Το καλύτερο
Το Toyota Yaris είναι το σημαντικότερο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας για την Ευρωπαϊκή αγορά καθώς αποτελεί το 22% των συνολικών της πωλήσεων με περισσότερα από 4 εκατομμύρια μονάδες. Το 2019 πούλησε 224.000 αυτοκίνητα έχοντας μερίδιο 7,6% στην κατηγορία Β και στη χώρα μας κατακτά την πρώτη θέση των πωλήσεων γενικά εδώ και 8 χρόνια! Συζητάμε αναμφίβολα λοιπόν, για το σημαντικότερο μοντέλο της Ελληνικής αγοράς. Στην τέταρτη γενιά του, το Toyota Yaris, είναι χαμηλότερο και φαρδύτερο από ποτέ, με πιο δυναμικό σχήμα και επιθετικό χαρακτήρα, κάτι που ζήτησε ο CEO της Toyota, Akio Toyoda, λέγοντας στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές του επιτέλους το πολυπόθητο “no more boring cars”. Αυτό μας έχει φέρει μια σειρά όμορφων και οδηγικά καλύτερων αυτοκινήτων όπως το νέο Corolla, το C-HR και τώρα το ολοκαίνουριο Yaris. Είναι και αυτό βασισμένο στη νέα πλατφόρμα TNGA GA-B η οποία του προσφέρει κατά 37% αυξημένη στρεπτική ακαμψία, την μεγαλύτερη στην κατηγορία του, με μήκος 3.940mm (5mm πιο κοντό από το προηγούμενο), με 50mm όμως μακρύτερο μεταξόνιο, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα των επιβατών και κατά 40mm χαμηλότερο ύψος. Ο οδηγός κάθεται 60mm πιο πίσω και 20mm χαμηλότερα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και ο χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού έχει αυξηθεί και αυτός κατά 20mm. Μικρότερο αλλά μεγαλύτερο λοιπόν το νέο Yaris, με καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου και τον απλώς επαρκή -για αυτοκίνητο πόλης- χώρο αποσκευών στα 286lt.
Μικρό Φρούριο
Μαζί με την εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου, πηγαίνει και η ασφάλεια, ειδικά η παθητική, όπου το νέο Yaris έλαβε 5 αστέρια με υψηλές βαθμολογίες τόσο στην προστασία των ενηλίκων (86%) όσο και στην προστασία των παιδιών (81%), των πεζών (78%) και των συστημάτων ασφαλείας του (85%). Φυσικά δεν λείπουν τα νέα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) που περιλαμβάνει το Lane Trace Assist, το Adaptive Cruise Control με Road Sign Assist και το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης (Pre-Collision System) που πλέον διαθέτει λειτουργία ανίχνευσης πεζού και την νύχτα, ανίχνευσης δικυκλιστή και Intersection Assistance που ανιχνεύει και προειδοποιεί για πιθανή σύγκρουση σε διασταύρωση. Επίσης είναι το μοναδικό στην κατηγορία που διαθέτει κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Ο εξοπλισμός του δεν σταματά φυσικά εδώ, καθώς σαν αυτοκίνητο του 2020, είναι πλήρως εξοπλισμένο και αυτό με τις τεχνολογίες της εποχής, όπως συνδεσιμότητα με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων 8in (από 7 έως 10in ανάλογα με την έκδοση). H εφαρμογή MyT της Toyota περιλαμβάνει λειτουργία εντοπισμού οχήματος (“find my car”) και καθοδήγηση “last mile”, που παρέχει πληροφορίες, για τους χώρους στάθμευσης, αλλά και τη λειτουργία “Send to car” που επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
Το ταμπλό έχει μοντέρνα και νεανική σχεδίαση και απαρτίζεται από αρκετά ποιοτικά υλικά, με μαλακές επιφάνειες στο πάνω μέρος και σκληρότερα στο κάτω, με τη γενική εικόνα να αφήνει μια ευχάριστη αίσθηση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και δεν στερείται πληροφορίας, όμως δεν είναι τόσο εντυπωσιακός όσο κάποιες άλλες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού, καθώς έχει μικρότερη διαγώνιο στο κέντρο και στις άκρες διαθέτει δυο κυκλικά όργανα με ψηφιακές ενδείξεις. Το νέο Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία B που διατίθεται προαιρετικά με έγχρωμο head-up display 10in που προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ, όπως την ταχύτητα οχήματος, προειδοποιήσεις ασφαλείας, ενδείξεις για το σύστημα πλοήγησης και πληροφορίες πολυμέσων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει τις πληροφορίες που θα βλέπει, μέσω της οθόνης του συστήματος infotainment.
Επιτέλους Διασκεδαστικό!
Το σημαντικότερο όμως για «εμάς» στο νέο Yaris δεν είναι αυτά. Το Yaris μια ζωή το θεωρούσα ένα καλό, οικονομικό και αξιόπιστο εργαλείο για καθημερινή χρήση εντός πόλης και τίποτε άλλο. Αυτό γιατί οι προηγούμενες γενιές ήταν εντελώς προσανατολισμένες σε αυτούς τους τομείς παραβλέποντας την ευχαρίστηση της οδήγησης και το «παιχνίδι» που ενίοτε θέλεις να κάνεις με το αυτοκίνητό σου, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Εδώ η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική, με τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1,5lt κινητήρα των 125Ps να παρέχει επαρκή για τα 1.085kg του αμαξώματος δύναμη και πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, αλλά το μεγάλο μυστικό βρίσκεται στο πλαίσιο και στην εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Στο νέο Yaris, με το που έβαλα πρώτη και ξεκίνησα να οδηγώ, αμέσως μου έκανε τρομερή εντύπωση η ανάρτησή του. Είναι με διαφορά το πιο άνετο και αθόρυβο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αλλά και ελάχιστα καλύτερο από τα μισά της επόμενης κατηγορίας. Είναι κυριολεκτικά μαγικό χαλί, περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς να κουνιέται και χωρίς να ακούγετε τίποτα. Σταμάτησα στην άκρη του δρόμου και βγήκα έξω να δω τους τροχούς του, όπου έμεινα να κοιτάζω το 17in στο λάστιχο χωρίς να μπορώ να το πιστέψω.
Αμέσως σκέφτηκα πως με τόσο άνετη ανάρτηση δεν θα στρίβει και πάλι ιδιαίτερα καλά… και για να το διαπιστώσω άμεσα, μιας και βρισκόμουν στην Ελευσίνα, πήγα και μπήκα σε μια γνωστή αλάνα στο Θριάσιο όπου την έχουν διαμορφώσει σαν πίστα με παλιά λάστιχα και έκανα μερικούς γρήγορους γύρους. Λοιπόν, για να μην υπερβάλουμε, το νέο Yaris δεν είναι το κορυφαίο supermini σε οδική συμπεριφορά, αλλά είναι πραγματικά πολύ καλό, και έτη φωτός καλύτερο από τα προηγούμενα. Ο συνδυασμός όμως της παρεχόμενης άνεσης που προσφέρει, σε σχέση με την οδική του συμπεριφορά, είναι ο κορυφαίος όλης της κατηγορίας. Υπάρχουν supermini που είναι λίγο καλύτερα από αυτό σε απόλυτο κράτημα, αίσθηση τιμονιού και διασκέδαση, τα οποία όμως είναι πολύ κατώτερα σε άνεση και απόσβεση κραδασμών, οπότε δεδομένου του καθημερινού χαρακτήρα που έχουν όλα τα μοντέλα της κατηγορίας, το Yaris είναι το συνολικά καλύτερο. Αυτό έχει επιτευχθεί με ανασχεδιασμένα γόνατα MacPherson εμπρός, με μεγαλύτερη κλίση που επιτρέπει καλύτερη ευθυγράμμιση των αμορτισέρ και των ελατηρίων ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί στο αμάξωμα, ενισχυμένους θόλους, μεγάλη ακαμψία στο πάτωμα με χαμηλό κέντρο βάρους και καλύτερη κατανομή, φαρδύτερα μετατρόχια και σκληρότερο κατά 80% πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Εδώ βρίσκεται και το μεγάλο μυστικό της συνταγής, όπου στο νέο Yaris έχει χρησιμοποιηθεί ένα setup με πολύ σκληρές αντιστρεπτικές (πάνω από 80% σε σχέση με το προηγούμενο) που συνδυάζονται όμως με μαλακά ελατήρια, δίνοντας το φοβερό αποτέλεσμα που σας περιέγραψα. Από το σύνολο υστερεί λίγο το τιμόνι το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ και στην γρήγορη οδήγηση δεν μεταφέρει πιστά τις πληροφορίες των τροχών. Στην κίνηση εντός πόλης όμως είναι ξεκούραστο, δεν μεταφέρει καθόλου κραδασμούς στα χέρια και «κόβει» πολύ με κύκλο στροφής τα 9,8m.
Η βασική έκδοση Active με τον κινητήρα των 1,5lt και τα 125 άλογα ξεκινάει από τα €15.550 και περιλαμβάνει το πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense, οθόνη αφής 7in, ζάντες 15in, κλιματισμό, adaptive cruise control κ.α. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είναι η έκδοση Chic που ξεκινάει από τα €18.110 και διέθετε επιπλέον διζωνικό κλιματισμό, ζάντες 17in, φώτα LED εμπρός και πίσω, οθόνη αφής 8in, επαγωγική φόρτιση smartphone, σπορ καθίσματα εμπρός κ.α. Σαν συμπέρασμα, μπορώ να πω πως το νέο Toyota Yaris θα ήταν η πρώτη επιλογή μου πλέον για καθημερινό αυτοκίνητο, με κατανάλωση που παρά την κανιβαλιστική οδήγηση για να δω τι μαγικό κόλπο έχουν κάνει στην ανάρτηση, πέρασε μόλις τα 6,5lt/100km και το ροπάτο ατμοσφαιρικό μοτέρ, που μπορεί να υστερεί σε απόλυτους αριθμούς απόδοσης σε σχέση με τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα του ανταγωνισμού, είναι όμως άμεσο και επαρκές για την καθημερινότητα. Ποντάρει για πρώτη φορά στο δυναμισμό, είναι μοντέρνο και καλά εξοπλισμένο, έχει εκπληκτικά ρυθμισμένη ανάρτηση, ενώ διαθέτει για πρώτη φορά ευχάριστη και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.
Τιμή βασικής έκδοσης Yaris 1.5 125Ps (Active): €15.550
Τιμή έκδοσης δοκιμής Yaris 1.5 125Ps (Chic): €18.110
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση ανάρτησης | Αίσθηση τιμονιού |
Design | Χώρος αποσκευών |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.490cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5 x 97,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 14,0 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 205/45 R17 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.940 | |
Πλάτος (mm) | 1.745 | |
Ύψος (mm) | 1.500 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.560 | |
Βάρος (kg) | 1.085 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 286 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 125/6.600 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 15,3/4.800-5.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,0 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 115 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,0 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,7 |