Όμορφο και διαφορετικό
Το Stonic λανσαρίστηκε αρχικά το 2018 και αποτέλεσε ένα μοντέλο που με όπλα του το φρέσκο και νεανικό design και την αρκετά προσιτή τιμή, βασίστηκε στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία B-SUV για να φέρει πολλούς νέους πελάτες στις εκθέσεις της KIA. Την προηγούμενη χρονιά τερμάτισε 5ο στις πωλήσεις της κατηγορίας των μικρών crossovers πίσω από τα Yaris Cross, T-Roc, Puma και Vitara και συνεχίζει δυνατά και για το 2023. Φυσικά και δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε το μικρό SUV της KIA, όμως είναι η πρώτη μας επαφή με την έκδοση GT-Line που έρχεται αντιμέτωπο με τις υπόλοιπες σπορτίφ προτάσεις της αγοράς που ακούν στα ονόματα Ford ST-Line, Hyundai N Line, VW R-Line κ.λπ. Η έκδοση αυτή βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας του Stonic και είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ζητήσει κάτι παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού, αφού περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση σύγκρουσης πίσω τυφλού σημείου, αυτόματη εναλλαγή φωτών πορείας/διασταυρώσεως κ.λπ.), αυτόματο κλιματισμό, full LED φωτιστικά σώματα μπροστά, θύρες USB μπροστά και πίσω, οθόνη αφής 8in με σύστημα πλοήγησης, που περιλαμβάνει 7 χρόνια αναβάθμιση χαρτών και αρκετά ακόμα.
GT-Sport
Εξωτερικά το Stonic GT-Line ξεχωρίζει σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα και στον επιθετικό μπροστινό προφυλακτήρα που διαθέτει διαθέτει τρεις αεραγωγούς πάνω από το πλαίσιο της πινακίδας και τελείωμα στο κάτω μέρος στο χρώμα του αλουμινίου. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το πίσω μέρος με τον διαχύτη να αναδεικνύει της fake (ναι αυτή η μάστιγα καλά κρατεί στην αυτοκινητοβιομηχανία..) απολήξεις της εξάτμισης. Η συγκεκριμένη έκδοση πατάει σε ζάντες 17in με ελαστικά διάστασης 205/55. Η σχεδίαση του αμαξώματος στην έκδοση GT-Line συνεχίζει να δείχνει φρέσκια, ακόμα και αν έχουν περάσει 5 χρόνια από τότε που το είδαμε για πρώτη φορά στους δρόμους.
Η εικόνα του εσωτερικού, πέρα από διαφορετικές επενδύσεις στις θύρες και τα καθίσματα και την φάσα με υφή carbon στο ταμπλό, είναι πρακτικά απαράλλαχτη. Αυτό σημαίνει αναλογικός πίνακας οργάνων με μικρή οθόνη 4,2in στο κέντρο και κεντρική οθόνη αφής 8in για τα πολυμέσα. Το όμορφο τριάκτινο δερμάτινο flat-bottom τιμόνι είναι η ειδοποιός διαφορά της έκδοσης GT-Line και μαζί με τα αλουμινένια πεντάλ προσδίδουν την σπορ νότα της συγκεκριμένης έκδοσης. Τα πλαστικά όπως σε όλα τα Stonic είναι σκληρά με προσεγμένη συναρμογή που έχει ως αποτέλεσμα μηδενικά τριξίματα στην καμπίνα. Ο αυτόματος κλιματισμός συνεχίζει -ευτυχώς- να έχει φυσικούς διακόπτες και οι θήκες για αποθήκευση αντικειμένων είναι αρκετές και βολικές.
Σφιχτό και fun
Ο τρικύλινδρος 1.0T-GDi αποδίδει στην περίπτωση μας 100Ps (υπάρχει και έκδοση με 120Ps που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι DCT κιβώτιο) με 17,5kgm ροπής στο φάσμα 1.500-4.000rpm και συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το συγκεκριμένο σύνολο υπολείπεται ελάχιστα σε σχέση με την έκδοση με τους 120 ίππους και αποτελεί την χρυσή τομή στην γκάμα του Stonic. Αρκετά ελαστικός από χαμηλά, με ζωντάνια μόλις περάσει τις 2.000rpm και λαχάνιασμα στις τελευταίες 1.400rpm του στροφομέτρου. Στο ρελαντί καταλαβαίνεις την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική, χωρίς ωστόσο αυτό ποτέ να σε ενοχλεί. Το χειροκίνητο κιβώτιο iMT με την ηλεκτρονική ενεργοποίηση του συμπλέκτη συνεχίζει να απαιτεί συνήθεια με την περίεργη αίσθηση του, επιτρέπει όμως στο σύστημα stop/start να σβήνει το μοτέρ προτού ακινητοποιηθεί εντελώς το αυτοκίνητο, ενώ διαθέτει και λειτουργία Sailing όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, αφήνοντας το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα. Αυτό γίνεται βέβαια μόνο στο πρόγραμμα ECO το οποίο μειώνει αρκετά την απόκριση του κινητήρα, ευνοεί όμως την κατανάλωση που χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια βρίσκεται λίγο κάτω από τα 7lt/100km. Σε αυτό συντελεί το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/γεννήτρια που είναι συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο άξονα.
Το Stonic GT-Line είναι ένα από τα πιο ευχάριστα και οδηγοκεντρικά crossover και στις περισσότερες περιπτώσεις νομίζεις ότι οδηγάς ένα υπερυψωμένο hatchback. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση του όμως είναι πολύ άμεσο και ακριβές. Στο Sport Mode μάλιστα έχει σωστό βάρος και το κιβώτιο ενεργοποιεί την λειτουργία Rev-matching για τα κατεβάσματα σχέσεων. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, λίγο περισσότερο από αυτό που περιμένεις από ένα μικρό SUV, με μικρές τάσεις αναπήδησης σε έντονες ανωμαλίες. Στο ταξίδι πάντως παρέχει καλή ποιότητα κύλισης λόγω και της σωστής επιλογής τροχών με επαρκές μάγουλο από το 55άρι προφίλ. Τα 18,3cm απόστασης από το έδαφος θα καλύψουν μικρές ανάγκες κίνησης εκτός δρόμου σε ένα πατημένο δασικό μονοπάτι ή σε βατό χωματόδρομο, χωρίς φόβο για επαφές.
Στο ταμείο
Η προσθήκη της έκδοσης GT-Line στην γκάμα του Stonic χαρίζει έναν ακόμα πιο δυναμικό και σπορ χαρακτήρα στο μικρό crossover της KIA. Η υβριδική έκδοση της δοκιμής μας με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο κοστολογείται στα €23.540, αν όμως μπορείτε να ζήσετε και με κατανάλωση πάνω από τα 7lt/100km, υπάρχει και έκδοση χωρίς το mild hybrid σύστημα με τιμή 22.840 ευρώ. Αν θέλετε το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις, η έκδοση με τους 120 ίππους και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο κοστίζει €25.740.
Τιμή βασικής έκδοσης Stonic 1.2 84Ps GL Inmotion: €18.340
Τιμή έκδοσης δοκιμής Stonic Hybrid 1.0T 48V 6MT 100Ps GT-Line: €23.540
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού |
Κατανάλωση | Χώρος αποσκευών |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,0mm x 84mm | |
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.140 | |
Ύψος (mm) | 1.520 | |
Πλάτος (mm) | 1.760 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.225 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 352-1.155 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 262x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/ 4.500-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5/1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,7sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 183 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) κατά WLTP | 119-130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική Κατά WLTP (lt/100km) | 5,2-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |