Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | ID. Buzz |
Segment | MPV |
Power Train | Electric |
Μοντέρνο και νεανικό!
Λόγω της δουλειάς που κάνουμε, έχουμε την τύχη να κυκλοφορούμε με διαφορετικό αυτοκίνητο σχεδόν κάθε εβδομάδα. Αυτό σου δίνει την δυνατότητα να συγκρίνεις πολλά πράγματα, ανάμεσα στα οποία είναι και η αντιδράσεις του κόσμου μόλις αντικρίζουν ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Άλλοι εντυπωσιάζονται από πολυτελή, άλλοι από σπορ και άλλοι από πολύ μοντέρνα και φρέσκα σχήματα. Αυτό όμως που έγινε με το VW ID. Buzz, στα 20 χρόνια που κάνω αυτήν την δουλειά δεν το έχω ξαναδεί. Μαζεύει τον κόσμο γύρω του όπως το μέλι τις μέλισσες και όλοι θέλουν να μάθουν τι είναι αυτό το πανέμορφο και ιδιαίτερο όχημα που θυμίζει το κλασικό «χίπικο» VW Type 2. Πολύ σωστό λοιπόν το λογοπαίγνιο που δημιουργεί το όνομά του, από τις λέξεις Bus και Fuzz που στην Αγγλική αργκό είναι το αντίστοιχο δικό μας “Μπούγιο”. Με το ID. Buzz, θα συναναστραφείτε με τον κόσμο γύρω σας, θέλετε δεν θέλετε, καθώς πολλοί σε πλησιάζουν και σου μιλούν όλοι πάντα με χαμόγελο. Από συγκινημένοι παππούδες που αναγνωρίζουν τι είναι, μέχρι μικρά παιδάκια που απλά νομίζουν ότι το αγόρασες από κάποιο Jumbo για μεγάλους. Μέχρι και παλιός συμμαθητής που με ακολουθεί στο instagam μου έστειλε μήνυμα να έρθει να το δει από κοντά. Σίγουρα δεν είναι λοιπόν ένα αυτοκίνητο για εσωστρεφείς και λιγομίλητους τύπους, αλλά... αλλά... έλα ντε;
Για ποιόν είναι τελικά αυτό το αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι απλή: για όποιον μπορεί. Όχι για όποιον το θέλει, όλοι το θέλουν, άρα μας μένει το «για όποιον μπορεί» γιατί τα 66.500 ευρώ που έχει αρχική τιμή, είναι ένα ποσό που δεν μπορούν να διαθέσουν και πολλοί για «χαβαλέ». Όχι πως δεν είναι πρακτικό και εύχρηστο, αλλά ποιος θέλει να κυκλοφορεί μέσα στην πόλη με ένα μεγάλο Van χωρίς να πληρώνεται γι αυτό; Για εκδρομές όμως και διακοπές το καλοκαίρι, δεν μπορώ να φανταστώ κάτι καλύτερο, όταν φυσικά θα υπάρξει ένα ευρύτερο δίκτυο φορτιστών, γιατί προς το παρόν τα 423km μέγιστης αυτονομίας του, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο το καλοκαίρι με τον κλιματισμό να προσπαθεί να ψύξει την τεράστια σε όγκο καμπίνα, θα γίνουν στην καλύτερη των περιπτώσεων 350km, κάτι που θα είναι ένα πρόβλημα κυρίως για τις επαρχιακές μας πόλεις και τα νησιά. Όσο παραμένεις στην εθνική όμως, το ID. Buzz μπορεί να φορτίσει σε ισχύ έως και 170kW που μεταφράζεται σε αναπλήρωση ενέργειας από το 5% στο 80% σε 30min, άρα με το ανάλογο δίκτυο μια στάση μισής ώρας κάθε 250-300km αρκεί για να ταξιδεύεις όλο το καλοκαίρι. Στην «έδρα» του με το απλό wallbox ισχύος 11kW χρειάζεται λίγο πάνω από 7 ώρες για μία πλήρη φόρτιση, άρα εντός πόλης θα χρειαστεί φόρτιση 1-2 φορές την εβδομάδα με κανονική χρήση (δουλειά – σπίτι – υποχρεώσεις, κτλ).
ID family
Το ID. Buzz, διατίθεται σε 7 χρώματα και 4 διχρωμίες που διατηρούν τη φιλοσοφία του αγαπημένου minivan από τα 60's και φυσικά βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτρικών MEB του VW Group, με αυξημένο μεταξόνιο σε σχέση με τα ID.4/ID.5 (+217mm) που πλέον φτάνει τα 2.988mm. Οι διαστάσεις του, με μήκος 4.712mm, πλάτος 1.985mm και ύψος 1.927mm του χαρίζουν απίστευτους χώρους, για 5 άτομα στην έκδοση της δοκιμής (υπάρχει και 7θέσιο), όπου σε αυτήν την διάταξη (των 5 θέσεων), αφήνει ένα τεράστιο χώρο αποσκευών της τάξεως των 1.121lt που μπορεί να φτάσουν τα 2.205lt αν ρίξουμε τα πίσω καθίσματα, τα οποία είναι συρόμενα για 150mm αυξάνοντας ανάλογα τον χώρο για τους πίσω επιβάτες, ή τον χώρο αποσκευών. Επίσης η θήκη που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό (ID.BuzzBox) μπορεί να αφαιρεθεί επιτρέποντας την μεταφορά κάποιου μακριού αντικείμενου. Αν όλα αυτά δεν αρκούν, υπάρχει και η επαγγελματική έκδοση Cargo με χωρητικότητα 3.900lt, αλλά πρέπει να είσαι πολύ οικολόγος για να πάρεις ID. Buzz και να φορτώνεις σωλήνες και καλώδια.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μόλις ανοίξεις οποιαδήποτε από τις πόρτες του ID.Buzz σίγουρα θα χαμογελάσεις. Οι σχεδιαστές έχουν διατηρήσει αρκετά από τα στοιχεία που έκαναν το Microbus ξεχωριστό -όπως το άνετο και open space περιβάλλον- με τον μινιμαλισμό να έχει κύριο λόγο, καθώς υπάρχουν ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να αφήνουν πολύ φως να περάσει στο εσωτερικό. Οι συρόμενες πόρτες είναι διασκεδαστικές, διευκολύνουν σημαντικά στην είσοδο και στην έξοδο και παρέχουν την απαραίτητη νοσταλγία σε σχέση με το κλασσικό βανάκι της VW.
Διαθέτει όλα τα γνωστά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, από τον βασικό μάλιστα εξοπλισμό, όπως το Car2X που προειδοποιεί για κινδύνους σε κοντινή απόσταση, το Travel Assist και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων. Η κεντρική οθόνη αφής είναι 10in με το λογισμικό ID 3.2 να είναι λίγο καλύτερο από αυτά που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια από το Group, σίγουρα όμως επιδέχεται βελτίωση, ενώ πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων 5in που ενημερώνει τον οδηγό για το επίπεδο της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία, τον υπολογιστή ταξιδίου και το adaptive cruise control.
Διασκεδαστικό πάντα και παντού
Οι επιδόσεις του ID. Buzz είναι αρκετά καλές για το βάρος (2,5 τόνοι...) και το είδος της κατασκευής με τα 100km/h από στάση να έρχονται σε 10,2sec. Παρά τον απίστευτο για την μετωπική επιφάνεια αεροδυναμικό συντελεστή Cd:0,285 η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 145km/h που εδώ που τα λέμε... σε μερικά χρόνια δεν θα υπάρχει κανένας λόγος να πηγαίνουν τα αυτοκίνητα περισσότερο από τόσο, αφού το “big plan” για το μέλλον είναι ο συνεχής έλεγχος της ταχύτητας. Έτσι κι αλλιώς αυτό που προσφέρει το ID. Buzz δεν έχει καμία σχέση με επιδόσεις και οδική συμπεριφορά. Βέβαια οι μηχανικοί έχουν κάνει μεγάλες προσπάθειες να εξασφαλίσουν ένα σύνολο που έχει πραγματικά μικρές διαφορές στην συμπεριφορά του σε σχέση με τα αρκετά μικρότερα και ελαφρύτερα ID.4 και ID.5. Παρά το τεράστιο βάρος του στρίβει πάντα με ασφάλεια και αποφασιστικότητα και παρά το γεγονός ότι η υποστροφή καραδοκεί, οι τεράστιοι τροχοί των 20 ιντσών παρέχουν πρόσφυση υψηλού επιπέδου. Η άνεση είναι σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο κάτι που επιβεβαιώνει αυτό που ανέφερα προηγουμένως για τους μηχανικούς που έχουν ρυθμίσει ιδανικά την ανάρτηση. Οι κλίσεις είναι σχετικά περιορισμένες -ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε το μέγεθος και το βάρος του Buzz- και ακόμα και οι πιο γενναίες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων φιλτράρονται πολύ αποτελεσματικά.
Αυτό που προσφέρει και μάλιστα απλόχερα, είναι το στιλ, η ομορφιά, η διασκέδαση και ...σχεδόν άθελά του, η προσοχή. Δεν θα περάσεις απαρατήρητος ποτέ και πουθενά, ακόμα και μετά από χρόνια που θα κυκλοφορεί στην αγορά, πιστεύω πως ο κόσμος δεν θα το «συνηθίσει» και δεν θα το βαρεθεί ποτέ. Πάντα θα προκαλεί χαμόγελα και θετικές αντιδράσεις και αυτό είναι το πιο σημαντικό του πλεονέκτημα. Είναι η πιο ξεκάθαρη δήλωση χαρακτήρα και για αυτό και για τον ιδιοκτήτη του. Ποιος αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Αυτός που έχει οικονομική άνεση και ξέρει να ζήσει. Ξέρει να ξοδεύει για την ευχαρίστηση, για την καλοπέραση και τις χαρούμενες στιγμές του. Αυτό είναι που προκαλεί τα χαμόγελα και τον θαυμασμό κατά βάθος. Το ότι βλέπεις έναν άνθρωπο περιπετειώδη, «χαβαλέ» και άνετο που είναι σίγουρο πως μαζί του θα ζούσες κάτι που θα το θυμάσαι μια ζωή. Ακριβά αυτοκίνητα είναι πολλά, πιο πολλά και πιο ακριβά από αυτό. Κανένα τους όμως δεν είναι μια τόσο ξεκάθαρη δήλωση του ποιος και πόσο ενδιαφέρον άνθρωπος είσαι όσο το ID. Buzz και αυτό ήταν σίγουρα ο στόχος των ανθρώπων του τμήματος Marketing της VW για να βγάλουν στην αγορά ένα τόσο «παράλογο» αυτοκίνητο.
Τιμή βασικής έκδοσης ID.Buzz 77kWh 204Ps: €66.500 (€58.500 με κρατική επιδότηση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής ID.Buzz Plus 77kWh 204Ps: €70.500 (€62.500 με κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοναδικότητα | Τιμή |
Εμφάνιση | Πολύπλοκο infotainment |
Αθόρυβη λειτουργία | |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Άνεση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Πίσω, εγκάρσια | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 280 mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 9Jx20in | |
Ελαστικά | 235/50 εμπρός, 265/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.712 | |
Πλάτος (mm) | 1.985 | |
Ύψος (mm) | 1.927-1.951 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.989 | |
Βάρος (kg) | 2.475 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 1.121-2.205 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 204 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 31,5 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 145 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 20,1kWh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 22,9kWh/100km | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική km (WLTP) | 425 | |
Δοκιμής km | 350 |