Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Corsa |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Πέρασαν ήδη 4 και πλέον χρόνια από την τελευταία γενιά του Corsa, με το μικρό γερμανικό μοντέλο να συνεχίζει να αποτελεί το δυνατό χαρτί της Opel σε μια κατηγορία που έχουν μείνει ελάχιστοι και παραδοσιακά δυνατοί παίκτες, αυτή των supermini. Το Corsa είναι το μοναδικό αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία που κατάφερε να εκθρονίσει το Toyota Yaris από την κορυφή το 2023, κάτι που είχε καταφέρει και στο μακρινό 2012. Βέβαια, σε αντίθεση με τότε, τώρα τα πράγματα είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα για το Corsa, αφού πλέον προσφέρει όλα όσα αναζητά ο αγοραστής της συγκεκριμένης κατηγορίας και πολλά περισσότερα, κάτι που έρχεται να μας αποδείξει και στην ανανεωμένη του γενιά που δοκιμάζουμε.
Αισθητική ενσωμάτωση
Εμφανισιακά, η μεγάλη και ουσιαστική αλλαγή αφορά την ενσωμάτωση της μάσκας Vizor της Opel που είδαμε πρώτη φορά στο Mokka, η οποία αναδεικνύει τον σύγχρονο χαρακτήρα του Corsa και του προσθέτει το βασικό χαρακτηριστικό της εταιρικής ταυτότητας της μάρκας, όπως διαμορφώνεται σήμερα. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα νέα φώτα LED, το νέο έμβλημα και η αναγραφή του ονόματος «Corsa» στο πίσω μέρος, αλλά και τα νέα διαθέσιμα χρώματα συμπληρώνουν τις αλλαγές που -αν και είναι περιορισμένες- κάνουν τη διαφορά για το δημοφιλέστερο μοντέλο της Opel.
Αντίστοιχα περιορισμένες είναι και οι αισθητικές διαφορές στο εσωτερικό του ανανεωμένου Corsa, όμως πέρα από τις νέες επενδύσεις και τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια, υπάρχει και αναβάθμιση σε επίπεδο εξοπλισμού και συστημάτων ADAS. Η μοναδική ορατή διαφορά στο εκσυγχρονισμένο προφίλ του ανανεωμένου Corsa αφορά το νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 10in (7in στη βασική έκδοση Edition), το οποίο έχει νέο επεξεργαστή από την Snapdragon και προσφέρει πιο σύγχρονο και άμεσο μενού και ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay συσκευές. Η ποιότητα κατασκευής είναι και πάλι εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας με προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ στα ίδια επίπεδα βρίσκονται και οι διαθέσιμοι χώροι του ανανεωμένου Corsa, προσφέροντας άνετες μετακινήσεις για 4 επιβάτες και χώρο 309lt για τις αποσκευές τους.
Λίρα “100Ps”
Στο πεδίο των κινητήρων και των διαθέσιμων εκδόσεων του ανανεωμένου Corsa η γκάμα του περιλαμβάνει πλέον και ήπια υβριδικές εκδόσεις, εμείς ωστόσο δοκιμάζουμε τώρα την βασική έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2lt που αποδίδει 100Ps, με 20,9kgm ροπής. Εκ του αποτελέσματος και οδηγώντας το συγκεκριμένο Corsa είναι μία πολύ καλή αφορμή για να επιβεβαιώσουμε για άλλη μια φορά ότι η υπερτροφοδότηση και ένα σφιχτής κλιμάκωσης κιβώτιο -στην προκειμένη το εξαιρετικό AT8, με τον μετατροπέα ροπής- αρκούν και περισσεύουν για να διαμορφώσουν έναν ευχάριστο χαρακτήρα, ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ ανταγωνιστικών επιδόσεων και περιορισμένης κατανάλωσης. Με δεδομένο δε πως η τιμή του με αυτόν τον συνδυασμό ξεκινά από τα 22.500 ευρώ, το Corsa αποδεικνύεται λίρα 100 σε αυτή την περίπτωση. Σημειώστε πως η πλουσιότερη και πιο σπορτίφ έκδοση GS με τους 130 ίππους ξεκινά από τα 25.600 ευρώ, ενώ αντίστοιχα η υβριδική έκδοση με τα 136Ps και κιβώτιο e-DCT6 κοστολογείται στα €26.500.
Όπως και να έχει, το 100άρι Corsa στην πράξη δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο και σε κανέναν τομέα, με το μοτέρ να τα βγάζει πέρα άνετα με τα 1.100kg, επιδεικνύοντας θετικό τράβηγμα και ζωντάνια στις χαμηλομεσαίες στροφές. Η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 10,8sec και η τελική του φτάνει τα 192km/h, ενώ η μέση κατανάλωσή του δεν ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες τα 6,8-6,9lt/100km.
Οδηγικά, το ανανεωμένο Corsa δεν διαφέρει από το μοντέλο που αντικαθιστά, προσφέροντας ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα τόσο εντός όσο και σε εκτός πόλης μετακινήσεις. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και λαμβάνει καλή αίσθηση, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή, κάτι που διευκολύνει την κίνηση στην πόλη που είναι και το βασικότερο πεδίο δράσης του Corsa. Παρόλα αυτά όμως, τόσο η ανάρτηση με την άνεση που προσφέρει όσο και ο ικανός κινητήρας, του επιτρέπουν να κινηθεί εύκολα και σε εκτός πόλης διαδρομές, παραμένοντας και εκεί ευχάριστο και αρκετά συμμετοχικό. Ουσιαστικά το Corsa είναι σταθερό σε μεγάλες ταχύτητες και ικανό να στρίψει γρήγορα και σε σφιχτές ορεινές διαδρομές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μεν αισθητές, αλλά να μην επηρεάζουν καθόλου την ουδετερότητά του και την ακρίβεια που το χαρακτηρίζουν. Θετική, τέλος, είναι και η απόδοση του συστήματος πέδησης, με το πεντάλ να έχει σωστή βαθμονόμηση και αίσθηση, συμπληρώνοντας έτσι την αίσθηση ασφάλειας που μεταφέρει το ανανεωμένο Corsa.
Ψάξτε για τον 2ο
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στη διαπίστωση πως το Opel Corsa και στην ανανεωμένη του έκδοση αποτελεί ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο γενικότερα, αλλά και ειδικότερα για τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που θα του επιτρέψει να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί σε αυτή. Η συγκεκριμένη έκδοση με τους 100 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο AT8, με τη σειρά της, αποτελεί την χρυσή τομή στην γκάμα του, με την πληρότητά της και την ευκολία που προσφέρει. Το Corsa είναι ένα καθημερινό εργαλείο δουλειάς και ευχαρίστησης άλλωστε και αυτός ο χαρακτήρας του υπογραμμίζεται με τον καλύτερο τρόπο στη συγκεκριμένη έκδοση.
Τιμή βασικής έκδοσης Corsa 1,2lt ΜΤ5 75Ps Edition: €18.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Corsa 1,2lt Turbo AT8 100Ps Edition Pack: €22.500
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ανανέωση | Απόσβεση ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες |
Ποιότητα κατασκευής | Εξοπλισμός βασικής έκδοσης |
Οδική συμπεριφορά | |
Κινητήρας |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.061 | |
Πλάτος (mm) | 1.765 | |
Ύψος (mm) | 1.435 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.538 | |
Βάρος (kg) | 1.100 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 309 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 192 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 121-125 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |