Seat Ibiza 1.0TGI 90Ps

Seat Ibiza 1.0TGI 90Ps

Το Group VW διαθέτει εδώ και πολλά χρόνια εκδόσεις φυσικού αερίου σε διάφορα μοντέλα. Αρχικά ήταν προνόμιο μόνο των αυτοκινήτων του C-Segment όπως το Seat Leon και το VW Golf. Το τελευταίο διάστημα όμως εμφανίστηκαν αντίστοιχες εκδόσεις και για τα πιο μικρά μοντέλα του ομίλου που εξοπλίζονται με μία ειδικά διαμορφωμένη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0TSI. Ένα από αυτά είναι και το μοντέλο που δοκιμάζουμε, το Seat Ibiza 1.0TGI.

Special TSI
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά που είναι φυσικά οι δεξαμενές του CNG. Έχουν 14,3kg συνολική χωρητικότητα, βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα των πίσω συνεπιβατών και για να χωρέσουν μείωσαν το χώρο των αποσκευών στα 262lt (από τα 355lt) και το ρεζερβουάρ της βενζίνης το οποίο έχει χωρητικότητα μόλις 9lt. Είναι φυσικά αναμενόμενο ότι η βενζίνη είναι μονάχα λύση ανάγκης μόνο σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει πρατήριο φυσικού αερίου. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1.0TSI που χρειάστηκε αρκετές αλλαγές για να γίνει TGI: διαφορετικά έμβολα, ενισχυμένες βαλβίδες (οι εξαγωγής με γόμωση νατρίου) και έδρες, οδηγούς βαλβίδων από ειδικό υλικό, αισθητήρα «λ» και καταλύτη, ενώ μέχρι και το turbo έχει άλλο κωδικό και χρησιμοποιεί ελαφρύτερες φτερωτές για καλύτερη απόκριση. Μην περιμένετε ωστόσο βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με την κανονική έκδοση του χιλιάρη TSI. Εδώ, το ζητούμενο είναι πρωτίστως η μειωμένη κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, με το Ibiza 1.0TGI να έχει έως 25% λιγότερους ρύπους σε σχέση με μία αντίστοιχη συμβατική έκδοση βενζίνης. Η μέγιστη ισχύς λοιπόν φτάνει τα 90Ps (μειωμένη κατά 5Ps) και η ροπή τα 16,3kgm (από τα 17,8kgm).

Διαφορετικές συνήθειες = Γεμάτη τσέπη
Αντικειμενικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο -κυρίως- πόλης, αφού η ροπή του είναι επαρκής σε χαμηλές ταχύτητες, όμως στο ταξίδι θα προβληματίσει κάποιους, αφού τα 90Ps αποδίδονται ψηλά στο στροφόμετρο με αποτέλεσμα αυξημένο θόρυβο από τον τρικύλινδρο κινητήρα που κατά τα άλλα είναι αρκετά πολιτισμένος. Στη καθημερινή μετακίνηση όμως, του βγάζω το καπέλο. Ήσυχο, πρακτικό και τρομερά οικονομικό, πρόκειται για ένα εργαλείο αφού δεν «τρώει» σχεδόν τίποτα. Προσωπικά δεν χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω καθόλου βενζίνη, κινήθηκα μόνο με CNG. Πιο συγκεκριμένα, έκανα περίπου 700km με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο την περίοδο που βρέθηκε στα χέρια μου και χρειάστηκε να επισκεφθώ το βενζινάδικο για να γεμίσω CNG μόλις δύο φορές. Εκεί είναι που κατάλαβα σε τι διαδικασία σε βάζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αφού για να βρω πρατήριο που να έχει CNG έπρεπε να διανύσω μεγάλη απόσταση. Αυτό είναι μειονέκτημα όχι του αυτοκινήτου βέβαια, αλλά της έλλειψης πρατηρίων που διαθέτουν φυσικό αέριο. Με τα σημερινά δεδομένα που το δίκτυο πρατηρίων CNG είναι περιορισμένο (στην Αθήνα μόλις 8, με 6 επιπλέον να βρίσκονται σε κατασκευή), αυτό ίσως προβληματίσει κάποιους, αφού μπορείς μεν να δεις μέσω του διαδικτύου που υπάρχουν πρατήρια με CNG με την πιθανότητα δε να σε βγάζει η αναζήτηση του, από την καθημερινότητα σου. Δεν ξέρω αν όλοι θα έχουν τη διάθεση να αλλάξουν τη καθημερινότητά τους για ένα αυτοκίνητο. Η οικονομία αξίζει πάντως αφού με το κόστος του φυσικού αερίου να κυμαίνεται γύρω στα €0,84-0,85/kg και με την κατανάλωση να βρίσκεται γύρω στα 4,2-4,3kg/100km, αυτό μεταφράζεται σε λιγότερα από 4 ευρώ για κάθε 100km! Με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης θα χρειαζόμουν για να διανύσω 700km περίπου €70-80, ενώ αντίστοιχα με το TGI για τα 700km χρειάστηκα μόλις €20 (€10 για κάθε γέμισμα)! Όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς δηλαδή, τόσο πιο γρήγορα θα κάνεις την απόσβεση των χρημάτων που έδωσες για την αυξημένη τιμή αγοράς σε σχέση με ένα αντίστοιχο Ibiza 1.0TSI.

Σε σύγκριση με τα συμβατικά
Διαφορά δεν κατάλαβα στη καθημερινή μετακίνηση, ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός από τις 1.900rpm και πάνω, με τη λειτουργία του να είναι ελάχιστα πιο τραχιά σε σχέση με τον 1.0TSI. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και άνετο, καθιστώντας το Ibiza ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή από τις υπόλοιπες εκδόσεις, καθώς έχει να διαχειριστεί και το αυξημένο βάρος από τις μπουκάλες του CNG, παρέχει όμως ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Αν αποφασίσεις να το πιέσεις λίγο παραπάνω, το πρώτο πράγμα που θα «διαμαρτυρηθεί» είναι τα φρένα που κουράζονται σχετικά γρήγορα στη γρήγορη οδήγηση, με το extra βάρος να το κάνει λιγότερο πρόθυμο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Βέβαια κανείς δεν θα πάρει ένα Ibiza TGI για να το πιέζει υπερβολικά στις στροφές, με τη συμπεριφορά του να ικανοποιεί στην πλειοψηφία των οδηγών. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι λίγο αδιάφορη, ο εξοπλισμός διαθέτει όλα τα «βασικά» στοιχεία και τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά με καλή συναρμογή.
Το Seat Ibiza 1.0TGI στην έκδοση Style κοστίζει 16.150 ευρώ, δηλαδή 2.100 ευρώ περισσότερα από την έκδοση 1.0TSI 95Ps. Η διαφορά αυτή θα έρθει βέβαια σχετικά γρήγορα αν υπολογίσουμε ότι η εξοικονόμηση σε σχέση με την βενζίνη κυμαίνεται στο 60%. Το Seat Ibiza TGI, αν είστε διατεθειμένοι να αλλάξετε λίγο τις συνήθειες σας, σχετικά με το μη-επαρκές δίκτυο πρατηρίων στην Ελλάδα, είναι μία πολύ καλή λύση για καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Ευελπιστούμε ότι τα πρατήρια φυσικού αερίου να είναι σύντομα περισσότερα αφού τα αυτοκίνητα αυτά παρέχουν μία σαφώς πιο οικονομική και οικολογική λύση.

Τιμή βασικής έκδοσης (1.0MPi 80Ps Reference): €12.690
Τιμή έκδοσης δοκιμής (1.0TGI 90Ps Style): €16.150

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Κατανάλωση-Οικονομία σε καύσιμοΘόρυβος κινητήρα
Ευελιξία στην πόληΣκληρά πλαστικά
Χώροι επιβατώνΜικρό ρεζερβουάρ βενζίνης
Εργονομία
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 76,4mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.059
Ύψος (mm)1.444
Πλάτος (mm)1.780
Μεταξόνιο (mm)2.564
Βάρος (kg)1.257
Χώρος αποσκευών (lt)262
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 256x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες5,5J x 15in
Ελαστικά185/65
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)90/4.500-5.800
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)16,3 /1.900-3.500
0-100km/h (sec)12,1
Τελική Ταχύτητα (km/h)180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)103
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,8
Ονομαστική CNG (kg/100km)3,8kg
Δοκιμής CNG (kg/100km)4,2