Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Seat |
Μοντέλο | Leon |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το SEAT Leon στην 4η γενιά του είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, καθώς βρίσκεται στην αγορά εδώ και 4 χρόνια, οι ανανεώσεις όμως, κυρίως σε επίπεδο εξοπλισμού, έχουν καταφέρει να το διατηρήσουν επίκαιρο «κόντρα» στην επέλαση των SUV που δεν αφήνουν τα παραδοσιακά -και πολλές φορές καλύτερα- hatchback να αναδειχθούν στις πωλήσεις. Από εκεί προκύπτουν και οι μέτριες πωλήσεις του ισπανικού μοντέλου τα τελευταία 2 έτη, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα άκρως ολοκληρωμένο και ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο. Ιδίως αν εξετάσουμε την έκδοση FR που δοκιμάζουμε, με τους 150 ίππους, το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και στην σφιχτή ανάρτηση, μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για “warm-hatch” ευκαιρία στα 25.990 ευρώ, όταν το Focus ST-Line 125Ps κοστίζει €28.070, το Golf στην έκδοση Life των 130 ίππων, €29.700 και το Astra Edition 130Ps, €27.900.
Και τα 3 αυτά μοντέλα είναι όχι μόνο ακριβότερα, αλλά υπολείπονται τόσο σε ιπποδύναμη όσο και σε εξοπλισμό. Αν εξετάσουμε τις αντίστοιχες, πιο πλούσιες και σπορτίφ, εκδόσεις των 3 μοντέλων οι τιμές γίνονται €33.026 (Focus ST-Line Χ 155Ps), €35.900 (Golf R-Line 150Ps) και €32.900 (Astra GS 130Ps), καθιστώντας το Leon φθηνότερο από €6.900 έως €9.900 συγκριτικά με τους 3 κύριους ανταγωνιστές του στο segment με αντίστοιχη ιπποδύναμη και εξοπλιστικό πακέτο. Κανονικά θα μπορούσα να τελειώσω το κείμενο κάπου εδώ, αλλά υπάρχουν και άλλοι τομείς που πρέπει να εξετάσουμε.
Sport Look
Μπορεί η ανεξαρτητοποίηση της μάρκας CUPRA να στέρησε την κορυφαία έκδοση του Leon από την γκάμα της SEAT, όμως ακόμα και η έκδοση FR είναι «αρκετή» για να παρέχει ένα αρκετά δυναμικό look. Το λευκό χρώμα ταιριάζει με τις γκρι διακοσμητικές λεπτομέρειες στους καθρέφτες, στην μάσκα και στους προφυλακτήρες με τα μεγάλα ανοίγματα, ενώ οι ζάντες των 18in γεμίζουν αποτελεσματικά τους μεγάλους θόλους του αμαξώματος.
Εντός της καμπίνας, η συναρμογή και η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ καλό επίπεδο αναλογικά με τις προτάσεις του C-segment, υπάρχουν ωστόσο προσπάθειες μείωσης του κόστους που εντοπίζονται στα αισθητά πιο σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 8,25in, η οποία δεν διακρίνεται ούτε για την ταχύτητα απόκρισης ούτε για το εύχρηστο μενού. Με χρέωση 620 ευρώ μπορείτε να επιλέξετε μεγαλύτερη οθόνη 10in, επιλογή που δεν προτείνουμε καθότι καταργεί τους φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος και τα 6 κουμπιά-συντομεύσεις εκατέρωθεν της οθόνης. Πιο χρήσιμη επένδυση είναι το ηχοσύστημα Beats Audio με 9 ηχεία, με χρέωση €440, το Park Assist με €335 ή το Connectivity Box με επαγωγική φόρτιση Smartphone με χρέωση €175.
Ο πίνακας οργάνων είναι φυσικά ψηφιακός και χρησιμοποιεί μια οθόνη 10,25in, η οποία διαθέτει όμορφες, ευκρινείς και σπορτίφ ενδείξεις, αν επιλέξεις το κατάλληλο μοτίβο απεικόνισης. Παρέχει δε πολλές επιλογές παραμετροποίησης χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα στο τιμόνι. Οι FR πινελιές εντοπίζονται στα σπορ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, τον διαφορετικό επιλογέα του κιβωτίου και τις κόκκινες ραφές στο δερμάτινο flat-bottom τιμόνι. Θα θέλαμε ωστόσο να υπάρχει ένας διακόπτης εναλλαγής των οδηγικών προφίλ, αφού για να επιλέξεις τα Normal, Eco, Sport και Individual πρέπει να μπεις από το μενού της οθόνης.
Sport Feel
Από την είσοδό σου στην καμπίνα του Leon θα καταλάβεις αμέσως ότι η SEAT είναι πολύ γενναιόδωρη με τον χώρο που παρέχει στον οδηγό, ακόμα και αν είσαι πολύ ψηλός. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα θα σε βοηθήσουν να βρεις γρήγορα την ιδανική θέση οδήγησης. Ο μεγάλος χώρος για το κεφάλι είναι ένα από τα σπουδαία χαρακτηριστικά του Leon εμπρός και συνδυάζεται με άφθονο χώρο για τους ώμους, ενώ αντίστοιχη άνεση θα νιώσουν ακόμα και 3 επιβάτες στα πίσω καθίσματα που έχουν στην διάθεσή τους ξεχωριστό έλεγχο για το κλιματιστικό (στάνταρ 3ζωνικός στην έκδοση FR).
Οι 150 ίπποι και τα 25,5kgm ροπής που αποδίδει ο κινητήρας «πασπαρτού» 1.5TSI σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο εξασφαλίζουν ζωντανές επιδόσεις (0-100km/h σε 8,4sec), βοηθώντας το Leon να διατηρεί αβίαστα έναν σβέλτο ρυθμό, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Στην καθημερινότητα κινείσαι εύκολα με 7,5-7,6lt/100km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με σύνεση στο γκάζι και εκμετάλλευση του συστήματος ACT για απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων είδαμε την κατανάλωση να πέφτει μέχρι τα 6,8lt/100km.
Η βασική γοητεία του Leon FR έγκειται στον τρόπο οδήγησής του. Μπορεί να μην είναι τόσο απολαυστικό για να το πιέσεις σε στριφτερή διαδρομή όσο το Ford Focus και η BMW σειρά 1, είναι ανώτερο όμως από την πλειοψηφία των hatchback που αποτελούν το C-segment. Η ανάρτηση είναι σφιχτή επιτρέποντας μικρές κλίσεις στις στροφές, το κράτημα είναι άφθονο και το τιμόνι, παρότι δεν διακρίνεται για την αίσθηση που φτάνει στα χέρια σου, εξασφαλίζει άμεσο και εύστοχο turn-in. Φυσικά με την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, τους τροχούς 18in και τον ημιάκαμπτο άξονα δεν μπορείς να περιμένεις κύλιση κορυφαίου επιπέδου, όμως το Leon FR δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κουραστικό, καθώς κάνει φιλότιμες προσπάθειες να στρογγυλέψει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον ανοιχτό δρόμο, ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι πάνω από τα 130km/h είναι αισθητοί, αλλά δεν ενοχλούν και το πάτημα κορυφαίου επιπέδου συνθέτει ένα σύνολο που διατηρεί εύκολα και άνετα την τροχιά του ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.
Συμπερασματικά, το SEAT Leon στην έκδοση FR με τους 150 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αναφέρεται σε όσους δεν αρέσκονται στα trends των SUV/Crossovers και θέλουν ένα 5θυρο hatchback με σπορ σχεδιασμό και οδηγική διάθεση, πολύ καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, σε τιμή «πρόκληση», συνθέτοντας μία από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας.
Τιμή βασικής έκδοσης: Leon 1.0 Eco TSI Style 110PS: €22.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής: Leon 1.5TSI FR 150PS: €25.990
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορτίφ σχεδίαση | Άνεση ανάρτησης |
Απόδοση κινητήρα | Πολυπλοκότητα infotainment |
Κατανάλωση | |
Οδική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.368 | |
Ύψος (mm) | 1.442 | |
Πλάτος (mm) | 1.799 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.682 | |
Βάρος (kg) | 1.330 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 380-1.190 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 288mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 272x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.550-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 221 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 131 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,4 |