Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Focus |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Ένα μικρό θαύμα
Ένα θαύμα χρειαζόταν η Ford τότε, στα τέλη της χιλιετίας για να ανακάμψει από την δεινή οικονομική κατάσταση που είχε περιέλθει και αυτό το θαύμα έγινε. Το θέμα είναι πως δεν έγινε μόνο εμπορικά. Το πρώτο Ford Focus, ήταν ένα θαύμα από τα πολύ σπάνια στον χώρο της αυτοκίνησης. Ήταν ένα μοντέλο που ήρθε από το πουθενά, με απίστευτα πρωτοποριακό και όμορφο σχεδιασμό, πρωτόγνωρη για την κατηγορία οδική συμπεριφορά, τιμόνι, στρίψιμο, αξιοπιστία και ποιότητα που... δεν προκύπτουν από πουθενά κοιτάζοντας την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας τότε, πόσο μάλλον το Escort mk5 που αντικατέστησε. Είχε ταράξει τα νερά τόσο πολύ εκείνη την εποχή που μέχρι και σήμερα 25 χρόνια μετά, το θυμόμαστε όλοι σαν να ήταν εχτές.
Οι επόμενες γενιές ακολούθησαν και διατήρησαν τα δυναμικά χαρακτηριστικά αυτής της πρώτης, αλλά με πιο συντηρητική και σχετικά αδιάφορη εμφάνιση, οπότε η ψαλίδα με τον ανταγωνισμό όλο και έκλεινε. Ακόμα και σήμερα όμως, εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά και ευχαρίστηση κατά την οδήγηση, οπότε το όνομά του το τιμά και δεν το έχει χαλάσει. Στην ανανεωμένη τελευταία αυτή γενιά, με στιλιστικές αλλά και ουσιαστικές αλλαγές κυρίως στο εσωτερικό αλλά και κοιτάζοντάς από εμπρός, με νέο προφυλακτήρα, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τη διαφορετική μάσκα, ειδικά στην έκδοση ST-Line X της δοκιμής μας, που έχει περισσότερες σπορτίφ λεπτομέρειες όπως διπλή απόληξη της εξάτμισης είναι αρκετά δυναμικό και όμορφο. Η μεγαλύτερη πρόκληση εμπορικά όμως πλέον, δεν είναι από τα υπόλοιπα μοντέλα του C Segment, αλλά από τα SUV που έχουν κατακλύσει την αγορά σε τέτοιο βαθμό, που αναρωτιέσαι... αν έχει νόημα τέλος πάντων να αξιολογείς οδηγικά ένα αυτοκίνητο. Για κάποιους λίγους και καλούς έχει, για αυτούς που αντιλαμβάνονται πως όσο το κέντρο βάρους απομακρύνεται από την άσφαλτο, τόσο χειρότερα.
Δεν λέω, καλό οδηγικά είναι και το Puma και το Kuga, αλλά Focus δεν είναι, ούτε θα μπορούσαν να είναι αφού στην καλύτερη περίπτωση θα ήταν ένα Focus με μεγαλύτερο ύψος. Αν χρειάζεσαι πραγματικά, SUV το δέχομαι. Αν είσαι μεγάλος σε ηλικία ή έχεις κινητικά προβλήματα και βολεύει η είσοδος – έξοδος από ψηλότερη θέση, αν έχεις μικρά παιδάκια και θέλεις να τα βάζεις στο καρεκλάκι χωρίς να σκύβεις, αν μένεις ή πηγαίνεις διακοπές σε μέρος με δύσβατο δρόμο ή με απότομη είσοδο στο γκαράζ κτλ, τότε ναι, υπάρχει λόγος για ψηλό αυτοκίνητο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, είσαι απλά θύμα την μόδας αυτοκινητιστικά και ακολουθείς το ρεύμα χωρίς να ξέρεις γιατί.
Ίσως το τελευταίο
Με δεδομένη την κατάργηση του Fiesta (άκουσον άκουσον), το πιθανότερο είναι αυτό να είναι και το τελευταίο Focus. Θα είναι το αυτοκίνητο που θα κλείσει την πόρτα πίσω του στα «κανονικά» μοντέλα της Ford όπως τα ξέραμε, τα οποία θα δώσουν την θέση τους σε μια νέα γκάμα που ήδη αποτελείται επί το πλείστον από SUV και ηλεκτρικά οχήματα. Τι να κάνουμε όμως... δεν είναι στο χέρι μας και οι κατασκευαστές είναι αναγκασμένοι να ακολουθήσουν την γνώμη των πολλών προκειμένου να επιβιώσουν.
Σήμερα όμως το Ford Focus είναι ακόμη εδώ και προλαβαίνουμε οι υπόλοιποι που ξέρουμε τι είναι καλό αυτοκίνητο να αποκτήσουμε ένα. Φυσικά και στους υπόλοιπους τομείς, πέρα του οδηγικού δεν υστερεί πουθενά, το αντίθετο μάλιστα, με μοντέρνο και πλήρως εξοπλισμένο εσωτερικό, ειδικά μετά την τελευταία ανανέωση με την οποία απέκτησε μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment με διαγώνιο 13,2in και τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in, με άριστη ανάλυση και γρήγορη απόκριση στο άγγιγμα του χεριού.
Η κεντρική οθόνη, είναι εξοπλισμένη με το νεότερο σύστημα της Ford το SYNC 4 που είναι πιο εύχρηστο από το προηγούμενο SYNC 3 και διαθέτει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, ενημερώσεις από το internet και ανανέωση χάρτη. Για τα συστήματα ασφάλειας και τα βοηθήματα του οδηγού, όπως η διατήρηση λωρίδας, το αυτόματο φρενάρισμα, και όλη αυτή η σουίτα με τα μοντέρνα ηλεκτρονικά καλούδια που πλέον δεν λείπουν από κανένα καινούργιο καλό αυτοκίνητο. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι επαρκείς για μια τετραμελή οικογένεια και τις αποσκευές της με τα 392lt χώρου αποσκευών χωρίς ρεζέρβα, (ή 358lt με τροχό ανάγκης), και με πολλές θέσεις για αντικείμενα εντός της καμπίνας. Η επιλογή των υλικών είναι αρκετά καλή, αλλά μάλλον όχι τόσο καλή όσο στο μοντέλο προ του facelift, κάτι που δείχνει πως τα πράγματα από οικονομικής απόψεως έχουν δυσκολέψει για όλους...
Σταθερή αξία
Όλα τα μοντέλα της Ford από το 1998 μέχρι σήμερα ήταν από ευχάριστα στην οδήγηση έως κορυφαία, ειδικά οι sport εκδόσεις τους. Αυτό φυσικά δεν είναι τυχαίο γεγονός, αλλά από την σημασία που έδωσε η Ford στο να κατασκευάσει άκαμπτα πλαίσια, να ρυθμίσει σωστά την ανάρτηση και να δώσει έμφαση στην αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από τα χειριστήρια, ακόμα και όταν δεν πρόκειται για μοντέλο επιδόσεων. Αυτή είναι και η φιλοσοφία που έκανε όλα τα μοντέλα με το μπλε οβάλ στην μάσκα να ξεχωρίζουν και να χαίρουν τον σεβασμό όλων τα τελευταία χρόνια, γιατί πέρα από όλα τα άλλα, ένα αυτοκίνητο κρίνεται πάντα πρωτίστως σαν αυτοκίνητο και ύστερα σαν οτιδήποτε άλλο, όπως σαλόνι, playstation, μεταφορικό μέσο κτλ. Ακόμα και αυτός που δεν ασχολείται ή δεν έχει καμία διάθεση να οδηγήσει, αλλά απλά χρησιμοποιεί το όχημα για να μετακινηθεί, το καλό αυτοκίνητο θα το εκτιμήσει. Δεν θα ξέρει γιατί, απλώς θα σου πει, «αυτό μου αρέσει να το οδηγώ περισσότερο από το άλλο».
Το Ford Focus σε αυτήν εδώ την τελευταία του μορφή, με τον μικρό κινητήρα του ενός λίτρου, που αποδίδει περισσότερο όμως από παλιότερης γενιάς μεγαλύτερους με 155Ps και 19,4kgm που γίνονται 24kgm με την βοήθεια της ηλεκτρικής υποβοήθησης, είναι σβέλτο με 9,2sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, οικονομικό αφού αν κινηθείς με σύνεση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7lt/100km και αν και δεν θα σε ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του, μπορεί να κινηθεί γρήγορα και παράλληλα με άνεση ακουμπώντας στην ταχύτητα που μπορεί να διατηρήσει στις στροφές λόγω της σιγουριάς που εμπνέει στον οδηγό.
Ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλει κυρίως στις χαμηλές στροφές, όπου η δύναμη του μικρού τρικύλινδρου το χρειάζεται περισσότερο, με 16Ps αλλά κυριότερα με 5 σωτήρια κιλά ροπής εκεί που ο θερμικός βρίσκεται ακόμα εκτός του φάσματος λειτουργίας του turbo, κάνοντας την συνολική αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός να μοιάζει σαν να προέρχεται από σαφώς μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα. Στην σβέλτη οδήγηση αλλά και όταν θα θελήσεις να το πιέσεις ακόμα περισσότερο θα ανταποκριθεί τόσο καλά και συμμετοχικά όσο πολύ λίγα συμβατικά αυτοκίνητα πλέον, χάρη και στο εξαιρετικά ρυθμισμένο σύστημα ESP, που δεν είναι εκεί για να σου χαλάσει το κέφι, ενώ ταυτόχρονα στην καθημερινότητα θα είναι, πρακτικό, άνετο και ευκολοδήγητο, είτε εντός της πόλης είτε στον ανοιχτό δρόμο.
Ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες στο ταξίδι, η ανωτερότητά του είναι εμφανής σε σχέση με ένα SUV, αφού ούτε ο πλευρικός άνεμος το επηρεάζει, ούτε αναπηδάει στις ανωμαλίες, ούτε σκληρό χρειάζεται να είναι για να μην γέρνει στις στροφές. Το “μπόλικο” προφίλ των ελαστικών με τους τροχούς των 17in είναι επίσης ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την ποιότητα κύλισης, ενώ με ένα καλύτερο ελαστικό από το Continental EcoContact 6 το νέο Focus θα γίνει ακόμα καλύτερο σε όλα όσα είπαμε μέχρι τώρα, εκτός μάλλον από την κατανάλωση. Είναι μια κορυφαία επιλογή, όπως ήταν πάντα, με το κόστος φυσικά να ακολουθεί τον παραλογισμό των τιμών της εποχής μας και να κυμαίνεται γύρω από τις 30.000 ευρώ ανάλογα με την έκδοση. Τα διπλάσια από το μοντέλο του 1998 στην αντίστοιχη έκδοση, αλλά μια φυσιολογική τιμή για τα δεδομένα του ανταγωνισμού σήμερα.
TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Ford Focus STLine 1,0lt mHEV 125Ps: €28.070
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ Ford Focus STLine X 1,0lt mHEV 155Ps 7G Powershift: €33.026
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση | Τιμή |
Τιμόνι | |
Οδική συμπεριφορά | |
Φρένα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,9mm x 82mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.392 | |
Ύψος (mm) | 1.459 | |
Πλάτος (mm) | 1.825 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.350 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 392/1.354 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 155/6.000 +16 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 19,4/ 2.500-5.000 24,5 με e assist | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 211 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 116-130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,1-5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,3 |