Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Seat
Μοντέλο Arona
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Το Arona είχε πάντα το δύσκολο έργο να ικανοποιεί τους αγοραστές που έψαχναν τον σπορτίφ χαρακτήρα των SEAT και διατηρούσαν μία ισορροπία ανάμεσα στα hatchback και τα SUV/Crossover. Όλα αυτά στην τρομερά ανταγωνιστική κατηγορία Β, που όλες οι εταιρίες έχουν έναν εκπρόσωπο και διεκδικούν κομμάτι της αγοράς.

Οπτικά, οι πιο αξιοσημείωτες αλλαγές στο εμπρός μέρος αφορούν τη «μάσκα» και τον προφυλακτήρα. Τα φώτα ομίχλης (προαιρετικά) βρίσκονται σε ψηλότερη και πιο κεντρική θέση. Τα φωτιστικά σώματα είναι τώρα LED, με ξεχωριστή οπτική υπογραφή. Η SEAT τα ονομάζει Eco LED και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στο πίσω μέρος, το τελείωμα του προφυλακτήρα, η αεροτομή οροφής και η γραμματοσειρά για το όνομα του μοντέλου είναι τα νέα στοιχεία. Υπάρχουν και διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου, ενώ εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα με δυνατότητα διαφορετικού χρωματισμού της οροφής.

Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Εσωτερικά αλλαγές υπάρχουν στο ταμπλό. Εκεί τα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δίνουν μία ομορφότερη και περισσότερο ποιοτική εικόνα. Στο πάνω μέρος συναντάμε μαλακά πλαστικά τα οποία συνδυάζονται σωστά με τα πιο σκληρά στα χαμηλά σημεία. Η νέα διάταξη στην κεντρική κονσόλα τοποθετεί την νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 8,25in (ή 9,25in με extra χρέωση €660) του infotainment σε μια πιο εργονομική θέση σε σχέση με το οπτικό πεδίο του οδηγού. Νέοι είναι και οι αεραγωγοί του κλιματιστικού, που διαθέτουν διάφανο πλαστικό. Εδώ έχουμε κάποιες ενστάσεις, αφού στις κορυφαίες εκδόσεις (Xperience και FR) αυτοί φωτίζονται, δίνοντας ένα όμορφο αποτέλεσμα, ενώ στις εκδόσεις Style και Optimum που δεν διαθέτουν φωτισμό, δίνουν μία πιο φτηνή εικόνα. Δεν ξεχνάμε και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25in, ο οποίος είναι προαιρετικός, όμως στα €270 που χρεώνεται, αποτελεί must επιλογή στον διαμορφωτή. Αν αυτά δεν σας φτάνουν, υπάρχει η δυνατότητα επένδυσης του τιμονιού από δέρμα Nappa (στάνταρ στα επίπεδα εξοπλισμού Xperience και FR), ηχοσύστημα της Beats, επαγωγική θέση φόρτισης Smartphones κ.α.

Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Είναι μικρό;

Το Arona είναι το μικρότερο SUV της SEAT, αν και στην πραγματικότητα δεν είναι ένα «μικρό» αυτοκίνητο. Ο διαθέσιμος εσωτερικός χώρος βρίσκεται σε ενδιάμεσο σημείο της κατηγορίας, με το μεταξόνιο στα 2.566mm (το Skoda Kamiq είναι μεγαλύτερο κατά 85mm στα 2.651mm παρότι βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα). Οι διαστάσεις δείχνουν και είναι αρκετές για να ταξιδεύσουν άνετα τέσσερις ενήλικες ή μία οικογένεια με μια «λογική» ποσότητα αποσκευών. Το Arona δείχνει πιο φαρδύ από ό,τι πραγματικά είναι χάρη στα μεγάλα παράθυρα και στοιχεία της σχεδίασης που ενισχύουν τον πρακτικό του χαρακτήρα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το Digital Cockpit θα σε εντυπωσιάσει. Το κύριο πλεονέκτημα του είναι ότι μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να σου δείχνει διαφορετικούς τύπους πληροφοριών: Τα κλασικά όργανα ελέγχου, τα συστήματα βοήθειας οδήγησης, έναν συνδυασμό των δύο και τα δεδομένα πλοήγησης.

Η οθόνη αφής του συστήματος πληροφοριών/ψυχαγωγίας διαθέτει πιο σύγχρονα και ευανάγνωστα γραφικά, είναι ταχύτερη σε απόκριση, ενώ το σύστημα Full Link διευκολύνει την σύνδεση με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Ευτυχώς η SEAT έχει διατηρήσει τα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, αφού είναι γνωστό ότι λειτουργούν καλύτερα από τα πλήκτρα αφής και δεν σου αποσπούν την προσοχή.

Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Η θέση οδήγησης του SEAT Arona είναι κάτι ενδιάμεσο από διαφορετικές κατηγορίες. Δεν κάθεσαι ψηλά, όπως στα περισσότερα SUV, ούτε τόσο χαμηλά, όπως στα hatchback. Είναι άνετη και τα καθίσματα είναι ξεκούραστα στα ταξίδια και στην πολύωρη οδήγηση στην πόλη. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, αλλά και δύο θύρες USB Type-C, ποτηροθήκες και ένας μεγάλος χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ είναι 400lt (45lt περισσότερα από ό,τι του Ibiza), είναι δύο επιπέδων και αναδιπλώνοντας τις πλάτες της δεύτερης σειράς, φτάνει στα 1.280lt, αν και το δάπεδο δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τις πλάτες των καθισμάτων.

SEAT χαρακτηριστικά;

Το Arona της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον 1.000άρη κινητήρα των 110 ίππων (με 20,3kgm ροπής) και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Παρέχει αρκετά καλές επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 10,3sec και 190km/h τελική ταχύτητα. Το τρικύλινδρο μοτέρ δεν μεταφέρει δονήσεις στο εσωτερικό και είναι ήσυχο. Αν θέλετε καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις, μπορείτε να επιλέξετε τις εκδόσεις με το 7άρι DSG, οι οποίες επιβαρύνονται κατά €1.500. Με το χειροκίνητο κιβώτιο, η κατανάλωση που είδαμε κατά τις ημέρες της δοκιμής μας ήταν 7,2lt/100km σε συνδυασμό διαδρομών και ταχυτήτων.

Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, αλλά δεν κουράζει στην πόλη και το ταξίδι, παρά τους τροχούς 17in, οι οποίοι έχουν αρκετό προφίλ (55άρι) και δεν «φέρνουν» στην καμπίνα θόρυβο από τον δρόμο στο ταξίδι, κρατώντας την ποιότητα κύλισης σε πολύ καλά επίπεδα. Μόνο ο θόρυβος από τον αέρα θα γίνει αισθητός σε ταχύτητες πάνω από τα 130km/h. Τα φρένα δεν θα κουραστούν ακόμη και όταν πιέσεις σε κατηφορικό δρόμο με στροφές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ -κάτι που βολεύει ιδίως στην πόλη- και γίνεται περισσότερο άμεσο όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Στη σβέλτη οδήγηση εκτιμάς τις αρετές της πλατφόρμας MQB-A0 και την σφιχτή ανάρτηση που «τιθασεύει» τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και κάπως έτσι βρίσκεσαι να οδηγείς το Arona περισσότερο σαν ένα hatchback, προσφέροντας το κάτι παραπάνω από τα περισσότερα B-SUV. Μόνο το Ford Puma είναι ανώτερο στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ παραπλήσια συμπεριφορά με το Arona εμφανίζει το Stonic GT-Line.

Test: SEAT Arona 1.0 ECO TSI 110Ps

Το SEAT Arona είναι ένα αυτοκίνητο για διάφορες χρήσεις. Διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα της SEAT, ενώ παραμένει εύχρηστο για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Οι τελευταίες αλλαγές έφεραν περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει τιμολογιακά έναντι των ανταγωνιστών του στην B-SUV κατηγορία. Η βασική έκδοση Style ξεκινά από τα 20.490 και παρότι δεν έχει σημαντικές ελλείψεις, η επόμενη έκδοση -Optimum- που είχαμε και στα χέρια μας τιμολογείται στα 21.390.

Τιμή βασικής έκδοσης: Arona 1.0 ECO TSI 95Ps Style: €20.490

Τιμή έκδοσης δοκιμής: Arona 1.0 ECO TSI 110Ps Optimum: €22.290

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Οδική συμπεριφορά Ποιότητα ορισμένων υλικών στο εσωτερικό
Χώροι αναλογικά με το μέγεθος Κατανάλωση υπό πίεση
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύπoςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 999cc, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x Διαδρομή74,5 x 76,4mm
Σχέση συμπίεσης11,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx17in
Ελαστικά205/55
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)110/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,3/2.000-3.000
0-100km/h (sec)10,3
Τελική ταχύτητα (km/h)190
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)120 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,3 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)7,2