Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Niro |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Διαφορετικό
Αυτό είναι το νέο KIA Niro, στη δεύτερη γενιά του γενικά, την πρώτη όμως στη χώρα μας που διατίθεται σε ολόκληρη την γκάμα του, μιας και το πρώτο είχε έρθει μόνο ως ηλεκτρικό. Το νέο μοντέλο, είναι εντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο και προσπαθώντας να το κατατάξω σε μια κατηγορία τελικά κατέληξα πως ...είναι αυτό που βλέπεις, κάτι ανάμεσα από το XCeed και το Sportage χωρίς όμως μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Βασίζεται στην 3η γενιά της πλατφόρμας «Κ», η οποία διαθέτει 22% περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής από την 2η, με χαμηλότερο μάλιστα βάρος κατά 20,3kg.
Οι διαστάσεις του είναι 4.420mm μήκος, 1.825mm πλάτος, 1.570mm ύψος και έχει μεγάλο μεταξόνιο 2.720mm. Η ΚΙA το κατηγοριοποιεί ως Compact Crossover Utility Vehicle, αλλά λίγη σημασία έχουν οι ονομασίες... είναι ένα πολυτάλαντο και πρακτικό αυτοκίνητο. Διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, ως plug-in hybrid και ως full hybrid, όπως είναι αυτό που έχουμε εδώ για δοκιμή, που κατά την γνώμη μου είναι και η πιο πρακτική λύση μιας και χρησιμοποιείται σαν κανονικό αυτοκίνητο που απλά φορτίζει μόνο του μια μικρή μπαταρία με την ενέργεια που θα χανόταν σε μορφή ζέστης κατά το φρενάρισμα. Είναι μοντέρνο, τεχνολογικά προηγμένο και ιδιαίτερο, όπως όλα τα καινούργια μοντέλα ΚΙΑ και τα ξαδέρφια τους τα Hyundai, που ακολουθούν μια γενική σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά με μεγάλες διαφοροποιήσεις που δεν τα κάνουν να μοιάζουν σαν το ίδιο αυτοκίνητο σε διαφορετικά μεγέθη, αλλά ξεχωριστά ενδιαφέροντα μοντέλα.
Το συγκεκριμένο έχει επιρροές από τα υπόλοιπα της γκάμας, με κυριότερη αυτή του εσωτερικού που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το εξαιρετικό EV6, με τις δύο οθόνες 10,25in σε ένα ενιαίο πάνελ, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τις υπόλοιπες λειτουργίες του οχήματος, με μία επιπλέον μακρόστενη μπάρα αφής στο κάτω τμήμα, από την οποία μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και τις υπόλοιπες λειτουργίες. Η γενική εικόνα στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακή με προσεγμένο design, διακριτικό φωτισμό LED και ποιοτικά υλικά κατασκευής στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας. Πρακτική λεπτομέρεια είναι ο χώρος για αντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, αλλά και οι θύρες USB στα πίσω καθίσματα για να φορτίζουν τα παιδιά τα Smartphones τους. Χάρη στην έξυπνη σχεδίαση, το Niro εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεταξόνιο των 2,72m εξασφαλίζοντας πολύ καλούς χώρους τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, με τους τελευταίους να επωφελούνται από τα νέα μπροστινά καθίσματα με μικρότερο πλάτος κατά 30%. Ο χώρος αποσκευών είναι εξίσου πληθωρικός, με χωρητικότητα 451lt, αρκετά για τις ανάγκες μιας οικογένειας, με αναδιπλούμενη μάλιστα εταζέρα που όταν αφαιρεθεί δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο και μπορείς να την πάρεις μαζί σου στις διακοπές (συνήθως οι εταζέρες μένουν στο σπίτι σε περίοδο διακοπών). Το KIA Niro σαν αυτοκίνητο του 2023 εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού υπό την ονομασία «DriveWise», από την βασική μάλιστα έκδοση, εκτός του Highway Driving Assist που είναι διαθέσιμο από την μεσαία έκδοση Titanium και πάνω.
Simply Hybrid
Το Niro Hybrid κινείται από το ίδιο, δοκιμασμένο σύνολο του ομίλου Hyundai-KIA (το ίδιο δηλαδή με το Kona Hybrid) που αποτελείται από ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6lt, με ισχύ 105Ps και 15kgm ροπής που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 43,5Ps και 17,3kgm. Συνδυαστικά στους εμπρός τροχούς φτάνουν 141Ps, ενώ η ροπή των 27kgm είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, τόσο γιατί είναι χαμηλόροπος ο βενζινοκινητήρας όσο και γιατί ενισχύεται από την σταθερή ροπή του ηλεκτρικού. Η μικρή μπαταρία έχει χωρητικότητα μόλις 1,56kWh, γιατί στην πραγματικότητα δεν είναι εκεί για να αποθηκεύσει ενέργεια και να κινεί το όχημα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά για να δουλεύει πάντα συνδυαστικά ως αρωγός στον θερμικό. Αυτό σημαίνει πως και δεκαπλάσια χωρητικότητα να είχε, δουλεύοντας με αυτόν τον τρόπο, θα χρησιμοποιούσε μόνο το 1/10, να αδειάζει και να γεμίζει αμέσως. Αυτή η τόση αποθηκευμένη ενέργεια όμως είναι αρκετή για να βοηθήσει στην οικονομία καυσίμου εντός πόλης, όπου μεγάλο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων περιλαμβάνει συνεχόμενες εκκινήσεις από φανάρια και στενά, όπου ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να δώσει ώθηση χωρίς κατανάλωση καυσίμου. Μετά αναλαμβάνει και ο θερμικός, με εμπλοκή που δεν γίνεται αντιληπτή, πέρα από τον ήχο που αλλάζει.
Μεγάλο πλεονέκτημα το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την σφιχτή κλιμάκωση σε σχέση με τα CVT του ανταγωνισμού, τα οποία δεν αγάπησε ποτέ κανείς μας. Το αποτέλεσμα είναι σε κανονική χρήση να βλέπεις τιμές κατανάλωσης της τάξης των 5,5-5,6lt/100km, οι οποίες με κίνηση αποκλειστικά στο πρόγραμμα ECO μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 5lt/100km. Στον ανοιχτό δρόμο, όπου η ανάκτηση ενέργειας χρησιμοποιείται ελάχιστα η κατανάλωση θα σταθεροποιηθεί εύκολα λίγο πάνω από τα 6lt. Η ΚΙΑ πάντως δεν έχει αφήσει το θέμα στην τύχη του, μιας και το Niro διαθέτει την τεχνολογία «Green Zone», με την οποία το σύστημα διαχείρισης λαμβάνει δεδομένα από την πλοήγηση και ρυθμίζει αυτόματα την κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, το οποίο μάλιστα είναι παραμετροποιήσιμο και από τον οδηγό, για παράδειγμα μπορείς να το ρυθμίσεις γύρω από το σπίτι σου να κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για να μην κάνει θόρυβο. Ακόμα και να μην το κάνεις όμως, το Niro «εκπαιδεύεται» από τις οδηγικές σου συνήθειες και προσαρμόζει το πρόγραμμα οδήγησης ανάλογα. Υπάρχει φυσικά και η επιλογή του οδηγού, ανάμεσα σε Eco και Sport, με την «τσαχπινιά» μάλιστα στο Eco τα paddles πίσω από το τιμόνι να ρυθμίζουν τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας όπως στα ηλεκτρικά, ενώ στο Sport να αλλάζουν ταχύτητες κανονικά!
Ενδιαφέρον οδηγικά
Θα περίμενε κανείς από τις προδιαγραφές του πως οδηγικά θα είναι ένα εντελώς αδιάφορο αυτοκίνητο που έχει μοναδικό σκοπό να είναι πρακτικό και οικονομικό, αλλά πλέον τα ΚΙΑ δεν είναι έτσι. Είναι αρκετά ευχάριστο και συμμετοχικό, με διακριτικό ESP που αν το θελήσεις, απενεργοποιείται και μπόλικο κράτημα, ειδικά στην πλούσια έκδοση της δοκιμής, με τις ζάντες των 18in, που παραδόξως δεν έχουν κάποιο από τα άθλια ελαστικά για χαμηλή κατανάλωση, αλλά ένα από τα καλύτερα all-around λάστιχα της αγοράς, τα Continental Premium Contact 6. Από αυτήν την επιλογή και μόνο, η οποία είναι προφανώς εις βάρος της κατανάλωσης, φαίνεται πως η ΚΙΑ -προς τιμήν της- δεν είναι διατεθειμένη να τα θυσιάσει όλα στον βωμό των ρύπων, αλλά δίνει βάρος και στην ευχαρίστηση του οδηγού. Έτσι ακόμα και σε αυτοκίνητα που δεν είναι επιδόσεων, (με 10,4sec για τα πρώτα 100km/h και τελική 165km/h δεν το λες σε καμία περίπτωση σπορ), στον δρόμο δεν είναι καθόλου βαρετό και μάλιστα λόγω της άμεσης απόκρισης του ηλεκτροκινητήρα, είναι σβέλτο στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και τις αλλαγές κατεύθυνσης. Το μόνο που δεν θα ικανοποιήσει τον απαιτητικό οδηγό είναι το αρκετά ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι που δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport.
Συνολικά, το Kia Niro είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που τείνει να συνδυάσει πολλές κατηγορίες οχημάτων και στην υβριδική του έκδοση προτάσσει την οικονομία στη χρήση. Η έκδοση Dynamic με τα 141Ps ξεκινάει από τα €33.490, με ένα απολύτως επαρκές επίπεδο εξοπλισμού.
Τιμή βασικής έκδοσης Niro Hybrid 1.6 141Ps 6-DCT (Dynamic): €33.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής Niro Hybrid 1.6 141Ps 6-DCT (Titanium): €36.490
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Κατανάλωση | Τιμή |
Εξοπλισμός | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | Χαμηλή τελική ταχύτητα |
Εσωτερικοί χώροι | |
Άνεση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.580cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72mm x 97mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη | |
Μπαταρία | 1,56kWh | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.420 | |
Ύψος (mm) | 1.585 | |
Πλάτος (mm) | 1.825 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.720 | |
Βάρος (kg) | 1.474 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 451-1.445 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 225/45 Continental Premium Contact 6 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 141 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 27 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW) | 43,5/32 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 17,3 | |
0-100km/h (sec) | 10,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 165 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 105 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 4,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,6 |