικό στο σύστημα πολυμέσων που μεταξύ άλλων παρέχει σε πραγματικό χρόνο διάφορες παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, όπως η θερμοκρασία λαδιού και η πίεση του turbo.
Ξέρει να κρύβεται
Η Giulia είναι ένα μεγάλο sedan, με το μήκος του να φτάνει τα 4.643mm, το πλάτος τα 1.860mm, έχει όμως χαμηλή σιλουέτα με το ύψος να είναι στα 1.411mm. Το μεταξόνιο των 2.820mm υπόσχεται άνετους χώρους στο εσωτερικό, με μοναδική υποχώρηση να αποτελεί ο περιορισμένος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 480lt, που είναι αρκετά ικανοποιητικός, αλλά διαθέτει μικρό άνοιγμα.
Το βάρος της Giulia Sprint φτάνει τα 1.429kg και κάπου εδώ θα πρέπει να δικαιολογήσω τον τίτλο που έβαλα στην αρχή της παραγράφου. Θα περιμένει κανείς πως ένα τόσο μεγάλο σε μέγεθος, όσο και βαρύ αμάξωμα, θα δυσκολεύει τον οδηγό τόσο στην απλή μετακίνηση όσο και στην γρήγορη οδήγηση, αφού τα 200Ps του κινητήρα που αποδίδονται στις 5.000rpm και τα 33,6kgm της ροπής στις 1.750rpm θα ζοριστούν. Στην πράξη όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αφού ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το σωστά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο, ενώ το εξαιρετικά άμεσο και ακριβές τιμόνι εκτοξεύει κατακόρυφα την οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Σημαντική φυσικά είναι και η συμβολή του άκαμπτου πλαισίου, αλλά και των αναρτήσεων Alfalink που χρησιμοποιούν διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα.
Πίσω από το τιμόνι
Η Alfa Romeo Giulia έχει μια από τις πλέον οδηγοκεντρικές θέσεις οδήγησης. Το κάθισμα αγκαλιάζει σωστά το σώμα και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται ακριβώς στη θέση που θέλεις. Με το που μπει κανείς μέσα, αντιλαμβάνεται πως αυτό το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για οδήγηση. Ίσως όχι τόσο ανόθευτη όσο θα περίμενε κανείς, αφού δυστυχώς το ESP δεν απενεργοποιείται ποτέ πλήρως. Ακόμα και στο πρόγραμμα Dynamic. Από την άλλη όμως η Giulia είναι ένα εξαιρετικά ασφαλές αυτοκίνητο. Ότι υπερβολή και να κάνει ο οδηγός, θα κρατήσει την πορεία της και για να καταφέρει κανείς να βγει εκτός δρόμου, απλά θα πρέπει να στρίψει το τιμόνι εκτός διαδρομής. Η Giulia Sprint είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα σε κάθε διαδρομή. Κρατάει την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός, έχει όση ισχύ χρειάζεται για να πάει γρήγορα, ένα εξαιρετικό πλαίσιο που συνεργάζεται άψογα με τις αναρτήσεις, το τιμόνι και τα φρένα, και δεν θα φέρει ποτέ τον οδηγό της σε δύσκολη θέση. Όταν πιεστεί στο όριο θα γλιστρήσει με τα τέσσερα, αλλά και πάλι ο οδηγός θα έχει τον έλεγχο. Τα τρία προφίλ οδήγησης που επιλέγονται από τον γνώριμο περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου έχουν τις ενδείξεις D, Ν και Α, με το πρώτο να εστιάζεται στην γρήγορη οδήγηση, το δεύτερο να προορίζεται για φυσιολογικούς ρυθμούς και το τρίτο για την μέγιστη δυνατή οικονομία. Σίγουρα ένας πιο απαιτητικός οδηγός θα περίμενε στην επιλογή Dynamic, να απενεργοποιείται το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ή να επιτρέπει λίγο μεγαλύτερη κλίση από την ουρά προτού επέμβει επιτρέποντας στον έμπειρο οδηγό να απολαύσει λίγο παραπάνω της χαρές τις πίσω κίνησης που πλέον δύσκολα συναντάται. Επίσης, θα θέλαμε και ένα κλαπέτο στην εξάτμιση προκειμένου να ακούγεται λίγο παραπάνω ο ήχος του κινητήρα στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης. Ανάλογα πάντως με το επιλεγμένο προφίλ, αλλάζουν και τα γραφικά στην οθόνη του Infotainment, η οποία δέχεται και αρκετές παραμετροποιήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να προβάλει ότι αυτός θέλει σε αυτήν.
Η κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε κοντά στα 9,1-9,4lt/100km, αλλά για να δεις νούμερα κοντά στο 9, θα πρέπει ο οδηγός να είναι αρκετά φειδωλός με το πάτημα του γκαζιού. Η ύπαρξη επίσης των μεταλλικών και τρομερών σε αίσθηση paddles στο τιμόνι μας έβρισκε συχνά να υποτροπιάζουμε αλλάζοντας συνεχώς σχέσεις, απολαμβάνοντας πραγματικά την αμεσότητα του κιβωτίου ταχυτήτων. Και αυτό ακριβώς σε κάνει να πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι και να εξαντλείς το αυτοκίνητο με την κάθε ευκαιρία. Είναι γρήγορο, μιας και θέλει μόλις 6,6sec για το 0-100km/h, στρίβει γρήγορα χάρη στο εξαιρετικό στήσιμο και στο άμεσο και τρομερό σε αίσθηση τιμόνι και δύσκολα θα συγκρατηθεί κανείς και θα την οδηγήσει σε «φυσιολογικούς» ρυθμούς.
Αντικείμενο πόθου
Είναι δεδομένο ότι η Giulia έχει ένα από τα πλέον όμορφα και ξεχωριστά σε σχεδίαση αμαξώματα που μπορεί να αγοράσει κανείς. Ακόμα και στην απλή πισωκίνητη έκδοση που απουσιάζουν τα carbon τμήματα και οι αεροτομές, καταφέρνει και επιβάλλεται και ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα του D-Segment. Ειδικά τώρα που αναβαθμίστηκε και η ποιότητα στο εσωτερικό της, δεν υπολείπεται σημαντικά από premium μοντέλα του ανταγωνισμού όπως η σειρά 3 της BMW και η C-Class της Mercedes-Benz. Η τιμή της βασικής έκδοσης (Super 200Ps) ξεκινάει πλέον από τα €43.500, ενώ η έκδοση της δοκιμής (Sprint) κοστίζει €45.500 και προσφέρει ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ζάντες 18in, δερμάτινο σαλόνι, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, προβολείς Bi-Xenon, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επιπλέον, η Giulia καλύπτεται από τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 160.000km, αντίστοιχης διάρκειας δωρεάν οδική βοήθεια, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Με γνώμονα όλα τα παραπάνω και με την καρδιά στο χέρι, ναι αξίζει μέχρι και την τελευταία δεκάρα η αγορά της. Ακόμα και αν δεν απενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά, ακόμα και αν ο ήχος του κινητήρα είναι αρκετά πνιγμένος.
Τιμή βασικής έκδοσης Giulia 2.0 200Ps (Super) : €43.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Giulia 2.0 200Ps (Sprint): €45.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Μη απενεργοποίηση ηλεκτρονικών βοηθημάτων |
Οδηγική συμπεριφορά | Αυξημένη κατανάλωση |
Επιδόσεις | |
Αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής | |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | |
Ποιότητα κύλισης | |
Αίσθηση και αμεσότητα τιμονιού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο και ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανύψωσης βαλβίδων MultiAir | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκης | |
Κυβισμός | 1.995cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων της Garrett | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια Alfalink, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων Alfalink, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικά | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.643 | |
Ύψος (mm) | 1.411 | |
Πλάτος (mm) | 1.860 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.820 | |
Βάρος (kg) | 1.429 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 480 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 εμπρός, 255/35 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 200/5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 33,6/ 1.750 | |
0-100km/h (sec) | 6,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 230 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 160 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,1 |