Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Mokka |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Με εμφάνιση και χαρακτήρα
Στην απαιτητικότερη όλων κατηγορία B-SUV, η Opel, διαθέτει πλέον έναν πολύ δυνατό παίκτη. Το νέο Mokka το οποίο λανσάρισε και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με την ονομασία Opel Vizor. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMP της Stellantis την ίδια με πολλά μεν, καλά δε μοντέλα του ομίλου - κολοσσού που έχει κάτω από την ομπρέλα του 16 brand names που ουσιαστικά είναι 11 πρώην διαφορετικοί κατασκευαστές.
Η νέα πλατφόρμα εκτός από 15% πιο άκαμπτη είναι και ελαφρύτερη κατά 120kg σε σχέση με το προηγούμενο Mokka X. Είναι και λίγο μικρότερο βέβαια, κατά 125mm (4,151mm), κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος (1.534mm) και το μεγαλύτερο πλάτος (1.791mm), το κάνει να δείχνει πολύ πιο όμορφο και συμπαγές. Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο πολύ καλό Cd:0,32, κάτι που δεν θα το περίμενε κανείς από τον σχεδιασμό του, με τις έντονες ακμές και τους ξεκάθαρους όγκους.
Pure Panel
Στο εσωτερικό λανσάρει την νέα, αρκετά οδηγοκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία “Pure Panel”, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12in και έντονα κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 10in στο κέντρο του ταμπλό. Στις δύο πρώτες εκδόσεις της γκάμας, Edition και Pure οι δύο οθόνες έχουν διαγώνιο 7in, όμως από την βασική κιόλας έκδοση περιλαμβάνει το Safety Pack της Opel που διαθέτει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, adaptive cruise control και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς και μόνο οι ψηλοί θα περιοριστούν λίγο από την χαμηλή οροφή στα πίσω καθίσματα και από την απλά ικανοποιητική απόσταση για τα γόνατα τους. Ο χώρος αποσκευών είναι 350lt, ικανοποιητικός για ένα B-SUV, που έχει πάντα την δυνατότητα να «ρίξει» τα πίσω καθίσματα και να κουβαλήσει ότι θέλει (1.105lt με την αναδίπλωση). Γενικά το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή εργονομία και τον μοντέρνο σχεδιασμό. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό και πιο σκληρά στα πιο κάτω τμήματα. Βέβαια η carbon-look φάσα στο ταμπλό θα μπορούσε να είναι λίγο πιο διακριτική...
Η έκδοση της δοκιμής έχει κόκκινες λεπτομέρειες γιατί ήταν η GS Line, η οποία όμως πλέον έχει αντικατασταθεί από την Bold, με παρόμοιο εξοπλισμό και τιμή. Η έκδοση αυτή παρέχει μία πιο νεανική και δυναμική εικόνα στο Mokka με μαύρα σήματα μπροστά και πίσω, κόκκινη λωρίδα που ακολουθεί το πλαίσιο των παραθύρων και πολλές κόκκινες λεπτομέρειες στο εσωτερικό. Είναι η τρίτη από τις τέσσερις επιλογές εξοπλισμού, η οποία μαζί με την προηγούμενη έκδοση Pure, προσφέρουν το καλύτερο value for money στη γκάμα του Mokka, αφού δεν θα σας λείψει κάτι σημαντικό συγκριτικά με την κορυφαία, αλλά και σημαντικά ακριβότερη έκδοση More.
Ενδιαφέρον!
Ο 1.2PureTech Turbo απόδοσης 130Ps είναι διαθέσιμος είτε με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με χειροκίνητο 6άρι, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας. Ο μικρός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας διακρίνεται για την ομοιογενή και πολιτισμένη λειτουργία του, με τα επίπεδα κραδασμών και θορύβου να είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Υπάρχει μία μικρή υστέρηση μέχρι τις 1.900rpm, έπειτα όμως τα 23,4kgm ροπής παρέχουν δυνατό τράβηγμα μέχρι τις 5.200rpm, σημείο από το οποίο πέφτει αισθητά η απόδοση μέχρι τον κόφτη. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 9,2sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200km/h. Η κατανάλωση χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις πιέσεις του γκαζιού κυμάνθηκε στα 7,7-7,9lt/100km.
Με την τιμή της βενζίνης να μην δείχνει διάθεση να υποχωρήσει σε λογικά επίπεδα, η κατανάλωση γίνεται ένας ακόμα πιο σημαντικός παράγοντας στην επιλογή αυτοκινήτου και εδώ θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι γιατί πολλές φορές αδικούμε τα αυτοκίνητα στις δοκιμές. Εμείς, καίμε πάντα λίγο περισσότερο από όσο θα κάψει ένας κανονικός χρήστης στην καθημερινότητα του, γιατί σε μια εβδομάδα θα πρέπει να αξιολογήσουμε επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, επιταχύνσεις εν κινήσει, ελαστικότητα κτλ. Όλες αυτές οι πρακτικές, ανεβάζουν την κατανάλωση και έτσι δεν έχουμε την πλήρως ρεαλιστική εικόνα μιας «απλής εβδομάδας» από το σπίτι στην δουλειά και πίσω. Πάντα λοιπόν να υπολογίζετε λίγο λιγότερο.
Το πιο ευχάριστο από όλα πάντως με το νέο Mokka, δεν είναι τόσο οι επιδόσεις, όσο το ότι είναι αξιοπρεπέστατο οδηγικά. Δεν θα το πω σπορ γιατί δεν είναι, αλλά είναι σαφώς πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που προδίδει την συγγένεια με την Peugeot (και το εξίσου καλό οδηγικά 2008) και την απαγκίστρωση από την παραδοσιακά βαρετή GM. Είναι ουδέτερο με αρκετά υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, το ESP δεν φρενάρει έντονα στο όριο και δεν θα σε κουράσει με την υποστροφή και το ασαφές τιμόνι σε μια ορεινή διαδρομή που θα θελήσεις να κινηθείς σβέλτα. Τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας με εξαίρεση το Ford Puma και το Renault Captur, δεν σε ενθαρρύνουν να τα πιέσεις, αν και όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, πιστεύω πως το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης σε αυτά τα αυτοκίνητα το έχουν τα λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης, άρα και τριβής. Νομίζω ο όρος το λέει και μόνος του, δεν χρειάζεται ανάλυση... “λάστιχο χαμηλής τριβής...”, μου αρκεί για να τα πετάξω στα σκουπίδια την πρώτη μέρα.
Στον τομέα της άνεσης, είναι αρκετά καλό, όχι όσο το Citroen C4 ή το Peugeot 2008 με τα οποία μοιράζεται την πλατφόρμα CMP, αλλά δεν υστερεί και δεν θα ενοχλήσει σε καμία περίπτωση με την κύλιση του. Γενικά ισορροπεί σε πολύ καλό επίπεδο ανάμεσα στην άνεση και την αμεσότητα, με γρήγορο τιμόνι και αντιδράσεις που εμπνέουν ασφάλεια στο να το πιέσεις λίγο παραπάνω από όσο «δηλώνει» το ύψος και το μέγεθος του. Εκτός δρόμου, πάει όπου πάνε τα crossovers με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ασφάλτινα λάστιχα και αρκετό ύψος από το έδαφος. Όταν δεν υπάρχουν μεγάλες κλίσεις που θα πρέπει να «ανέβει», θα πάει σχεδόν παντού. Απλά με αυτά τα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουμε πάντα υπ' όψιν πως ότι κατεβαίνει σε αυτήν την όμορφη ερημική παραλία με τον καρόδρομο, θα πρέπει μετά να ανέβει.
Γενικά το Opel Mokka αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές και ένα από τα πιο όμορφα και νεανικά μοντέλα στην κατηγορία B-SUV, μια πολύ καλή, σχετικά προσιτή (ξεκινάει από τις €23.150 με τον κινητήρα των 130 ίππων) και μοντέρνα επιλογή, που δεν αφήνει κανέναν, αδιάφορο. Μπείτε στο διαμορφωτή της Opel και κάντε φτιάξτε ένα σε μαύρο, με μαύρες ζάντες. Είναι καταπληκτικό.
Τιμή βασικής έκδοσης Mokka 1.2lt 100Ps Edition: €22.600
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mokka 1.2lt Turbo 130Ps Bold: €25.350
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ. ΒΟΥΡΒΑΧΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Ύψος οροφής στα πίσω καθίσματα |
Απόδοση κινητήρα | Μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.151 | |
Πλάτος (mm) | 1.791 | |
Ύψος (mm) | 1.534 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.557 | |
Βάρος (kg) | 1.225 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 350-1.105 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 124-128 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5-5,6 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,7 |