Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Premium
Το Compass είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για την Jeep το οποίο έχει σχεδόν την ίδια βαρύτητα με το μικρότερο Renegade για την ευρωπαϊκή αγορά, αφού αντιπροσωπεύει το 40% των συνολικών πωλήσεων της αμερικάνικης φίρμας. Πρόσφατα παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του, με διακριτικές πλην όμως ουσιαστικές αλλαγές εξωτερικά, στα νέα Full-LED (παρέχονται από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού) φωτιστικά σώματα, στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, αλλά και στα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου όπως οι πολύ όμορφες ζάντες 19άρες της έκδοσης Limited, όπως αυτού που είχαμε στη διάθεση μας. Η κλασσική μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες εξακολουθεί να κυριαρχεί στο μπροστινό μέρος δίνοντας το κύρος μίας premium κατασκευής.
Hello there!
Οι μεγαλύτερες διαφορές όμως, εντοπίζονται στο εσωτερικό του, που είναι ριζικά ανανεωμένο και φέρνει το Compass στο 2021. Το νέο ταμπλό είναι σαφώς πιο μοντέρνο αλλά και πολυτελές, προσφέροντας ένα σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, με οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10,25in για τον πίνακα οργάνων και άλλη μια αφής 10,1in (8,4in στις βασικές εκδόσεις) στο πάνω μέρος του ταμπλό, που ενσωματώνει το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο ανάμεσα σε όλες τις κλασικές λειτουργίες που έχουν τα μοντέρνα συστήματα, μπορεί να κάνει ασύρματο mirroring με συσκευές Smartphone, επιτρέπει την ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών και είναι συμβατό με δίκτυα 5G. Γενικότερα η εικόνα στο εσωτερικό, αποπνέει έναν αέρα πολυτέλειας και στιβαρότητας, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και σίγουρα όχι αμερικάνικο. Τα πλαστικά του είναι πολύ καλά σε ποιότητα, αναλόγως και η συναρμογή και όλα δείχνουν πως πρόκειται για ακριβό αυτοκίνητο, καμία σχέση δηλαδή με τα Jeep του παρελθόντος, που σε αυτό τον τομέα υστερούσαν έναντι του ανταγωνισμού.
Βελτιωμένη είναι και η πρακτικότητα του ανανεωμένου μοντέλου καθώς οι μπροστά επιβάτες έχουν στη διάθεση τους επιπλέον 7,2lt αποθηκευτικού χώρου, νούμερο 3 φορές μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Χωροταξικά δεν άλλαξε κάτι με το Compass να μπορεί να φιλοξενήσει πολύ άνετα 4 άτομα, ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών με τα 438lt.
Premium και στον δρόμο
Το νέο Compass, όπως και τα συγγενικά του Renegade (Fiat 500X και λοιπά του ομίλου της FCA), εξοπλίζεται και αυτό με την νέα γενιά βενζινοκινητήρων FireFly Turbo με κωδική ονομασία GSE (Global Small Engine). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας βρίσκεται ο τετρακύλινδρος των 1.332cc, στην ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις του, αυτήν των 150PS με 27kgm ροπής, που συνδυάζεται με εξάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (η μικρότερη είναι με 130Ps και χειροκίνητο κιβώτιο).
To νέο Compass, έχει εξαιρετική ηχομόνωση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης ακόμα και με τους τροχούς των 19in της έκδοσης Limited. Είναι αθόρυβο, άνετο, δεν χτυπάει στις ανωμαλίες και με το αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά ξεκούραστο στις μετακινήσεις εντός πόλης. Το κιβώτιο όμως, ειδικά στο πρόγραμμα normal, είναι προγραμματισμένο με έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση, αλλά όχι ιδανικά. Αλλάζει ταχύτητες πολύ νωρίς και «κρεμάει» το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να πατάς περισσότερο γκάζι, να αργεί να κάνει kick down, και όταν το κάνει, λόγω της θέσης του γκαζιού το κάνει απότομα κάτι που μπορεί να ενοχλεί ορισμένες φορές. Το βάζεις από την αρχή στην θέση Sport και ησυχάζεις, μόνο που η κατανάλωση σε αυτήν την περίπτωση ξεφεύγει από την εργοστασιακή τιμή και φτάνει στα 9,6lt/100km, τιμή αποδεκτή για το είδος και το βάρος του. Επιπλέον το πρόγραμμα Sport «σφίγγει» λίγο και το πολύ ελαφρύ τιμόνι, που πλέον «ακούει» καλύτερα, κάτι που ισχύει και την πεταλούδα του γκαζιού και έτσι μπορείς να κινηθείς με άνεση και ασφάλεια παντού. Το μοτέρ έχει δύναμη από χαμηλά και κινεί πρόθυμα τα 1.505kg του Compass, με σύμμαχο βέβαια τα 27kgm ροπής από τις μόλις 1.560rpm. Καμιά φορά αναφέρουμε τους αριθμούς χωρίς να τους συνειδητοποιούμε... Αυτός ο 1,3lt έχει 27kgm στις 1.560rpm! Πριν 15 χρόνια, θα έπρεπε να είναι 2,0lt diesel για να έχει τόση ροπή σε τόσο χαμηλές στροφές!
Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές για το μέγεθος και το βάρος του, με τα 0-100km/h να έρχονται σε 9,2sec και την τελική του να αγγίζει οριακά τα 200km/h. Όσο για την ιδιότητά του σαν Jeep, η δικίνητη έκδοση με τις 19άρες δεν είναι για ακραίες εκτός δρόμου εξορμήσεις, αλλά τα 198mm απόστασης από το έδαφος, εξασφαλίζουν πως δεν θα βρει κάτω πουθενά, όσο κακοτράχαλος και να είναι ο χωματόδρομος. Επίσης του εξασφαλίζουν μεγάλες γωνίες ράμπας και διαφυγής, αρκεί να υπάρχει η πρόσφυση για να τις ανέβει. Σε καλό “πατημένο” χώμα πάντως, πηγαίνει όπως και στην άσφαλτο, μιας και η σχετικά μαλακή ανάρτηση εξασφαλίζει πως δεν θα βγει ο καφές από το ποτήρι. Είναι μαλακή μεν, αλλά στην άσφαλτο κρατάει αρκετά καλά και σε συνδυασμό με τα φαρδιά λάστιχα, εμπνέει εμπιστοσύνη για να κινηθείς σβέλτα εκμεταλλευόμενος την δύναμη του κινητήρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου Compass στην βασική έκδοση 1.3lt 130Ps Sport είναι €23.300 ευρώ, ενώ η πλούσια έκδοση Limited με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο (όπως της δοκιμής μας) κοστίζει €31.200. Γενικά, το νέο Compass, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην C-SUV κατηγορία, με χαρακτήρα, ποιότητα και εντυπωσιακή εμφάνιση.
Τιμή βασικής έκδοσης Compass 1.3T FWD MT 130Ps (Sport): €23.300
Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass 1.3T FWD DDCT 150Ps (Limited): €31.200
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Αναβάθμιση στο εσωτερικό | Κατανάλωση |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση ανάρτησης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 70mm x 86,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx19in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.404 | |
Πλάτος (mm) | 1.874 | |
Ύψος (mm) | 1.629 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.505 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 438 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27/1.560 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 199 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 152-159 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6-8,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,6 |