Renault Austral 1.3T MHEV 160Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Renault
Μοντέλο Austral
Segment C-SUV
Power Train Hybrid
Renault Austral 1.3T MHEV 160Ps

Ίδια συνταγή, καλύτερη εκτέλεση

Το Austral είναι ο αντικαταστάτης του Renault Kadjar και το «ξαδερφάκι» του  τελευταίου Nissan Qashqai, μόνο που η οποιαδήποτε συγγένεια περιορίζεται στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη που δεν φαίνονται. Δεν μοιάζει καθόλου ούτε με το Qashqai, ούτε θυμίζει σε τίποτα φυσικά το Kadjar και αυτό μόνο καλό είναι γιατί δεν σας κρύβω πως θεωρούσα τον σχεδιασμό του εξαιρετικά βαρετό. Το Austral από τη άλλη, χαίρεσαι να το βλέπεις. Είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που τα χαζεύεις παρκαρισμένα, κάτι που δεν μπορώ να πω για τους άμεσους και έμμεσους συγγενείς του. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο την κομψότητα με τον δυναμισμό, δείχνει μεγαλύτερο απ' όσο υποδηλώνουν οι παραπλήσιες διαστάσεις με το Arkana, με τα 18cm απόστασης από το έδαφος να πείθουν για την SUV υπόσταση. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-CD, η οποία εκτός από ελαφρύτερη είναι και κατά 41% πιο άκαμπτη κυρίως λόγω προηγμένων συγκολλήσεων, κάτι που φαίνεται και στην οδική συμπεριφορά και στον τρόπο που περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το εσωτερικό του είναι από τα πιο όμορφα της κατηγορίας, με τις δύο μεγάλες οθόνες των 12,3in και 12in με διαφορετικό σχήμα και πολύ όμορφα γραφικά, αλλά και μία σειρά φυσικών διακοπτών στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης, τα οποία όμως είναι λίγο μικρά και έχουν δυσδιάκριτες ενδείξεις. Άλλη μια εργονομική «παραξενιά» είναι η συρόμενη επιφάνεια μπροστά από το υποβραχιόνιο, η οποία χρησιμεύει για την επαγωγική φόρτιση smartphone (που παραδόξως το μοντέλο της δοκιμής μας δεν διέθετε) και για να ανοίγει ένα συρόμενο αποθηκευτικό χώρο. Θα μπορούσε βέβαια να ανοίγει με κάτι πολύ μικρότερο και να μην εμποδίζει την πρόσβαση στις ποτηροθήκες. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι η λαστιχένια επίστρωση διατηρεί το κινητό σε θέση που μπορείς να το βλέπεις πάντα, χωρίς να το μαζεύεις από το χαλάκι σε κάθε στροφή... Σχετικά με την ποιότητα των πλαστικών, το Austral έχει χωρίς αμφιβολία την καλύτερη που έχουμε αντικρίσει σε μοντέλο της Renault, με μαλακά κυρίως υλικά και τα χαμηλά σημεία του ταμπλό να είναι ναι μεν σκληρότερα, αλλά διαθέτουν προσεγμένο φινίρισμα. Στο κοφτό πάνω και κάτω τιμόνι του υπάρχει το κουμπί του Multisense, με το οποίο ο οδηγός επιλέγει προφίλ οδήγησης μεταξύ Comfort, Eco, Sport και Personal. Στον χωροταξικό τομέα παίρνει άριστα, καθώς θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες μίας οικογένειας, ακόμα και 5 ατόμων, με αρκετές και μεγάλες θέσεις για αντικείμενα, ενώ αντίστοιχα πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών που χάρη και στο συρόμενο πίσω κάθισμα αγγίζει τα 575lt.

Renault Austral 1.3T MHEV 160Ps

Κινητήρας-κιβώτιο;

Το Austral διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικά σύνολα, μόνο με κινητήρες βενζίνης 1.2lt και 1.3lt, συνδυασμένους με ηλεκτροκινητήρες και διαφορετικές αποδόσεις. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Mild Hybrid με τον εξαιρετικό, αγαπημένο μας τετρακύλινδρο 1,3lt, στην έκδοση με τα 158Ps και την πληθωρική ροπή των 27,5kgm από τις 1.800 έως τις 3.250rpm να κινεί τα 1.550kg του γαλλικού C-SUV με άνεση. Είναι ο καλύτερος 1.3lt της αγοράς, με υπερσυμπιεστή που διαθέτει ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και πολλαπλή εξαγωγής εντός της κυλινδροκεφαλής για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη μειώνοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος με πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μία τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μια λεία επίστρωση πάχους 0,2mm, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης. Το αυτόματο κιβώτιο είναι εντελώς νέο και έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε τον ηλεκτροκινητήρα. Είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), αλλά σε αίσθηση είναι το «λιγότερο» CVT που θα συναντήσετε. Έχει προεπιλεγμένες 7 θεωρητικές σχέσεις, 7 σκαλοπάτια αν θέλετε, πάνω στα οποία κάνει μια μικρή παύση ή μεταβαίνει σε αυτά από τα paddles στο τιμόνι και έτσι σου δίνει την αίσθηση ότι έχει κανονικά ταχύτητες. Το νέο κιβώτιο X-Tronic έχει πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινή μετακίνηση, ενώ στο πρόγραμμα Sport, η κλίμακα των αλλαγών μεταφέρεται σε υψηλότερες στροφές. Με αρωγό τον ηλεκτροκινητήρα του mild hybrid συστήματος, η κατανάλωσή του περιορίζεται στα 8,4lt/100km, απολύτως ικανοποιητική για το μέγεθος και το βάρος του.

Renault Austral 1.3T MHEV 160Ps

Στο δρόμο

Οδηγικά, σαν μοντέρνο SUV είναι προσανατολισμένο προς την άνεση και την ασφαλή μετακίνηση, με το αυστηρό ESP να μην αφήνει περιθώρια για πολλά παιχνίδια, αλλά όσο η πρόσφυση των τροχών το επιτρέπει, δεν γέρνει σχεδόν καθόλου, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά άνετο, κάτι που μαρτυρά την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση και το στήσιμο, το οποίο υπερτερεί σαφώς του ξαδέρφου του εξ' ανατολής. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το μόνο που θα ενοχλήσει κάπως είναι ο αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος σε ταχύτητες ταξιδιού άνω των 140km/h. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω αρχικά ξενίζει σαν επιλογή, ωστόσο δεν ενοχλεί σχεδόν ποτέ στην καθημερινότητά του, ενώ -παραδόξως- δεν ενοχλούν ούτε οι τροχοί των 19in που ίσως είναι η πρώτη φορά που δεν θα πούμε «με μικρότερες ζάντες θα ήταν καλύτερο», αφού είναι εντυπωσιακά άνετο, οπότε γιατί να χάσουμε την αμεσότητα από το τιμόνι. Όχι ότι είναι «ξυράφι», αλλά σίγουρα θα ήταν χειρότερο με ελαστικά ψηλότερου προφίλ. Για την κατηγορία και τον χαρακτήρα του, πάντως, είναι ικανοποιητικό, έχει αρκετό βάρος στο πρόγραμμα Sport και είναι πολύ ελαφρύ στο Comfort για την ευκολία στους χειρισμούς εντός πόλης.

Το Austral Mild Hybrid δεν έχει καλώδιο φόρτισης, αλλά γεμίζει συνεχώς μόνο του την μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,15kWh κατά την επιβράδυνση, κάτι που έχουμε καταλήξει ότι μάλλον είναι η καλύτερη λύση, αφού και τα πλεονεκτήματα του ηλεκτροκινητήρα έχεις και δεν χρειάζεται να το φορτίζεις. Έτσι, με το που ξεκινάς έχει την ζωηράδα της άμεσης απόκρισης, κάτι που δρα ευεργετικά εντός πόλης, αλλά και αξιοπρεπείς επιδόσεις, αφού τα 9,7sec για τα πρώτα 100km/h από στάση είναι μια «ζωηρή» τιμή. Στον δρόμο πάντως δείχνει πολύ πιο γρήγορο, λόγω άμεσης επιτάχυνσης. Η απόσταση των 180mm από το έδαφος σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα εκτός δρόμου ή, αν θέλετε, εντός ελληνικού αστικού περιβάλλοντος που σε πολλά σημεία είναι το ίδιο...

Renault Austral 1.3T MHEV 160Ps

Εξαιρετικό λοιπόν σε όλα του εκτός... από την τιμή. Ξεκινάει από την βασική έκδοση με τους 130 ίππους από τα €38.450, ενώ η έκδοση με τα 160Ps ανεβαίνει στα €44.250. Αυτές οι τιμές όχι μόνο του Austral, αλλά πολλών πλέον μοντέλων που έχουν πέσει θύματα αυτού του παραλογισμού των αυξήσεων σε κάνουν να απορείς πώς όταν είχε παρουσιαστεί το Kadjar το 2016 κόστιζε σχεδόν τα μισά χρήματα. Μπορεί να μην έχει καμία σχέση ούτε εσωτερικά, ούτε εξωτερικά, ούτε τεχνολογικά με το Kadjar, αλλά δεν παύει να είναι ο αντικαταστάτης του στην ίδια κατηγορία. Φανταστείτε, λοιπόν, έναν παραδοσιακό πελάτη της Renault, που κάθε 5-6 χρόνια φέρνει πίσω το παλιό του αυτοκίνητο, παίρνει το καινούργιο μοντέλο και φεύγει. Μέχρι το Kadjar μπορούσε να το κάνει αυτό. Τώρα μπορεί; Αναγκαστικά, θα γυρίσει το κεφάλι του γύρω γύρω μέσα στην έκθεση, θα δει δίπλα το Arkana και θα πει.. «αυτό; πόσο κάνει;». Καλύτερο σε όλα το Austral από το Arkana, αλλά με τιμή που ξεκινάει από τα €29.000, σίγουρα το έργο των πωλητών θα είναι δύσκολο.

Τιμή βασικής έκδοσης Austral 1.2T Mild Hybrid Advanced Equilibre 130Ps: €38.450 

Τιμή έκδοσης δοκιμής Austral 1.3T Mild Hybrid Techno 160Ps: €42.950

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση Τιμή
Χώροι Εργονομικές ατέλειες
Απόδοση κινητήρα
Ποιότητα κατασκευής
Λειτουργία κιβωτίου
Άνεση ανάρτησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής
Κυβισμός1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2 x 81,3mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 19in
Ελαστικά205/55 R19
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.510
Πλάτος (mm)1.843
Ύψος (mm)1.618
Μεταξόνιο (mm)2.667
Βάρος (kg)1.550
Χώρος Αποσκευών (lt)500-575
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)158/5.250-5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)27,5/1.800-3.750
0-100km/h (sec)9,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)175
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)140
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)6,2
Δοκιμής (lt/100km)8,4