H Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονική ψηφοφορία στις 15 Νοεμβρίου όπου τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 δεν θα υπάρχουν πλέον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς η πλειοψηφία του κόσμου ψήφισε κατά των ισχυόντων κανονισμών. Αυτό σημαίνει ότι το WRC θα εισέλθει σε μια νέα εποχή με τα μη υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 από το 2025, καθώς οι δύο συμμετοχές του Martins Sesks φέτος απέδειξαν ότι τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν δυνατότητες χωρίς τις υβριδικές μονάδες. Ταυτόχρονα, η παύση της χρήσης της υβριδικής τεχνολογίας επιτρέπει στις ομάδες και τους κατασκευαστές να μειώσουν τις συνολικές τους δαπάνες. Από το 2025, το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων Rally1 θα μειωθεί από 1260 κιλά σε 1180 κιλά και το μέγεθος του περιοριστή αέρα θα μειωθεί από 36mm σε 35mm για να διατηρηθεί μια ισοδύναμη αναλογία ισχύος προς βάρος μεταξύ των οχημάτων του 2024 και του 2025. Το φετινό πρωτάθλημα του WRC θα ολοκληρωθεί για άλλη μία χρονιά με το Rally Ιαπωνίας, το οποίο θα διεξαχθεί αυτό το τριήμερο και θα μάθουμε ποια ομάδα και ποιο πλήρωμα θα στεφθούν πρωταθλητές για την σεζόν του 2024.
«Μετά από εκτεταμένο διάλογο με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη, κατέστη σαφές ότι η συνέχιση της χρήσης των plug-in υβριδικών μονάδων που παρέχονται βάσει της υπάρχουσας συμφωνίας προμηθευτών δεν ήταν πλέον προς το συμφέρον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Μπορούμε τώρα να προχωρήσουμε με πλήρη εμπιστοσύνη ότι το WRC γίνεται ακόμα καλύτερο και ισχυρότερο, με εξελίξεις που συνάδουν με την προοπτική εργασίας για τους τεχνικούς κανονισμούς του 2027. Για άλλη μια φορά, έχουμε επισημάνει την ικανότητα του πρωταθλήματος να προσαρμόζεται χωρίς να μειώνει το αθλητικό θέαμα, ενώ ενστερνιζόμαστε υπεύθυνα τις προκλήσεις της εποχής μας. Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι που η χρήση 100 τοις εκατό βιώσιμων καυσίμων παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της δέσμευσης του πρωταθλήματος για τη μείωση των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της FIA, Xavier Mestelan Pinon.