Το Hyundai Bayon είναι ίσως η πιο συμφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των Β-SUV, καθώς συνδυάζει πρακτικότητα και άνεση στην καθημερινότητα, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξίσου χαμηλή τιμή αγοράς. Πρόκειται για ένα μοντέλο εξελιγμένο αποκλειστικά για την αγορά της Ευρώπης, με σχεδιαστικά στοιχεία δανεισμένα από τα τελευταία μοντέλα της εταιρείας και χρησιμοποιεί τα ήδη υπάρχοντα κινητήρια σύνολα του ομίλου της Hyundai-KIA.
Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι εξοπλισμένη με τον γνωστό χιλιάρη turbo κινητήρα των 100Ps, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων και μάλιστα είναι φορτωμένο με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.
Μικρό, αλλά όχι τόσο!
Αν αντιπαραβάλει κανείς το Bayon με το Kona, που ανήκει και αυτό στα B-SUV, αντιλαμβάνεται αμέσως πως το Bayon είναι και πιο χαμηλό και πιο μικρό σε μήκος. Το Bayon υπολείπεται κατά 25mm σε μήκος, κατά 90mm σε ύψος, κατά 25mm σε πλάτος και κατά 20mm στο μεταξόνιο σε σχέση με το Kona, χωρίς όμως να υπάρχει ουσιαστική έλλειψη εσωτερικών χώρων. Μάλιστα το Bayon έχει 411lt χώρο αποσκευών -έναν από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, έναντι των 374lt του Kona. Εξωτερικά, το Bayon ακολουθεί την σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai, θυμίζοντας λίγο το ανανεωμένο Kona στο μπροστά τμήμα, με τα χαρακτηριστικά λεπτά φώτα, αλλά και το i20 στο πίσω μέρος.
Το εσωτερικό του είναι αρκετά πρακτικό, ενώ η σχεδίασή του είναι γνώριμη στο μάτι, αφού έχει κοινό ταμπλό με το i20. Τα πλαστικά μέρη που αποτελούν το εσωτερικό είναι σκληρά στην υφή, αλλά αυτό δεν ενοχλεί, δεδομένης της τιμής του. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με σωστές αποστάσεις από όλα τα χειριστήρια και ικανοποιητική ορατότητα προς όλες τις διευθύνσεις, ενώ τα καθίσματα συγκρατούν σωστά το σώμα. Οι χώροι είναι πρακτικά για τέσσερις επιβάτες με τους πίσω να έχουν διαθέσιμα 882mm για τα πόδια τους, ενώ ο χώρος για κεφάλια τους επαρκεί ακόμα και αν ξεπερνάνε σε ύψος τα 185cm.
Ο όμορφος και ευκρινής ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25in, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις με τους κινητήρες 100/120Ps και είναι ο ίδιος που συναντούμε και σε άλλα τελευταία μοντέλα της Hyundai όπως το i20 και το Tucson.
Η εικόνα στο ταμπλό ολοκληρώνεται με την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό, καθώς και για την επιλογή προφίλ οδήγησης, κτλ. Στην κορυφαία έκδοση Distinctive (που δοκιμάζουμε) στο ταμπλό θα συναντήσουμε μια αιωρούμενη οθόνη αφής των 10,25in (8in στις εκδόσεις Exclusive και Premium), μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός του infotainment, ενώ υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα με Bluetooth, με Android Auto και Apple CarPlay.
Το πακέτο του εξοπλισμού Distinctive είναι ιδιαίτερα πλούσιο και περιλαμβάνει εκτός από πολλά συστήματα ασφαλείας του πακέτου Hyundai SmartSense, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ασύρματη φόρτιση κινητού, φώτα LED εμπρός και πίσω, φιμέ τζάμια, ζάντες 17in, θύρες USB για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, smart key, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, drive select mode, καθίσματα με περισσότερη πλευρική στήριξη και αρκετές ακόμα ανέσεις.
Δοκιμασμένη συνταγή
Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε τον γνωστό μας τρικύλινδρο turbo κινητήρα T-GDi των 998cc, που αποδίδει 100Ps, καθώς και 17,5kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι τις 4.000rpm, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων. Παρά το γεγονός ότι το αυτόματο Bayon χρειάζεται 1 επιπλέον δευτερόλεπτο από το χειροκίνητο (11,7s έναντι 10,7s) για τα πρώτα 100km/h από στάση, το σύνολο σε καμία περίπτωση δεν κινείται νωχελικά. Σε αυτό βοηθάει η υψηλή ροπή που διατηρείται σταθερή για 2.500rpm, αλλά και το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο. Η δε τελική ταχύτητα του των 180km/h είναι μειωμένη κατά 3km/h σε σχέση με το αντίστοιχο Bayon με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων.
Με το προφίλ οδήγησης στην λειτουργία ECO, η κατανάλωση μπορεί να κατέβει σε αρκετά χαμηλές τιμές και να φτάσει τα 6,2-6,3lt/100km με κλειστό τον κλιματισμό ή τα 6,8-6,9lt/100km με το κλιματιστικό ενεργοποιημένο. Με κανονικούς ρυθμούς οδήγησης και το επιλεγμένο προφίλ το Normal, η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 7lt/100km. Στο προφίλ Sport η κατανάλωση ανεβαίνει εύκολα στα 8lt/100km, όμως έχουμε καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, το τιμόνι γίνεται πιο σφιχτό, οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται πιο γρήγορα, ενώ παράλληλα γίνονται σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα. Παρά την ονομασία του συγκεκριμένου προφίλ, το Bayon σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ μοντέλο, είναι όμως ένα ικανό και σβέλτο B-SUV που μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικους, μαζί με τις αποσκευές τους. Αν επιλέξεις να κινηθείς σχετικά γρήγορα, θα σε ξενίσει κάπως το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι και η αργή απόκριση του αυτόματου κιβωτίου στα κατεβάσματα. Τα φρένα του είναι κάτι παραπάνω από αποτελεσματικά και ανθεκτικά, ενώ η οδηγική του συμπεριφορά είναι φιλική και ομοιογενής, με την ανάρτηση να έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση και να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις. Με τις ζάντες των 17in και τα ελαστικά με το 45άρι προφίλ, γίνονται πιο εύκολα αντιληπτές οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κάτι που στην προηγούμενη έκδοση που είχαμε δοκιμάσει -με τις ζάντες των 16in, δεν ήταν αισθητό. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Bayon είναι προβλέψιμο και απόλυτα ελεγχόμενο από τον μέσο οδηγό.
Ναι, αξίζει!
Η βασική έκδοση του Bayon με το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων είναι η Premium και κοστίζει €19.490 ενώ η έκδοση Distinctive της δοκιμής, με τον πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει €20.490. Από εκεί και πάνω ακολουθούν τα ήπια υβριδικά με το σύστημα των 48V, που ξεκινάνε από τα €18.890 για την έκδοση Premium με τον 1.0Τ-GDi των 100Ps και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο iMT. Όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai, έτσι και το Bayon καλύπτεται από πενταετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, πενταετή εγγύηση βαφής και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.0T 100Ps 7DCT (Premium): €19.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0T 100Ps 7DCT (Distinctive): €20.490
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κύλισης | Απόκριση κιβωτίου στα κατεβάσματα |
Πρακτικότητα | |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.180 | |
Ύψος (mm) | 1.490 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.205 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 411 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/4.500-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5/1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 11,7 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 118-123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |