Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | V60 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το γνωστό πλάνο εξηλεκτρισμού της Volvo περιλαμβάνει την πλήρη κατάργηση των θερμικών της κινητήρων μέχρι το 2030 προκειμένου να φτάσει μέχρι το 2040 να εφαρμόσει το πλάνο Zero Emissions Future με ουδέτερο οικολογικό αποτύπωμα. Η κίνηση αυτή προφανώς και δεν γίνεται από τη μία στιγμή στην άλλη και η μετάβαση γίνεται σταδιακά με το λανσάρισμα plug-in hybrid και hybrid εκδόσεων, όπως έγινε και με το V60 T6 Recharge.
Πλέον και εξηλεκτρισμένο
Αν υπάρχει ένα μοντέλο στην γκάμα της Volvo που σου δίνει την εντύπωση πως με αυτό θα ταξιδέψεις σε όλη την Ευρώπη με χαρακτηριστική άνεση, αυτό είναι το V60. Στην έκδοση T6 Recharge μάλιστα, έχει όλη την απαραίτητη τεχνολογία και παραπάνω από επαρκή ισχύ, προκειμένου να μεταφέρει εσένα και τους επιβάτες σου, μαζί με τις αποσκευές τους σε κάθε σημείο της Γηραιάς Ηπείρου. Είναι εξοπλισμένο με τον γνωστό τετρακύλινδρο 2.0lt turbo κινητήρα, που αποδίδει 253Ps και 35,7kgm ροπής μεταξύ 2.200 και 4.800rpm και συνδυάζεται με έναν υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που ζυγίζει 34kg και αποδίδει 88Ps και 25,5kgm ροπής, καθώς και από έναν ακόμα μικρότερο ηλεκτρικό κινητήρα των 6Ps που είναι συνδεδεμένος με ιμάντα και εκτελεί χρέη μίζας-δυναμό. Στο κεντρικό τούνελ μετάδοσης φιλοξενείται η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου των 11,6kWh, η οποία κλέβει αρκετό χώρο για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη του πίσω καθίσματος, αλλά και από το κεντρικό ντουλαπάκι που βρίσκεται κάτω από το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα δύο μπροστά καθίσματα. Το αποτέλεσμα είναι η συνδυαστική ισχύς του συνόλου να φτάνει τα 350Ps και η ροπή τα 60,2kgm. Η κίνηση από τον θερμικό κινητήρα μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων στους μπροστά τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω.
How stuff works
Το plug-in hybrid σύστημα του V60 έχει τρεις βασικές λειτουργίες, την Hybrid, την Pure και την Constant AWD. Η Hybrid είναι η προεπιλεγμένη -βασική- λειτουργία του αυτοκινήτου και κάνει χρήση του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα, δίνοντας όμως προτεραιότητα στον δεύτερο, με την προϋπόθεση πως η μπαταρία έχει επαρκές απόθεμα ενέργειας. Όταν αδειάσει η μπαταρία, τότε ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει την φόρτισή της, αλλά και την κίνηση του οχήματος. Επίσης, δίνεται προτεραιότητα στον θερμικό κινητήρα όταν κινούμαστε σε αυτοκινητόδρομο, κάτι που αντιλαμβάνεται το αυτοκίνητο, παίρνοντας σήμα από το GPS του. Στην λειτουργία Pure, χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας, αρκεί φυσικά να είναι γεμάτη η μπαταρία, η οποία δίνει μια αυτονομία των 40-45km, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 130km/h. Τέλος, στην τελευταία λειτουργία, χρησιμοποιούνται και οι δύο κινητήρες μέχρι τα 50km/h, ενώ μετά από αυτή την ταχύτητα επιλέγεται αυτόματα η Hybrid. Από τη στιγμή που η μπαταρία είναι φορτισμένη, η μέση τιμή της κατανάλωσης θα κυμανθεί σε εξαιρετικά χαμηλά νούμερα, που με το ζόρι θα ξεπεράσουν τα 3lt/100km. Από την στιγμή όμως που θα αδειάσει, η κατανάλωση θα ανέβει στα 7,3lt/100km με φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης, ενώ αν αποφασίσει κανείς να το κυνηγήσει και να εξαντλήσει την δύναμη του κινητήρα, θα ανέβει άνετα στα 10lt/100km.
Έχει δύναμη!
Ο κινητήρας έχει αρκετά αποθέματα ισχύος και δεν το κρύβει καθόλου. Τα 5,4sec που χρειάζεται για να επιταχύνει τα 1.975kg του αμαξώματος από στάση στα πρώτα 100km/h, μαρτυρούν ότι το σουηδικό station είναι ιδιαίτερα γρήγορο. Ακόμα και αν η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180km/h, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo. Πέρα από τις επιδόσεις, το V60 ακόμα και με τα έξτρα κιλά που έχει λόγο του υβριδικού συστήματος, παραμένει άνετο και η ανάρτησή του αν και έχει πιο σφιχτή ρύθμιση προκειμένου να διαχειριστεί το μεγαλύτερο βάρος, λειτουργεί αποτελεσματικά, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό και να κουράζει τους επιβάτες. Η ηχομόνωση παραμένει στα γνωστά υψηλά standards της εταιρείας, με αποτέλεσμα όταν τα παράθυρα είναι κλειστά, το V60 να είναι ένα από τα πλέον ήσυχα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά. Σίγουρα οι μεγάλες του διαστάσεις θα δυσκολέψουν λίγο τις μετακινήσεις στους στενούς δρόμους της πόλης και θα πρέπει να εξοικειωθεί ο οδηγός με τον όγκο του. Το σημείο όμως που το V60 βρίσκεται στο στοιχείο του, είναι ο ανοιχτός δρόμος. Οι άνετοι χώροι, η ήσυχη καμπίνα και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, του επιτρέπουν να καταπίνει τα χιλιόμετρα χωρίς κόπο, καθιστώντας το ως ένα από πλέον ταξιδιάρικα οχήματα που μπορεί να επιλέξει κανείς. Το V60 αν και έχει αρκετή δύναμη, δεν προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση σε σφιχτή διαδρομή, γιατί αφενός το αυξημένο βάρος του, αλλά και το σύστημα διεύθυνσης με την μέτρια αίσθηση, θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στις όποιες ορέξεις του οδηγού. Βέβαια, το V60 T6 σίγουρα δεν σχεδιάστηκε για τέτοιου είδους «μεταχείριση».
Γεννημένο για ταξίδια
Το V60 T6 Recharge διατίθεται μόνο με ένα επίπεδο εξοπλισμού, που ονομάζεται Core και κοστίζει €51.850 και προσφέρει αρκετές ανέσεις, όπως αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία Clean Zone, ηχοσύστημα με δέκα ηχεία, ζάντες 18in diamond cut, επένδυση στο εσωτερικό Iron Ore, επένδυση από οικολογικό δέρμα στο τιμόνι, πλήρες ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, καθώς και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Ελλείψεις στον εξοπλισμό εντοπίσαμε και είναι οι δερμάτινες επενδύσεις στο σαλόνι, τα ηλεκτρικά καθίσματα και η κάμερα οπισθοπορείας. Ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να τα προσθέσει ως προαιρετικό εξοπλισμό, όπως μπορεί να προσθέσει και φιμέ πίσω τζάμια (+€375), προβολείς Full-LED (+€800), park-assist (+€550), θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες 19in (+€650) και επιλογή επενδύσεων δέρματος (+€1.370-€1.490) για το εσωτερικό ανάμεσα από δύο τύπους. Όπως και να διαμορφωθεί το Volvo V60, παραμένει ένας ιδιαίτερα άνετος και ταξιδιάρικος σύντροφος, που χάρη στο υβριδικό του σύστημα θα σας μεταφέρει και σχετικά οικονομικά, αρκεί να έχετε τη δυνατότητα συχνής φόρτισης της μπαταρίας.
Μπορείτε τώρα να διαμορφώσετε το δικό σας Volvo V60.
Τιμή έκδοσης δοκιμής V60 T6 Recharge Core: €51.860
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κύλισης | Μείωση χώρου κεντρικής κονσόλας από την τοποθέτηση των μπαταριών στο κεντρικό τούνελ |
Επιδόσεις | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Κατανάλωση με φορτισμένη μπαταρία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.761 | |
Ύψος (mm) | 1.427 | |
Πλάτος (mm) | 2.040 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.872 | |
Βάρος (kg) | 1.975 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 529-1.441 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, με συνθετικό εγκάρσιο φύλλο σούστας αντί ελατηρίων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού (Ps/rpm) | 253 /6.000 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού (kgm/rpm) | 35,7 /2.200-4.800 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 88 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 24,5 | |
0-100km/h (sec) | 5,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 40 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατανάλωση (lt/100km) | 0,8 | |
Κατανάλωση δοκιμής (lt/100km) | 7,3 |