Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Kamiq |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Η γκάμα της Skoda στηρίζεται σε ένα μεγάλο βαθμό στα SUV της, με το Kamiq να είναι το πιο σημαντικό εξ’ αυτών στην δημοφιλέστερη κατηγορία, αυτή των B-SUV. Το Kamiq μάς συστήθηκε το 2019, δύο χρόνια μετά την εμφάνιση των μεγαλύτερων αδελφών του (Κaroq και Kodiaq) και σύντομα κατάφερε να ξεχωρίσει απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, με όπλα του την ευρυχωρία και την πρακτικότητά του, αλλά και τον value for money χαρακτήρα του. Στοιχεία που προφανώς παραμένουν μέχρι και σήμερα και που συνθέτουν ένα σύγχρονο crossover με πλούσιο εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να αποκτήσει κανείς με 19.900 ευρώ. Τιμή που με βάση τα σημερινά δεδομένα γενικότερα κρίνεται πολύ καλή με γνώμονα την συνολική του εικόνα, αλλά και του εξοπλισμού του. Σημειώστε δε πως με την ανανεωμένη του εκδοχή να αναμένεται να λανσαριστεί στη χώρα μας στα μέσα του 2024, η περίπτωση αγοράς του Kamiq τώρα μπορεί να θεωρηθεί και ως μια ευκαιρία για όσους αναζητούν ένα τόσο ευρύχωρο και πρακτικό SUV σε αυτά τα χρήματα.
Ακριβότερο αλλά…φθηνότερο
Ο εξοπλισμός του Skoda Kamiq ξεκινά πλέον από την έκδοση Ambition (σ.σ και όχι από την Active του παρελθόντος), γεγονός που συνεπάγεται περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά και συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επίσης έχει επανέλθει η έκδοση με τον 1.0TSI απόδοσης 95Ps με τιμή από 19.900 ευρώ. Η ισχυρότερη έκδοση στη γκάμα είναι εκείνη με τον 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το 7άρι DSG κιβώτιο, με τιμή από 25.250 ευρώ, ενώ αν θέλετε χαμηλό κόστος μετακίνησης μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση φυσικού αερίου Gtec με τα 90Ps και τιμή από 25.850 ευρώ.
Ως βασική, η έκδοση Ambition περιλαμβάνει επιπλέον της προηγούμενης Active, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16in, δερμάτινο τιμόνι, το Jumbo Box ανάμεσα στα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής και φώτων και ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8in με λειτουργία SmartLink. Στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας, την Style, που ξεκινά από τα €23.550, ο εξοπλισμός αποκτά ακόμα περισσότερα στοιχεία, όπως τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, φιμέ πίσω κρύσταλλα, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, LED φώτα πίσω και ζάντες αλουμινίου 17in.
Λίρα 110 ο TSI
Το Skoda Kamiq έχει επίσης μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν και αυτό σχετίζεται με την εφαρμογή σε αυτό της τελευταίας εκδοχής του TSI κινητήρα του 1.0lt. Όπως και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, λοιπόν, ο βασικός TSI κινητήρας στην γκάμα του έχει θυσιάσει 6 ίππους στο βωμό του περιορισμού των ρύπων (και ταυτόχρονα της χαμηλότερης κατανάλωσης), χωρίς ωστόσο να χάνει σε επιδόσεις και χωρίς να αλλοιώνει τα θετικά του χαρακτηριστικά λειτουργίας. Και πάλι, λοιπόν, ο τρικύλινδρος TSI των 110 ίππων είναι σε θέση να κινήσει το Kamiq παραπάνω από αξιοπρεπώς, επιδεικνύοντας ζωντάνια και αρκετά αποθέματα ισχύος, αφού βέβαια ξεπεράσει μια σχετική νωχελικότητα που παρουσιάζει κάτω από τις 1.800rpm. Το 0-100km/h επιτυγχάνεται σε 10,2sec και η τελική του ανέρχεται στα 194km/h με το 6τάχυτο κιβώτιο να έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά σφιχτή κλιμάκωση προς όφελος των επιδόσεων και όχι τόσο της κατανάλωσης. Η οποία βέβαια κυμαίνεται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, με τη μέση τιμή της να κυμαίνεται στα 6,9-7,1lt/100km.
Simply…Skoda
Το εσωτερικό του Kamiq δε διαφέρει καθόλου σε αισθητικό επίπεδο από αυτό που ξέρουμε, ωστόσο ως έκδοση, η Style (της δοκιμής μας) του χαρίζει μια ακόμα πιο ελκυστική εικόνα τονίζοντας τον σύγχρονο χαρακτήρα του. Η οθόνη αφής των 8in στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25in είναι τα βασικά χαρακτηριστικά, ενώ μαζί με τις επενδύσεις που προαιρετικά μπορεί να είναι και ανοιχτόχρωμες, αλλά και όλα τα διαθέσιμα στοιχεία πρακτικότητας της Simply Clever λογικής της Skoda, συνθέτουν ένα πολύ ευχάριστο και άνετο εσωτερικό.
Πριν πούμε για αυτά, αξίζει να μείνουμε για λίγο στο κομμάτι της ποιότητας, όπου το Kamiq ικανοποιεί απόλυτα τόσο με τα υλικά όσο κυρίως με την συναρμολόγησή τους. Όπως πάντα, αυτό που ξεχωρίζει είναι η εξαιρετική εκμετάλλευση των χώρων σε μοντέλο της Skoda, με το Kamiq να είναι από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, προσφέροντας χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω που συνήθως περιμένεις από τα μεγαλύτερης κατηγορίας SUV. Μόνο το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας σού θυμίζει πως πρόκειται για B-SUV, αφού ο τρίτος επιβάτης θα στριμωχθεί, λιγότερο όμως απ' ό,τι στα περισσότερα μικρά crossover.
Στις έξυπνες λύσεις πρακτικότητας που βρίσκει κανείς, ξεχωρίζουν οι μεγάλες θήκες στις πόρτες, το μεγάλο κεντρικό υποβραχιόνιο Jumbo Box ανάμεσα στα καθίσματα, τα πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών, ενώ συνολικά, πέραν των ωφέλιμων 400lt του πόρτ-μπαγκάζ, υπάρχουν άλλα 26lt αποθηκευτικών χώρων εσωτερικά της καμπίνας. Το σύνολο πάντως θα μπορούσε με ένα συρόμενο πίσω κάθισμα να ξεφύγει ακόμα περισσότερο από τα δεδομένα της κατηγορίας.
Μικρό…αλλά σίγουρο
Το οδηγικό προφίλ του Kamiq είναι άλλο ένα από τα ευχάριστα σημεία του, με την συμπεριφορά του να είναι ασφαλής και προβλέψιμη τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Στην πρώτη περίπτωση θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και ο ευέλικτος χαρακτήρας του, ενώ εκτός πόλης και παρά τη μαλακή ανάρτηση, είναι σταθερό και ευθύβολο σε μεγάλες ταχύτητες. Κάποιοι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την συνολική του εικόνα, κάτι που δεν μπορεί να κάνει και σε περίπτωση που πιεστεί η μέτρια αίσθηση από το τιμόνι και οι λογικές -για το ύψος των 18,6cm από το έδαφος- κλίσεις του αμαξώματος.
Εν κατακλείδι, το Skoda Kamiq μας επανασυστήνεται με αφορμή το μοτέρ των 110 ίππων, υπενθυμίζοντάς μας πως προσφέρει πολλά περισσότερα στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας από αυτά που μπορεί να ζητήσει κανείς από την συγκεκριμένη κατηγορία. Και για τα σημερινά τιμολογιακά δεδομένα, κρατά ακόμα αναλλοίωτο τον Value for money χαρακτήρα του.
Τιμή βασικής έκδοσης Kamiq 1.0TSI 95Ps Ambition: €19.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kamiq 1.0TSI 110Ps Style: €23.550
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Χώροι-Πρακτικότητα | Τράβηγμα κάτω από τις 2.000rpm |
Εξοπλισμός | Απουσία συρόμενου πίσω καθίσματος |
Οδική συμπεριφορά | Αίσθηση τιμονιού |
Ορατότητα | |
Απόσταση από το έδαφος |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 999 cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Xειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.241 | |
Ύψος (mm) | 1.531 | |
Πλάτος (mm) | 1.793 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.651 | |
Βάρος (kg) | 1.237 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 400-1.395 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 205/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 110/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,3/2.000-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 194 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 125 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |