Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC60 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Βλέποντας το πανέμορφο μαύρο XC60, δεν θα μπορούσες ποτέ να πιθανολογήσεις ότι η δεύτερη γενιά του SUV της Volvo έκανε το ντεμπούτο της το 2017. Έχει ωριμάσει με χάρη -κάτι που λέει πολλά για τις σχεδιαστικές επιλογές των Σουηδών- ειδικά με τις προσεκτικές και χρήσιμες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του. Το 2023 έφερε αλλαγές στο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, μαζί με εμπλουτισμένο εξοπλιστικό πακέτο, ενώ εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχει και νέα δομή εξοπλισμού, αφού οι σειρές εκδόσεων Momentum, Inscription και R-Design έχουν αντικατασταθεί πλέον από τις Core, Plus και Ultimate. Στα χέρια μας έχουμε την κορυφαία των κορυφαίων εκδόσεων, δηλαδή την T8 Recharge των 455 ίππων, με το πακέτο εξοπλισμού Ultimate. Διαβάζοντας την τελευταία πρόταση κανείς δεν θα πρέπει να αμφιβάλλει ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ακριβό. Φυσικά και είναι. Μιλάμε για ένα καθόλα premium D-SUV, με ένα από τα καλύτερα plug-in hybrid σύνολα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Ακριβώς λοιπόν όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες κοστίζει €78.944, ενώ η βασική έκδοση Core, με το T8 Recharge σύνολο, ξεκινάει από τα €73.174.
Προσεκτικές επεμβάσεις
Είναι πρακτικά αδύνατο να αντιληφθείς την ανανέωση του XC60 παρατηρώντας το αμάξωμα. Το μόνο που είναι δυνατόν να εντοπίσεις είναι οι αλλαγές στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα και η αφαίρεση των απολήξεων της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Υπάρχει όμως πλέον επιλογή διαφοροποίησης χάρη στα πακέτα Bright ή Dark (χωρίς επιπλέον χρέωση), με το πρώτο να παρέχει πιο εκλεπτυσμένη εικόνα χάρη σε χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία στο αμάξωμα, ενώ η δεύτερη δίνει ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό χάρη στα “All Black” χαρακτηριστικά στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και στο περίγραμμα των παραθύρων.
Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει απαράλλαχτη και συνεχίζει να παντρεύει με ιδανικό τρόπο την κομψότητα, την πολυτέλεια και τα ψηφιακά στοιχεία. Η μινιμαλιστική προσέγγιση που δείχνει η Volvo σε όλα της τα μοντέλα έχει ελαχιστοποιήσει την ύπαρξη των φυσικών διακοπτών, αφού οι περισσότερες αλλαγές και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου γίνονται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής. Το λογισμικό έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google, παρέχοντας μία σειρά χρηστικών εφαρμογών, όπως το Google Maps (με live ενημέρωση για την κίνηση) ή το σύστημα φωνητικών εντολών Google Assistant.
Πλέον όμως, οι 9 ίντσες της οθόνης δείχνουν «λίγες» όταν συναντάμε αντίστοιχες οθόνες σε αρκετά supermini μοντέλα, ενώ εδώ έχουμε ένα μεγάλο και επιβλητικό SUV. Ένα από τα νέα στοιχεία του εσωτερικού είναι το αναβαθμισμένο σύστημα καθαρισμού του αέρα, που εμποδίζει την είσοδο του 95% των βλαβερών σωματιδίων στη καμπίνα. Με τον τρόπο αυτό, ο θάλαμος των επιβατών διατηρείται πάντα ευχάριστος και άνετος, χαρακτηριστικά που ενισχύονται από την εξαιρετική ηχομόνωση και την ευρυχωρία. Πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν χωρίς καμία παραχώρηση, όμως τα 468lt που παραθέτει ο χώρος αποσκευών είναι απλώς ικανοποιητικά για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.
Bigger is Better
Οι «ουσιαστικές» διαφορές στο ανανεωμένο XC60 T8 είναι κρυμμένες κάτω από το αμάξωμα και αφορούν τις αλλαγές στο σύστημα κίνησης. Το twincharged σύνολο καταργήθηκε, αφού ο δίλιτρος αλουμινένιος κινητήρας χρησιμοποιεί πλέον μόνο υπερτροφοδότη καυσαερίων για να βγάλει 310Ps (από 302Ps), με τη ροπή να είναι ελάχιστα μειωμένη στα 40,8kgm (από 42,8kgm). Ο νέος και μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα αποδίδει 145Ps (από 88Ps). Η συνδυαστική ισχύς των 2 κινητήρων έχει σκαρφαλώσει στους 455 ίππους, ενώ η ροπή κορυφώνεται στα 72,3kgm από ιδιαίτερα χαμηλές στροφές λειτουργίας (χωρίς να ανακοινώνεται τιμή).
Πρόκειται λοιπόν για το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo. Θέλετε αποδείξεις; Ας δούμε λίγο τι σημείωσε το VBOX: 50-80km/h@1,57sec, 80-110km/h@2,18sec και 100-140km/h@3,57sec. Οι προσπεράσεις σε κάθε περίπτωση είναι αστραπιαίες και επομένως εξαιρετικά ασφαλείς. Το τρομερά ισχυρό σύνολο σε συνδυασμό με την τετρακίνηση «αδιαφορεί» για το υψηλό βάρος που φτάνει τα 2.169kg. Αν τα 5,05s που σημειώσαμε μέχρι τα 100km/h από στάση φαίνεται εντυπωσιακό νούμερο, τότε τι να πούμε για το γεγονός ότι το XC60 T8 Recharge χτυπάει την -ηλεκτρονικά περιορισμένη- τελική του ταχύτητα στα 180km/h σε 14,62sec! Είναι βέβαια κάπως οξύμωρο να έχεις τέτοιες επιδόσεις και να περιορίζεσαι σε αυτή την ταχύτητα, όμως η Volvo έχει δεσμευθεί με το Safety Vision, το οποίο για να εξασφαλίσει μηδενικούς θανάτους από τα αυτοκίνητά της, είναι βασικό να περιορίσει τα ατυχήματα σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
Business class
Ο premium χαρακτήρας του XC60 T8 αναδεικνύεται από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσεις. Η ποιότητα κύλισης είναι σε κορυφαίο επίπεδο, αφού η αερανάρτηση (χρεώνεται extra €2.511) κυριολεκτικά «σιδερώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά την ύπαρξη των τροχών 20in. Ελάχιστες εγκάρσιες ανωμαλίες μπορούν να γίνουν αντιληπτές στην καμπίνα των επιβατών, με την εξαιρετική ηχομόνωση να απομονώνει πλήρως τους τελευταίους από το περιβάλλον. Εφόσον έχεις στη διάθεσή σου τέτοια τρομερά αποθέματα ισχύος είναι δεδομένο ότι αρκετές φορές θα πιέσεις παραπάνω και σε στροφές, όπου εκεί θα εμφανιστούν κάποιες κλίσεις, που ποτέ όμως δεν θα επηρεάσουν την κατευθυντικότητα του XC60 που βασίζεται στα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης της τετρακίνησης. Αν «ξεχαστείς» λίγο παραπάνω στο δεξί πεντάλ, είναι πολύ πιθανό να φτάσεις σε κάποια στροφή με αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα, σημείο που θα διαπιστώσεις -μάλλον- απότομα το υψηλό βάρος του T8 Recharge. Ευτυχώς, τα φρένα είναι πολύ δυνατά και έχουν σημαντικά καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Το ελαφρύ τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθησή του, κάτι που βελτιώνεται ελάχιστα αν επιλέξεις το «σκληρή αίσθηση» από το μενού του infotainment. Και πάλι μην περιμένετε θαύματα. Το XC60 παρότι είναι πολύ ικανό να διατηρεί παντού υψηλή μέση ταχύτητα, δεν αρέσκεται σε επιθετική και άτσαλη οδήγηση.
Το plug-in υβριδικό σύστημα είναι ένα από τα καλύτερα της αγοράς τόσο σε απόδοση όσο και σε λειτουργία. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι φυσικά αυτός που αναλαμβάνει πρώτος την κίνηση του αυτοκινήτου, αφήνοντας τον βενζινοκινητήρα να «επεμβαίνει» μόνο όταν απαιτείται. Από την κεντρική οθόνη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα προγράμματα Hybrid, Pure, Off Road, Constant AWD και Polestar που αντικαθιστά την επιλογή Power που έχουν οι εκδόσεις χωρίς την αναβάθμιση Polestar Engineered Optimisation. Το λογισμικό της Polestar (1.610 ευρώ μαζί με την τοποθέτηση) βελτιώνει την απόκριση και την απόδοση ισχύος ιδιαίτερα στο φάσμα 2.300-5.000rpm. Με την επιλογή του προγράμματος, το σύστημα τετρακίνησης στέλνει μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον πίσω άξονα (για αυξημένη πρόσφυση), με το 8άρι κιβώτιο να κρατάει πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Είναι λογικό και επόμενο, αν αναζητείτε ακόμα και τον τελευταίο ίππο, ότι η κατανάλωση δεν θα έχει σχέση με το άπιαστο 1lt/100km που ανακοινώνει η εταιρεία. Με το πρόγραμμα Hybrid μία ρεαλιστική τιμή είναι τα 8-8,5lt/100km, ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς, θα ξεπεράσει εύκολα τα 10lt/100km. Το νούμερο της κατανάλωσης όμως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που σχετίζεται με την εμπλοκή ή όχι του θερμικού μοτέρ. Η μπαταρία έχει πλέον αυξημένη χωρητικότητα στις 18,8kWh (από 11,6kWh), με τις 14,9kWh να είναι οι ωφέλιμες για την κίνηση, ενώ έχουν γίνει και βελτιώσεις στην διαχείριση της ενέργειας, αλλά και την λειτουργία της ανάκτησης κατά το φρενάρισμα. Με πλήρως γεμάτη μπαταρία και χωρίς ιδιαίτερη αυτοσυγκράτηση το ανανεωμένο XC60 T8 Recharge μπορεί να κινηθεί πλήρως ηλεκτρικά για περίπου 60km, ίσως και λίγο παραπάνω σε αστικό περιβάλλον (η Volvo ισχυρίζεται ότι μπορεί να φτάσει μέχρι τα 94km εντός πόλεως), όταν στο παρελθόν το νούμερο αυτό ήταν περίπου 40km.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην αγορά εκατοντάδες SUV, πολλά από εκ των οποίων διαθέτουν υβριδικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις. Οι αγοραστές έχουν αμέτρητες επιλογές. Έτσι, όλα αυτά τα SUV πρέπει να ξεχωρίζουν σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατευθύνσεις: άλλα εστιάζουν στην άνεση, άλλα στην πρακτικότητα και τους χώρους, άλλα στο prestige και τον εξοπλισμό, άλλα στις επιδόσεις και άλλα στην οικονομία καυσίμου. Το XC60, με μοναδική εξαίρεση τον οδηγικό χαρακτήρα και τη συμμετοχικότητα στη γρήγορη οδήγηση, συνδυάζει όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που το φέρνουν πολύ κοντά προς το απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις. Αν μπορείτε να φτάσετε το ομολογουμένως υψηλό αντίτιμο που ζητάει η έκδοση T8 Recharge και έχετε τη δυνατότητα συχνής φόρτισης, θα βρείτε στο κορυφαίο XC60 έναν ιδανικό συνοδοιπόρο για άνετες καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη και ταχύτατα ταξίδια. Μπορείτε να επιλέξετε όμως και την φθηνότερη T6 Recharge έκδοση που διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος των προτερημάτων της T8 με εξαίρεση τις καταιγιστικές επιδόσεις. Όχι ότι τα 350Ps και τα 5,7sec για τα 100km/h είναι μετριοπαθή νούμερα...
Τιμή βασικής έκδοσης XC60 Β5 AWD 250Ps Core: €65.300
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC60 T8 Recharge AWD 455Ps Ultimate: €78.944
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Επιδόσεις | Τιμή |
Design | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | Έλλειψη οδηγικής συμμετοχής |
Άνεση ανάρτησης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς e-AWD | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 366x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι 320x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 20in | |
Ελαστικά | 255/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 455 | |
Ονομαστική συνδυαστική ροπή (kgm/rpm) | 72,3 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 145 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 31,5 | |
0-100km/h (sec) | 4,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 22-28 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1-1,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,5 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ |