Οι πρώτες μέρες του έτους, είναι πάντα μια καλή ευκαιρία για να κάνουμε μια ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε σε κάθε επίπεδο. Σε επαγγελματικό επίπεδο, το 2023 οδηγήσαμε τα περισσότερα νέα μοντέλα της αγοράς και όπως κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες, όλα τους έγιναν αναμνήσεις.
Εκ των οποίων ξεχωρίζουμε τις καλύτερες και που προφανώς αφορούν τα 10+1 αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε μέσα στη χρονιά και που το καθένα ξεχώρισε για το δικό του διαφορετικό λόγο. Αυτοκίνητα που θα τα θέλαμε στο γκαράζ των ονείρων μας ή που θα θέλαμε να τα βρίσκαμε το πρωί μπροστά στο τζάκι του σπιτιού μας...
Σε μια πρώτη ανάγνωση, από τα 11 αυτοκίνητα τα 6 ανήκουν στις κατηγορίες των SUV/crossover. Θα πείτε, τι πιο σύνηθες; Και μάλλον θα σκεφτείτε, πως καλά θα πάει αυτό… Όμως γίνεται και καλύτερο…Τα πέντε είναι αμιγώς ηλεκτρικά και άλλα δύο, είναι αποκλειστικά διαθέσιμα με Plug-in Hybrid σύστημα. Όλα τους όμως κατάφεραν να ξεχωρίσουν για τους δικούς τους λόγους και να μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Ας τα ξαναθυμηθούμε λοιπόν από το θέμα που ακολουθεί.
Στο οποίο δεν θα ξεκινήσουμε από την Alfa Romeo Tonale που η αλφαβητική σειρά φέρνει πρώτη, αλλά για να το κάνουμε πιο ενδιαφέρον, με την αντίστροφη σειρά που προέκυψε μετά από την ψηφοφορία της συντακτικής μας ομάδας.
Από την ομάδα του CarTest…
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά!
Volkswagen ID.Buzz
Στη δέκατη σειρά των προτιμήσεών μας συναντάμε το πιο ξεχωριστό και funky αυτοκίνητο που οδηγήσαμε τη χρονιά που μας πέρασε, το VW ID.Buzz. Το μοντέλο που αναβιώνει το θρυλικό Type 2 της VW και ήρθε ως ηλεκτρικό να αλλάξει ξανά τον τρόπο που βλέπεις τις μετακινήσεις. Ενδείκνυται βέβαια να υπάρχει και παρέα για να ευχαριστηθούν όλοι μαζί αυτά που προσφέρει το ID.Buzz σε μεγάλες δόσεις, όμως σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα που πέρασαν από τα χέρια μας όχι μόνον φέτος, αλλά και γενικότερα.
Alfa Romeo Tonale
Η πρώτη C-SUV Alfa Romeo κατάφερε να ενσωματώσει το DNA της Ιταλικής φίρμας στην κατηγορία. Και δεν μιλάμε μόνο για το οδηγικό κομμάτι σε μια κατηγορία που ήδη διέθετε και διαθέτει ακόμα ιδιαίτερα αξιόλογες οδηγοκεντρικές προτάσεις, αλλά κυρίως για την ταυτότητα της μιλανέζικης φίρμας που «έλειπε» από την κατηγορία.
Renault Austral
Το Αustral είναι ίσως το πιο «συμβατικό» αυτοκίνητο της λίστας μας για φέτος. Από την άποψη πως πρόκειται για ένα SUV από αυτά που έχουν κατακλύσει τους δρόμους. Βρίσκεται όμως ανάμεσα στα μοντέλα που ξεχώρισαν, επειδή είναι ένα αυτοκίνητο από αυτά που δεν μας έχει συνηθίσει η Renault και που αποδεικνύει πως αν και βασικός δρόμος για τη Renault είναι η ηλεκτροκίνηση, εξακολουθεί να φτιάχνει εξαιρετικά συμβατικά αυτοκίνητα με την ίδια φροντίδα και προσοχή.
MG4 Electric
Αναμφίβολα η μεγαλύτερη έκπληξη της χρονιάς ήρθε από την MG και συγκεκριμένα το MG4 Electric. Ένα αυτοκίνητο που σε εκπλήσσει ευχάριστα σε κάθε του πτυχή και που προσφέρεται σε ασυναγώνιστη τιμή. Αν η πρώτη σου επαφή με ηλεκτρικό γίνει μέσω του MG4, είναι δεδομένο πως μπορεί να σε πείσει για τη βιωσιμότητά της, ενώ πέραν της ηλεκτρικής του φύσης, το MG4 εντυπωσιάζει με την γενικότερη εικόνα του στους τομείς της ποιότητας, της ασφάλεια και της οδικής του συμπεριφοράς. Kαι δεν είναι crossover, αλλά ένα σύγχρονο hatchback μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Jeep Avenger
Το Avenger μας συστήθηκε αρχικά ως ηλεκτρικό και άμεσα κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις μας με τον μπριόζικο και νεανικό του χαρακτήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο που σε «φτιάχνει» με τις λεπτομέρειες και τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του και που προφανώς δεν σχετίζονται με την δεδομένη ευχαρίστηση που προσφέρει και ως ηλεκτρικό. Ακόμα και στη συμβατική του έκδοση το Avenger είναι το ίδιο ευχάριστο και πρακτικό και νιώθεις πολύ όμορφα κάθε φορά που το οδηγείς.
BMW XM
Η XM δε θα μπορούσε να απουσιάζει από το hall of fame του 2023 με την macho σχεδίαση και το ανεπτυγμένο τεχνολογικό της υπόβαθρο. Η αλήθεια όμως είναι πως μπήκε στο νήμα στο συγκεκριμένο θέμα, αφήνοντας έξω την εξαιρετική και πολύ πιο γήινη νέα BMW X1 που μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων σε όλες τις εκδόσεις που δοκιμάσαμε. Η XM είναι ένα υπερβολικό αυτοκίνητο σε όλα τα επίπεδα και αυτή η υπερβολή της είναι και ο λόγος που τη θυμόμαστε και πάλι. Αλλά καλύτερα θα σας τα πει ο Άγγελος.
Hyundai Ioniq 5
Από την Hyundai θα μπορούσαν να βρίσκονται στα Top 10 αυτοκίνητα της χρονιάς δύο αυτοκίνητα. Το ένα είναι το 6θέσιο/7θέσιο Santa Fe και το άλλο αυτό που βλέπετε και που προκρίθηκε γιατί δεν γινόταν να παραβλέψουμε το χάρισμά του να σου φτιάξει τη διάθεση. Πολλά ηλεκτρικά το έχουν αυτό, όμως το Ioniq 5 απογειώνει την ηλεκτροκίνηση ως ιδέα, αποτελώντας μια εκ των καλύτερων -ανεξαρτήτου κατηγορίας και τιμής-, υλοποιήσεων.
Mercedes-Benz GLC 400e
Αν δεν ήταν η BMW XM στη λίστα, θα λέγαμε πως η Mercedes-Benz GLC 400e είναι η καλύτερη Plug-in Hybrid πρόταση που έχουμε δει ever. Είναι όμως εύκολα η καλύτερη PHEV πρόταση όσον αφορά στην αποδοτικότητα και τη διαχείριση του υβριδικού της συστήματος, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία περισσότερων από 100km. Το καλύτερο όμως είναι πως η GLC δεν βρίσκεται στο Top 3 μόνο γι’ αυτό, αλλά γιατί το συνδυάζει με την εξαιρετική της εικόνα σε όλα τα άλλα επίπεδα. Δεν θα μπορούσε η κορυφαία τελευταίας γενιάς C-Class να μετατραπεί σε SUV καλύτερα από όσο καταφέρνει η GLC και αυτό φτάνει…
Porsche Taycan 4S
Εντάξει δεν ήταν καθόλου δύσκολο για την Taycan να μπει στην καλύτερη 10άδα μας βρισκόμενη στη 2η θέση για φέτος (μαζί με το CUPRA Formentor VZ5), όπως δεν θα ήταν και για καμία άλλη πρόταση της Porsche άλλωστε. Όμως η Taycan ως ηλεκτρική πείθει και τον πιο φανατικό αρνητή της ηλεκτροκίνησης να αντιληφθεί πως το μέλλον στα sportscars είναι ήδη εδώ. Και αν η Porsche ήθελε μια ηλεκτρική 911, θα μπορούσε να παίξει η Taycan αυτό το ρόλο, όμως δεν ήθελε…
CUPRA Formentor VZ5
Με τους 400 ολοζώντανους ίππους από τον εντυπωσιακό 5κύλινδρο TFSI κινητήρα, το εξαιρετικό στήσιμο και την τετρακίνησή του, το Formentor VZ5 δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τις τελικές μας Top επιλογές της χρονιάς που πέρασε, φιγουράροντας στη 2η θέση των προτιμήσεών μας. Το βασικότερο όμως είναι πως μέσω του χαρακτήρα του μας έκανε να πιστέψουμε στα σπορ crossover, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, όχι μέσα στο 2023, αλλά γενικότερα.
Ford Ranger Raptor
Το Raptor είναι ο βασιλιάς της χρονιάς που πέρασε και ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να βρίσκεται σε πολλές λίστες που σχετίζονται με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου. Ο οποίος χαρακτήρας του εκφράζεται εμμέσως πλην σαφώς από την εμφάνισή του, σε αφήνει όμως άφωνο με την πληρότητά του και τις δυνατότητές του. Με βασικότερο το γεγονός πως δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στην αγορά που να κάνει τόσο καλά εκ διαμέτρου αντίθετα πράγματα και αυτό σχετίζεται με την οδική του συμπεριφορά εντός, εκτός… και πολύ εκτός δρόμου.