Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 3008
Segment C-SUV
Power Train Electric
Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Το Peugeot 3008 είναι ένα αυτοκίνητο κυριολεκτικά «χαμαιλέων». Ξεκίνησε την ζωή του το 2008 ως MPV (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία) πριν μετατραπεί το 2016 σε SUV (με πολύ μεγαλύτερη επιτυχία) και πλέον επέστρεψε στην 3η του γενιά ως αυτό που ο Γάλλος κατασκευαστής αποκαλεί Fastback. Το 3008 είναι επίσης το αυτοκίνητο που μεταμόρφωσε δραστικά το image της Peugeot και που «ανέλαβε» να δείξει στον κόσμο ότι η premium «ταμπέλα» δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των Γερμανών. Φυσικά εφόσον μιλάμε για All-Star παίκτη (με πολλές best-seller διακρίσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο), οι Γάλλοι έπρεπε να βάλουν τα δυνατά τους στο νέο μοντέλο για να κατακτήσει την κορυφή της κατηγορίας.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Turned upside down

Το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο της Stellantis που «χτίστηκε» πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα STLA Medium η οποία προορίζεται για πολλά μελλοντικά μοντέλα του ομίλου των κατηγοριών C και D, μπορεί να συνδυαστεί με διάφορους τύπους μετάδοσης και να φιλοξενήσει μεγάλες συστοιχίες μπαταριών (έως και 98 kWh!). Προς στιγμήν διατίθεται σε υβριδική έκδοση 136 ίππων, plug-in hybrid 190Ps και την ηλεκτρική έκδοση που δοκιμάζουμε, ωστόσο μέσα στη χρονιά αναμένονται άλλες 2 ηλεκτρικές εκδόσεις: μία με ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων και την μεγάλη μπαταρία των 98kWh, που παρέχει αυτονομία 700km, αλλά και μία τετρακίνητη με 2 ηλεκτρομοτέρ και 320 ίππους.

Προς το παρόν θα εστιάσουμε στο E-3008 στην βασική του προσθιοκίνητη έκδοση. Το σχέδιο του νέου 3008 σε κερδίζει με το καλημέρα. Ειδικά αν πρόκειται για το καλά εξοπλισμένο GT και ντυμένο με κάποιο φανταχτερό χρώμα, όπως το πανέμορφο Blue Obsession (το οποίο δεν έχει extra χρέωση), μιλάμε αναμφίβολα για ένα από τα πιο θελκτικά σύνολα στην κατηγορία. Όσο και υποκειμενική να είναι η ομορφιά, το νέο 3008 είναι ένα άκρως ενδιαφέρον και δυναμικό σχήμα, που είναι σχεδόν αδύνατον να μην γυρίσεις να το κοιτάξεις. Η Peugeot τα τελευταία χρόνια δημιουργεί πολύ πετυχημένα σχέδια και το 3008 φυσικά και δεν αποτελεί εξαίρεση χρησιμοποιώντας όλα τα σχεδιαστικά τρικ που διαθέτουν οι Γάλλοι στη φαρέτρα τους. Τι θες; Νύχια για φώτα ημέρας; Έχουμε! Λεπτά φωτιστικά σώματα Pixel LED; Έχουμε! Μεγάλη κάθετη μάσκα με τρισδιάστατα διακοσμητικά; Μα φυσικά και έχουμε! Ναι, το 3008 αγγίζει την σχεδιαστική υπερβολή, χωρίς ωστόσο να υποπτευτεί σε κάτι τέτοιο. Το μεγαλύτερο όμως τρικ για τους σχεδιαστές της Peugeot είναι η έντονη κλίση της οροφής και το κοφτό τελείωμα της πίσω πόρτας που δίνει το δικαίωμα στους Γάλλους να μιλούν για ένα Fastback σχήμα.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Οι διαστάσεις είναι αυξημένες, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό, με το νέο 3008 να κερδίζει 9,5cm σε μήκος, 5,4cm σε πλάτος και 6,4cm σε μεταξόνιο. Το τελευταίο φτάνει τα 2.739mm, εξασφαλίζοντας απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, αν και στο πίσω κάθισμα ο τρίτος θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις λόγω της σχεδίασης των πίσω καθισμάτων. Παρά την κεκλιμένη οροφή οι ψηλοί επιβάτες δεν θα έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα, καθώς το έδρανο του καθίσματος έχει τοποθετηθεί χαμηλά, όμως ο χώρος για τα γόνατα δεν αντικατοπτρίζει μία καμπίνα με μεταξόνιο 2,74m. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 520 λίτρα (δεν διαφοροποιείται από τις υβριδικές εκδόσεις), μία ικανοποιητική τιμή για την κατηγορία που επεκτείνεται στα 1.480lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

And inside out

Η καμπίνα του νέου 3008 αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό φουτουριστικής σχεδίασης με έμφαση στην χρηστικότητα. Εκεί που πολλές εταιρείες «ψάχνουν» τον τρόπο που θα παρέχουν μεγάλες δόσεις hi-tech εξοπλισμού χωρίς να υποβαθμίζεται σημαντικά η πρακτικότητα στη χρήση (και συχνά αποτυγχάνουν), οι Γάλλοι κάνουν την υπέρβαση, διορθώνουν την πλειοψηφία των «μεμπτών» του παρελθόντος και παραθέτουν μία τρομερά καλαίσθητη και digital καμπίνα.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Καταρχήν, έχουμε το πιο σημαντικό: για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια το τιμόνι δεν κρύβει τον πίνακα οργάνων!!! Ευτυχώς δηλαδή γιατί θα ήταν πολύ κρίμα να μην έχεις πλήρη ορατότητα σε αυτό το υπέροχο panel με τις διπλές οθόνες που η Peugeot ονομάζει Panoramic i-Cockpit. Το εντυπωσιακό panel των 21in είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό και δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται πάνω από το ταμπλό, με το αριστερό μέρος της οθόνης να έχει αναλάβει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ στα δεξιά βρίσκουμε το νέο σύστημα πολυμέσων.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Και οι δύο οθόνες διακρίνονται για την ανάλυση, την φωτεινότητα και τις ενδείξεις τους, με το ανανεωμένο λογισμικό του infotainment να έχει γρήγορη απόκριση. Επιπρόσθετα, τα πρακτικά i-Toggles που βρίσκονται στο κάτω μέρος της κονσόλας δίνουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες χωρίς να ψάχνεις στο μενού της οθόνης. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, χωρίς ωστόσο να φτάνει την προηγούμενη γενιά που έπειτα από την ανανέωση του 2021 είχε στην πλειοψηφία της μαλακά, αφρώδη πλαστικά. Οι Γάλλοι όμως και εδώ «έπαιξαν έξυπνα» καλύπτοντάς τις περισσότερες επιφάνειες από σκληρό πλαστικό με όμορφη επένδυση υφάσματος και κάπως έτσι όλη η καμπίνα βγάζει ξεκάθαρα μία premium αύρα.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Οι επιλογές συνδεσιμότητας είναι άριστες, με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και ψηφιακό βοηθό με ενσωματωμένο ChatGPT. Μία ακόμα διαφοροποίηση είναι και η μεταφορά του επιλογέα κίνησης στη δεξιά μεριά του τιμονιού δίπλα στο μπουτόν εκκίνησης (που κρύβεται λίγο από το τιμόνι), κάτι που συνηθίζεται γρήγορα και που απελευθερώνει επιπλέον χώρο στην κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει βάση επαγωγικής φόρτισης Smartphone (που είναι ταυτόχρονα και κρυφός χώρος αποθήκευσης), είναι όμως αρκετά ογκώδης, κάτι που μπορεί να ενοχλήσεις τους μεγαλόσωμους οδηγούς, καθώς το γόνατό τους θα έρχεται σε συχνή επαφή μαζί της.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Απόλυτα ραφιναρισμένο

Όπως είπαμε, το E-3008 της δοκιμής μας εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 210Ps και 34,9kgm ροπής, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 77kWh (73kWh ωφέλιμα), ζυγίζει 520kg και κατασκευάζεται από την BYD, ενώ στα τέλη της χρονιάς θα αντικατασταθεί με μία μονάδα που εξέλιξαν από κοινού οι Stellantis, Total Energies και Mercedes-Benz. Η αρχιτεκτονική 400V δίνει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ έως 160kW, απαιτώντας 30 λεπτά για το τυπικό 20%-80%. Για το ίδιο ποσοστό αναπλήρωσης χρησιμοποιώντας 11άρη AC φορτιστή χρειάζεται περίπου 4,5 ώρες. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στάνταρ αντλία θερμότητας, που βοηθάει στην αυτονομία ειδικά σε περιόδους χαμηλών θερμοκρασιών. Με μία πλήρη φόρτιση, η Peugeot υποστηρίζει ότι το E-3008 μπορεί να διανύσει έως 527km, εμείς όμως είδαμε καταναλώσεις κοντά στις 18kWh/100km, κάτι που μεταφράζεται σε ρεαλιστική αυτονομία 420-430km, πλησιάζοντας τα 450km με μπόλικη χρήση εντός πόλης.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Ο τρόπος με τον οποίο κινείται το E-3008 αντανακλά το γεγονός ότι οι Γάλλοι έχουν φτιάξει ένα πραγματικά «ντελικάτο» ηλεκτρικό SUV. Η πρώτη θετική εντύπωση αφορά την στιβαρότητα του πλαισίου. Τίποτα δεν δείχνει ικανό να «κλονίσει» το E-3008, καθώς έχει σφιχτή ανάρτηση, μεγάλο μέρος του βάρους τοποθετημένο χαμηλά, ενώ οι μεγάλοι τροχοί 20in της έκδοσης GT έχουν αρκετό προφίλ (235/50) για να συντελέσουν στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν υψηλό περιθώριο πρόσφυσης. Αν είσαι όμως επιθετικός με το γκάζι θα διαπιστώσεις ότι η υποστροφή δεν θα αργήσει να έρθει, αφού τα 2.114kg, όπως και να το κάνεις, είναι «πολλά». Τα ηλεκτρονικά κάνουν σε κάθε περίπτωση σωστά τη δουλειά τους και ο οδηγός πολύ σπάνια θα ενοχληθεί από κάτι, αφού και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ηχομόνωση, αλλά και η διαχείριση των ανωμαλιών από την σφιχτή ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω).

Σε καμία περίπτωση οι 210 ίπποι δεν μπορούν να προσφέρουν γρήγορο ρυθμό, ιδιαίτερα αν έχεις επιλεγμένα τα Normal ή Eco από τα 3 προγράμματα οδήγησης. Στο Sport τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα (αφού μόνο εδώ ο κινητήρας παρέχει την πλήρη ισχύ των 210Ps), αλλά και πάλι λείπει αυτή η στιγμιαία «κλωτσιά» που έχουν πολλά ηλεκτρικά και οι επιδόσεις απέχουν από το μέσο όρο της κατηγορίας με το 0-100km/h να απαιτεί 8,7sec. Οι πιο θερμόαιμοι θα πρέπει να κάνουν υπομονή μερικούς μήνες μέχρι την έλευση της τετρακίνητης έκδοσης με τα 320Ps.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Το σύνολο πάντως παρέχει εξαιρετική ισορροπία και άνεση είτε κινείσαι στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο όπου ακόμα και στα 150km/h οι αεροδυναμικοί θόρυβοι διατηρούνται στο ελάχιστο. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά, απόρροια των τεράστιων δίσκων που γεμίζουν τις 20άρες ζάντες, με τους μπροστά να έχουν διάμετρο 365mm και τους πίσω 356mm, ωστόσο θα πρέπει να συνηθίσεις αρχικά την μέτρια αίσθηση του πεντάλ, κάτι σύνηθες σε ηλεκτρικά μοντέλα.

Test: Peugeot E-3008 73kWh 210Ps

Το τιμόνι παρέχει αμεσότητα και επαρκή πληροφόρηση, αλλά το τεχνητό βάρος που προσθέτει το Sport δεν προσφέρει κάτι ουσιώδες στην εμπειρία και σπάνια βρίσκεις λόγο να το επιλέξεις αφού μέσα στην πόλη είναι λίγο κουραστικό. Εντύπωση προκαλεί εδώ ο εξαιρετικά μικρός κύκλος στροφής των 10,6m, επιτρέποντας στο E-3008 να μην δυσκολεύεται καθόλου στα στενά της πόλης. Θα θέλαμε ωστόσο σε αστικό περιβάλλον ένα πρόγραμμα one-pedal drive, καθώς κανένα από τα 3 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας δεν παρέχουν ισχυρή και άμεση επιβράδυνση.

Με την τιμή της βασικής έκδοσης (Allure) των 210 ίππων να ξεκινά από τα €48.900 (€39.900 με την κρατική επιδότηση), το E-3008 παραθέτει ένα πανέμορφο σύνολο που δεν θα περάσει από πουθενά απαρατήρητο, με τους επιβάτες του να απολαμβάνουν άνετες μετακινήσεις σε μία πανέμορφη καμπίνα γεμάτη τεχνολογία. Η αυτονομία του επαρκεί για να αποτελεί οικογενειακό όχημα, ωστόσο αν θέλετε να σφυρίζετε αδιάφορα όταν ακούτε να αναφέρει κάποιος το “range axiety”, θα πρέπει να περιμένετε την έκδοση με την 98άρα μπαταρία…

Τιμή βασικής έκδοσης E-3008 73kWh 210Ps Allure: €48.900

Τιμή έκδοσης δοκιμής E-3008 73kWh 210Ps GT: €52.900

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design σε αμάξωμα και καμπίνα Τιμή
Premium φινίρισμα Χώροι πίσω επιβατών
Άνεση Αίσθηση πεντάλ φρένου
Διαχείριση ενέργειας
Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ
ΤύποςHλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΙόντων λιθίου NMC
Χωρητικότητα77kWh (ωφέλιμη 73kWh)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 1 σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.542
Πλάτος (mm)1.895
Ύψος (mm)1.641
Μεταξόνιο (mm)2.739
Βάρος (kg)2.114
Χώρος αποσκευών (lt)520-1.480
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 365mm με διπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι 356mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8J x 20in
Ελαστικά235/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ισχύς (Ps)210
Μέγιστη ροπή (kgm)34,9
0-100km/h (sec)8,7
Τελική ταχύτητα (km/h)170
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Mέση εργοστασιακή (WLTP)16,7kWh/100km
Μέση δοκιμής17,8kWh/100km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Μέση εργοστασιακή (WLTP)527km
Δοκιμής420-430km
ΦΟΡΤΙΣΗ
ΑC (20-80%) έως 11kW4,5h
DC (20-80%) έως 160kW30min