Με την παρουσίαση του νέου Arkana στην Ευρώπη, η Renault εφευρίσκει από την αρχή τους συμβατικούς κώδικες της αγοράς και γίνεται η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει ένα κουπέ SUV, σε μία κατηγορία που μέχρι σήμερα μονοπωλούσαν οι premium μάρκες. Η νέα αυτή πρόταση συμβαδίζει με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των SUV – ειδικά στην κατηγορία C.
Η πρώτη επαφή με το Renault Arkana έγινε κατά κύριο λόγο στην εθνική οδό από το Λουτράκι μέχρι την Αθήνα και δυστυχώς κινηθήκαμε αποκλειστικά σε ανοιχτό δρόμο. Παρόλα αυτά, η πρώτη εικόνα από το Coupe SUV της Renault είναι αρκετά θετική. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς όμως να ενοχλεί, ακόμα και σε δρόμο με κακή ποιότητα οδοστρώματος και το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση, σωστό «βάρος» και αρκετά καλή αμεσότητα.
Η καμπίνα του είναι αρκετά ήσυχη και άνετη, με την θέση οδήγησης είναι ψηλή και παρέχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και να διαθέτει ένα μαλακό και άνετο κάθισμα που στηρίζει αρκετά καλά το σώμα. Στις υψηλές ταχύτητες θα περάσουν ελάχιστοι θόρυβοι –κυρίως αεροδυναμικοί, οι οποίοι όμως δεν θα ενοχλήσουν ιδιαίτερα.
Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η Hybrid E-Tech με το αρκετά πρωτοπόρο αυτόματο κιβώτιο που δεν έχει συμπλέκτη και συγχρονιζέ. Διαθέτει δύο σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα και τέσσερις για τον θερμικό, ενώ οι μεταξύ τους συνδυασμοί σχέσεων φτάνουν τις 15! Ένας ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει το να μην διακοπεί η κίνηση κατά την αλλαγή σχέσης και ένας άλλος στο να γίνει η αλλαγή της σχέσης. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι τόσο ομαλός που ο οδηγός στην πράξη δεν πρόκειται να καταλάβει απολύτως τίποτα.
Το Arkana ξεκινάει πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία και μικρή απαίτηση σε ισχύ, μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά μέχρι τα 135km/h. Από την στιγμή που είτε υπερβούμε την ταχύτητα αυτή είτε υπάρξει απαίτηση για πιο γρήγορη επιτάχυνση, εμπλέκεται ο θερμικός κινητήρας στο παιχνίδι. Η εναλλαγή ανάμεσα στον ηλεκτρικό και τον θερμικό είναι τόσο ομαλή που για να την καταλάβει κανείς, θα πρέπει να κοιτάζει τον πίνακα οργάνων.
Το νέο Arkana διαθέτει μία μοναδική εμφάνιση με υβριδικό χαρακτήρα. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 200 mm και μυώδες προφίλ, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV.
Οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα προστατευτικά φρύδια στα φτερά τονίζουν ακόμα περισσότερο τη SUV εμφάνιση, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων, δημιουργούν μία εντυπωσιακή αισθητική που τονίζεται και από το νεύρο που διατρέχει όλη την πλευρά μέχρι τα πίσω παράθυρα, αντανακλώντας το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Παράλληλα η συγκεκριμένη σχεδιαστική προσέγγιση, αντανακλά και τα χαρακτηριστικά ενός κουπέ-SUV μοντέλου.
Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου Arkana, είναι η πλαϊνή του όψη. Η ξεχωριστή SUV εμφάνιση κάνει το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο. Το αμάξωμα πατά σε τροχούς μεγάλης διαμέτρου 690mm. Το μήκος του φτάνει τα 4,568μ., το ύψος το 1,571μ. και το μεταξόνιο είναι 2,720μ. Οι συνολικές διαστάσεις του χαρίζουν ένα πιο ρευστό προφίλ. Οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο το κύρος της κατασκευής.
Το νέο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει: μία έγχρωμη οθόνη 4,2in, 7in ή 10.2in, ανάλογα την έκδοση, προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7in ή 9,3in, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία.
Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση.
Το νέο Arkana προσφέρει ένα μοναδικό επίπεδο ευρυχωρίας για σπορ μοντέλο, ειδικά στους πίσω επιβάτες που απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 mm - τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Ο χώρος των 305 mm για τα πόδια, αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς, ενώ η απόσταση των 860 mm είναι αξιοσημείωτη για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα.
Το νέο Renault Arkana έχει χώρο αποσκευών 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. Σε αυτήν τη διαμόρφωση, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (2/3 - 1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.
Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Mégane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, ενσωματώνοντας την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH.
Η υβριδική τεχνολογία E-TECH βασίζεται σε μία πρωτοποριακή τεχνολογική σχεδίαση που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες, αξιοποιώντας όλη την τεχνογνωσία της Renault από τους αγώνες της F1, ειδικότερα στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας. Ο κινητήρας E-TECH Hybrid βασίζεται σε εν σειρά και παράλληλη αρχιτεκτονική, εξασφαλίζοντας όλους τους συνδυασμούς μεταξύ των διαφόρων κινητήρων και επιτυγχάνοντας την καλύτερη διαχείριση των εκπομπών CO2.
Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 69 kW (91Ps), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).
Ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο επαναστατικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτή η αρχιτεκτονική, επίσης, εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.
Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, ο υβριδικός κινητήρας E-TECH εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9lt/100km και 112-117gr/km εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75km/h.
Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Η τεχνολογία micro-hybrid 12V στο νέο Arkana βελτιώνει τη λειτουργία του Stop & Start και εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Επιτρέπει επίσης τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Ο εναλλάκτης και η μπαταρία υποβοηθούν επίσης τον κινητήρα στις περιπτώσεις που απαιτείται περισσότερη ισχύς, όπως είναι η εκκίνηση και η επιτάχυνση. Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση.
Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750rpm έως τις 3.500rpm. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130. Το νέο Arkana συνδυάζει εξαιρετικά την οικονομία, την ευελιξία και την οδηγική ευχαρίστηση, με κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο, 5.8lt/100km και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 132-138gr/km (τιμές WLTP).
Το Renault Arkana έρχεται στην Ελλάδα με δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Expression και το Dynamic, με τις τιμές να διαμορφώνονται στα €25.290 για το 1.3ΤCe 140Ps MHEV Expression, στα €27.790 για το Dynamic, ενώ το Hybrid E-Tech ξεκινάει από τα €29.390 και φτάνει στην έκδοση Dynamic τα €31.890. Τα πρώτα Arkana αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές του 2022.