Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | i20 |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Από το τμήμα N Division της Hyundai έχουν περάσει σχεδόν όλα τα μοντέλα της και έχουν αποκτήσει είτε την σκληροπυρηνική τους έκδοση N είτε την πιο light, αλλά αρκετά πιο σπορ από τις απλές εκδόσεις, N Line, όπως το i10 N Line που είχαμε δοκιμάσει και μας άφησε καλές εντυπώσεις. Το i20 φυσικά δεν θα μπορούσε να μην περάσει από αυτό το τμήμα και μετά το εκπληκτικό δυναμιτάκι που ονομάζεται i20 N, είχε σειρά η πιο απλή έκδοσή του, η N Line.
Ξεχωριστό!
Το i20 N Line ξεχωρίζει αμέσως από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, χωρίς όμως να είναι υπερβολικό ή κραυγαλέο. Εξωτερικά ο πιο επιθετικός σε σχεδίαση μπροστά προφυλακτήρας πλαισιώνει την επίσης ξεχωριστή μάσκα με μοτίβο καρό σημαίας και συμπληρώνει την εικόνα του με μια γκρι γραμμή στο κάτω μέρος του. Στο πίσω μέρος, αντίστοιχης σχεδίασης είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με diffuser, τρίγωνο φως ομίχλης τοποθετημένο στο κέντρο του (όπως και στο i20 N), με την εικόνα να συμπληρώνεται από την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Στο πλαϊνό τμήμα θα συναντήσουμε νέα μαρσπιέ σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, καθώς και τις δίχρωμες ζάντες των 17in. Το αμάξωμα έρχεται σε εννέα αποχρώσεις, που περιλαμβάνουν τρεις μεταλλικές, πέντε περλέ και μια λευκή με την διχρωμία στην οροφή να είναι κατά επιλογή.
Στο εσωτερικό τώρα, ξεχωρίζουν οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, τα οποία διαθέτουν αρκετά καλύτερη πλευρική στήριξη, με τις κόκκινες ραφές που θα τις συναντήσουμε και στο τιμόνι, αλλά και στον επιλογέα ταχυτήτων, καθώς και στο χειρόφρενο. Κόκκινες πινελιές κοσμούν επίσης τις χειρολαβές των θυρών, αλλά και τους αεραγωγούς του κλιματισμού. Το τριάκτινο τιμόνι έχει διαφορετική σχεδίαση και στο κάτω τμήμα φέρει το λογότυπο N, με την σπορτίφ εικόνα να ολοκληρώεται από τα πεντάλ με την επένδυση αλουμινίου. Οι εξωτερικές διαστάσεις διαφέρουν λόγω των διαφορετικών προφυλακτήρων, με το συνολικό μήκος να ανεβαίνει στα 4.075mm από τα 4.040mm που είχε αρχικά, ενώ το ύψος έχει αυξηθεί ελαφρά κατά 5mm λόγω των μεγαλύτερων ζαντών.
Βελτιώσεις ουσίας!
Εκτός όμως από το αισθητικό κομμάτι, το i20 N Line έχει ορισμένες μικρές μεν, αλλά ουσιαστικές αλλαγές στα μηχανικά του μέρη. Η ανάρτηση για παράδειγμα, έχει αρκετά πιο σφιχτή ρύθμιση, με αποτέλεσμα να έχουμε περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και καλύτερο έλεγχο, χωρίς να θυσιάζεται σημαντικά η -αρκετά καλή- άνεση του συνόλου. Αντίστοιχα με την ανάρτηση, διαφορετική είναι και η ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης, που είναι λίγο πιο άμεσο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Το κιβώτιο iMT των έξι σχέσεων έχει σίγουρα καλύτερη ρύθμιση από τις υπόλοιπες υλοποιήσεις που έχουμε δοκιμάσει σε μοντέλα της Hyundai, με τον λεβιέ να έχει πιο μικρές διαδρομές και αρκετά καλύτερη αίσθηση. Επιπλέον, στο πρόγραμμα Sport ενεργοποιείται και το rev matching που δεν υπάρχει στις απλές εκδόσεις του μοντέλου και σε συνδυασμό με τον έντονα μπάσο ήχο της εξάτμισης, σου φτιάχνει την διάθεση και σε κάνει να το οδηγείς πιο επιθετικά.
Παίζοντας δημιουργικά!
Με όλα τα παραπάνω στο μυαλό, αντιλαμβάνεται κανείς πως τα διακοσμητικά N Line που κοσμούν διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, έχουν λόγο ύπαρξης, εκτός από τον αισθητικό. Και αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεται περισσότερο όταν αρχίσει και πιέζει κανείς το μικρό i20 σε μια πιο απαιτητική διαδρομή. Τα ελαστικά με διάσταση 215/45 έχουν σημαντικά αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, η οποία όταν το επιδιώξει κανείς, μπορεί να τον βοηθήσει στο να τοποθετήσει καλύτερα το αυτοκίνητο στην είσοδο της στροφής, παίζοντας ελαφρά με την ουρά του. Το άμεσο τιμόνι είναι σύμμαχος στην διαδικασία και σε συνδυασμό με το σφιχτό setup της ανάρτησης και το στιβαρό πλαίσιο, δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί όχι μόνο γρήγορα, αλλά και διασκεδαστικά! Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και ακούραστα, με τον κινητήρα να στέκεται στο ύψος των -σπορτίφ- περιστάσεων
Ο γνωστός τρικύλινδρος 1.0T-GDi της οικογένειας SmartStream χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και τεχνολογία CVVD που μεταβάλλει διαρκώς τη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων, αποδίδοντας 120Ps και συνδυάζεται με το επίσης γνωστό ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V και έχει αρκετά περιθώρια δύναμης, παρέχοντας τη δυνατότητα στο μικρό hatchback να κινηθεί πάντα και παντού σβέλτα. Τα 10,1sec που χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100km/h είναι μια αρκετά καλή τιμή, όπως και τα 190km/h της τελικής του ταχύτητας. Πέρα όμως από την σπορ και γρήγορη οδήγηση, το i20 εξακολουθεί και παραμένει ένα ιδιαίτερα πρακτικό και χρηστικό καθημερινό αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές. Αν μάλιστα κάποιος είναι προσεκτικός στο πάτημα του γκαζιού, θα μπορέσει να κινηθεί αρκετά οικονομικά, με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει εύκολα τα 7lt/100km. Βέβαια, αν αρχίσει να εξαντλεί τον κινητήρα, η μέση τιμή θα ανέβει, αλλά όχι σε τραγικά επίπεδα, φτάνοντας μέχρι και τα 8,5-9lt/100km. Παρά το μικρό του μέγεθος, το i20 N Line δεν θα πει όχι και στα ταξίδια και εκεί μπορούμε να δούμε την κατανάλωση να κατεβαίνει πιο χαμηλά από τα 6,5lt, χάρη στην λειτουργία sailing που οφείλεται στο ήπιο υβριδικό σύστημα και το κιβώτιο iMT.
Τα κάνει όλα και συμφέρει!
Συμφέρει γιατί με το πακέτο N Line η τιμή του i20 1.0Τ-GDi με τα 120Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο iMT διαμορφώνεται στα €20.790, την στιγμή που η βασική έκδοση Exclusive κοστίζει €17.990. Ο δε εξοπλισμός της έκδοσης N Line περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, ατμοσφαιρικό εσωτερικό φωτισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25in, οθόνη αφής 8in, κάμερα οπισθοπορείας, θύρες USB, φώτα Full LED εμπρός και πίσω, το πακέτο ασφαλείας Hyundai SmartSense και αρκετά επιπλέον ακόμα επιλογές που θα ζήλευαν σύνολα ανώτερης κατηγορίας. Επίσης, όπως όλα τα Hyundai καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση των πέντε ετών, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Αν λοιπόν αναζητείτε ένα σπορτίφ, γρήγορο, διασκεδαστικό, αλλά και χρηστικό στην καθημερινότητα αυτοκίνητο, το i20 με το πακέτο N Line, σας περιμένει!
Διαμορφώστε την δική σας έκδοση του Hyundai i20.
Τιμή βασικής έκδοσης i20 1.0T-GDi 48V 120Ps (Exclusive): €17.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής i20 1.0T-GDi 48V 120Ps (N Line): €20.790
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορ χαρακτήρας | Χώρος αποσκευών |
Απόδοση κινητήρα | Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό |
Οδηγική συμπεριφορά | Αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη |
Χώροι επιβατών | |
Τιμή αγοράς | |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων iMT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.075 | |
Ύψος (mm) | 1.455 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.580 | |
Βάρος (kg) | 1.090 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 262-1.075 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 120/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5/1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 120-123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,1 |