Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | C-Class |
Segment | D-Segment |
Power Train | Hybrid |
Mercedes-class
Δεν θα σας κρύψω ότι στα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz έχω μια αδυναμία. Όχι σε όλα, αλλά στις κλασικές σειρές, τις C, E, S και SL. Είναι τα αυτοκίνητα που θαυμάζαμε από παιδιά, αυτά που ακούγαμε τους μεγαλύτερους να λένε ότι θα αγοράσουν αν πιάσουν το λαχείο, αυτά που ξέραμε ως «τα καλύτερα αμάξια». Ακόμα και σήμερα, παρά την πρόοδο που έχουν κάνει όλες οι εταιρείες και την έχουν πλησιάσει ή και ξεπεράσει σε μερικούς τομείς, το αστέρι στην μάσκα εξακολουθεί να προκαλεί συναισθήματα που κανένα άλλο σήμα δεν μπορεί. Βγαίνεις από την κατάλευκη αυτή αμαξάρα και θα σου μιλήσουν στον πληθυντικό ακόμα και αν φοράς... σαγιονάρες. Όχι ότι το έχει κανένας ανάγκη... αλλά, όπως και να το κάνουμε, ισχύει.
Η νέα C-class ενσαρκώνει πλήρως τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz, ακολουθώντας πλήρως το look της ναυαρχίδας της Γερμανικής εταιρείας, την κορυφαία S-Class. Οι γραμμές είναι καθαρές, με μηδενική διάθεση για υπερβολή, ενώ το µακρύ καπό, ο κοντός μπροστινός πρόβολος, το μακρύ μεταξόνιο και η µετατοπισµένη προς τα πίσω καμπίνα, δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο, ξεκάθαρα Mercedes-Benz. Ιδιαίτερα στο λευκό χρώμα που ήταν βαμμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής και εξοπλισμένη με το προαιρετικό πακέτο AMG Line με τους διαφορετικούς, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και τα χρωμιωμένα διακοσμητικά, η νέα C-class ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην σπορ διάθεση και την κομψότητα. Όσο για τις διαστάσεις της, έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά σε σχέση με την προκάτοχό της, με το μήκος της να έχει αυξηθεί κατά 65mm φτάνοντας συνολικά τα 4.751mm, το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά 10mm με αντίστοιχη μείωση του ύψους που φτάνει τα 1.437mm και με το μεταξόνιο να έχει προσθέσει 2,5cm (2.865mm) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Always on top
Αλλά για να διατηρηθείς εκεί, πρέπει να ανανεώνεσαι και να οδηγείς τις εξελίξεις. Η Mercedes-Benz πάντα ήταν ο πρωτοπόρος και πολύ σπάνια ο ακόλουθος, ειδικά με την ναυαρχίδα της, την S-class, από την οποία εδώ και πολλές γενιές δανείζεται και η C-class μετά από λίγο καιρό τα χαρίσματα, τόσο σε εμφάνιση όσο και ουσία. Είναι σαν τη μικρή αδερφή, που έχει σαν πρότυπο τη μεγάλη και την αντιγράφει, ενώ η μεσαία, η Ε-class, πάντα διαφοροποιείται λίγο περισσότερο. Η συγκεκριμένη που δοκιμάζουμε είναι η C200, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 1,5lt που διαθέτει κωνική σχεδίαση κυλινδροκεφαλής και επίστρωση κυλίνδρων Nanoslide, αποδίδοντας 204Ps και 30,6kgm ροπής, τα οποία, με τη βοήθεια ενός ακόμα βοηθητικού ηλεκτροκινητήρα των 15kW και 20kgm, κινούν πολύ άνετα και σβέλτα το βαρύ αμάξωμα των 1.575kg. Αυτό το ηλεκτρομοτέρ χρησιμοποιεί την τεχνολογία EQ Boost, λειτουργεί και ως µίζα-δυναµό και είναι τοποθετημένο στο αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic με μετατροπέα ροπής, όπου, σε συνθήκες ακινησίας ή πολύ χαμηλού φορτίου, αποσυνδέει τον κινητήρα από τη μετάδοση και τον σβήνει για εξοικονόμηση καυσίμου. Η επανεκκίνηση γίνεται ανεπαίσθητα και άμεσα με το πάτημα του γκαζιού. Το ίδιο το κιβώτιο έχει εξελιχθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν και πλέον είναι αρκετά πιο γρήγορο στις αλλαγές ταχυτήτων, αλλά κυρίως πιο «έξυπνο», αφού ακολουθεί καλύτερα τον τρόπο οδήγησης του οδηγού και δεν αργεί τόσο να εκτελέσει τις εντολές του. Ακόμα και έτσι, δεν θεωρώ ότι είναι το ίδιο «προσαρμόσιμο» στην οδήγησή σου όσο το 8άρι της ZF που φοράνε τα μοντέλα της BMW.
Ο θερμικός κινητήρας είναι εξαιρετικά ελαστικός, αθόρυβος, με άμεση απόκριση σε κάθε εντολή του δεξιού πεντάλ, επαρκή δύναμη σε όλο το φάσμα και αυτό που μου έκανε τρομερή εντύπωση είναι η πολύ χαμηλή του κατανάλωση, αφού για πρώτη φορά κατάφερα να ταξιδέψω με 8,4lt/100km και μάλιστα με τόσο βαρύ αυτοκίνητο. Είναι και η αεροδυναμική των Mercedes που είναι πάντα κορυφαία, αλλά, όπως και να έχει, αυτή είναι τιμή ρεκόρ για εμένα που συνήθως βλέπω 9-11lt/100km. Και όλα αυτά με εξαιρετικές επιδόσεις, 7,3sec για το 0-100km/h και φυσικά μεγάλη τελική ταχύτητα που φτάνει τα 246km/h, τα οποία όντως φτάνει, μιας και σε μία δοκιμή που έκανα, όταν μου άναψε τα φώτα κάποιος με «αγενή» τρόπο, πήγε από τα 150 στα 230km/h πολύ εύκολα.
Φρούριο ποιότητας
Το εσωτερικό της νέας C-Class είναι πραγματικά απολαυστικό, το καλύτερο που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα, με τις δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων που διαθέτει και ένα φανταστικό night mode στο οποίο δείχνει μόνο τα απαραίτητα, με διαγώνιο 12,3in και τη μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό των 11,9in που είναι ελαφρώς κεκλιμένη κατά έξι μοίρες προς τον οδηγό. Σε αυτήν μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, αν και δεν χρειάζεται να απλώσεις το χέρι σου, γιατί το νέο σύστημα MBUX είναι τόσο καλό που χαίρεσαι πραγματικά να το χρησιμοποιείς. Είναι το πρώτο από αυτά τα gadgets που χρησιμοποίησα πραγματικά, γιατί είναι και το πρώτο που δουλεύει όπως πρέπει. Του λες “Hey Mercedes”, σου απαντάει “How can I help you” και μετά κάνει αυτό που του είπες! Όχι απαραίτητα με συγκεκριμένες εντολές, δηλαδή δεν χρειάζεται να του πεις να αυξήσει τη θερμοκρασία του καλοριφέρ, μπορείς να του πεις απλά κρυώνω και θα την ανεβάσει ένα βαθμό. Χαμηλώνει το ραδιόφωνο, ανοιγοκλείνει την οροφή, ανάβει φώτα, ενεργοποιεί τα θερμαινόμενα καθίσματα, κάνει τα πάντα και τα κάνει σωστά. 2,5 ώρες κουβέντα είχαμε πιάσει, σε όλο τον δρόμο έπαιζα μαζί του. Αν είχα και την υπηρεσία “Mercedes me” θα μπορούσε να κάνει ακόμα περισσότερα, όπως να συνεργαστεί με εφαρμογή smart home και να ανάψει τον θερμοσίφωνα, να ανοίξει τα κλιματιστικά κτλ πριν φτάσεις σπίτι σου. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, όπου πολλά πλαστικά του ταμπλό έτριζαν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.
Το δεύτερο στοιχείο που μου έκανε τρομερή εντύπωση ήταν τα φώτα της με το -προαιρετικό- σύστημα Digital Light, που είχε η συγκεκριμένη, το οποίο προέρχεται από την S-class και κοστίζει €2.311, αλλά αν οδηγείτε συχνά νύχτα, τα αξίζει όσο τίποτε άλλο. Έχω ξανά-οδηγήσει αυτοκίνητα με Matrix LED φώτα, αλλά αυτά εδώ είναι σε άλλο επίπεδο. Εκτός από την εκπληκτική δύναμη και φωτεινότητα που έχουν, τα 1,3εκατομμύρια μικροκάτοπτρα, φωτίζουν ακριβώς αυτά που πρέπει και για όσο πρέπει. Δεν σημαδεύουν μια ταμπέλα και την φωτίζουν τέρμα μέχρι να στραβωθείς, αλλά την φωτίζουν λίγο, να την δεις και όσο έρχεται κοντά σου το φως μειώνεται. Επίσης ό,τι είναι να φωτίσει, το κάνει με fade in και fade out, ώστε να μην σου αποσπά την προσοχή με ξαφνικές αναλαμπές. Φυσικά φωτίζει τα πάντα, εκτός από τα απέναντι αυτοκίνητα και μέχρι το πίσω τζάμι αυτών που βρίσκονται μπροστά σου, οπότε έχεις τέλεια ορατότητα, χωρίς να ενοχλείς κανέναν.
Χωροταξικά, η καµπίνα της νέας C-class προσφέρει 22mm περισσότερο χώρο ανάμεσα στους μπροστινούς επιβάτες και περίπου 3 επιπλέον πόντους για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει στα 455lt με το άνοιγμα του να ικανοποιεί για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Βασίλισσα της Εθνικής
Γενικά, όπως όλες οι μεγάλες Mercedes-Benz, στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο της ή μάλλον πιο σωστά, στο «βασίλειό» της. Απίστευτα σταθερή στην ευθεία, ακλόνητη στις στροφές όπου η ταχύτητα δείχνει να παίζει ελάχιστο ρόλο, το ίδιο της κάνει είτε στρίβεις με 120km/h, αλλά και με 170km/h, ενώ και το τιμόνι δεν είναι πλέον το τυπικό αδιάφορο σε αίσθηση χειριστήριο στα χέρια του απαιτητικού οδηγού. Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά ρυθμισμένη και η νέα C-Class δεν θα πει όχι και σε μια γρήγορη βόλτα σε επαρχιακό στριφτερό δρόμο. Απλά εκεί δεν είναι κορυφαία και στα λεφτά που κοστίζει υπάρχουν καλύτερες επιλογές, κυρίως η Alfa Romeo Giulia (ειδικά η Veloce μάλιστα) και η νέα σειρά 3 της BMW.
Το ESP προς ευχάριστη έκπληξη μου απενεργοποιείται, δίνοντας τη δυνατότητα για μικρά παιχνίδια με την ουρά χάρη στην δύναμη του κινητήρα, αρκεί να έχεις το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία.
Στο εσωτερικό είναι πιο όμορφη από κάθε Alfa, BMW και Audi, σε επίπεδο ποιότητας, όμως, βρίσκεται ελάχιστα πίσω από την τελευταία 3άρα που είναι «βράχος» και δεν τρίζει τίποτα. Άλλο ένα θέμα που μου έκανε εντύπωση είναι ότι μετά τα 120km/h άκουγα περισσότερο από όσο θα περίμενα τον δρόμο και τον αέρα, σαν να ήταν ελάχιστα ανοιχτή η οροφή ή να μην είχε κλείσει καλά κάποιο παράθυρο, κάτι που δεν μπόρεσα να εντοπίσω από τη θέση του οδηγού και πιθανότατα ήταν θέμα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (πιθανότατα κάποιο λάστιχο πόρτας να μην εφάρμοζε σωστά). Πάντως αεροδυναμικός θόρυβος σε αυτοκίνητο που έκανε 700km με υψηλές ταχύτητες και δεν είχε καν μυγάκια στο παρμπρίζ δεν είναι λογικό να υπάρχει.
Τέλος ας έρθουμε και στην λυπητερή... που δεν είναι άλλη, από την τιμή της. Ενώ το προηγούμενο μοντέλο ξεκινούσε λίγο πάνω από τις 31.000, η νέα C-class ξεκινάει από την βασική έκδοση C180 με 170Ps από τα €45.350, ενώ η C200 φτάνει τα €51.200. Έτσι όπως ήταν εξοπλισμένη αυτή εδώ της δοκιμής, με το πανέμορφο πακέτο AMG Line και το προαιρετικό πακέτο Premium με τα θερμαινόμενα καθίσματα με μνήμες, το Keyless Go, τον αναβαθμισμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό Premium και το infotainment MBUX με σύστημα πλοήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα, ξεπερνάει τα €60.000. Είναι ακριβή, κορυφαία μεν, αλλά ακριβή. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει πολύ, αλλά εδώ το σκαλοπάτι από την προηγούμενη γενιά είναι πολύ μεγάλο. Δυστυχώς, δεν ζήλεψε μόνο το εσωτερικό και τις τεχνολογίες από τη μεγάλη της αδερφή...
Τιμή βασικής έκδοσης C180 170Ps: €45.350
Τιμή έκδοσης δοκιμής C200 204Ps: €51.200
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Τιμή |
Οικονομία καυσίμου | |
Πολυτέλεια-τεχνολογία | |
Ποιότητα εσωτερικού | |
Ιδανική ρύθμιση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.496cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78mm x 78,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9G-Tronic με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.751 | |
Ύψος (mm) | 1.437 | |
Πλάτος (mm) | 1.820 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.865 | |
Βάρος (kg) | 1.575 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 455 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 εμπρός, 245/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 204/5.800-6.100 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,6/1.800-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 7,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 246 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 149-168 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,3-7,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 |