Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Stonic |
Segment | B-SUV |
Power Train | Hybrid |
Το KIA Stonic βρίσκεται ανάμεσά μας εδώ και τρία χρόνια και φέτος δέχθηκε μια διακριτική ανανέωση τόσο σε εμφάνιση όσο και σε στοιχεία εξοπλισμού. Οι διαφορές αυτές συνεχίζουν να του παρέχουν ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά και να το βοηθούν να κατέχει μια εξαιρετικά καλή θέση στις πωλήσεις των B-SUV.
Λίγες, αλλά καλές
Οι διαφορές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα που πλέον είναι τεχνολογίας LED, στα νέα σχέδια των αλουμινένιων ζαντών (16 ή 17in ανάλογα με την έκδοση), καθώς και στον εμπλουτισμό των χρωματικών αποχρώσεων με πολλές επιλογές διχρωμίας. Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε μια μεγαλύτερη οθόνη αφής των 8in που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και η οποία χρησιμοποιεί το νέο σύστημα τηλεματικής Phase II UVO Connect, χάρη στο οποίο παρέχονται πληροφορίες για τον καιρό, την κίνηση στους δρόμους και διάφορα σημεία ενδιαφέροντος όπως π.χ. τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμου. Επιπρόσθετα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να δώσει φωνητικές εντολές για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Η πιο σημαντική του διαφορά στο ανανεωμένο Stonic είναι η τοποθέτηση του ήπιου υβριδικού συστήματος των 48V, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα Mild Hybrid Starter Generator ο οποίος έχει το ρόλο μίζας και γεννήτριας, καθώς και από μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44kWh, που θα την συναντήσουμε κάτω από τον χώρο των αποσκευών. Ο ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένος μέσω ιμάντα με τον θερμικό κινητήρα και σκοπός ύπαρξής του είναι να εκκινεί τον κινητήρα μετά από την στάση του οχήματος, καθώς και να τον βοηθάει όταν υπάρχει απαίτηση σε ισχύ, μειώνοντας την μέση τιμή της κατανάλωσης, αλλά και τους ρύπους. Πέρα του ήπιου υβριδικού συνόλου, το Stonic έχει εξοπλιστεί με το πακέτο ασφαλείας της KIA, Drive WiSE, που περιλαμβάνει διάφορα συστήματα όπως το Forward Collision Avoidance, το οποίο ανιχνεύει και ενημερώνει οπτικά και ηχητικά για προπορευόμενα οχήματα, ποδήλατα και πεζούς, το Lane Keeping Assist, το Driver Attention Warning, το Intelligent Speed Limit Warning και πολλά ακόμα.
Compact διαστάσεις, άνετοι χώροι!
Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν παραμείνει φυσικά αναλλοίωτες με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 4.140mm, το πλάτος τα 1.760mm, ενώ το μεταξόνιο των 2.580mm προσφέρει αρκετά άνετους χώρους για τους επιβάτες του. Το υβριδικό σύστημα έχει προσθέσει 30kg επιπλέον βάρους, ανεβάζοντας το στα 1.260kg με τον χώρο αποσκευών να ξεκινάει από τα 352lt και να φτάνει συνολικά με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα στα 1.155lt.
Το εσωτερικό του έχει αρκετά μοντέρνα σχεδίαση, με πρακτικές θήκες σε διάφορα σημεία του, ενώ απαρτίζεται από σκληρά στην υφή, αλλά ποιοτικά υλικά. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά άνετοι, με επάρκεια πολύτιμων εκατοστών για τα γόνατα των πίσω, αλλά και για τα κεφάλια τους. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, όμως έχει αρκετά τετράγωνες διαστάσεις και θα χωρέσει με άνεση τις αποσκευές 4 ατόμων.
Ένα καλό σύνολο
Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε τον γνώριμο τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 998cc, που ανήκει στη γενιά Smartstream, ο οποίος αποδίδει 120Ps στις 6.000rpm και 20,3kgm ροπής, από τις 2.000rpm μέχρι τις 3.500rpm. Στην προκείμενη έκδοση, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων και χάρη στα παραπάνω, το Stonic έχει αποδεκτές επιδόσεις με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 10,4sec και την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 185km/h. Εξίσου ικανοποιητική είναι και η μέση κατανάλωση που μπορεί να πετύχει κανείς οδηγώντας το σχετικά συγκρατημένα, που αγγίζει τα 6,5lt/100km. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς μπορεί να ανέβει γύρω στα 6,9-7lt/100km, ενώ αν πιεστεί θα φτάσει μέχρι και τα 9lt/100km ειδικά όταν είναι επιλεγμένη η Sport λειτουργία.
Το υβριδικό σύστημα δεν γίνεται αντιληπτό όταν επεμβαίνει, πέρα από την λειτουργία Sailing, κατά την οποία όταν αφήσουμε το πετάλι του γκαζιού, απενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας και το αυτοκίνητο κάνει coasting εκπέμποντας στην πράξη μηδενικούς ρύπους. Η γενική εντύπωση που αφήνει το Stonic πίσω από το τιμόνι του είναι πολύ καλή. Οδηγώντας το σε φυσιολογικούς καθημερινούς ρυθμούς, απολαμβάνει κανείς την καλή ποιότητα κύλισης που έχει, αλλά και την άνεση της ανάρτησης. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω θα γίνει αντιληπτός μόνο σε αρκετά έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες και πολύ σπάνια θα προβληματίσει τους επιβάτες με έντονο θόρυβο. Στο στρίψιμο, το άκαμπτο πλαίσιο σίγουρα βοηθάει στην διαδικασία, με το τιμόνι να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ και με όχι ιδιαίτερα καλή αίσθηση, κατευθύνει όμως αρκετά άμεσα και με ακρίβεια το Stonic. Στην γρήγορη οδήγηση τώρα, το κιβώτιο έχει αργή απόκριση πρωτίστως στα κατεβάσματα σχέσεων, αλλά σε γενικές γραμμές αλλάζει σχέσεις πολύ ομαλά και συνεισφέρει στην γενικότερη άνεση του Stonic. Τα φρένα του θα ικανοποιήσουν πλήρως με την αντοχή και την απόδοση τους, ακόμα και αν οδηγήσουμε σε γρήγορους ρυθμούς. Οι μικρές του διαστάσεις επίσης, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης. Ακόμα όμως και στο ταξίδι, θα ικανοποιήσει με την καλή του μόνωση και με την γραμμική λειτουργία του κινητήρα του.
Προσιτό, εξοπλισμένο και όμορφο!
Η βασική έκδοση GL Inmotion του Stonic, εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό 1.2lt κινητήρα που αποδίδει 84Ps και ξεκινάει από τα €14.890. Η έκδοση GLS Platinum με τον χιλιάρη turbo που είχαμε στα χέρια μας, είχε και ένα αρκετά καλό πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει piano black και ματ χρώμιο σε διάφορα σημεία στο εσωτερικό του, συνδυασμό gloss black και ματ χρωμίου στην μάσκα, ματ χρώμιο στον διαχύτη, ζάντες 17in, αυτόματο κλιματισμό, φιμέ τζάμια, σύστημα αυτόματης εναλλαγής φώτων πορείας, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω και αρκετά ακόμα που θα σας δικαιώσουν για τα €20.490 που θα καταβάλετε για να γίνει δικό σας. Επιπλέον, όπως όλα τα ΚΙΑ, καλύπτεται από επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, καθώς και από πέντε χρόνια δωρεάν service.
Τιμή βασικής έκδοσης Stonic 1.2 84Ps (GL Inmotion): €14.890
Τιμή έκδοσης δοκιμής Stonic 1.0 7DCT 48V 120Ps (GLS Platinum): €20.490
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση ανάρτησης | Αίσθηση τιμονιού |
Κατανάλωση | Απόκριση κιβωτίου στο κατέβασμα |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,0mm x 84mm | |
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.140 | |
Ύψος (mm) | 1.520 | |
Πλάτος (mm) | 1.760 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.260 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 352-1.155 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 262x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 120/ 6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,3/2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,4sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 185 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) κατά WLTP | 116-129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική Κατά WLTP (lt/100km) | 5,1-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,6 |