Opel Astra 1.2T 130Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Opel
Μοντέλο Astra
Segment C-Segment
Power Train Βενζίνη
Opel Astra 1.2T 130Ps

Το νέο Opel Astra στην 8η γενιά του είναι το καλύτερο Astra όλων των εποχών και -υποκειμενικά- το πιο όμορφο, με μόνη εξαίρεση ίσως την τρίπορτη έκδοση GTC του 2012 που ήταν φανταστική. Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 του ομίλου Stellantis που μοιράζεται με τα DS 4 και Peugeot 308, από τα οποία όμως διαφοροποιείται αρκετά σχεδιαστικά. Η νέα φιλοσοφία OpelVizor -που πρωτοείδαμε στο νέο Mokka- και περνάει σταδιακά σε όλα τα νέα μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας, είναι μοντέρνα, με δυναμικά χαρακτηριστικά και αρκετά διαφορετική από τα συνηθισμένα, πράγμα ιδιαίτερα ευχάριστο στην εποχή μας που τα αυτοκίνητα τείνουν να μοιάζουν μεταξύ τους όλο και περισσότερο. Το Astra πάντως αποκλείεται να το μπερδέψεις με άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Έχει μήκος 4.374mm (μόλις 4mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο), πλάτος 1.860mm και μεταξόνιο 2.675mm (+13mm από το προηγούμενο), άρα πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό, όπου είναι και πολύ πιο όμορφο χάρη στον “Pure Panel Pro” σχεδιασμό, τα καλής ποιότητας υλικά, τις όμορφα τοποθετημένες οθόνες στο ταμπλό, τα piano black πλαστικά και τον πλούσιο εξοπλισμό. Ειδικά αυτό εδώ, στην κορυφαία έκδοση GS με τις κόκκινες λεπτομέρειες είναι πανέμορφο. Οι δύο οθόνες 10in μπροστά στον οδηγό είναι ευδιάκριτες και δεν είναι «φορτωμένες» με πληροφορίες, ενώ το μενού είναι αρκετά απλό. Μπορεί να κατεβάζει αναβαθμίσεις over-the-air, συνδέεται ασύρματα με smartphone, μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ έχει και την επιλογή φωνητικών εντολών. Οι χώροι του είναι άνετοι για 5 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών του είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με χωρητικότητα 422lt και διπλό πάτωμα. Γενικά η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, με ξεκάθαρα νεανικό προσανατολισμό, κάτι που σηματοδοτεί την στροφή της Opel σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινό.

Opel Astra 1.2T 130Ps 

GS Ride

Ο τρικύλινδρος 1.2PureTech turbo των 130Ps, παλιός μας γνώριμος πλέον από τόσα και τόσα μοντέλα των Citroen/DS/Peugeot, είναι για άλλη μια φορά επαρκής, με την άφθονη ροπή του και χάρη στο εξατάχυτο κιβώτιο με την σφιχτή κλιμάκωση θα κινήσει άνετα και σβέλτα το αμάξωμα, χωρίς να βάζει μεν φωτιά στον δρόμο, αλλά ούτε αργό θα το πεις ποτέ. Οι επιδόσεις του, είναι επαρκείς για ένα μεσαίο οικογενειακό, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 9,7sec και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 210km/h. Η κατανάλωση του είναι αρκετά χαμηλή, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο όπου έχει και πολύ μεγάλη αυτονομία. Σε μεικτές συνθήκες και χωρίς προσοχή έκαψε 7,3lt/100km τιμή, αλλά στο ταξίδι ακόμα και με ταχύτητες 120-140km/h καίει αρκετά λιγότερο αφού διανύσαμε 350km και η βελόνα της στάθμης ήταν ακόμα στη μέση. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι εξαιρετική και είναι ιδιαίτερα άνετο και ευθύβολο στο ταξίδι. Διατηρεί εύκολα μια υψηλή μέση ωριαία με την σχετικά μακριά 6η, ενώ το τιμόνι του είναι ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, πρωτόγνωρη θα έλεγα για Opel. Αυτό φυσικά οφείλεται στην στενή του συγγένεια με το Peugeot 308, το οποίο είναι επίσης εξαιρετικό στον δρόμο. Καλύτερα συγγενής με το 308 βέβαια, παρά με κάποιο από τα παλιά βαρετά μοντέλα της GM.

Opel Astra 1.2T 130Ps

Συνολικά είναι εξαιρετικό, ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση, με ουδέτερες αντιδράσεις σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε γλιστερό δρόμο που χρειάστηκε να στρίψω απότομα με κρύα λάστιχα, γύρισε την ουρά του και με αρωγό το ESP σταμάτησε την υπερστροφή ακριβώς εκεί που έδειχνε το τιμόνι. Τόσο όμως. Αν ήθελες να το κάνεις επίτηδες και να παίζεις με την ουρά στο άφημα του γκαζιού, δεν θα σε αφήσει και δεν απενεργοποιείται μετά τα 50km/h. Αυτή η μικρή γωνία όμως που επιτρέπει, είναι αρκετή για να σε βοηθήσει να το τοποθετήσεις όπως θέλεις και το βοηθά ώστε να μην είναι υποστροφικό και μονότονο.

Οι τροχοί των 17in του ταιριάζουν πολύ καλύτερα από την προηγούμενη έκδοση Ultimate που είχαμε οδηγήσει με τις 18αρες ζάντες και το 40αρι προφίλ, αφού με αυτές εδώ είναι καλύτερο σε όλα. Πιο άνετο, δεν χτυπάει ποτέ και πουθενά, δεν έχει τόσο θόρυβο από τον δρόμο και σε στρίψιμο δεν έχει χάσει πρακτικά τίποτα.

Opel Astra 1.2T 130Ps

Γενικά όπως είπαμε, πρόκειται για το καλύτερο Astra όλων των εποχών, με το υπόβαθρο της Stellantis για το σασί και τον όμορφο εντός και εκτός σχεδιασμό της Opel αποτελώντας έναν πολύ δυνατό «εσωτερικό» ανταγωνιστή για το επίσης όμορφο ξάδερφό του από την Peugeot, με την δική μου ψήφο πάντως να πηγαίνει στο Opel. Η τιμή του είναι τσιμπημένη, όπως όλων των καινούργιων αυτοκινήτων εξάλλου, αλλά όπως και να το κάνεις δεν παύει να μας κακοφαίνεται, τουλάχιστον όσο υπάρχουν ακόμα στην μνήμη μας οι τιμές προ 2ετών, όπου τα 30.900 ευρώ (για την έκδοση GS) θα ήταν εξοργιστικό ποσό για 1,2lt Opel Astra... πλέον όμως δεν είναι ή μάλλον είναι, απλά δεν είναι το μοναδικό.

Τιμή βασικής έκδοσης Astra 1.2lt 110Ps Edition: €24.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής Astra 1.2lt 130Ps GS: €30.900

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Τιμή (έκδοσης δοκιμής)
Ποιότητα κατασκευής Γραφικά πίνακα οργάνων
Οδηγική συμπεριφορά Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών
Χώροι
Άνεση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.199cc
Διάμετρος x Διαδρομή75x 90,5mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά225/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.374
Πλάτος (mm)1.860
Ύψος (mm)1.441
Μεταξόνιο (mm)2.675
Βάρος (kg)1.341
Χώρος Αποσκευών (lt)422
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)130/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)23,4/1.750
0-100km/h (sec)9,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)210
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)123-125 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,4-5,7 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,3