Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | GLC |
Segment | D-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Ψηλότερη C-Class
Έτσι είναι όλα αυτά τα SUV που βασίζονται στα αντίστοιχα sedan μοντέλα, τις περισσότερες φορές τα θυμίζουν πολύ και σε οδική συμπεριφορά και φυσικά σε εμφάνιση. Αυτή η συγγένεια μόνο καλό μπορεί να είναι για την εξίσου εξαιρετική GLC που με τα γονίδια και το εσωτερικό της τελευταίας C-Class, είναι ένα κερδισμένο στοίχημα από τα αποδυτήρια. Όσοι έχουν οδηγήσει την νέα C-Class, μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν χρειάζεται να οδηγήσουν και την GLC για να την επιλέξουν, απλά να φανταστούν πως θα ήταν η C-Class με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και κάποια κιλάκια παραπάνω και θα πέσουν ακριβώς μέσα.
Το ίδιο ισχύει και σε τεχνολογικό και ποιοτικό επίπεδο, με το πανέμορφο ταμπλό και την στιβαρή συναρμογή και μαζί με την πιο άκαμπτη αρθρωτή πλατφόρμα MRA η οποία φιλοξενεί και το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς, με τη μπαταρία χωρητικότητας 31,2kWh, την μεγαλύτερη στην κατηγορία. Οι διαστάσεις της είναι 4.716 mm μήκος, 1.640mm ύψος, 1.890mm πλάτος και μακρύ μεταξόνιο στα 2.880mm που της χαρίζει άπλετους χώρους στο εσωτερικό.
Και τι εσωτερικό, πιθανότατα το αγαπημένο μου από όλα τα μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια, με τις δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης του συστήματος MBUX, με την εξαιρετικά παραμετροποιήσιμη οθόνη του πίνακα οργάνων να έχει διαγώνιο 12,3in και την κεκλιμένη αφής στο κέντρο του ταμπλό να φτάνει τις 11,9in. Το σύστημα MBUX με επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα για να καταγράφει το περιβάλλον, εμφανίζοντας πληροφορίες στην κεντρική οθόνη, όπως σήματα κυκλοφορίας, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και άλλα, παρέχοντας έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο πλοήγησης.
Φυσικά δεν λείπει και η αγαπημένη μας φωνή που απαντάει στην εντολή “Hey Mercedes”, ένα από τα ελάχιστα φωνητικά συστήματα με το οποίο μπορώ να συνεννοηθώ κανονικά χωρίς να εκνευριστώ. Επίσης υποστηρίζει πλήρως όλες τις εφαρμογές μουσικής streaming και επιπρόσθετα προσφέρει τη λειτουργία Smart Home, που επιτρέπει τον έλεγχο θέρμανσης, φωτισμού και άλλων ηλεκτρικών συσκευών του σπιτιού. Η αίσθηση ποιότητας εκτός από τα -αναμενόμενα- κορυφαία υλικά της καμπίνας, ενισχύεται με λεπτομέρειες όπως ο κρυφός φωτισμός σε όλες τις επιφάνειες, το εντυπωσιακό ηχοσύστημα, το Head Up Display, τα γραφικά και τα μενού των δύο οθονών, καθώς και οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις για το τιμόνι και τα καθίσματα.
Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα είτε το οδηγείς είτε όχι, αλλά καλύτερα είναι να την οδηγείς, γιατί κι εκεί όπως θα δούμε και πιο κάτω είναι απολαυστική. Ακόμα και το παρκάρισμα είναι μια ευχάριστη διαδικασία με τις υψηλής ευκρίνειας κάμερες του συστήματος PARKTRONIC 360° και την τετραδιέυθυνση (προαιρετικά με το πακέτο Engineering που κοστίζει €3.632) να το κάνει τόσο εύκολο που καλύτερα θα μπορέσεις να βάλεις σε μια θέση αυτό το θηρίο των σχεδόν 5 μέτρων παρά ένα supermini. Στο μοναδικό σημείο που υστερεί -τηρουμένων των αναλογιών πάντα- είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος λόγω της ύπαρξης της μεγάλης μπαταρίας περιορίζεται στα 470lt, σε σχέση με τα 620lt των μη υβριδικών εκδόσεων, αλλά και πάλι, αν αναδιπλώσετε ένα κάθισμα, μπορείτε να μεταφέρετε τα πάντα.
Ουδέν κακόν αμιγές καλού
Και βέβαια μιλάω για την μεγάλη μπαταρία, η οποία δίνει στην GLC 400e χαρακτηριστικά σχεδόν ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αφού αν μπορείς να την φορτίζεις τακτικά, θα χρειαστεί σπάνια να καταφύγει το σύστημα στην συνδρομή του θερμικού κινητήρα εντός πόλης. Με ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100km (πραγματικά) και δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια με ταχύτητες ως 140km/h, ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας εντός πόλης, αλλά και σε μικρά ταξίδια είναι επικουρικός. Όταν βέβαια χρειαστεί να συνδράμει, θα το κάνει με 252Ps, τα οποία σε συνδυασμό με τα πανταχού παρόντα 136Ps του ηλεκτρικού μοτέρ ανεβάζουν το σύνολο του συστήματος στα 381Ps και 67,3kgm ροπής, με τα οποία το μεγάλο βάρος των 2.260kg σχεδόν «εξανεμίζεται», τουλάχιστον όσον αφορά τις επιδόσεις, με επιτάχυνση 5,6sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και τελική ταχύτητα 237km/h. Δεν είναι δύσκολο πάντως με αυτήν την μπαταρία να έχεις πάντα ηλεκτρική ενέργεια, αφού με δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή με ισχύ έως 60kW, θα γεμίσει σε μόλις μισή ώρα, ενώ με wallbox ισχύος 11kW, θα φορτίσει πλήρως σε περίπου 3 ώρες. Έτσι ουσιαστικά η GLC 400e είναι the best of both worlds, αφού μπορεί να γίνει το καθημερινό ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα στην πόλη εξυπηρετώντας παράλληλα τις ανάγκες για μεγάλες αποστάσεις κατά τις εκδρομές. Δεν πιστεύω να περιμένατε ότι είναι φτηνή με τέτοιο επίπεδο εξοπλισμού, ποιότητας και τεχνολογίας υβριδικού συστήματος και πολύ σωστά θα κάνατε. Η συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από τα €90.499 και μπορεί πολύ εύκολα να φτάσει τα 100k με μερικές μονάχα από τις πολλές επιλογές των extra πακέτων εξοπλισμού. Υπάρχει όμως και η εξίσου αξιόλογη επιλογή της GLC 300e με τιμή από €81.450 που διατηρεί την τετρακίνηση και τον ηλεκτροκινητήρα 136Ps, με μόνη διαφορά την απόδοση του δίλιτρου κινητήρα που αποδίδει 204Ps και την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 313Ps.
Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από σκέτο ρεύμα όσο έχει μπαταρία ή 0,6lt/100km, εάν κάνετε ένα μικρό ταξίδι με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Όταν αυτή τελειώσει και καταφύγετε στην επί το πλείστον χρήση του θερμικού κινητήρα, φυσικά η κατανάλωση θα ανέβει, αλλά όχι σε υπερβολικά επίπεδα, αφού όπως είδαμε κι εμείς στα συνολικά 800km που διανύσαμε χωρίς φόρτιση, η μεικτή κατανάλωση ήταν 9,2lt/100km. Η κατανάλωση σκέτης ηλεκτρικής ενέργειας, έδειξε μια μέση τιμή που κυμαίνεται γύρω στα 25-28kWh/100km. Επιλογή για φόρτιση της μπαταρίας από τον κινητήρα δυστυχώς δεν υπάρχει, αλλά υπάρχει το πρόγραμμα «B» (Battery Hold) με το οποίο το σύστημα δεν την χρησιμοποιεί και εκεί φορτίζει περισσότερο από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Κατά τη χρήση των προγραμμάτων οδήγησης EL (αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση) και Hybrid, το σύστημα βασίζεται κυρίως στην ενέργεια της μπαταρίας και τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ υπάρχει και η επιλογή Off-road. Στις επιλογές αυτές, τα paddles πίσω από το τιμόνι ρυθμίζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Στη λειτουργία Sport ο θερμικός κινητήρας είναι πάντα σε λειτουργία και εκεί τα paddles λειτουργούν «κανονικά», δηλαδή αλλάζουν τις σχέσεις στο κιβώτιο 9 σχέσεων.
Πραγματική Mercedes
Όπως σε όλα τα μεγάλα Mercedes, ο φυσικός της χώρος είναι ο ανοιχτός δρόμος. Είναι ικανή να ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις πραγματικά ξεκούραστα και με απόλυτη ασφάλεια, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το τρίωρο ταξίδι που κάναμε οικογενειακώς και όταν κατεβήκαμε από μέσα δεν «τεντώθηκε» κανείς για να ξεπιαστεί. Η ενεργή αερανάρτηση ρυθμίζει το ύψος και την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα οδήγησης. Στο πρόγραμμα Normal η αερανάρτηση δημιουργεί αρχικά μια αίσθηση πλεύσης, η οποία όμως δεν επηρεάζει τελικά ποτέ την σταθερότητα του αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως δρόμου και συνθηκών, και ίσως να έχει να κάνει και με τα ελαστικά που έχουν σχετικά υψηλό προφίλ. Αυτό που κλέβει την παράσταση από το πρώτο χιλιόμετρο, ή μάλλον από το πρώτο στενό που θα στρίψεις εντός πόλης είναι η τετραδιέθυνση που στρίβει τους πίσω τροχούς κατά 4,5 μοίρες μειώνοντας τον κύκλο στροφής της κατά 0,9m, στα 10,9m. Μπορεί σαν σκέτοι αριθμοί να μην εντυπωσιάζουν, αλλά στην πράξη, το τι μπορεί να κάνει όλο αυτό το θηρίο και από που μπορεί να περάσει και να ελιχθεί, δεν το βάζει ο νους. Ακόμα και μετά από μια εβδομάδα που την οδηγούσα κάθε μέρα, δεν κατάφερα να το συνηθίσω, κάθε φορά που περνούσα από κάπου που άλλο αυτοκίνητο θα σφήνωνε, χαμογελούσα και έλεγα «μπράβο ρε Μερσεντάρα»! Είναι τόσο έντονο το στρίψιμο που κάνει η ουρά της, που σίγουρα θα εμφανιστεί κάποιος να την γυρίσει πίσω την πρώτη μέρα και να πει «ρε παιδιά αυτό κάτι έχει».
Οδηγικά είναι απολαυστική, όχι μόνο σαν μεγάλη Mercedes, που συνεπάγεται τα γνωστά κορυφαία επίπεδα σε ηχομόνωση, άνεση, ποιότητα κύλισης και «περπατησιά» που έλεγε και ο πατέρας μου, αλλά με την περίσσεια δύναμη και το καλό στήσιμο μπορείς να την οδηγήσεις πολύ πιο γρήγορα από όσο δηλώνουν οι προδιαγραφές της. Στην ρύθμιση Dynamic θα ακολουθήσει πιο εύκολα έναν ζωηρό ρυθμό, με πολύ μικρές κλίσεις στις στροφές χωρίς όμως να χάνει ιδιαίτερα από το βαρύ και στιβαρό της πάτημα στην άσφαλτο. Το βάρος και το ύψος της βέβαια δεν σε εμπνέουν για «αθλοπαιδιές» και ούτε υπάρχει κανένας λόγος για υπερβολές σε ένα τόσο καλό και ραφιναρισμένο SUV, αλλά είναι γενικά πολύ καλύτερη από όσο θα περίμενες. Έχει και άλλα αυτοκίνητα με το αστέρι στην μάσκα που μπορούν να σου προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε οδηγική απόλαυση αν θες.
Τα φρένα της είναι ένα από τα ελάχιστα αρνητικά της, καθώς χρειάζονται αρκετή πίεση στο πεντάλ, περισσότερη από ότι έχει συνηθίσει το πόδι μας από άλλα αυτοκίνητα, αλλά τουλάχιστον σε αυτό το μοντέλο δεν παρουσιάζεται πουθενά αυτό το ενοχλητικό σκαλοπάτι από την μετάβαση της ανάκτησης ενέργειας στην πραγματική χρήση των δαγκανών για την επιβράδυνση. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος του σχετικά σκληρού πεντάλ. Δύναμη πάντως έχουν, θέλοντας και μη φυσικά γιατί δεν σταματάνε έτσι απλά 2,3 τόνοι, ειδικά αν έχουν μέσα και 4 άτομα με αποσκευές, το συνολικό βάρος θα ξεπεράσει τους 2,6, άρα τα καλά φρένα χρειάζονται, πόσο μάλλον σε ένα αυτοκίνητο που «μαζεύει» χιλιόμετρα τόσο γρήγορα και αβίαστα όσο η GLC 400e.
Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με έναν ακόμα άξιο εκπρόσωπο της Mercedes-Benz, που προσφέρει εμφάνιση, πολυτέλεια, τεχνολογία, πολυτάλαντο οδηγικό προφίλ και ένα εξαιρετικό υβριδικό σύστημα για καθημερινή και όχι μόνο μετακίνηση, που φυσικά με στεναχώρησε όσο απομακρυνόμουν από τις εγκαταστάσεις της Star Automotive Hellas, κοιτάζοντας πίσω μου την λευκή αυτή κούκλα με το πανέμορφο πακέτο AMG.
Τιμή Βασικής έκδοσης GLC 200 4MATIC: €73.300
Τιμή έκδοσης δοκιμής GLC 400e 4MATIC : €90.499
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Άνεση | Υψηλό βάρος |
Ποιότητα κατασκευής | |
Υψηλή τεχνολογία | |
Αυτονομία-Κατανάλωση | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκη | |
Κυβισμός | 1.999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 83mm x 92,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.716 | |
Ύψος (mm) | 1.647 | |
Πλάτος (mm) | 1.920 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.888 | |
Βάρος (kg) | 2.260 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 470/1.530 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 9J x 20in | |
Ελαστικά | 255/45 εμπρός, 285/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 381/5.800 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 67,3/ 2.000-3.200 | |
0-100km/h (sec) | 5,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 237 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 191-175 χωρίς μπαταρία / 14-11 με μπαταρία | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 8,4-7,7 χωρίς μπαταρία / 0,6-0,5 με μπαταρία | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,2 |