Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Ολιστική αναβάθμιση
Η καλύτερη εκδοχή του ανανεωμένου Jeep Compass είναι αυτή εδώ, η plug-in hybrid με τους 240 ίππους (υπάρχει και με 190Ps) -επετειακή για τα 80 χρόνια ιστορίας της Jeep. Ειδικά σε αυτό το εντυπωσιακό χακί ματ χρώμα, με τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες σε overfenders, χερούλια και ουρανό, όταν το είδα να βγαίνει από το γκαράζ της FCA Greece το ερωτεύτηκα. Η επετειακή ενδυμασία περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό και ζάντες 19in με ελαστικά 235/45 καθώς και λογότυπα “80” στις μπροστινές πόρτες. Το μπλε φόντο στα λογότυπα Jeep και Compass, αλλά και το 4xe στην πίσω πόρτα ταυτοποιούν την υβριδική τεχνολογία του μοντέλου.
Το Compass facelift μου άρεσε ήδη από την έκδοση Limited που είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν, με το νέο του εσωτερικό, ριζικά ανανεωμένο με τελείως καινούριο ταμπλό, σαφώς πιο μοντέρνο, πιο πολυτελές, αλλά και σύγχρονο με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,25in για τον πίνακα οργάνων και άλλη μια αφής 10,1in στο κέντρο, που μοιάζει σαν να αιωρείται πάνω από τους αεραγωγούς και ενσωματώνει το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο ανάμεσα σε όλες τις κλασικές λειτουργίες που έχουν τα μοντέρνα συστήματα, μπορεί να κάνει mirroring με δύο κινητά και είναι συμβατό με δίκτυο 5G. Η κεντρική οθόνη διαθέτει εντυπωσιακά γραφικά και ενσωματώνει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να εξοικειωθείς αρκετά μαζί της για να βρίσκεις γρήγορα το υπο-μενού που επιθυμείς.
Γενικότερα η εικόνα στο εσωτερικό, είναι πλέον premium και σε σχεδιασμό και από άποψη νέων τεχνολογιών. Σε αυτό εδώ που είναι υβριδικό, προστίθεται στο πλούσιο menu και η εφαρμογή που σε ενημερώνει για την στάθμη της μπαταρίας, τη ροή της ενέργειας, το ιστορικό οδήγησης και η δυνατότητα να ρυθμίσεις την ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση, κάτι που ανακάλυψα λίγο αργά, αφού πρώτα την άφησα να αδειάσει εντελώς και έμεινα για κάποια χιλιόμετρα μόνο με τον θερμικό κινητήρα.
4xe drive
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον ίδιο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3lt των απλών εκδόσεων, στην εκδοχή με τους 180 ίππους, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς και έχει έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, αλλά και έναν δεύτερο μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων στον πίσω άξονα, συνδεδεμένο μόνο με τους πίσω τροχούς. Ο θερμικός κινητήρας έχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11,4kWh. Για την φόρτισή της, εκτός από την ανάκτηση ενέργειας μπαίνει και σε οικιακή πρίζα όπου γεμίζει σε λιγότερο από 5 ώρες ή σε 1 ώρα και 40 λεπτά με την χρήση Wallbox, ή δημόσιου ταχυφορτιστή. Αυτή η ενέργεια είναι αρκετή ώστε το αρκετά βαρύ πλέον Compass (η μπαταρία ζυγίζει επιπλέον 430kg) να καλύψει έως και 50km χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα. Ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει με ποιον τρόπο θα ξοδέψει την αποθηκευμένη ενέργεια, επιλέγοντας ένα από τα τρία προγράμματα: Hybrid για αυτόματη λειτουργία, Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και E-Save για την διατήρηση της μπαταρίας ή την φόρτισή της χρησιμοποιώντας τον βενζινοκινητήρα ως γεννήτρια. Η συστοιχία των μπαταριών είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα οι χώροι στην καμπίνας και αυτός των αποσκευών να μην έχουν επηρεαστεί πολύ, με την ευρυχωρία για τους επιβάτες να είναι η ίδια και στις αποσκευές να έχουν χαθεί μόνο 18lt, αφήνοντας υπόλοιπα ακόμα 420lt.
Οικονομικό και γρήγορο
Το υβριδικό Compass ξεκινά πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και μπορεί έτσι να φτάσει ακόμα και μέχρι τα 130km/h, αν είσαι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού και δεν ενεργοποιήσεις τον θερμικό. Αυτός θα εκκινήσει αυτόματα από εκεί και πάνω (έτσι κι αλλιώς λόγω φορτίου αεροδυναμικής αντίστασης) ή όταν η στάθμη της μπαταρίας κατέβει κάτω από το προκαθορισμένο επίπεδο. Στον δρόμο είναι εξαιρετικά ήσυχο είτε κινείται εντελώς ηλεκτρικά είτε συνδυαστικά, με πολύ καλή ηχομόνωση για τους επιβάτες και υψηλή ποιότητα κύλισης ακόμα και με τους τροχούς των 19in με τα χαμηλού προφίλ για SUV λάστιχα. Μόνο οι μεγάλες ανωμαλίες γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Το υβριδικό SUV της Jeep έχει πολύ καλό κράτημα και κατευθυντικότητα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του, με την υποστροφή να εμφανίζεται δύσκολα και να είναι απόλυτα ελεγχόμενη από το καλά ρυθμισμένο ESP.
Η συνδυαστική ισχύς των 240Ps προσφέρει εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις στο υβριδικό Compass με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 7,3sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 200km/h. Όλα αυτά όταν έχει ακόμα «ζουμί» η μπαταρία. Αν ξεχαστείς όπως εγώ και το αφήσεις να αδειάσει, τότε ο 1,3lt Firefly Turbo τα βρίσκει λίγο σκούρα με τα 1.860kg του αμαξώματος, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο που για να διατηρήσει την ταχύτητά του πάνω από τα 130km/h στο normal προφίλ οδήγησης πρέπει να έχεις το γκάζι πατημένο σχεδόν στην μέση. Στο sport είναι καλύτερα, αφού η χαρτογράφηση της πεταλούδας είναι πιο «δυναμική». Όταν επιτέλους κατάλαβα τι συμβαίνει και φόρτισα τις μπαταρίες, έγινε άλλο αυτοκίνητο. Μάλιστα, με τα σταθερά 25kgm ροπής του ηλεκτρικού μοτέρ, φεύγει από το φανάρι «τουφέκι» και επειδή ακούς και τον θερμικό να ανεβάζει στροφές και να αλλάζει ταχύτητες, μοιάζει σαν να είναι 3,0lt. Dr Jekyll και Mr Hyde είναι αυτό το αυτοκίνητο, με έναν ή δύο κινητήρες.
Γενικά πάντως, είναι εξαιρετικό, αθόρυβο, άνετο, δεν χτυπάει στις ανωμαλίες και με το αυτόματο κιβώτιο είναι ξεκούραστο στις μετακινήσεις εντός πόλης, όπου η αμεσότητα στις επιταχύνσεις δίνει πάντα ένα πλεονέκτημα στις αλλαγές λωρίδων και στις διασταυρώσεις. Η μέση κατανάλωση όσο έχει ενέργεια η μπαταρία δεν ξεπερνά τα 6lt/100km, αλλά αν τη εξαντλήσεις θα σκαρφαλώσει γρήγορα κοντά στα 10lt/100km. Βγαίνοντας εκτός δρόμου η ηλεκτρονική τετρακίνηση προσομοιώνει λειτουργίες που κανονικά προσφέρουν αυτοκίνητα με τρία διαφορικά και δυνατά κινητήρια σύνολα. Το σύστημα Jeep Active Drive συνεργάζεται με τους αισθητήρες του ESP και ενσωματώνει τις λειτουργίες του Jeep Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει 4 διαφορετικά mode (auto, sport, sund/mud, rock), αλλά και επιπλέον Off Road επιλογές όπως 4WD LOCK, 4WD LOW και Hill Descent Control. Όπως καταλαβαίνεται, τα LOW και LOCK τα προσομοιώνει ο ηλεκτροκινητήρας, γυρίζοντας πολύ αργά στην πρώτη περίπτωση και εντελώς συγχρονισμένα με τον θερμικό στην δεύτερη. Έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος με 201mm και μεγάλες για SUV γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (16,8, 22,9 και 31,7 μοίρες) που του δίνουν μεγάλες εκτός δρόμου ικανότητες, οι οποίες περιορίζονται μόνο από τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα και το εκπληκτικό ματ χρώμα του, που σίγουρα δεν θέλεις να το περάσεις μέσα από κλαδιά και βάτα.
Σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι το Compass 4xe Plug-In Hybrid εκπληρώνει το στόχο του με επιτυχία. Είναι οικονομικό και ξεκούραστο στην πόλη, άνετο και δυνατό στο ταξίδι (αρκεί να μην έχεις ξεχάσει να φορτίσεις την μπαταρία), ικανό εκτός δρόμου και ειδικά στην έκδοση 80th Anniversary, πανέμορφο! Η τιμή των 47.200 ευρώ για την έκδοση των 240 ίππων, είναι λογική για την κατηγορία αν αναλογιστούμε ότι παίρνεις ένα εξαιρετικά εξοπλισμένο τετρακίνητο SUV που μπορεί να κάνει τα πάντα.
Διαμορφώστε τώρα το δικό σας Compass.
Τιμή βασικής έκδοσης Compass 4xe 1.3T 190Ps (Night Eagle): €44.000
Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass 4xe 1.3T 240Ps (80th Anniversary): €48.400
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Επιδόσεις χωρίς ηλεκτροκινητήρα |
Επιδόσεις με ηλεκτροκινητήρα | Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση |
Ποιότητα εσωτερικού | Δυσδιάκριτες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων |
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας | |
Κατανάλωση | |
Λειτουργία τετρακίνησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο / Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη ισχύος 60Ps | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια / Πίσω εγκάρσια (ηλεκτροκινητήρας) | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 70mm x 86,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους 4 τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα με ηλεκτρονικό κλείδωμα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx19in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.404 | |
Πλάτος (mm) | 1.874 | |
Ύψος (mm) | 1.649 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.860 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 420 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 240/5.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27+25/1.850 | |
0-100km/h (sec) | 7,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 46-47 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 |