ΚΙΑ XCeed 1.6CRDi 48V 7DCT 136Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα KIA
Μοντέλο XCeed
Segment C-SUV
Power Train Diesel
ΚΙΑ XCeed 1.6CRDi 48V 7DCT 136Ps

Ένα μοντέλο της KIA που μπορεί να ανταγωνιστεί με επιτυχία παρόμοιας φιλοσοφίας μοντέλα όπως τα Citroen C4, Renault Arkana, Mazda CX-30, Toyota C-HR, αλλά και το νέο VW Taigo, είναι το crossover της, XCeed που παρουσιάστηκε το 2019. Πρόκειται για το μοντέλο που γεφυρώνει την γκάμα της KIA μεταξύ Stonic και Sportage, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Κ2 που συναντάμε και στο Ceed, από το οποίο όμως διαφοροποιείται πλήρως, αφού το μόνο κοινό τους σημείο είναι οι δύο μπροστινές πόρτες. Στις αρχές του 2021 η KIA ανανέωσε τους κινητήρες του XCeed αλλά και του Ceed, προσθέτοντας τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.5T-GDi Smartstream των 160Ps. Η έκδοση που δοκιμάζουμε αυτή τη φορά είναι εξοπλισμένη με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα 1.6CRDi του ομίλου που αποδίδει 136Ps και στην προκείμενη συνδυάζεται με το επίσης γνωστό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, καθώς και με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Μάλιστα, το αυτοκίνητο της δοκιμής, διέθετε το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, που προσφέρει κυριολεκτικά, τα πάντα!

ΚΙΑ XCeed 1.6CRDi 48V 7DCT 136Ps 

Ο ιδανικός συνδυασμός!

Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.6lt συνδυάζεται ιδανικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V, το οποίο αποτελείται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας και γεννήτριας MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), που συνδέεται με ιμάντα με τον θερμικό κινητήρα, καθώς και από μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,44kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός βοηθάει τον θερμικό κινητήρα στην εκκίνησή του, η οποία γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα, αλλά και όταν υπάρχει ανάγκη σε ένα μικρό “boost” ισχύος. Παράλληλα όμως, βοηθάει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης, η οποία μπορεί να κυμανθεί σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, αλλά και στις εκπομπές ρύπων, που στην προκείμενη είναι μεταξύ 134 και 139gr/km. Για να πάρετε μια καλή εικόνα για την κατανάλωση και το πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει,  ταξιδέψαμε μέχρι την Καρδίτσα με το XCeed και στην διάρκεια του ταξιδιού η μέση τιμή που είδαμε ήταν μόλις στα 4,6lt/100km, με την ταχύτητα στους ανοιχτούς δρόμους να κυμαίνεται γύρω στα 130km/h με 150km/h. Μέσα στην πόλη, μια φυσιολογική τιμή για την κατανάλωση είναι γύρω στα 5,6-6lt/100km, χωρίς ιδιαίτερο κόπο για συνετή οδήγηση. Ο κινητήρας είναι αρκετά αθόρυβος (για diesel..), με άφθονη διαθέσιμη ροπή, η οποία για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο είναι στα 32,6kgm, ενώ για την έκδοση με το χειροκίνητο iMT των έξι σχέσεων στα 28,6kgm, ενώ η ισχύς και στις δύο περιπτώσεις αποδίδεται στις 4.000rpm και είναι 136Ps. Μια ακόμα διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο XCeed με το αυτόματο κιβώτιο και σε αυτό με το χειροκίνητο, είναι στα 27kg του βάρους που υπολείπεται το τελευταίο, όπως επίσης και στις επιδόσεις, με την διαδικασία του 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 10,1sec για το πρώτο και σε 10,6sec για το δεύτερο, με τις τελικές ταχύτητες να είναι στα 198km/h και στα 196km/h αντίστοιχα.

Η ουσία

Η σωστή και εργονομική θέση οδήγησης φέρνει τον οδηγό πίσω από ένα γρήγορο και ακριβές τιμόνι, που υστερεί όμως λίγο σε αίσθηση. Η γενική εικόνα που εισπράττει ο οδηγός είναι αρκετά θετική, με το XCeed να έχει έναν αρκετά σπορ χαρακτήρα και μια σχετικά σφιχτή, αλλά όχι όμως κουραστική ρύθμιση ανάρτησης. Το XCeed διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το ECO, Normal και Sport, με τις αντίστοιχες ρυθμίσεις στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και στο βάρος από το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού. Στο ταξίδι με επιλεγμένο το προφίλ ECO ή το Normal, το XCeed μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του, διαθέτοντας παραπάνω από αξιοπρεπείς χώρους, με την ηχομόνωση να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Η ποιότητα κατασκευής εντυπωσιάζει με ελάχιστες εκπτώσεις ανάμεσα στις μπροστά και πίσω επενδύσεις των θυρών, αλλά και στα κατώτερα μέρη του ταμπλό. Μιλάμε δηλαδή για πλειοψηφία ποιοτικών και μαλακών πλαστικών σχεδόν σε όλο το εσωτερικό.

ΚΙΑ XCeed 1.6CRDi 48V 7DCT 136Ps

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ελαφρώς προσανατολισμένη προς το σφιχτό προφίλ, καταφέρνει όμως να «προστατεύσει» τους επιβάτες από τις κακοτεχνίες των δρόμων με αρκετή επιτυχία. Περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σε γρήγορους ρυθμούς σε διαδρομή με συνεχόμενες στροφές, με την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων να παρέχει πολύ καλή διαχείριση των εγκάρσιων κραδασμών. Το κιβώτιο είναι λίγο απότομο όταν είναι επιλεγμένο το προφίλ Sport, ενώ στα κατεβάσματα υστερεί στον χρόνο αλλαγής σχέσης. Σε φυσιολογικούς ρυθμούς όμως, είναι πολύ ομαλό και δύσκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος πότε ακριβώς γίνονται οι αλλαγές σχέσεων. Το XCeed μάλιστα, χάρη στα 184mm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, θα μπορέσει να κινηθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να υπάρχουν φυσικά υψηλές απαιτήσεις. Μην ξεχνάμε πως είναι δικίνητο και χρησιμοποιεί λάστιχα δρόμου. Σε έναν σχετικά βατό χωματόδρομο πάντως θα μπορέσει να σας πάει με ευκολία.

 ΚΙΑ XCeed 1.6CRDi 48V 7DCT 136Ps

Ανταγωνιστικό και εξοπλισμένο

Η βασική έκδοση του XCeed με τον κινητήρα πετρελαίου των 136Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο, ονομάζεται Optimum και η τιμή της είναι στα €24.990. Με αυτό το ποσό, προσφέρεται ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού που περιέχει ράγες οροφής, diffuser στον πίσω προφυλακτήρα, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, οθόνη αφής 8in, φώτα τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Η βασική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ανεβαίνει στα €26.590, ενώ η κορυφαία έκδοση της δοκιμής ονομάζεται Titanium κοστίζει μεν €29.990, αλλά δεν της λείπει τίποτα. Από συνδυασμό υφάσματος και συνθετικού δέρματος στο εσωτερικό, μέχρι keyless είσοδο στο αυτοκίνητο, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, piano black επένδυση στην κεντρική κονσόλα, αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες στην κονσόλα και όχι κάτω από τα καθίσματα, ρυθμιζόμενα σε ύψος καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, με ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση και για τους δύο, φιμέ πίσω κρύσταλλα, αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in, οθόνη infotainment επίσης των 12,3in και αρκετά ακόμα.

Υπολογίσιμος αντίπαλος

Το KIA XCeed είναι ένας υπολογίσιμος αντίπαλος που προσφέρει ένα δυνατό πακέτο εξοπλισμού, πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση, ποιοτική κατασκευή και τιμή που χτυπάει τον ανταγωνισμό. Το δε design του δεν θα περάσει απαρατήρητο, όντας μοντέρνο και κομψό χωρίς να προκαλεί. Ειδικά στην έκδοση που δοκιμάσαμε με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα, είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει πλήρως τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλες τις εκδόσεις του KIA XCeed εδώ.

Τιμή βασικής έκδοσης XCeed 1.6D 48V 136Ps (Optimum): €24.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής XCeed 1.6D 48V 7DCT 48V 136Ps (Titanium): €29.990

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Ποιότητα κατασκευής Ορατότητα προς τα πίσω
Άνεση ανάρτησης Αίσθηση τιμονιού
Κατανάλωση Απόκριση κιβωτίου στο κατέβασμα
Οδηγική συμπεριφορά
Εσωτερικοί χώροι
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77,2mm x 84,5mm
Σχέση Συμπίεσης16
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.395
Ύψος (mm)1.495
Πλάτος (mm)1.826
Μεταξόνιο (mm)2.650
Βάρος (kg)1.472
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.332
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 305x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 272x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5Jx18in
Ελαστικά235/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)136/ 4.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)32,6/2.000-2.250
0-100km/h (sec)10,1sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)198
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) κατά WLTP134-139
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική Κατά WLTP (lt/100km)5,1-5,3
Δοκιμής (lt/100km)5,8